Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7976 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כאמור, מת אלטרנטור, הגיע חדש, גם הוא מת.

את המצבר אני אחליף גם, הבנתי שמצבר גמור יכול לחסל אלטרנטור - מה גם שאצלי הוא נמצא יבש לחלוטין והוא כמעט בן שנתיים - פשלה שלי.

 

הצמת חוטים נראתה לי קצת מפוררת, החלטתי לפרק אותה ולבדוק תקינותה, כל החלק שעובר מאחרי המנוע - מפורר(בידוד רעוע), כ15 ס"מ לפני שהכבלים נכנסים לאוטו ועוברים למצבר - הם תקינים לחלוטין. אני מעדיף להחליף רק את החלק הרעוע ולא להמשיך לפורר את כל הצמה שרק מסתבכת בהמשך בעקבות ריבוי החוטים והמון סרט בידוד שהצטבר עם השנים, אני מניח.

 

בעד? נגד ?

במידה ואני מחליט לחתוך את הכבלים באמצע ולחבר חדשים, עם מה מומלץ לבצע את החיבור ? דומינו כאלו ? להתקין סופיות ולחברן ?

 

ובכלל, האם מומלץ לבצע הארכה שכזו או לפרק את כל הצמה לחלוטין מהאוטו ולהתקין חדשה?

פורסם
כאמור, מת אלטרנטור, הגיע חדש, גם הוא מת.

את המצבר אני אחליף גם, הבנתי שמצבר גמור יכול לחסל אלטרנטור - מה גם שאצלי הוא נמצא יבש לחלוטין והוא כמעט בן שנתיים - פשלה שלי.

 

הצמת חוטים נראתה לי קצת מפוררת, החלטתי לפרק אותה ולבדוק תקינותה, כל החלק שעובר מאחרי המנוע - מפורר(בידוד רעוע), כ15 ס"מ לפני שהכבלים נכנסים לאוטו ועוברים למצבר - הם תקינים לחלוטין. אני מעדיף להחליף רק את החלק הרעוע ולא להמשיך לפורר את כל הצמה שרק מסתבכת בהמשך בעקבות ריבוי החוטים והמון סרט בידוד שהצטבר עם השנים, אני מניח.

 

בעד? נגד ?

במידה ואני מחליט לחתוך את הכבלים באמצע ולחבר חדשים, עם מה מומלץ לבצע את החיבור ? דומינו כאלו ? להתקין סופיות ולחברן ?

 

ובכלל, האם מומלץ לבצע הארכה שכזו או לפרק את כל הצמה לחלוטין מהאוטו ולהתקין חדשה?

בדיוק אתמול שיפצתי את האלטרנטור באונו 70 IES של אחי - אבל שם הצמה היתה שלמה לגמרי.

אם אתה לא רוצה לפורר את הצמה, קח חוט חדש ותסלול אותו במקביל לצמה הקיימת.

 

איך מת לך האלטרנטור כל כך מהר ? הוא של "מרלי" ?

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
בדיוק אתמול שיפצתי את האלטרנטור באונו 70 IES של אחי - אבל שם הצמה היתה שלמה לגמרי.

אם אתה לא רוצה לפורר את הצמה, קח חוט חדש ותסלול אותו במקביל לצמה הקיימת.

 

איך מת לך האלטרנטור כל כך מהר ? הוא של "מרלי" ?

 

איציק

אלטרנטור של מרלי, 65AH. באמצע נסיעה החליט שהוא מפסיק לטעון.

הבאתי אחד מחודש(מת.ל.ם או משו כזה), טען(בדיקת וולט מטר), יצאתי לנסיעה...אחרי 20 דקות בערך, הדלקתי אורות וראיתי את האור באוטו נחלש ושהמצבר מתרוקן. כיביתי כל דבר חשמלי (מזל שעוד היה אור בחוץ) וטסתי הביתה. האוטו מת כ2 דקות נסיעה מהבית, מזלי.

 

 

לאן החוטים מהאלטרנטור מגיעים(חוטי ה10 מ"מ). אחד ישירות מהאלטרנטור למצבר(אני מניח) והשני ? אני מקווה שעל הכבלים האלו לפחות לא אילתרו שום דבר בעבר... :-/

 

 

צילמת חלק מהצמה, החוטים מפוררים באותו האופן איזה 60 ס"מ.

בתמונה השלישית צילמתי את צינור הוואקום שלי, לפני שהוא נכנס לדיג'יפלקס ישנו איזה עיגול שבור שכזה, מהו החלק הזה? (שיוחלף לחדש מן הסתם).

DSC03839.JPG

DSC03840.JPG

DSC03841.JPG

פורסם

החוט העבה האדום מביא זרם קבוע אל האלטרנטור מהמצבר, דרך מחבר פלסטי הנמצא מתחת לארגז המצבר לכוון המנוע. יש לבדוק שחבורי המחבר תקינים ואינם שרופים ואם הם שרופים ניתן לבצע חיבור ישיר של חוטי המחבר עם הלחמה ובידודם כראוי.

החוט החום העבה המתחבר אל האלטרנטור, עם האדום, מוביל זרם אל מתג ההצתה שבתוך הרכב.

החוט הדק (אפור/שחור) מתחבר אל נורת הטעינה שבלוח השעונים.

כל חיבור של קטעי חוטים אלו צריך להיות עם הלחמה. אוזני חוטי הזרם (העבים, אדום וחום) יחוברו אל החוטים בלחיצה ובהלחמה (למניעת מפלי מתח).

גליל הפלסטיק בצנורית הואקום אל מחשב ההצתה, דיג'יפלקס, הנו כעין מסנן למניעת חדירת לחות אל המחשב ויש להחליפו בחדש כי במצבו כעת נתון הואקום המגיע אל המחשב שגוי וקדומי ההצתה יהיו שגויים.

גם בטולו וחיבור ישיר של הצנורית יתן נתון ואקום שגוי למחשב.

בברכה - רפי לין :-D

פורסם

גליל הפלסטיק בצנורית הואקום אל מחשב ההצתה, דיג'יפלקס, הנו כעין מסנן למניעת חדירת לחות אל המחשב ויש להחליפו בחדש כי במצבו כעת נתון הואקום המגיע אל המחשב שגוי וקדומי ההצתה יהיו שגויים.

גם בטולו וחיבור ישיר של הצנורית יתן נתון ואקום שגוי למחשב.

בברכה - רפי לין :-D

רפי, מה הוא שמו של החלק (ז"א מה צריך בדיוק לבקש) ואיפה ניתן להשיג ? (בדקתי אצלי והוא מפורר לגמרי- מה שגרם לצינורית וואקום להישאר באויר).

אגב, האם יש כמה סוגים של דיג'יפלקס ? (אצלי רשום דיג'יפלקס-2)

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

את החלק הזה (מסנן שסתום חד כווני לצנורית ואקום לדיג'יפלקס) תוכל להזמין/לרכוש אצל סטכנות חלפים של פיאט "מ.י.ר חלפים בע"מ", המסגר 70 ת"א, טל' 03-5620275.

יש כמה סוגים של מחשב דיג'יפלקס אך המסנן אחיד לכולם.

בברכה - רפי לין :-D

×
×
  • תוכן חדש...