Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ישנם בדיקות השוואה של הספק מנוע ביחס לטמפ' כניסת אוויר?


שימו לב! השרשור הזה בן 4233 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תשקול גם טורבו חשמלי, מיישר מולקולות דלק ומגבר הצתה, אל תשכח לשים קרחומים קפואים בבית הפילטר+ ציידנית עם קרחומים ספייר בשביל שתוכל לחזור מהעתיד.

Para comer bien hay que saber manejar

"Dona Rosa"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תשקול גם טורבו חשמלי, מיישר מולקולות דלק ומגבר הצתה, אל תשכח לשים קרחומים קפואים בבית הפילטר+ ציידנית עם קרחומים ספייר בשביל שתוכל לחזור מהעתיד.

 

בשביל לחזור מהעתיד צריך קליפות בננה ובירה לא? חחחחחחחחחחחחחחחח

 

 

טוב בחזרה לדיון , אני חייב לטפל בסילון האוויר מאזור מ.הפלטה. כל בית הפילטר רותח בגללו ובפקקים אני שואב אוויר ב50 מעלות!

אני כניראה יעשה מגן חום לכל תחתית בית הפילטר.

 

 

ועוד משהו בנוגע לחוק שימור האנרגייה שהועלה כאן בדיון.

 

אם ציינתם שהשקעת חשמל לצורך קירור האוויר וקבלת שיפור בהספק הוא ניגוד לחוק שימור האנרגיה- אז איך מסבירים את הסופרצ'ארגר? (להבדיל מהטורבו שמישתמש באנרגיה "החינמית" של גזי הפליטה) אנו משקיעים אנרגיה מכנית (קינטית סיבובית) של המנוע לצורך דחיסת האוויר לצורך קבלת אנרגיה גבוהה יותר מאותה המערכת(רמז, אין סתירה לחוק מכיוון שככל שאנו דוחסים יותר חמצן אז אנו יכולים להוסיף יותר דלק ומכאן נובע הגדלת ההספק- הדלק הוא אנרגיה נוספת שניכנסת למשוואה, אותו האופן לקירור האוויר)

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טורבו צרג'ר לא מונע באנרגיה חינמית, זאת פשוט בורות לשמה לטעון דבר כזה ברצינות. הטורבו מייצר התנגדות לפליטה.

 

בלי קשר אתה לא מרוויח אנרגיה מטורבו או סופר צרג'ר. את ההפרשים בהספק אתה מקבל מהזרקת יותר דלק.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טורבו צרג'ר לא מונע באנרגיה חינמית, זאת פשוט בורות לשמה לטעון דבר כזה ברצינות. הטורבו מייצר התנגדות לפליטה.

 

בלי קשר אתה לא מרוויח אנרגיה מטורבו או סופר צרג'ר. את ההפרשים בהספק אתה מקבל מהזרקת יותר דלק.

 

קראת את מה שכתבי עד הסוף? חח

זה מה שאמרתי בידיוק, ואותו עניין יהיה עם היה מערכת לצינון אוויר, שלבסוף יאפשר תוספת דלק(אך לאחר החישובים ניצטרך מערכת חזקה מעל 300W - קצת בעייתי)

המשותף לכל המערכות הוא שימוש בארנגיה מהמנוע לצורך דחיסת יותר חמצן ואפשרות להזרקת יותר דלק בשביל לקבל תוספת הספק.

 

לעת עתה אני רוצה לשפר את המצב הקיים ולהימנע מחימום האוויר מחום תא המנוע, הפרש של כ6 עד 20 מעלות מהטמפ' הסביבתית במצב הקיים

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיספסתי את החלק האחרון.

 

בכל אופן הסיבה שהמנוע מוציא הספק יותר גבוה כאשר קר נעוץ בכך שהאוויר דחוס יותר כשקר. אם המטרה הסופית היא אוויר דחוס יותר, קירור שלו היא דרך מאוד לא יעילה לעשות זאת.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי הוידאו הנפלא הזה ראיתי שאין ממש הבדל בביצועים ביחס לטמפ' יניקה

gCi2yo4UqPI דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

אז בסופו של דבר אני רק יעשה מגן חום לתחתית הקופסה שלא ירתיח את האוויר וזהו.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
עדכון קטן,

 

לאחר שינוי מיקום פתח היניקה, הטמפ' של החיישן יניקה בתוכנת טורק מראה על 35 מעלות שבחוץ היה 30 מעלות היום בנסיעה לת"א בצהריים

בפקק הטמפ' עלתה ל45 מעלות, אני חייב לטפל בחור של מגן החום כמו שציינתי בתמונה כי ביגללו יש סילון אוויר רותח על בית הפילטר, לאחר הנסיעה בדקתי ואי אפשר לגעת בתחתית בית הפילטר מהחום

 

עדכון קטן נוסף,

רציתי סתם ליראות מה ההשפעה של צינור היניקה על הטמפ' והביצועים והוצאתי אותו,

 

לצערי יש עלייה חדה בצריכת הדלק כי אני לא הפסקתי לתת קיקים!! מבנה צינור היניקה אכן גם מקטין את רעש היניקה של המנוע ובלעדיו מרגישים שכאילו הוספנו סאב וופר קטן בתא המנוע ממש כמו הצליל עם פילטר פתוח חחחחחחחחחח

הצליל ניהיה מלא באס ומגרה ולא הפסקתי להנות מכל ליטר שביזבזתי LOL

 

אבל אכן יש עלייה בטמפ' היניקה כמו שחשבתי כ40~45 מעלות שבחוץ 30 ועד כ60 מעלות בעמידה בפקקים.

