Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צמיגות שמן מנוע סוזוקי ליאנה.


EvilNivel
שימו לב! השרשור הזה בן 4023 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום יש לי סוזוקי ליאנה 2002 . עד אכשיו השתמשתי ב שמן 10 40 של מוביל. לפני כמה זמן היתי במוסך ומאוד המליצו לי להשתמש בחצי סינטטי מוטול 5 30 אמרו כי מנוע עם שרשרת מנוע במקום טימינג צריך שמן בצמיגות זו. למי להאמין ? תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

במוסך ומאוד המליצו לי להשתמש בחצי סינטטי מוטול 5 30 אמרו כי מנוע עם שרשרת מנוע במקום טימינג צריך שמן בצמיגות זו. למי להאמין ? תודה.
.

 

תרגום:

אנחנו מקבלים את השמן בהנחה \מקבלים תמלוגים תמורת הפצתו לכן אנו מספרים "סיפור" למי שאנחנו רוצים לדחוף את השמן הזה.:-D

 

ב.אין קשר בין מחט=שרשרת לתחת=שמן מנוע(זה לא אופניים:lol: )

 

ועכשיו ברצינות:

מוטול הוא יצרן שמנים טוב ומוכר לכן אין מה ליפול פה.

השמן מתאים לרכב וכמו כן הצמיגות אך עדיף בהרבה להשתמש בסינטטי מלא אפשר באותה צמיגות ואפשר של מוטול או כל חברה מוכרת אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

שלום,

גם ברשותי יש סוזוקי ליאנה ואני רוצה להחליף שמן מנוע ופילטר.

הרכב מודל 2007, אבל אין ברשותי ספר רכב ולא מצאתי באינטרנט איזה שמן בדיוק נדרש לרכב ע"פ הוראות היצרן.

מישהו יודע להגיד לפי הספר מה הכי נכון לקנות, סינטטי או חצי? (40\10, 30\5 וכו'...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

גם ברשותי יש סוזוקי ליאנה ואני רוצה להחליף שמן מנוע ופילטר.

הרכב מודל 2007, אבל אין ברשותי ספר רכב ולא מצאתי באינטרנט איזה שמן בדיוק נדרש לרכב ע"פ הוראות היצרן.

מישהו יודע להגיד לפי הספר מה הכי נכון לקנות, סינטטי או חצי? (40\10, 30\5 וכו'...)

 

ברובם הגורף של רכבים יפניים אם לא כולם מהשנתון שלך ההמלצה העיקרית של היצרן היא שמן 5W30.

 

רצוי מאד שיהיה סינטטי מלא או סינטטי מסוג HC במיוחד עם מירווח הטיפולים המומלץ על מנת למנוע בעיות בוצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה סוג HC?

אני מאמין שהמלצת היצרן מדברת על שמן 5W30 מתקן API SL ו ILSAC GF3 ומעלה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, ומה כל כך טוב או מומלץ במיוחד בשמנים האלו מלבד העובדה שהם משתייכים ל GROUP III שכוללת 99% משוק השמנים הסינטטיים המלאים בעולם?

ואני שמח שעוד מישהו גילה את הבחור, ראיתי את כל הסרטונים שלו והם מומלצים בחום!

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, ומה כל כך טוב או מומלץ במיוחד בשמנים האלו מלבד העובדה שהם משתייכים ל GROUP III שכוללת 99% משוק השמנים הסינטטיים המלאים בעולם?

 

איתמר.

 

הוא זול יחסית ועושה את העבודה כמו "סינטטי מלא". לא משאיר משקעים ובוצה כמו ה"חצי" סינטטי(שהוא בעצם מינרלי בתחפושת).

 

באירופה לא ניתן לסווגו כ"סינטטי מלא"

בארה"ב כן.

 

לכן הוא טוב יותר מהחצי סינטטי בכמעט אותו מחיר ולא הרבה פחות טוב מהסינטטי מלא בהגדרה האירופאית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נכון, אחרי משפט מתוקשר בשנת 2008 גם שמנים מגרופ III ניתנים לסיווג כסינטטי מלא באירופה. הנימוק היה שאומנם מדובר בשמני מקור שהגיעו מאמא אדמה (Crude oil ולא בסיס שמלכתחילה נולד במעבדה כמו ester או PAO), אך בגלל תהליך ההפקה שלהם שכולל סינטוז וזיקוק מחדש אז אין כל בעייה בהגדרתם "סינטטי מלא".

אם זה לא היה המצב לא היינו זוכים לראות באוטו-דיפו שמנים גרמניים סינטטיים שעולים 120 ש"ח ל 5 ליטר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נכון, אחרי משפט מתוקשר בשנת 2008 גם שמנים מגרופ III ניתנים לסיווג כסינטטי מלא באירופה. הנימוק היה שאומנם מדובר בשמני מקור שהגיעו מאמא אדמה (Crude oil ולא בסיס שמלכתחילה נולד במעבדה כמו ester או PAO), אך בגלל תהליך ההפקה שלהם שכולל סינטוז וזיקוק מחדש אז אין כל בעייה בהגדרתם "סינטטי מלא".

