Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?


שימו לב! השרשור הזה בן 4233 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ההבדל בין 2 נקודות קיצון ראליות 35+ מעלות עם לחות גבוהה ל-15 מעלות עם לחות נמוכה יכול להגיע ל-10-15% הבדל בהספק ברכב אטמוספרי, ברכב מוגדש ההבדל אף גדול יותר.

 

ולא אין טעם לנסות לקרר את האוויר, כי חוק שימור האנרגיה אומר שכל אנרגיה שתבזבז בשביל לקרר את האוויר תהייה גדולה יותר מהאנרגיה שתרוויח מקירור האוויר.

אבל זה לא סותר את שימוש האינטרקולר?

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תאורטית, אולי.

אבל אם אתה שם רדיאטור פיצי שמגביל את זרימת האויר למצערת, תאבד המון כוח.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאורטית, אולי.

אבל אם אתה שם רדיאטור פיצי שמגביל את זרימת האויר למצערת, תאבד המון כוח.

מבחינת זה אין בעיה כי הוא מרווח ובנוסף הוא מותקן בחזית = בנסיעה ישנו לחץ חיובי על ברדיאטור מהרוח .

בנוסף ביגלל מסנן האוויר שיוצר תת לחץ עקב התנגדותו גורם לאוויר בין המצערת לפילטר להיתפשט=ירידה נוספת בטמפ'

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינטרקור אויר אויר משתמש באויר החיצוני לקירור האויר בצנרת גדישה.

האויר מבחוץ פשוט קיים שם, ויש הרבה אויר שם בחוץ.

 

רק בשביל הכיף - תעשה את זה עם בדיקת דיינו לפני ואחרי.

רק אל תשנה את קוטר הצנרת מהפילטר לבית המצערת.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינטרקור אויר אויר משתמש באויר החיצוני לקירור האויר בצנרת גדישה.

האויר מבחוץ פשוט קיים שם, ויש הרבה אויר שם בחוץ.

 

רק בשביל הכיף - תעשה את זה עם בדיקת דיינו לפני ואחרי.

 

דיינו לא יודע- עניין של כסף

 

אבל זה מסוג השטויות שעושים בשביל הכיף כמו בmythbusters במיוחד אחרי שיש את החיבור למחשב הרכב בBT ואת תוכנת הטורק.

 

ככה אפשר ליראות את השינוי אם קיים.

 

בכל מיקרה שלב א' אני רוצה לשים צינור אוויר שיקח נשימה מחזית הרכב וכבר להרוויח טמפ' נמוכה יותר ושלב שני אם יצא לי אחרי המבחנים של מה"ט ביולי אני אשחק גם בזה :-). כל התעסקות מכנית עם הרכב שלא קשורה לבטיחות זה כיף.

וגם אצלי יש עניין האוויר שיקרר את הצד החם של הפלטייר, וניראה לי שעניין שימור האנרגיה היה תקף אם גם את הצד החם של הפלטייר הייתי מקרר ע"י השקעת אנרגיה נוספת מהמערכת ולא מהאוויר שבחוץ(רוח על גוף קירור בנסיעה)

 

וככה זה אצלי

fiat-grande-punto-hatchback-1-4-dynamic-5dr-1984313946-640x480.jpg

בידיוק איפה שהצינור ניראה שניגמר בתמונה שם הוא אכן מסתיים ולכן שואב אוויר די חם מתא המנוע

איפה אפשר ליקנות צינור גמיש בקוטר של כ100 מ"מ ובאורך של כל50 ס"מ שאיתו אאריך את הצינור הקיים לחזית הרכב?

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לרכב וגם לOC לא הייתי ממליץ על פלטייר 80W מניסיון של עבודה על 120W ומעלה עם מערכת קירור מים מעולה!!

אתה רק תזיק במקום לעזור...

 

במחשב יצא לי להישתמש בפלטייר והייתי על 0 מעלות במנוחה וכ30 במאמץ חחח

בנתיים יש מבחנים במכונות ואחר כך אחשוב על פיתרון טוב ואפרסם התוצאות של הטמפ' לפני ואחרי.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל זה לא סותר את שימוש האינטרקולר?

 

 

לא, כי אינטרקולר משתמש באנרגיה חיצונית למערכת, טמפרטורת הסביבה, והפתרון שלך משתמש באנרגיה מהמערכת, חשמל שמיוצר ע"י המנוע.

 

בכל אופן, גם אם אתה רוצה לבדוק את זה בתנאי אמת, פלטייר זה רעיון גרוע. דבר ראשון, זאת טעות לחשוב שמדובר ברכיב קירור, הדרך הנכונה לתאר אותו זה משאבת חום. כל מעלה שתוריד בצד הקר תווסף בצד החם ועל זה תוסיף את החום שהרכיב יפלוט מעצם עבודתו.