 

אוף.... ממש לא בא לי להחזיר את הצינור :-( חחח

 

אני אטפל ביניקה ואדאג ליניקה אוויר קרוב ככל האפשר לטמפ' הסביבה(הוספת מגן חום)

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במגדש על , 30%~ מהכוח שהמנוע מוציא מושקעים בסיבוב הקומפרסור. זה עוד לפני מפת היעילות שמורידה עוד כמה עשרות (נמוכות) אחוזים עקב יצור חום.

אפשר להגיד שאם מנוע היה תאורטית מוציא 300 כ"ס לפני מגדש העל, התוצאה תהיה 200 כ"ס כי 100 כ"ס ישרתו את הקומפרסור.

ושוב, לפני איבודי יעילות של הקומפרסור על פי מפת הגדישה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי עוד שאלה,

 

מדוע לא ניתן להסב מגדשי טורבו קטנים למגדשים מבוססי מנוע חשמלי?

לדוגמא:

http://www.treehugger.com/cars/electric-supercharger-boosts-torque-50-and-reduces-co2-by-20.html

 

 

אני מדבר רק על מנועים צנומי נפח של עד 1.4L שניתן לעמוד בספיקת האוויר שלהן בסל"ד הנמוך עד כ3000~4000 - בשטח המת שלא מושג שיא ההספק.

 

אם לוקחים שבלול קטן ומחברים לו מנוע בראשלס חזק שיביא אותו עד לכ60000 סל"ד האם לא ניתן להשיג קצת שיפור בתחום הסל"ד הנמוך ולהפוך את המנוע לגמיש יותר (העלות לא עמורה להגיע ל300 דולר- מחיר עדכון תוכנה שבקושי מוצי כ8 סוסונים במנועים אלה) כלומר האם לא ניתן להשיג עד כ20% שיפור שיצדיק את העלות?

 

כלומר א:

 

איך מחשבים את הספיקה של השבלול לפי קוטרו + הסל"ד שיסתובב

 

ב:

מה המומנט הדרוש מהמנוע החשמלי בשביל להשפיע על בניית הלחץ ביניקה

 

מערכת כזו אמורה ליהיות פשוטה יותר,אמינה יותר, ללא בעיות מהחימום, צורך באינטרקולר, מערכת שימון ובניית צנרת מיוחדת וכו'

 

עדכון: את זה כבר עשו - וזה עבד- כאת היכן אני מוצא שבלול קטן שיתאים ל1.4L?

supercharger2.jpg

http://www.hobbyking.com/hobbyking/forum/forum_posts.asp?TID=30144

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה יעבוד, כלומר תקבל עליה מורגשת בסחיבה בסל"ד נמוך מאוד 1500 סל"ד.

לגבי הקירור- חוק שימור האנרגיה הוא לא ממש רלוונטי כי המטרה היא לא לחסוך בדלק. המטרה היא להכניס יותר מסה של אוויר למנוע כדי שההזרקה תוכל להוסיף עוד דלק ולהאיץ יותר מהר.

שים לב שהאוויר חולף על צלעות הקירור במשך פחות מעשירית שניה, לא ממש מספיק כדי לקרר אותו.

שלא לדבר על זה שהצלעות לא יהיו קרות כי האוויר שעבר שם קודם חימם אותן.

 

בקיצור- טורבו חשמלי בסל"ד נמוך יכול לתת משהו מורגש, בעיקר אם הוא איכותי ולא צעצוע.

אולי אפילו תוכל להתנהל בהילוך גבוה יותר ודווקא לחסוך דלק:

אני מסתכל לפעמים בנתוני צריכת דלק של מכוניות מוגדשות, לפעמים יש לאותו רכב ומנוע גרסה מוגדשת חזק וגרסה מוגדשת פחות. הרבה פעמים בנסיעה בינעירונית שתי המכוניות צורכות בערך אותו דבר, אך בנסיעה עירונית דווקא הגרסה החזקה חסכונית יותר (כנראה נשארת בהילוך נמוך יותר כי הכוח זמין כשרוצים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה יעבוד, כלומר תקבל עליה מורגשת בסחיבה בסל"ד נמוך מאוד 1500 סל"ד.

לגבי הקירור- חוק שימור האנרגיה הוא לא ממש רלוונטי כי המטרה היא לא לחסוך בדלק. המטרה היא להכניס יותר מסה של אוויר למנוע כדי שההזרקה תוכל להוסיף עוד דלק ולהאיץ יותר מהר.

