Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4958 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
איפה קראת את זה? אני לא שמעתי על זה. שמן רשאי להיקרא סינטטי מלא (fully synthetic) אך ורק אם שמן הבסיס שלו מורכב משמנים מבסיס Group III/VI/V או ערבוב שלהם. כל תצורה אחרת איננה סינטטית וזוכה לכינויים כמו partly / semi synthetic או synthetic technology.

איתמר.

 

קראתי

 

כאן

 

וכאן

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אפשר להיות יותר ספציפי? אני לא מתכוון לפתוח 20 PDFים.

וחוץ מזה, פרסומים של חברות שמנים הם לא ממש אובייקטיביים או נכונים. יש ברשת לא מעט חומר מחקרי-מקצועי איכותי ואמיתי.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
שלום יש לי סוזוקי ליאנה 2002 . עד אכשיו השתמשתי ב שמן 10 40 של מוביל. לפני כמה זמן היתי במוסך ומאוד המליצו לי להשתמש בחצי סינטטי מוטול 5 30 אמרו כי מנוע עם שרשרת מנוע במקום טימינג צריך שמן בצמיגות זו. למי להאמין ? תודה.

שרשרת תזמון רגישה למצב ואיכות שמן והצמיגות הוא בכלל לא הנושא פה.

גם 10W40 וגם 5W30 יהיו בסדר גמור וכל שנשאר לך זה לשם במנוע שמן מנוע ברמת איכות גבוהה (SL לפחות) ולהחליף שמן בזמן או אפילו לפני הזמן, אם אופי השימוש שלך עירוני ברובו.

פורסם

זה נכון.שמן 10W40 ישמור על המנוע בתנאים רגילים כמו 5W30.

בתנאים קיצוניים כמו קור או חום הסינטטי עדיף.

הכי חשוב זה לקנות מוצר שעומד בתקנים ,ולא שמן מדבקה.

עקרונית לאחר קריאת מאמרים וראית מ"ס לא מבוטל של סרטונים אני עובר עם כל רכבי המשפחה ל5W30.

השמן מתאים למנועים חדשים ואף ישנים ובלבד שיהיו תקינים.

דרך אגב ראיתי שממליצים מאוד מאוד על ROYALPURPLE כשמן הטוב ביותר.

מה מחיר שמן כזה 4 ליטר? ואיפה ניתן להשיג במחיר טוב

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

פורסם

לא אתה לא :wink:

שמן בוחרים בהתאם להוראות היצרן. אם היצרן דורש שמן 40 בגלל X Y Z אז בהחלט ניתן להשתמש בשמן 0W40 או 5W40 במקום 10 או 15 אבל זה לא עובד הפוך. לא הייתי משתמש בשמן 5W30 ברכב שהיצרן ממליץ או מחייב שימוש בשמן 40 או 50. בנוסף צריך לזכור שמנוע יכול להחשב כתקין אבל הוא צורך שמן. במקרה הזה שמן 30 יביא לצריכת שמן מוגברת משמן 40 ויש לקחת זאת בחשבון.

 

לגבי רוייאל פרפל. כן הם שמנים טובים, לא, אי אפשר לקבוע שאלו השמנים הטובים בעולם. כל שמן הוא פשרה, אין דבר כזה שמן מושלם. יש מספר יצרני "בוטיק" של שמנים בעולם, רוייאל פרפל הוא אחד מהם. השמני בסיס שלו הם מגרופ 3 ו 4 ומכילים חבילת תוספים איכותית. עוד חברה שמייצרת שמני פרימיום שניתן להשיג בארץ היא מוטול שמשום מה לא פופולרית בענף הרכב כמו בענף האופנועים. לפי מקורות זרים שמנים המשתייכים לסדרת ה 8100 של מוטול מבוססים על שמני בסיס מגרופ V, שמני בסיס אסטריים ו PAG. המחיר לא זול אבל זה אולי השמן המושקע והמהונדס ביותר שכסף יכול לקנות.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
לא אתה לא :wink:

שמן בוחרים בהתאם להוראות היצרן. אם היצרן דורש שמן 40 בגלל X Y Z אז בהחלט ניתן להשתמש בשמן 0W40 או 5W40 במקום 10 או 15 אבל זה לא עובד הפוך. לא הייתי משתמש בשמן 5W30 ברכב שהיצרן ממליץ או מחייב שימוש בשמן 40 או 50. בנוסף צריך לזכור שמנוע יכול להחשב כתקין אבל הוא צורך שמן. במקרה הזה שמן 30 יביא לצריכת שמן מוגברת משמן 40 ויש לקחת זאת בחשבון.

 

לגבי רוייאל פרפל. כן הם שמנים טובים, לא, אי אפשר לקבוע שאלו השמנים הטובים בעולם. כל שמן הוא פשרה, אין דבר כזה שמן מושלם. יש מספר יצרני "בוטיק" של שמנים בעולם, רוייאל פרפל הוא אחד מהם. השמני בסיס שלו הם מגרופ 3 ו 4 ומכילים חבילת תוספים איכותית. עוד חברה שמייצרת שמני פרימיום שניתן להשיג בארץ היא מוטול שמשום מה לא פופולרית בענף הרכב כמו בענף האופנועים. לפי מקורות זרים שמנים המשתייכים לסדרת ה 8100 של מוטול מבוססים על שמני בסיס מגרופ V, שמני בסיס אסטריים ו PAG. המחיר לא זול אבל זה אולי השמן המושקע והמהונדס ביותר שכסף יכול לקנות.

