Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פק"ל קפה


bkantor
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4903 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תודה רבה על הקישור.

אז אני מבין שהכרים שמצאתי באיביי לא טובות לצורך הרתחת מים לקפה?

האם יש אפשרות להכווין אותי על מנת שאוכל למצוא באיביי איזה מציאה :)

כי בארץ המחירים לאלפינית עולות על 150 שקל

הכל לרכב

חנות אודיו ואביזרים לרכב

תחפשו אותנו בעמוד הפייסבוק - הכל לרכב

פורסם

כל הדיון הוא פה הוא על הגזיות?

 

תחליף את הפינג'אן למקינטה, רצוי מנירוסטה.

קח קפה לאספרסו, את הסוכר תשאיר בבית.

לתיק אני ממליץ על תיק המסמכים שמקבלים בכל מיני ימי עיון וכנסים.

אני לא סוחב את זה על הגב, בשביל זה יש אוטו, אבל אין שום בעיה לקחת את זה תלוי על הכתף למקום שנעים לשבת לשתות בו, כמובן מכניס בקבוק מים קטן. לא שוקל שום דבר.

בתמונה אתה יכול לראות את הערכה שלי. אני יודע שהגזיה גדולה מדי בשביל המקינטה, אבל כבר היתה לי אותה, שוכבת שנים בלי שימוש. היא קומפקטית ובעוצמה נמוכה מרתיחה את המקינטה תוך דקה-שתיים.

coffee.jpg

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

הכירה שלך היא לא כירה bruner כמו שהמליצו פה

האם באמת כבר עדיף לקנות כירה שהיא מיועדת להרתחת מים?

הכל לרכב

חנות אודיו ואביזרים לרכב

תחפשו אותנו בעמוד הפייסבוק - הכל לרכב

פורסם
כל הדיון הוא פה הוא על הגזיות?

 

תחליף את הפינג'אן למקינטה, רצוי מנירוסטה.

קח קפה לאספרסו, את הסוכר תשאיר בבית.

לתיק אני ממליץ על תיק המסמכים שמקבלים בכל מיני ימי עיון וכנסים.

אני לא סוחב את זה על הגב, בשביל זה יש אוטו, אבל אין שום בעיה לקחת את זה תלוי על הכתף למקום שנעים לשבת לשתות בו, כמובן מכניס בקבוק מים קטן. לא שוקל שום דבר.

בתמונה אתה יכול לראות את הערכה שלי. אני יודע שהגזיה גדולה מדי בשביל המקינטה, אבל כבר היתה לי אותה, שוכבת שנים בלי שימוש. היא קומפקטית ובעוצמה נמוכה מרתיחה את המקינטה תוך דקה-שתיים.

 

 

הערכה שלך לא מתאימה כלל לטיולים עם ציוד על הגב.

כלי קפה מזכוכית - כבד ושביר.

תחתיות לכוסות(?)

הגזיה הזו טובה אבל מאוד רגישה לרוח.

 

אצלי,

כוסות ניירוסטה שנכנסות אחת בתוך השניה.

כירה אלפינית של KOVEA

כלי סוכר מפלסטיק

קפה בשקיות אישיות.

פינגן ניירוסטה.

כפית עץ ח"פ

 

שוקל מעט מאוד וקומפקטי למדי.

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

פורסם
הכירה שלך היא לא כירה bruner כמו שהמליצו פה

האם באמת כבר עדיף לקנות כירה שהיא מיועדת להרתחת מים?

 

ממש לא! רק גזיית ברנר. בגזייה רגילה כל משבשבון של רוח מסיט את הלהבה, מבזבז לך גז ומאריך את זמן ההרתחה. וכשאתה בשטח תמיד יש רוח. פינג'אן - רגיל נירוסטה נמצא בכל מכולת בכפר ערבי שתיכנס + מכסה מתאים. אריזות לסוכר וקפה - ממליץ על צנצנות משומשות מזכוכית של נס קפה מגורען ארומה - מיני. חזקות, עמידות ואחת נכנסת בפינג'אן. סוג הקפה: אם זה קפה ערבי אז או רפיק נחל'ה או קפה 'ראמה' שמגיע בקופסת פלסטיק גדולה עם ידית נשיאה. כוסות - הכי סטנדרטיים, חשוב רק שתהיה זכוכית עבה כמו בתמונה. תחתיות זה לגייז.

כוסות.jpg

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם

נראה לי מצאתי את הכירה האולטימטיבית: http://www.ebay.com/itm/Outdoor-Picnic-Butane-Gas-Camping-Stove-Windproof-Energy-Saving-Propane-Burner-/330822644945?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d0690f4d1

השאלה מה הגודל שלה? האם היא תכנס יחד עם הפינג'אן הכוסות הקפה לתוך שורש מידה 42?!