שים לב שהאוויר חולף על צלעות הקירור במשך פחות מעשירית שניה, לא ממש מספיק כדי לקרר אותו.

שלא לדבר על זה שהצלעות לא יהיו קרות כי האוויר שעבר שם קודם חימם אותן.

 

בקיצור- טורבו חשמלי בסל"ד נמוך יכול לתת משהו מורגש, בעיקר אם הוא איכותי ולא צעצוע.

אולי אפילו תוכל להתנהל בהילוך גבוה יותר ודווקא לחסוך דלק:

אני מסתכל לפעמים בנתוני צריכת דלק של מכוניות מוגדשות, לפעמים יש לאותו רכב ומנוע גרסה מוגדשת חזק וגרסה מוגדשת פחות. הרבה פעמים בנסיעה בינעירונית שתי המכוניות צורכות בערך אותו דבר, אך בנסיעה עירונית דווקא הגרסה החזקה חסכונית יותר (כנראה נשארת בהילוך נמוך יותר כי הכוח זמין כשרוצים).

 

תודה על התגובה, ואכן זמינות הכוח בסל"ד הנמוך זו הבעיה הכי גדולה במנועים קטנים אטמוספריים, ששיא ההספק מתקבל סל"ד לא שימושי של כ5500! ומתחת ל3000 אין כלום.

 

לכן חשבתי על אפשרות כזו, ולא סתם צעצוע מאיביי,

 

יש לי המון מנועי בראשלס בבית והם חיות לא קטנות (עד כ2KW!), המון כוח ותגובה כמעט מיידית

ויש כאלה עם שאפט של 5MM או 8MM , השאלה היא מה הגודל השבלול הרצוי למנוע של עד 1.4L ומה הסל"ד הדרוש ממנו לבניית לחץ ועמידה בדרישת הספיקה של המנוע?

 

והיכן ניתן להשיג רק את הצד הרצוי של השבלול- ללא צד של הפליטה?

 

והשאלה שיותר מעניינת אותי- מדוע אין יצרנים שמפתחים את התחום הנ"ל?

כלומר העתיד כרגע הוא מנועים קטנים מוגדשים- מאוד מתוחכמים ויקרים ומנועים קטנים אטמוספריים עם כ69~85 סוסים בסל"ד מעל 5500!

מדוע לא לייצר דרגה נוספת בין המנועים הקטנים האטמוספריים למוגדשים וליקרוא לה "מנוע SEMI-CHARGED" עם שבלול קטן + מנוע חשמלי שמעניק כוח בסל"ד הנמוך והחשוב לשימוש יומיומי?

המערכת זולה יותר, קלה לתחזוקה ומאוד מועילה!

 

אין צורך צנרת פליטה מיוחדת, אינטרקולר, מערכת שימון בפורק לחץ וכו' כי מדובר על גדישונת קטנה, ויש שליטה מלאה על מהירות המנוע(לחץ גדישה) לפי דרגת הלחיצה על הדוושה(בעמידה בסרק כמעט ולא תיהיה צריכה מהמנוע החשמלי שיעבוד בסל"ד מינימלי ללא התאמצות שלא יפריע ליניקה)

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה לא שווה את הכסף ללקוחות. מי שקונה מנוע קטן רוצה לחסוך כסף ולא להתעסק עם אמינות של מערכת נוספת, בעיקר אם הספק המנוע לא משתנה.

מה שכן עשו, אך גם לא הגיע לייצור סדרתי, זה לקחת רכב ובמקום מנוע גדול נפח לשים לו נפח קטן עם טורבו ענק. החסרון הוא שהטורבו הגדול מגיב לאט בסל"ד נמוך, לכן מוצמד לו מנוע חשמלי זריז שנותן peak של שניה וחצי של האצה לטורבו הגדול, עד שזה מייצר מספיק גזים כדי להמשיך לסובב את עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד בספק אם תמצא מנוע חשמלי בהספק מתאים, התנגדות האוויר בטורבינה שמסתובבת ב-50+ אלף סל"ד היא עצומה. אני מנחש שתצתרך מנוע של לפחות 10KW. זה לא משהו שהמערכת החשמלית של הרכב יכולה לסחוב.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק שוב את הלינק- זה עובד וכבר הרכיבו

הוא קיבל כ20KW בגלגל אבל זה למנוע גדול שהטורבו דיי ניחנק מהיניקה שלו הוא מציין

מניפה בגודל של כ40MM לא ממש תהרוג תמנוע החשמלי, והמערכת לא תעבוד נון-סטופ זה רק מסרק עד לכ3000 סל"ד שהכי קריטי למנועים קטנים במיוחד בעיר

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנתונים באתר חשודים בלשון המעטה.

350A כפול 12V זה 4.2kW לא 1.8kW, ו-0 ל-70K סל"ד בפחות מ-350ms בכלל לא נשמע הגיוני, גם אם נניח שהכוונה היא לציר לבד ללא הטורבו.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4233 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...