Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכונית השנה 75' היא מכונית העשור של שנות ה 70' - סיטרואן CX.


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 4144 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ההיסטוריה המקומית של ה CX הרבה יותר קצרה; לארץ הגיעו מעט מאד מכוניות, חלקן ביבוא סדיר, שלא ממש היה קיים, וחלקן היו מכוניות דיפלומטיות לשעבר.

רק בשנת 87' יובאה ה CX לארץ ביבוא סדיר.

ה CX 25 GTI הגיעה לכאן מצויידת בתיבה אוטומטית, חישוקים קלים, ריפודי עור וכל האיבזור המקובל.

באותה שנה נמכרו כאן מספר מפתיע למדי של מכוניות, ובניגוד ל BX, הן שרדו היטב את השנים.

ידוע גם על דגם טורבו שהסתובב כאן, מעניין מה עלה בגורלו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו שתי CX באיזור רוטשילד בת"א עד לא מזמן , אחת מהן טורבו.

תן לרומני בירה , הוא ישתה 5 דקות , תראה לו מאיפה הבאת את הבירה , הוא ישתה כל היום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב- 2004 בחנתי קניה של 2 CX - אחת GTI כחולה ואחת Turbo 2 לבנה שהיו שייכות לבועז ממוסך סגולה (אני לא יודע אם הוא עדיין שם).ה- GTI הייתה במצב קשה ודרשה יותר מדי עבודה ובעיקר קוסמטיקה. הטורבה הייתה מדהימה בהאצה (וגם ידנית), אבל עבדה לא חלק ופחדתי להיכנס להרפתקה עם רכב נישה שמעט מאוד אנשים מכירים (למרות שאז גרתי בפתח תקוה בסמיכות לבועז...).

 

בסופו של דבר קניתי רכב שונה לחלוטין - ה- 75 שאני מחזיק היום (אחרי הפסקה של כ- 5 שנים באמצע), אבל אני עדיין חוכך בדעתי מה היה קורה אם הייתי קונה את הטורבו - רכב מדהים ביופיו ועם מנוע מתאים גם מטורף למדי בביצועיו (לא שלמנו TS של האלפא חסר :-D ).

 

כמה חבל שרכבים מדהימים נהרגים על ידי חברות שלא יודעות לתחזק מותג ובארץ על ידי מכונאים שלא מבינים כלום (למעט בודדים לכל דגם - מצב דומה גם בסיטרואן וגם באלפא - אפשר לספור על אצבעות יד אחת מוסכים שאסכים לתת להם את הרכב - ועוד ישארו אצבעות).

 

תודה שעשית כבוד לרכב יפהפה - שלפחות מבחינת צורה, ה- C6 משחזרת בצורה מאוד נאמנה.

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מ ר ת ק :mm_yeah:

 

זכרון אישי שלי משנות התשעים המוקדמות; יום אחד ראיתי מודעה ל-CX2400 בחיפה. היא היתה מודל 78' או 79', בצבע זהב מיטלי ועם תיבת C-Matic. הבעלים הראשון היה לא אחר מאשר יולי עופר ז"ל, שהחליף את המרצדס SLC שלו בצרפתיה המוזהבת.

 

לקחתי אותה לנסיעת מבחן ארוכה שהותירה אותי משתומם מרמת הנוחות ואחיזת הכביש ומאוכזב מהביצועים הלא מרשימים. התיבה החצי אוטומטית(זהה בתפעולה לחיפושית החצי אוטומטית למי שהכיר) דווקא הלמה את אופיה המיוחד של המכונית; בתנועה עירונית של עצור וסע יכלת להשאר בהילוך השני 90 אחוז מהזמן.

 

להגה הדיראווי היו 2.5 סבובים בין הנעילות ואם היית מסובב אותו לנעילה מלאה לאחד הצדדים כשהרכב בעמידה הוא היה חוזר למרכז בחוזקה. ניהוג ה-CX לא היה ספורטיבי בשום אופן, אבל היה אחר ושונה מכל דבר אחר בן תקופתו.

 

בפרספקטיבה הסטורית, המתחרה מבית(פיז'ו 604) הציעה יכולת דינמית ונוחות שלא נפלו מה-CX, אלא שהיתה מופנמת מדי מכדי להצליח - ולא כל אחד התחבר לעיצובה האמריקאי משהו.