כוסות- נירוסטה דופן כפולה, נקנה בשוק בעכו.

פינגאן - נחפש בכפר או גם בשוק בעכו

הברגה לקפה וסוכר - הום סנטר.

הכל לרכב

חנות אודיו ואביזרים לרכב

תחפשו אותנו בעמוד הפייסבוק - הכל לרכב

פורסם

אצלי,

כוסות ניירוסטה שנכנסות אחת בתוך השניה.

 

 

אפשר לשאול איפה השגת כוסות נירוסטה שנכנסות האחת בשנייה?

 

איפה שלא חיפשתי- לא מצאתי. או שהכוסות קטנות מדי (של שוטים) או שהן היו עם ידיות (וגם אם הייתי מוריד את הידית- המבנה לא מאפשר הכנסה של האחת בשנייה).

 

כמובן אם אפשר במחיר שלא יגרום לפשיטת רגל (מצאתי באיביי משהו מתאים, אבל ב45-60 דולר ליחידה, בערך).

 

עריכה: בד"כ כירות אלפיניות תופסות יותר מקום בערכה ביחס לכירות רוכבות. של KOVEA מדגם MOONWALKER, למשל, זה בערך פי 3-4 מקום ביחס לKOVEA מדגם FireMan או Pocket (כאשר שניהן מאוחסנות בתוך הקופסת הפלסטיק שלהן).

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

פורסם
אומי, בכזה טיול כבר יש חלוקת נטל בציוד גם ככה. בכל מקרה, גזיה אלפינית זה אחד הדברים ששווה להשקיע בהם. כזיה טובה עושה הבדל בין קפה ברבע שעה לקפה בחמש דקות. וההברגה הופכת את העסק לעוד יותר קומפקטי.

ככה נכון לעשות, מנסיוני בטילוים של יום יומיים בארץ אף אחד לא משקיע בתכנון, אלא אם זו קבוצה קבועה.

לגזייה להרתחה יש להבה ממוקדת ועוצמתית כמו ברנר ולכן היא גם לא נכבת ברוח. היא לא מתאימה לבישול מישום שהיא ממוקדת וחזקה מדי.

בקישור הבא תמצא ידע מפורט יותר בנוגע לסוגי הלהבות: http://www.matzok.com/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%91%D7%97%D7%95%D7%A8-%D7%92%D7%96%D7%99%D7%94

תסלח לי אבל זה שטויות ברוח, הלהבה המסתובבת בעיקר בגזיות של "אמגזית" לא מספיק משמעותית (אם בכלל). יש רוח? תעשה מגנן קטן, מתיקים, אבנים, מזרוניות, וכו. כשיש מעט רוח ההפרש לא שווה את הסרבול, כשיש הרבה רוח גם היא לא מבשלת טוב.

לכן כשעושים קפה לא יושבים על פסגת הארדון, אלא יורדים לאיזה ואדיון שהרוח בו סבירה.

 

לגבי כוסות, כוסות זכוכית שנכנסות אחת בתוך השניה, פס כפול של איזולירבנד בנקודה שבה הן נוגעות אחת בשניה, הכל בתוך גרב, ואת הקצה של הגרב דוחפים לכוס האחרונה. אומנם עלול להשיבר פעם במליון שנה, אבל שווה את החיסכון בכויוות בשפתיים מכוסות נרוסטה.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
אפשר לשאול איפה השגת כוסות נירוסטה שנכנסות האחת בשנייה?

 

איפה שלא חיפשתי- לא מצאתי. או שהכוסות קטנות מדי (של שוטים) או שהן היו עם ידיות (וגם אם הייתי מוריד את הידית- המבנה לא מאפשר הכנסה של האחת בשנייה).

 

כמובן אם אפשר במחיר שלא יגרום לפשיטת רגל (מצאתי באיביי משהו מתאים, אבל ב45-60 דולר ליחידה, בערך).

 

 

בהודו.

5 כוסות בשקל או משהו כזה לפני כ 10 שנים.

 

 

לגבי כוסות, כוסות זכוכית שנכנסות אחת בתוך השניה, פס כפול של איזולירבנד בנקודה שבה הן נוגעות אחת בשניה, הכל בתוך גרב, ואת הקצה של הגרב דוחפים לכוס האחרונה. אומנם עלול להשיבר פעם במליון שנה, אבל שווה את החיסכון בכויוות בשפתיים מכוסות נרוסטה.

 

מתכת מוליכה חום מעולה.

ראשית, ממלאים שני שליש. קצה הכוס נשאר קר.