אם זה לא היה המצב לא היינו זוכים לראות באוטו-דיפו שמנים גרמניים סינטטיים שעולים 120 ש"ח ל 5 ליטר.

 

איתמר.

 

עדיין ישנם יצרנים אירופאים כגון LM,שמשווקים את שני סוגי השמנים תחת קטגוריות נפרדות: ה"סינטטי מלא" והשמן "בטכנולוגיה סינטטית" שהוא מסוג HC.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

גם לי יש סוזוקי אומנם SX4 אבל עם מנוע הליאנה מ2006(VVT107 כ"ס)

שאלתי במוסך סוזוקי איזה שמן ושבספר ברכב כתוב 10W40

הם אמרו לי שמזמן עברו לכל המכוניות ל5W30 סינטטי מלא.

כך עשיתי וגם אני עברתי מהמותג MOBILE10W40 היום בדיוק לROWE 5W30

ההנעה נשמעת לי קצת שונה -מהירה יותר(?)

קבל סרט שמדבר על השמנים הסינטטים

-בהצלחה!

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין ישנם יצרנים אירופאים כגון LM,שמשווקים את שני סוגי השמנים תחת קטגוריות נפרדות: ה"סינטטי מלא" והשמן "בטכנולוגיה סינטטית" שהוא מסוג HC.

 

איפה קראת את זה? אני לא שמעתי על זה. שמן רשאי להיקרא סינטטי מלא (fully synthetic) אך ורק אם שמן הבסיס שלו מורכב משמנים מבסיס Group III/VI/V או ערבוב שלהם. כל תצורה אחרת איננה סינטטית וזוכה לכינויים כמו partly / semi synthetic או synthetic technology.

 

YRV, אין שום בעייה עם ה 5W30 וזה אכן השמן שמומלץ להשתמש במנוע ה M16A כל זמן שהוא עומד בתקן המינימלי שדרש היצרן ומופיע בספר הרכב. גם אני הרגשתי (או לפחות דמיינתי) שלאחר המעבר לשמן 5 המנוע הניע בקלות יותר, הייתה תחושה שהרכב מטפס בסל"ד מהר יותר כשהמנוע קר. פיזיקלית זה באמת מה שקורה במנוע, לשמן יש פחות התנגדות לזרימה. האם באמת אפשר להרגיש את זה? נראה שכן אבל אני ממש לא בטוח שזה לא היה פרי הדמיון :wink:

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו במה שאתה אומר איתמר אלא שהחלפתי גם מצבר השבוע

בשילוב המצבר והשמן הרכב בודאות מניע ונוסע בקלות יתרה.

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב זה מה שכתוב על השמן הזה באתר היצרן הגרמני

האם הוא סינטטי מלא?

XPERT SM SAE 5W-30 ROWE

 

Fuel-economy motor oil based on HC synthesis base stocks. Suitable for use in the latest generation of passenger car gasoline and diesel engines, both turbocharged and non-turbocharged. HIGHTEC technology: saves fuel and minimizes wear.

 

למי שמתעניין-שמן סינטטי 5W30 מחיר 150 ש"ח.מסנן סוזוקי מקורי 50 ש"ח החלפה 75(באוטודיפו בילו )

סכ"ה חשבון 275 ש"ח. (חבל לתת עוד 500 למוסך מורשה)

אז מה זה based on HC synthesis base stocks?

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שרשמתי מקודם, בסיס המיוצר מנפט גולמי ועובר תהליך סינטוז (חלק ממנו זה ההידרו-קראקינג) ראוי להקרא "סינטטי". למרות זאת לא כל שמן שמכיל בסיס HC הוא אכן סינטטי מלא בגלל שאנחנו לא יודעים אם הבסיס לא כולל גם שמנים מ GROUP I/II, או אז השמן לא יוצהר כסינטטי מלא אלא נראה רישומים כמו זה שאתה מציג.

ב 150 ש"ח אי אפשר למצוא שמן סינטטי מלא "אמיתי", במקרה הטוב הוא יהיה מבוסס על בסיס מ GROUP III, לא יותר מזה.

 

איתמר.

 

עריכה: החלפת המצבר בהחלט יכולה להיות קשורה לרכב שמניע ונוסע טוב יותר. לאור הפרטים הללו אני מניח שאתה לא מדמיין את התחושה אבל קשה לקבוע אם זה בגלל מצבר חזק יותר או שאתה באמת חש את השינוי בגלל השמן.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4023 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...