Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע רכב עם גיר DSG מרגיש עצל בהתחלת התנועה? ושאלה על בלמים


Rocksteady1
שימו לב! השרשור הזה בן 4103 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שמתי לב גם בפולו עם מנוע 1.4 אטמוספירי, וגם באיביזה 1.2 TSI,

שבמהירויות נמוכות, למשל כשעוצרים ברמזור ומתחילים שוב את הנסיעה, שהרכב מרגיש די עצל, חסר אנרגיה כזה,

דבר שאני לא רגיל אליו מגיר אוטומטי "מיושן" בו מרגישים מין זרימה כזאת של כח גם על ההתחלה.

האם זה ככה פשוט בגלל החסכון בדלק של ה DSG? זה לא מעצבן לדעתכם?

 

אגב, איך הבלמים לדעתכם בשני הרכבים הנ"ל? אני חושב שמדובר באותם בלמים,

לפחות באיביזה שמתי לב שצריך לתת ממש להצמיד את הדוושה כדי לבלום, אמנם אני לא אוהב בלמים רגישים מדיי,

אבל זה לא קצת מוגזם ואולי אפילו לא בטיחותי מבחינת זמן תגובה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמתי לב גם בפולו עם מנוע 1.4 אטמוספירי, וגם באיביזה 1.2 TSI,

שבמהירויות נמוכות, למשל כשעוצרים ברמזור ומתחילים שוב את הנסיעה, שהרכב מרגיש די עצל, חסר אנרגיה כזה,

דבר שאני לא רגיל אליו מגיר אוטומטי "מיושן" בו מרגישים מין זרימה כזאת של כח גם על ההתחלה.

האם זה ככה פשוט בגלל החסכון בדלק של ה DSG? זה לא מעצבן לדעתכם?

 

אגב, איך הבלמים לדעתכם בשני הרכבים הנ"ל? אני חושב שמדובר באותם בלמים,

לפחות באיביזה שמתי לב שצריך לתת ממש להצמיד את הדוושה כדי לבלום, אמנם אני לא אוהב בלמים רגישים מדיי,

אבל זה לא קצת מוגזם ואולי אפילו לא בטיחותי מבחינת זמן תגובה?

 

ברכב עם גיר פלאנטרי וממיר מומנט הידראולי, המנוע מחובר כל העת לתיבת ההילוכים, זו גם הסיבה העיקרית לבזבוז דלק, זו הסיבה לפער של בין 15% ל- 20% בצריכת דלק בין רכב עם תיבת הילוכים כזו לתיבה ידנית או DSG.

בדיוק כמו ברכב עם תיבת הילוכים ידנית, כאשר אתה עומד ברמזור תיבת הילוכים משולבת בניוטרל והמצמד מנותק. כאשר אתה משחרר את דוושת הבלם, אתה שולט על מהירות חיבור המצמד. שחרר לאט - המצמד מתחבר לאט ולהפך. עזוב דוושת בלם בבת אחת ולחץ על דוושת הדלק והרכב יזנק ממקומו! עזוב דוושת בלם לאט ולחץ בעדינות על דוושת הדלק והרכב יצא לדרך בעדינות.

אני מציע לכל אחד שמעולם לא התנסה בתיבת DSG לגשת לחניון ריק עם שיפוע קל, לעמוד במעלה השיפוע ולהתחיל בניסיונות זינוק מהמקום. הבט על מד הסל"ד ושחרר את דוושת הבלם בשיא העדינות. על פי מצב המחט אתה תבין את קצב חיבור המצמד. ככל שתשחרר את הבלם, הסל"ד יעלה כי מחשב ניהול מנוע מפצה על העומס הנוסף. בלימה מוחלטת מעבירה את התיבה לניוטרל. העבר את ידית ההילוכים למצב N ובחזרה ל D ותבחין שאין כל תגובה, ההפך ממה שהכרת ברכב עם תיבה פלאנטרית.

למעוניינים לזנק מהרמזור עם גיר DSG בחריקת צמיגים ועשן, אני בטוח שיש מי שילמד אותם. זה בהחלט אפשרי ובדגמים הספורטיביים של פולקסווגן גם יש פונקציה יעודית למטרה זו.

 

לעניין הבלמים. יצרן הרכב מתאים את עוצמת הבלימה למומנט של המנוע. במנוע חזק יותר מתקינים בלמים עם עוצמת בלימה גבוהה יותר. באיביזה עם המנוע החזק יותר יש 4 בלמי דיסק, לעומת 2 תופים בגלגלים אחוריים במנוע האטמוספרי החלש ממנו בכ- 25%. אין כל הבדל במרחק הבלימה, בשים לב שבלמים חדשים חייבים בכ- 200 ק"מ "הרצה".

 

כל טוב,

 

אבי וייזל, סמנכ"ל פליקס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב עם גיר פלאנטרי וממיר מומנט הידראולי, המנוע מחובר כל העת לתיבת ההילוכים, זו גם הסיבה העיקרית לבזבוז דלק, זו הסיבה לפער של בין 15% ל- 20% בצריכת דלק בין רכב עם תיבת הילוכים כזו לתיבה ידנית או DSG.

לא נכון. אתה מטעה את השואל.

 

הסיבה העיקרית לבזבוז דלק אינה כי "המנוע מחובר כל העת לתיבת ההילוכים".

 

 

האם יש לך סימוכין לטענה כי: "פער של בין 15% ל- 20% בצריכת דלק בין רכב עם תיבת הילוכים כזו לתיבה ידנית או DSG."

לדעתי , גם פה אתה טועה.

לדוגמא טויוטה קורולה, הפער הקטן בצריכת הדלק בין אוטומטי ובין ידני:

http://www.toyota.co.il/toyota-cars/corolla-specifications.htm

אוטומטי ידני

11.1 10.9 צריכת דלק - נסיעה עירונית (ק"מ/ל')

16.9 17.2 צריכת דלק - נסיעה בינעירונית (ק"מ/ל')

 

אולי כוונתך שברכבי פולקסווגן ההפרש הוא גדול. אם כך, זו תעודת עניות לתכנון שילוב מנוע וגיר אוטומטי בפולקסווגן.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זה שטויוטה רשמה את מה שרשמה באתר שלה זה הופך את זה לחוק?

קורולה עושה בנסיעה עירונית 1:11.1 כמו שאני צנצנת

כל היצרנים מציגים מספרים אופטימים. לצורך הנושא שלנו, לא חשוב שהמספרים אופטימים, אלא חשוב שיש הפרש קטן מאוד בין צריכת הדלק של אוטומטי ושל גיר ידני , וזאת בניגוד למה שטען נציג פולקסווגן.

 

הגיר של טויוטה גם הוא ידני (רובוטי).

ולכן ההבדל מינורי בין אוטומט לידני.

זה היה נכון ב 2008 וחלק מ 2009, אבל לרכבים החדשים יותר יש גיר אוטומטי "רגיל" (פלנטארי).

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4103 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...