שנית, בנירוסטה, הקפה נמזג ומתקרר מהר. צריך להתאמץ כדי לקבל כוויה מכוס כזו.

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

פורסם

אולי הכוסות שיש לי רק נראות נירוסטה ולא מחלידות, אבל בשלי זה סיוט לשתות.

כשמתכת מוליכה חום מעולה, היא שואפת לטמפ' זהה בכל השטח, לכן השפה של הכוס אמורה להתחמם מהר.

אם היא מוליכה כל כך מהר שזה פשוט מתקרר, עוד סיבה לא לשתות בנירוסטה.

ושוב אני אומר לי יש כוסות שנקנו בהודו, שהן כנראה נירוסטה, וסיוט לשתות מהן.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

תסלח לי אבל זה שטויות ברוח, הלהבה המסתובבת בעיקר בגזיות של "אמגזית" לא מספיק משמעותית (אם בכלל). יש רוח? תעשה מגנן קטן, מתיקים, אבנים, מזרוניות, וכו. כשיש מעט רוח ההפרש לא שווה את הסרבול, כשיש הרבה רוח גם היא לא מבשלת טוב.

לכן כשעושים קפה לא יושבים על פסגת הארדון, אלא יורדים לאיזה ואדיון שהרוח בו סבירה.

 

 

אתה מוזמן להרתיח קפה גם עם נר מתחת. אני מעדיף שהקפה שלי ירתח מהר וללא תלות בכל משב רוח קטן. אם אתה מעדיף משום מה גזיית בישול להרתחה אז תעשה מה שטוב לך. אך לא נכון לייעץ כך לאחרים במיוחד שאין לה ולא יתרון אחד להרתחת קפה. אם קונים גזייה לצורך פק"ל קפה אני לא רואה שום טעם לקנות ראש של גזיית בישול.

פורסם
הפק"ל ישמש אותי לרוב בטיולים רגליים.

 

אני לא מבין למה אתם ממשיכים להתווכח, כירה היא פתרון מצויין לתנאים מוגנים כמו אוהל, מבנה, צריף או בור באדמה 0.5*0.5 מטר שחפרת במיוחד בכדי שלא תהיה לך רוח. לא לשכוח גם לקחת את חפירה לטיול. גזיית ברנר תצטיין בכל אחד מהמקומות שלא ציינתי לעי"ל.

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם
אתה מוזמן להרתיח קפה גם עם נר מתחת. אני מעדיף שהקפה שלי ירתח מהר וללא תלות בכל משב רוח קטן. אם אתה מעדיף משום מה גזיית בישול להרתחה אז תעשה מה שטוב לך. אך לא נכון לייעץ כך לאחרים במיוחד שאין לה ולא יתרון אחד להרתחת קפה. אם קונים גזייה לצורך פק"ל קפה אני לא רואה שום טעם לקנות ראש של גזיית בישול.

 

1. קפה מבשלים.

2. אחרי כ20 שנה של הכנת קפה ושאר דברים בשטח, כולל טיולים רגליים של 5 ימים הכל על הגב כדרך קבע (לצערי הימים האלו עברו), טיולים ברכב, צבא, מילואים,עבודות בשטח וכו' , כשחלק נכבד מהם עם הלהבה המסתובבת המגוחכת, אני בטוח שאין לה שום יתרון, ובטח שלא כזה ששווה את הראש הגדול שלה שלא מתקפל בניגוד להרבה גזיות אחרות.

3.בדיוק אחרי שני לילות בשטח הפק"ל קפה הופך להיות פק"ל קפה, אורז, פירה, פתיתים, חביתות וכו'.

 

זו דעתי לאור נסיון די ארוך, זכותך לחשוב אחרת וליעץ אחרת, שפותח השירשור יעשה מה שטוב לו.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

היי

בסוף הוחלט על כירה רגילה ולא אחת שהיא נגד רוח,

הכירה תשמש אותי לקפה אבל לפעמים צריך גם לאכול משהו בבוקר אחרי שינה בשטח

וכמו שאומי אמר אפשר תמיד לשים איזה תיק או משהו שיסתיר את הרוח.

הכל לרכב

חנות אודיו ואביזרים לרכב

תחפשו אותנו בעמוד הפייסבוק - הכל לרכב

פורסם

המלצה שלי - לא משנה איזה סוג גזייה אתה מחליט לקנות, תתרחק מזיופים סיניים מאיביי.

גז זה לא משהו שאתה רוצה להתעסק איתו, תשקיע טיפה יותר ותקנה גזיה של חברה מוכרת (150 ש"ח אמורים להספיק).

×
×
  • תוכן חדש...