 

עדיף משמעותית להשתמש במאדה של מזגן רכב לקירור האוויר. ועדיין גם אם תוכל לעשות זאת מבלי להשפיע זרימת האוויר ביניקה, וזה די בלתי אפשרי כי הרדיאטור יהווה התנגדות אדירה, אתה, לפי חוק שימור האנרגיה, רק תפסיד.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, כי אינטרקולר משתמש באנרגיה חיצונית למערכת, טמפרטורת הסביבה, והפתרון שלך משתמש באנרגיה מהמערכת, חשמל שמיוצר ע"י המנוע.

 

בכל אופן, גם אם אתה רוצה לבדוק את זה בתנאי אמת, פלטייר זה רעיון גרוע. דבר ראשון, זאת טעות לחשוב שמדובר ברכיב קירור, הדרך הנכונה לתאר אותו זה משאבת חום. כל מעלה שתוריד בצד הקר תווסף בצד החם ועל זה תוסיף את החום שהרכיב יפלוט מעצם עבודתו.

 

עדיף משמעותית להשתמש במאדה של מזגן רכב לקירור האוויר. ועדיין גם אם תוכל לעשות זאת מבלי להשפיע זרימת האוויר ביניקה, וזה די בלתי אפשרי כי הרדיאטור יהווה התנגדות אדירה, אתה, לפי חוק שימור האנרגיה, רק תפסיד.

 

נכון מאוד אני מסכים,

פלטייר אכן רק משאבת חום המופעלת בחשמל.

אך מה שמסקרן אותי זה האם בחוק שימור האנרגיה שאני משקיע 80W חשמל לקירור, האם קירור הצד החם של הפלטייר באמצעות האוויר החיצוני בתוך הנוסחא או לא? (כלומר אם הייתי משקיע אנרגיה נוספת מהמערכת לקירור הצד החם היה מקיים את חוק שימור האנרגיה, או שבאמצעות קירור האווויר-אנרגיה חינמית, אני לא סותר את חוק שימור האנרגיה ולכן המערכת אכן תעבוד(לא משנה ההבדל, רק כעקרון))

 

הבנת את הכוונה שלי?

גילוי נאות, לקראת שנה אחרונה כהנדסאי מכונות, לא ממש מנותק מהתחום, אכן צריך לעשות משהו אחר במערכת שתיהיה אפקטיבית ולא תיסתור את חוק שימור האנרגיה במערכת

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לסתור את חוק שימור האנרגיה, אם קיבלת תוצאה כזאת כנראה שפיספסת מקום שבו נכנסת אנרגיה למערכת או שפיספסת מקום שבו היא בורחת מהמערכת.

 

תאורתית אפשרי ש-"תרוויח" אנרגיה ע"י קירור הצד החם מאוויר מהסביבה, אבל הפלטייר שתצטרך בשביל נפח האוויר שהמנוע שואב, כך שיהיה הבדל מורגש, הוא בסדר גודל של kW-ים ולא וואטים בודדים, בטח שלא 80W, שזה לא מספיק אפילו בשביל קירור מעבד של מחשב.

 

אם כבר דרך יותר יעילה "להרוויח" אנרגיה היא חבר פלטייר לאגזוז בצד החם וגוף קירור בצד הקר ולהזין את המערכת החשמלית איתו במקום האלטרנטור. כמובן שיהיה צורך במעגלי ויסות ולמצוא דרך שתמנע מהפלטייר להישרף.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לסתור את חוק שימור האנרגיה, אם קיבלת תוצאה כזאת כנראה שפיספסת מקום שבו נכנסת אנרגיה למערכת או שפיספסת מקום שבו היא בורחת מהמערכת.

 

תאורתית אפשרי ש-"תרוויח" אנרגיה ע"י קירור הצד החם מאוויר מהסביבה, אבל הפלטייר שתצטרך בשביל נפח האוויר שהמנוע שואב, כך שיהיה הבדל מורגש, הוא בסדר גודל של kW-ים ולא וואטים בודדים, בטח שלא 80W, שזה לא מספיק אפילו בשביל קירור מעבד של מחשב.

 

אם כבר דרך יותר יעילה "להרוויח" אנרגיה היא חבר פלטייר לאגזוז בצד החם וגוף קירור בצד הקר ולהזין את המערכת החשמלית איתו במקום האלטרנטור. כמובן שיהיה צורך במעגלי ויסות ולמצוא דרך שתמנע מהפלטייר להישרף.

