Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5183 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תופעה ששמתי לב אליה בזמן האחרון, מאז שהתקנתי מד טמפרטורה חיצוני למנוע.

בזמן הנסיעה חום המנוע תקין, נמצא רוב הזמן בסביבות ה 90-93 מעלות ומגיע במקסימום ל 95 מעלות. היו מספר פעמים שכיביתי את הרכב וחזרתי אחרי מספר דקות הנעתי שוב ואחרי מספר שניות קיבלתי התרעה שחום המנוע עבר את ה 97 מעלות.

 

מישהו יכול להסביר את התופעה ?

פורסם

הי

כאשר מדוממים את המנוע גם משאבת המים מפסיקה פעולתה .ואין איבוד חום דרך מערכת הקירור

דבר הגורם לעלית החום.זו הסיבה לכך שברכבים מודרנים ממשיכה משאבת המים לעבוד חשמלית גם לאחר דימום המנוע עד ירידת הטמפרטורה.

ניר

פורסם
הי

כאשר מדוממים את המנוע גם משאבת המים מפסיקה פעולתה .ואין איבוד חום דרך מערכת הקירור

דבר הגורם לעלית החום.זו הסיבה לכך שברכבים מודרנים ממשיכה משאבת המים לעבוד חשמלית גם לאחר דימום המנוע עד ירידת הטמפרטורה.

ניר

 

אבל למרות שהמנוע דומם והמשאבה לא עובדת, עדיין יש איבוד חום דרך הרדיאטור והמאורר שלו, וזה דוחף את המים הקרים לחזור חזרה למנוע מהצינור התחתון ואת החמים להכנס לרדיאטור מהעליון.

פורסם

martines שלום רב !

במנוע דומם, משאבת המים מפסיקה את פעולתה, מכאן שפעולת הסירוקלציה, מפסיקה באותה עת, כפי שהסביר קודמי,

מכאן ניתן להבין שאתה שוגה כאשר אתךה טוען , שעדין יש דחיפת מים קרים מהרדיאטור למנוע וחוזר חלילה, משום שראית היא אינה קימת, כי על כך כפי שהסברתי על זה אחראית משאבת המים, שכידוע הפסיקה את פעולתה ואת סחרור מי הקירור שעליה היא אחראית ולא המאוורר !!

 

במידה וגם בעת כבוי המנוע , המאוור לא פעל, מיד חלה תופעה של טראומה למנוע ומי הקירור מתחילים להתחמם , מיד סקאלת החום עולה, במידה והמאורר מממשיך את פעותו גם לאחר סגירת מתג ההצתה, אופיני לרכבים צרפתים איטלקים, ובמכוניות מודרניות, העליה בחום היא מזערית, ולא טראומטית.

מכיוון שהרכבת לאחרונה מדחום חיצוני, ומכיוון שהוא מראה טמפרטוה און ליין גם במנוע כבוי, העין שלך מתמקדת על השעון עם הכנסך למנוע, ולכן אתה מגלה את התופעה שידועה וקיימת בכל רכב.

לא ברור לי למה מתכוון ניר , בכותבו משאבת מים חשמלית, אני מניח שכוונתו למאוורר חשמלי.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

לא ברור לי למה מתכוון ניר , בכותבו משאבת מים חשמלית, אני מניח שכוונתו למאוורר חשמלי.

בברכה

צביקה

 

החל משנות ה-90 ישנו שימוש במשאבות חשמליות במספר רכבים שממשיכות לעבוד גם כשהרכב כבה, לרוב כמשאבה משנית.

http://www.daviescraig.com.au/Images/Categories/EWP%20Selection%20Guide%20&%20Tech%20Specs%202011.pdf

http://www.daviescraig.com.au/Electric_Water_Pumps-content.aspx

פורסם
martines שלום רב !

במנוע דומם, משאבת המים מפסיקה את פעולתה, מכאן שפעולת הסירוקלציה, מפסיקה באותה עת, כפי שהסביר קודמי,

מכאן ניתן להבין שאתה שוגה כאשר אתךה טוען , שעדין יש דחיפת מים קרים מהרדיאטור למנוע וחוזר חלילה, משום שראית היא אינה קימת, כי על כך כפי שהסברתי על זה אחראית משאבת המים, שכידוע הפסיקה את פעולתה ואת סחרור מי הקירור שעליה היא אחראית ולא המאוורר !!

 

במידה וגם בעת כבוי המנוע , המאוור לא פעל, מיד חלה תופעה של טראומה למנוע ומי הקירור מתחילים להתחמם , מיד סקאלת החום עולה, במידה והמאורר מממשיך את פעותו גם לאחר סגירת מתג ההצתה, אופיני לרכבים צרפתים איטלקים, ובמכוניות מודרניות, העליה בחום היא מזערית, ולא טראומטית.

מכיוון שהרכבת לאחרונה מדחום חיצוני, ומכיוון שהוא מראה טמפרטוה און ליין גם במנוע כבוי, העין שלך מתמקדת על השעון עם הכנסך למנוע, ולכן אתה מגלה את התופעה שידועה וקיימת בכל רכב.

לא ברור לי למה מתכוון ניר , בכותבו משאבת מים חשמלית, אני מניח שכוונתו למאוורר חשמלי.

בברכה

צביקה

 

צביקה, אני מבין מדבריך שהתופעה הזו נורמלית לגמרי וזה מה שהיה חשוב לי לוודא.

תודה על התשובה המפורטת.

×
×
  • תוכן חדש...