 

איתמר.

 

מוטול מיובאת לארץ על ידי חברה שהיא חברת בת של חברה גדולה אחרת שמייבאת אופנועים. מיכוון שהחברה ממליצה וגם דוחפת את השמנים במנועים של האופנועים שהיא מוכרת, מיכוון שחברה מן הסתם מחייבת מוסכים מורשים שלה להתשמש בשמן הזה כך יוצא שמוטול פופלארית בקרב האופנועים. איזה יבואן מכוניות דוחף את מוטול? אף אחד. לכן הם לא פופלאריים בקרב המכוניות.

לעומת זאת, ישנן חברות שמנים מעולות מהליין המתקדם ביותר אבל אף חברה בארץ לא דוחפת אותם. למרות שהשמנים האיכותיים הללו נמכרים ב 100 שקלים ויותר זול מאשר מוטול ואחרים אנשים בכל זאת מעדיפים לקנות את השמנים הרישמיים של היבואנים. לך תבין אנשים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

איתמר , כייף לקרוא את התשובה שלך .:mm_yeah:

 

מוטול סדרה 8100 אכן שמן מעולה .

 

כנ"ל יש עוד בסידרת שמני הבוטיק - קצת יקרים וקשה להשיג .

 

Pennzoil Platinum European Formula

Repsol Repsol Elite Competicion

AMSOIL European Car Formula 5W-40

European Car Formula Synthetic 5W-30 Motor Oil (AEL ) AMSOIL

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

כולה סוזוקי ליאנה

שמן רגיל שעומד בתקן של סוזוקי יעשה את העבודה רק חשוב להחליף את השמן והפילטר בזמן ולא למשוך טיפולים

פורסם

אני אף פעם לא אבין את פשר הזלזול הזה "כולה סוזוקי ליאנה" או "כולה סובארו".

יש אנשים עם ערך לרכוש שלהם, ולא משנה אם זו ג'אסטי או פרארי 458. אחזקה ביד אוהבת ושימוש במוצרים איכותיים באה לידי ביטוי באמינות מקסימלית, בטיחות וחסכון בדלק - הפמרטרים החשובים ביותר באחזקת רכב.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

עוד דבר, יכול להיות מצב (והוא אכן קורה בפועל) שישנם יבואנים שונים לחטיבות שמן שונות של אותה חברה. למשל, שמני מוטורקס לאופנועים ולאופניים (כן, יש בהחלט כזה דבר) לא מיובאים על ידי אותו יבואן. מי מביא שמני מוטורקס למכוניות? וובכן, אף אחד.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

מה זה מוטורקס?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

חברה שוויצרית איכותית וותיקה לא פחות ממוטול.

http://www.motorex.com/index.cfm?oid=1143&lang=en

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

מעולם לא שמעתי עליהם. משיטוט באתר שלהם נראה שדווקא תחום השמנים לרכבים הוא לא הנקודה החזקה שלהם אבל בכל הקשור לאופונעים גוגל מלא תשבוחות. אני נשאר עם Red line :wink:

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
אני אף פעם לא אבין את פשר הזלזול הזה "כולה סוזוקי ליאנה" או "כולה סובארו".

יש אנשים עם ערך לרכוש שלהם, ולא משנה אם זו ג'אסטי או פרארי 458. אחזקה ביד אוהבת ושימוש במוצרים איכותיים באה לידי ביטוי באמינות מקסימלית, בטיחות וחסכון בדלק - הפמרטרים החשובים ביותר באחזקת רכב.

 

איתמר.

גם עם שמן של פז או פסרטון תהיה לך אמינות מקסימלית לרכב עם דרישות שימון מאוד בסיסיות כמו רוב הפרייווטים

פורסם

שלום שוב.

לגבי התשובות של איתמר אני יכול להגיד רק שאפו.:king:

אני קורא את תשובותיו ונהנה מכל מילה.

בכלל יש כאן הרבה חברה עם ידע רב במיוחד בנושא שמן.

לגבי המשפט זו רק סוזוקי ליאנה -לא רציני.

זה באמת לא משנה איזה רכב זה -אם זורם שמן איכותי במנוע ,זה מונע התקעות או התחממות

בעת שהמנוע מטפס למשל בחזרה מים המלח למרכז למשל(אני עושה את הדרך הזאת כ3 פעמים בשנה לפחות)

שמנים לא איכותיים עלולים לגרום למנוע בוצה וסתימת מעברים ואף כשל במאמץ.

לכן כדאי להשקיע בשמנים טובים ותוצרת הרכב או שנתו ממש לא חשובים.

ושאלה לאיתמר האם כדאי להעביר דייהטסו YRV עם 85K ק"מ מ10W40

(זה מה שהוכנס מאז שהרכב היה חדש) ל5W30? דרישות היצרן אומרות כל צמיגות טובה.

יש חץ ובו מ0 עד 50 צמיגות מאושרת(20W50 או 15W40 או 10W40 או 5W30)

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.


×
×
  • תוכן חדש...