 

לי יש פינה חמה בלב לשתיהן, מה שאינני יכול לומר על הרנו 25, שהצטרפה למשחק ב-1984.

 

האם למישהו מכם יש נסיון עם הרנו 30, אמה של ה-25(היתה זו הורות משותפת עם הרנו 20. השתיים חלקו את אותו מרכב)?

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לקרוא. אם אני לא טועה, את אחת החיפאיות החזיק לתקופה מסוימת בחור צעיר שעבד בפרקליטות או במשטרה (עו"ד).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

504L - אם אני לא טועה בזמן תכנון של CX, פיג'ו לא היו עוד הבעלים של סיטרואן ו- 604 לא יכולה להיחשב כאחות של CX.

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

504L - אם אני לא טועה בזמן תכנון של CX, פיג'ו לא היו עוד הבעלים של סיטרואן ו- 604 לא יכולה להיחשב כאחות של CX.

 

לא בזמן התכנון, כן בזמן היצור. אם זכרוני אינו מטעני זה קרה בשלהי 1974/תחילת 1975.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, כתבה יפה מאוד

לגבי מה שנכתב על ה CX וה 604: פיג'ו השתלטו על סיטרואן ב 1975, אחרי שה CX יצאה לשוק. לכן ה CX נחשבת לסיטרואן העצמאית האחרונה.

ה 604 יצאה בשנת 1976 ותוכננה גם כן לפני ההשתלטות. כך שהן אינן חולקות פיתוח בשום צורה שהיא.

בנימה אישית, כשאימי עבדה בלובינסקי בסוף שנות ה 80 וראשית ה 90, זכורה לי ה CX של לובינסקי הזקן (שהיה אז בערוב ימיו): שחורה עם עור שחור, יפיפייה ושמורה כמו שהרכב של הבעלים יכולה להיות. היא היתה משנת 87 או 88, והייתי מאוד שמח לדעת מה עלה בגורלה (לדעתי היא הייתה הרכב האחרון שלו לפני שנפטר)

The higher you go, the harder the fall..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקחתי אותה לנסיעת מבחן ארוכה שהותירה אותי משתומם מרמת הנוחות ואחיזת הכביש ומאוכזב מהביצועים הלא מרשימים. התיבה החצי אוטומטית(זהה בתפעולה לחיפושית החצי אוטומטית למי שהכיר) דווקא הלמה את אופיה המיוחד של המכונית; בתנועה עירונית של עצור וסע יכלת להשאר בהילוך השני 90 אחוז מהזמן.

 

להגה הדיראווי היו 2.5 סבובים בין הנעילות ואם היית מסובב אותו לנעילה מלאה לאחד הצדדים כשהרכב בעמידה הוא היה חוזר למרכז בחוזקה. ניהוג ה-CX לא היה ספורטיבי בשום אופן, אבל היה אחר ושונה מכל דבר אחר בן תקופתו.

 

בפרספקטיבה הסטורית, המתחרה מבית(פיז'ו 604) הציעה יכולת דינמית ונוחות שלא נפלו מה-CX, אלא שהיתה מופנמת מדי מכדי להצליח - ולא כל אחד התחבר לעיצובה האמריקאי משהו.

 

לי יש פינה חמה בלב לשתיהן, מה שאינני יכול לומר על הרנו 25, שהצטרפה למשחק ב-1984.

 

האם למישהו מכם יש נסיון עם הרנו 30, אמה של ה-25(היתה זו הורות משותפת עם הרנו 20. השתיים חלקו את אותו מרכב)?

גם הדגם האוטומטי של ה CX 24 לא הפגין ביצועים מרשימים, בעיקר בשל מנוע מיושן בעל הספק נמוך יחסית, 118 כ"ס שעלו ב 82' ל 120 כ"ס ותיבת הילוכים די עצלה.

המקום העיקרי בו היצטיינה ה CX היה הכביש המהיר; זכורה לי נסיעה מהירה מאד ב CX25, והשיוט שלה היה מדהים בנינוחות שלו.

בשל ההגה המהיר, ניהוג ה CX היה יותר מנטאלי מפיזי, ממש כך.

כל נהיגה בהגה היתה גורמת למכונית הארוכה לשנות כיוון במהירות מטאורית, ואחיזת הכביש היתה גבוהה להפליא, בהתחשב בצמיגים הדקיקים.

