Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5008 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה מביא דוגמאות שהפוכות לחלוטין לתאוריה שלך.

מכונית דראג חייבת להעביר המון כוח לכביש (בליגה הבכירה זה יותר מפי 10 ממכוניות פורמולה) - אבל רק בקו ישר ורק לצמיגים האחוריים. לכן יש להן צמיגי ענק סופר-דופר-דביקים מאחור. המטרה של הצמיגים מלפנים היא רק למנוע מקדמת הרכב להגרר על הכביש ולתת לו כיוון.

ב-top-fuel הצמיגים האחוריים הם ברוחב של כ-450 מ"מ (יותר מצמיגי F1) ועוד מחממים אותם לפני המירוץ על מנת שיהיו עוד יותר דביקים. הם גם רכים יותר מצמיגים רגילים בשביל "להמרח" על הכביש ולהגדיל עוד יותר את שטח המגע האפקטיבי - כמו שניתן לראות בחלק מהתמונות שהבאת.

 

מכוניות פורמולה אכן זקוקות ל-4 צמיגים רחבים בעיקר לאחיזה בפניות ובבלימות ופחות להעברת הכוח. יש מספר דרגות קושי של הצמיג בהתאם לתנאים ולמסלול.

 

הצרכים אכן שונים, אבל בשני המקרים צריך הרבגה גומי.

פורסם

Computer freek

 

תפסיק לכתוב שטויות, אתה מטעה את הקוראים !!!

קרא שוב את תגובתי הקודמת, בעיקר השורה האחרונה שמיועדת אליך.

 

חג שמח

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם

אני מבין שהתעלמת מהמבחן שהעליתי?

 

מצורף קישור לת'רד הישן שהיה שם בחור שמבין הרבה יותר ממני והסביר זאת בצורה טובה יותר

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=430532

 

אני מבין שקשה לקבל את זה כי זה סותר את כל העניין של צמיג רחב יותר=אוחז יותר (בקו ישר בכל אופן) אבל זאת המציאות.

פורסם

עוד ת'רד הזוי ומלא חצאי אמיתות שאתה פתחת...

 

ענה לך שם בחור מאד רציני, autocool, עם ניסיון רב במירוצים, בבחינת מכוניות, והוא אחד מאושיות הספורט המוטורי, גם אני החלפתי אי אלו עשרות סטים של צמיגים ספורטיביים, והתחריתי לא מעט באליפויות שונות, ואני חוזר ואומר לך, אל תפתח לעצמך תיאוריות ותכתוב אותן כאן, רוצנה ללמוד ? תקרא, רוצה להתנסות ? הספורט המוטורי חוקי עכשיו, רוצה להמשיך להיות נהג מקלדת ? תמשיך כך... רק אל תטעה אחרים בפומבי.

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם

ושוב אני מבין שהתעלמת מהמבחן שהבאתי בתחילת הת'רד ושוב התעלמת ממה שAUTOCOOL רשם אז אני אצטט אותו:

 

"רוחב הצמיג אינו קובע את הכוח המתפתח עקב החיכוך!

מה שקובע זה מקדם החיכוך (שערכו תלוי רק בחומר ממנו עשוי כל אחד משני המשטחים המתחככים) והמשקל. גודלו של שטח המגע, אינו קובע את כוח החיכוך. עד כאן זוהי פיזיקה בסיסית.

תשאלו: מדוע, למשל בפורמולה אחת, מדוע הצמיגים רחבים?

צמיגים רכים מקנים מקדם חיכוך גבוה יותר, אבל הם גם נשחקים מהר יותר. כאשר שטח המגע של הגומי באספלט גדול יותר, כך השחיקה קטנה והצמיג יאריך "חיים".

 

לסיכום: ככל שהצמיג רך יותר, אחיזתו גבוהה וכדי שאורך "חייו" יהיה סביר, הוא צריך להיות רחב."

 

וציטוט של פרוקסימה:

 

"שטח המגע עצמו לא משתנה עם צמיגים ברוחב שונה על אותו רכב, מה שכן צריך להתייחס במקרי קצה אל הקונטקט פאץ' כאל

ווקטור, כלומר פרט לגודל יש לו גם כיווניות"

 

I REST MY CASE 8)

פורסם

Computer Freek

 

אתה רוצה שאני אענה לך ברצינות על המבחן שציטטת ? אז הנה !

 

קראתי את המבחן ששמת, מה לא הבנת בו ?, כתוב בפירוש שככל שהצמיג רחב יותר, מרחק העצירה קטן יותר, וצריכת הדלק גבוהה יותר, מה בדיוק יש להבין חוץ מזה ?, בנוסף, ואם לא שמת לב, אתה העלית מבחן ממש לא רלוונטי, של צמיגי M+S, שממש לא מתאים לדיון כאן !, אתה בכלל יודע מה זה צמיגי M+S ? אם לא, לך ותלמד, ורק אז תעלה מבחנים ולא סתם תדביק תמונות שמצאת באינטרנט

(רמז: M+S זה קיצור של Mud+Snow או בעברית צמיגי חורף קיצוניים לתנאי בוץ + שלג, קפיש ???)

 

מכיוון שכותרת הת'רד הוא "האם הגדלת צמיגים פוגעת בצריכת הדלק" , אני העליתי מבחן שאני עשיתי, על הרחבה די מאסיבית של צמיגים ברכב שלי (25%) שמתפרש על 10,000 ק"מ על כל גודל, וכתבתי מה היה ההפרש בצריכת הדלק, כנ"ל נתתי דוגמא מרכב קודם שלי, שגם בו שיניתי צמיגים, ואחוזי צריכת הדלק עלו משמעותית, והסברתי בתשובתי הראשונה מדוע, כעסתי עליך כי גם סטית מהנושא, גם העלית מבחן לא רלוונטי, גם כתבת שטויות הפוכות למציאות, ואתה גם מתעקש לשכנע את כולם בצידקתך, הכל מהגיגי ליבך, ללא כל ניסיון אישי שלך או התנסות אמיתית שלך (לקרוא מבחן באינטרנט זה לא ניסיון)

 

זוהי תגובתי האחרונה אליך, על תענה עם תשובות אינפנטיליות, כי אני לא מתכוון להגיב יותר.

 

נ.ב: הנה הצמיגים הרחבים יותר של הרכב שלי.

המקוריים: 155-65-14 הם צמיגים "ירוקים", חסכוניים וקשים, ללא הרבה אחיזה, אבל "חסכוניים"

החדשים: 195-45-15 דגם TOYO T1R, ספורטיביים, דביקים, TRED=280 אוחזים, וגם "אוכלים" מעט יותר דלק.

מה לעשות ומי שרוצה צמיג ספורטיבי חייב צמיג רחב, פשוט אף יצרן לא מייצר צמיג ספורטיבי "דק", אלו עובדות החיים...

 

%25D7%2597%25D7%2596%25D7%2599%25D7%25AA.jpg

 

בידידות: ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם

שום תשובות אינפנטיליות, זה שאתה לא מקבל אותן כי הורגלת למשהו לא נכון, לא הופך אותן לאינפנטיליות.

 

קח את 2 העמודות הימניות תראה שמדובר באותם צמיגים, הצמיג הצר יותר בולם טוב יותר

קח את כל העמודות ותראה שההאצה הטובה ביותר נמצאת אצל הצמיג הצר יותר

 

אלה העובדות, אתה לא חייב לקבל אותן

 

בנוגע לשרשור, הגבתי בהמשך למה ש Berserker ו-GTI33 רשמו.

×
×
  • תוכן חדש...