Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5107 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
1. המדינה לא צפוייה לשלם לדרך ארץ בעתיד הנראה לעין אף ש"ח אחד במסגרת אותה השלמת הכנסה מדוברת, מכיוון שההכנסות מהכביש עוברות בהרבה את העומדנים הראשונים שנעשו בזמן עריכת החוזה מול דרך ארץ.

עם ישראל מצביע בגלגלים ועולה על הכביש בהמוניו.

2. היום כולם חכמים וקובעים שהיה צריך לפקח על א' ולהגביל את ב' וכ"ו וכ"ו. כאשר יצאו לסלילת הכביש היו אין סוף בעיות וחוסר ודאות שהיו יכולות להפיל את כל העסק. בכדי לשכנע יזמים פרטיים לבנות היה צורך לתת בטחונות ואופציה לרווח גדול, וגם אז לא היו קופצים רבים.

תזכורת לכמה מהבעיות:

  • קירבה לגדר ההפרדה - חשש בטחוני מפיגועים
  • הפקעת קרקעות רבות כולל מפלסטינים ועמידה מול ארגונים שמאל \ זכויות אדם \ WE אשר יתבעו בבג"צ ויעקבו את הפרויקט
  • ארגוני איכות סביבה
  • ישובים שהעריכו שזה יוריד את ערך הנדל"ן שלהם (כמה הזוי זה נשמע ממרחק השנים)
  • עלות אסטורנומית של בניית כביש ללא כל יכולת להעריך כמה תנועה תהייה

3. כאמור היזמים לקחו סיכון, הצליחו מעל ומעבר ועכשיו גורפים רווחים רבים. קפיטליזם במיטבו. אולי לדעתך המדינה הייתה בונה את הכביש יותר טוב?

 

 

 

אתה מבלבל עובדות עם עיקרון.

עיקרון- כתבתי, ולא במקום אחד, שעיני אינה צרה ברווחי דרך-ארץ וכולי..

אני טוען שכאשר קיים משאב ציבורי, הייתי מצפה מהגוף הנבחר לדאוג גם לזכויות כלל הציבור, ולא כך נעשה לא בכביש 6 ולא בעוד הרבה מאוד חברות ציבוריות ממשלתיות..

אני גם איני חש הכרת טובה לדרך-ארץ על שנטלה את הסיכונים כפי הניתן להישתמע מדבריך.

בכל פרוייקט בסדר גודל כזה, מתבצע הליך של אומדן סיכונים והזכיינים לעתיד לבוא, כל אחד ושיקוליו הוא, בוחרים מה רמת-הסיכון שהם היו רוצים ליטול על עצמם. עובדתית- ניגשו מספר גופים שראו כדאיות כלכלית לעניין סלילת ואחזקת הכביש כמפורט בתנאי המכרז. הטענה שלי לעניין זה, שתנאי המכרז היו "טובים" לזכיינים יותר מאשר ל- "עם-ישראל", ואני סבור שלאור הרווחים שדרך-ארץ גורפת, היה מקום לבצע עבודת אומדן מדוייקת ונאותה יותר, שהייתה מטיבה גם עם צרכני הכביש, ועדיין דרך-ארץ הייתה מרויחה הון-עתק.

הפער הבלתי נתפס, בין טובת הזכיין לטובת הצרכן, כך בעיני, הוא מה שקראתי לו חזירות.

גם לקפיטליזם יש צורות שונות, ראה לדוגמא את פינלנד..

 

באשר לעובדות- ככל הנראה אינך מתמצא בן- סעיף השלמת תשלום הופעל, לא-אחת, בשנים 2003-2007...

פורסם

2007 היא בעבר למיטב ידיעתי. כפי שכתבתי "בעתיד הנראה לעין"

 

באשר לתנאי המכרז, יתכן ואם היו מרעים ליזם את תנאי המכרז לא היו קופצים - לא נדע כפי הנראה.

מה שכן - יש מקום ללמוד. אי וודאות שהייתה מרכיב משמעותי בצד הסיכונים שלוקח היזם פחתה מאוד מאז. לדעתי גם כביש 431 וגם הנתיב המהיר לת"א היו צריכים מוצאים בתנאים קשים יותר אם הקפדה על מחיר שימוש נמוך.

פורסם

כאמור אינך מתמצא בתנאי המכרז, ולבטח שאינך מתחום תכנון תחבורה.

 

תנאי המכרז היו כה חד-צדדיים "לטובת" הזכיין, כך שלא הייתה כאן שאלה של אם הזכיין ירויח אלא כמה.

 

מספר דוגמאות ישירות לכתוב על-ידך-

נפח תנועה בכביש- מדינת ישראל התחייבה לסלילת כבישי הרוחב לכביש 6, במועדים קצובים, תוך כדי התחייבות לנפח תנועה מסויים, אשר הבטיח את נפח התנועה בכביש 6, ומתן פיצוי לזכיין היה ולא יושגו יעדים אלו.

 

בג"צים/אירגונים ירוקים/הפקעת אדמות- המדינה נטלה את כל ההתחייבות בגין גורמים אלו, מראש, על עצמה, וגם כאן תוך כדי הסדר פיצוי לזכיין והיה ויוכח נזק לזכיין.

 

בשום שלב תיכנוני לא הוטל הספק בכדאיות הכלכלית של הכביש, והמדובר בהליך תכנוני שהחל ב- 1999.

נקודת המחלוקת היחידה, במשרד האוצר הייתה- המצדדים בהשקעה בקיים, קרי הרחבת נתיבי/אמצעי התחבורה הקיימים דאז, כגון כביש 40 וכדומה, השקעות ברכבת וכולי, או השקעה "בחדש" קרי כביש 6.

 

אתה חושב שלחינם, משרד האוצר קבע, בזמנו, רף גבייה של קרוב לפי 4, מהממוצע בעולם, לכבישי אגרה?

חיפשו עוד דרך למסות את אזרחי-המדינה, ומצאו זאת ע"י שימוש בצד ג'.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4249502,00.html

 

זכרו היטב מי היה השר שהפיל את הצעת החוק הזאת - והצביעו לו בבחירות הבאות. הרי כאלה אנחנו: אוהבים להצביע לזה שדופק אותנו הכי חזק.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

אף פעם לא אהבתי אותו,נשמע לי שחצני מידי ועכשיו בכלל,היישר לרשימה השחורה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אני באמת רוצה לדעת מה עובר לשרים האלה בראש לפני שהם מתנגדים ..

How many of us ever know what it is to become the perfect version of ourselves

פורסם

רגע, האם יש כאן מישהו שמופתע מכך ששר האוצר יובל שטייניץ שוב עשה מהלך שנוגד את האינטרס של האזרח הקטן?

האם יש כאן מישהו שהצביע בבחירות האחרונות למפלגה שאליה משתייך שטייניץ, שבעקבות הצעד הזה יבחר בבחירות הבאות במפלגה אחרת? מה, לא?

אז על מה אתם מתלוננים? הצבעתם לחרא - קיבלתם חרא. אז תאכלו את החרא בשקט ותגידו תודה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

הכי משעשע שמאשימים אותו במשהו כמו בדו"ח המבקר על אסון הכרמל אז כולם הופכים להיות "הזויים".רק הוא השפוי..yeah right

דעתי האישית היא שאת האשמה צריך להפיל על הממשלה שסגרה את הזיכיון מול כביש 6 ולא חשבה על הנושא אז.

"that is petrolhead heaven,

and as we've always maintained,the only way you can get there,is in an alfa romeo"

jeremy clarkson - top gear

×
×
  • תוכן חדש...