 

 

הרנו 30, כמו הפיג'ו 604, הוצגו בשנת 75', שנה אחרי ה CX.

עד להצגת הרנו 30, מכונית הדגל של רנו, ה 16TX היתה בעצם המכונית היקרה והמהודרת בהיצע של רנו, וכשנודע להם שסיטרואן עומדת להציג מחליפה ל DS ופיג'ו נתכוונים להציע מכונית סאלון בעצמם, פיתחו את הרנו 30.

מאחר והמנוע הגדול ביותר שעמד לרשות רנו היה ה 1647 סמ"ק של ה 16, הם היו זקוקים למנוע, ולצורך כך חברו לוולבו ופיג'ו ופיתחו במשותף מנוע V6 חדש שנקרא PRV.

המנוע עבר הסבה ע"י רנו על מנת שיתאים למכונית בעלת ההנעה הקדמית.

רנו ויתרו על זוג המאיידים והסתפקו במאייד כפול בודד.

כמו ה 604, הרנו 30 לא היתה הצלחה גדולה, ובטח לא מחוץ לצרפת, וסה"כ נמכרו ממנה 145,000 מכוניות ב 10 שנות ייצורה.

הרנו 25 הוצגה בסוף 83', והיתה רנו טיפוסית של אותה תקופה - אפורה, משעממת ובעלת פנים מצועצע.

למעט דגם הטורבו המהיר, היא לא ממש עוררה עיניין כלשהוא, והאמת שגם יורשותיה, הסאפרן והוול סאטיס לא ממש הותירו את חותמן על עולם הרכב.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של כתיבה.

לאוך כל ההסטוריה אני זוכר רק תקלות וצרות עם המכוניות האלו שרובן היו חוזות ונשנות, כמובן שמועות, מעולם לא הייתה לי כזאת.

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

very nice

always loved citroen

* צריך לבצע תמיד ברמה גבוהה יותר מאחרים זהו סימן ההיכר של מקצוען אמיתי

* המקום היחידי שבו הצלחה מופיעה לפני עבודה קשה הוא במילון

* ברגע שאתה מתחיל לדבר על מה שתעשה כשתפסיד, הפסדת

* אל תשקיע בהירהורים על העבר, אך אל תשכח אותו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו ונחזור אחורה במנהרת הזמן ל...1980, כשהעולם המוטורי עוד לא היה דוגמטי כל כך בהערצתו למותגים הגרמניים - כי גם לא היה כל כך על מה...

 

נניח וחיפשתם אז רכב מנהלים אירופי מסגמנט ה-CX, עיצרו לרגע וחישבו כמה אלטרנטיבות מעניינות היו לכם מעבר לצרפתיה היחודית ולאחיותיה למוצא(היתה גם טלבו טאגורה, למי שזוכר, על רצפת ה-604).

 

מבריטניה, קיבלנו את רובר SD1, מודרנית, ביצועיסטית וכצפוי מ-BL, מתפרקת - אבל גם את פורד גרנדה, שהיתה מכונית מצויינת.

 

איטליה הציעה שתי מכוניות עם נופך ספורטיבי; לנצ'יה גאמא ואלפא 6. מעבר לנושא החלודה ול"עניינים" איטלקיים, שתי המכוניות הציעו יכולת דינמית גבוהה והנאה רבה לנהגן(על הגאמא אני יכול להעיד מנסיון אישי).

 

היפניות דאז לא ממש הבריקו בסגמנט הזה(למעט בסעיף האיבזור), אך שבדיה שלחה לתחרות את סאאב 900 טורבו המקורית והנהדרת(וגם את וולוו 240/260 הלא כל כך נהדרת).

 

ומה הציעה גרמניה?

-את מרצדס W123, איכותית להפליא אבל זקנה ומשעממת

-את ב.מ.וו סדרה 5(E12) שהיתה מיושנת משהו, צפופה ובעלת זנב סורר - מכונית נישתית מאד

-את הדור השני והדהוי של אודי 100 - פריצת הדרך והתדמית של המכונית הזו הגיעה רק עם הדור השלישי והמשובח, בדגמי 1983

-את אופל קומודור C שלא באמת היתה ב"ליגה של הגדולים" ואת הסנטור המצויינת שהתחרתה בנישה לא כל כך קיימת(החליפה בעצם את האופל קפיטן/אדמירל)

 

איך השתנו הזמנים...

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4144 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...