פלטייר בתור גנרטור(הפשוטים מאייביי) זה בדיחה, בקושי 2V מקבלים , שחקתי הרבה איתו.

 

טוב שינוי קטן עשיתי לצינור היניקה, כמו שראיתם בתמונה הקודמת פתח הצינור של היניקה נימצא מאחורי הפנס הימני ושואב אוויר מתא המנוע, לכן במצב נסיעה המנוע אוכל אוויר דיי חם יחסית.

 

עשיתי טוויסט קטן וכיוונתי את פתח הכניסה לחזית הרכב כמו בתמונה, כלומר במצב נסיעה יש לחץ חיובי על הכניסה והאוויר יהיה תאורטית כמו טמפ' הסביבה(לא חומם בדרך)

 

התוצאות במצב חנייה:

 

במצב רגיל:

לאחר 10 דקות שהרכב מונע והגיעה לטמפ' עבודה, הטורק מראה שטמפ' היניקה הינה 32 מעלות שבחוץ 25 מעלות לפי המחשב.

 

לאחר השינוי:

לאחר עמידה של כחצי שעה הטמפ' עלתה ל35 מעלות(עדיין 25 בחוץ)

 

 

עלייה של כמעט 10% שהרכב עומד , מובן מכיוון שלא ניכנס אוויר קר והחום באזור הכניסה מיצטבר, אך בנסיעה לא צריכה ליהיות בעיה, היום בצהריים אבדוק לאחר נסיעה ללימודים שהטורק יעבוד ברקע.

 

מה דעתכם על המיקום?

 

 

עריכה: שימו לב להנדסת האנוש המפגרת שכעת כניראה תוקנה, מגן החום של אזור הפליטה בגירסה הישנה בעלת "חור" בידיוק מיתחת לצינור היניקה, מה שגורם לאוויר רותח לעלות מאזור הפליטה(ליברוח מעלה") וממש להרתיח את הצינור וקופסת הפילטר בעמידה, כעת רואים בתמונה שהם סגרו את ה"פירצה". - לצערי יש לי הגירסה הישנה- 2007 :-(

DSC_1603-(2).jpg

fiat-grande-punto-hatchback-1-4-dynamic-5dr-1984313946-640x480.jpg

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלטייר בתור גנרטור(הפשוטים מאייביי) זה בדיחה, בקושי 2V מקבלים , שחקתי הרבה איתו.

 

יש כל כך הרבה פרמטרים. דבר ראשון אתה בדקת על הפרש טמפרטורות של 500+ מעלות?

מעבר לזה גם אם זה נתן רק 2V כמה אמפר זה נתן? אם זה נותן 1000 אמפר (נתון מופרך רק לצורך הדוגמא) מדובר על הספק של 2kW.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כל כך הרבה פרמטרים. דבר ראשון אתה בדקת על הפרש טמפרטורות של 500+ מעלות?

מעבר לזה גם אם זה נתן רק 2V כמה אמפר זה נתן? אם זה נותן 1000 אמפר (נתון מופרך רק לצורך הדוגמא) מדובר על הספק של 2kW.

אתה לא צריך להזכיר לי את תורת החשמל, אני מודע לאופי פעולת הפלטייר,

 

יכולתי ליבדוק רק מצב של צד אחד קרח וצד שני של מעל 70 מעלות, האמפר היה גם נמוך יחסית, לא זוכר בידיוק אבל בטוח שאפילו לא הגעתי ל10W (אפילו חצי) מפלטייר של כ120W

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון קטן,

 

לאחר שינוי מיקום פתח היניקה, הטמפ' של החיישן יניקה בתוכנת טורק מראה על 35 מעלות שבחוץ היה 30 מעלות היום בנסיעה לת"א בצהריים

בפקק הטמפ' עלתה ל45 מעלות, אני חייב לטפל בחור של מגן החום כמו שציינתי בתמונה כי ביגללו יש סילון אוויר רותח על בית הפילטר, לאחר הנסיעה בדקתי ואי אפשר לגעת בתחתית בית הפילטר מהחום

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין אם מוצר כזה (רעיון כמו זה שלוקחים לטילים לשמור על הקור)

http://www.rubbermaid.com/Category/Pages/ProductDetail.aspx?spaceId=Kitchen(RubbermaidSpaces)&CatName=Coolers&SubcatId=BlueIce&Prod_ID=RP091213

לעטוף על צינור יניקה יתן משהו בנסיועות קצרות :wink:

 

אישית אני מפחד מהפרשי טמפרטורה כי זה יגרום להזעה (קונדנסציה)

תמיד הרגשתי שרכב יותר מגיב כאשר קר .... שירשור מענין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4233 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...