Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5190 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הכל הרבה יותר פשוט - המערכות של היום מסובכות הרבה יותר לכן יש יותר מקום לתקלות להתרחש.

בסופו של דבר בגלל הסיבוך של מנוע בעירה פנימית הוא לעולם לא יהיה מערכת אמינה במיוחד, בניגוד למנוע חשמלי למשל.

פורסם
תזכיר לי כמה עולה טיפול 10K למנוע TSI?

להזכיר לך? למה, היה לך פעם רכב כזה ושכחת כמה על טיפול?

הנה מחיר טיפול גדול לגולף tsi שנת 2008 (דור V) הדגם עם 140 כ"ס.

הנה מחיר טיפול גדול לגולף tsi שנת 2010 (דור VI) הדגם עם 160 כ"ס.

 

תסכימו איתי שמחיר טיפול זהה לטויוטה/מאזדה/פורד/הונדה, במוסך מורשה יבואן בחלפים מקוריים לא יעלה פחות.

 

היצרן לא מעוניין ברכב שיחזיק 30 שנה בלי תקלות. הוא רוצה להרוויח מאחזקה של הרכב ורוצה לוודא שבעוד כמה שנים תקנו שוב רכב ממנו. אני מניח שמשתמשים בחומרים שנהרסים מהר יותר מהזמן.

אני בספק אם ליצרן יש אינטרס כזה. איזה מזוכיסט יקנה את אותו רכב שוב אם היה לו הרבה תקלות ועלויות אחזקה גבוהות. זה בערך כמו שתגיד לי שאתה מתכוון לרכוש בקרוב פאסאט נוספת :)

פורסם
הטכנולוגיה היום מאפשרת יצור מנועים הרבה יותר אמינים, מצד שני המנועים היום הרבה יותר מורכבים

טכנולוגית והסיכוי לתקלה רב יותר תיאורטית.

המסקנה האיזון בסה"כ נשמר, יצרני המנועים בונים את המנוע לאורך חיים ממוצע די קבוע .

מה שבטוח עלויות התיקון במקרה של תקלה הן גבוהות יותר בממוצע.

 

בהחלט מסכים עם הדברים שכתבת ומוסיף שהנושא המרכזי שמעסיק את היצרני הוא תקנות זיהום האוויר וחיסכון בדלק ופחות האמינות ואורך החיים של המנועים. עם מנוע יחזיק 7 שנים במקום 10 אף אחד לא יבוא בטענות ליצרן אבל אם הוא יעשה מנוע שמפיק יותר כוח בפחות דלק, בהחלט יקנו ממנו יותר.

פורסם
להזכיר לך? למה, היה לך פעם רכב כזה ושכחת כמה על טיפול?

הנה מחיר טיפול גדול לגולף tsi שנת 2008 (דור V) הדגם עם 140 כ"ס.

הנה מחיר טיפול גדול לגולף tsi שנת 2010 (דור VI) הדגם עם 160 כ"ס.

 

תסכימו איתי שמחיר טיפול זהה לטויוטה/מאזדה/פורד/הונדה, במוסך מורשה יבואן בחלפים מקוריים לא יעלה פחות.

 

 

אני בספק אם ליצרן יש אינטרס כזה. איזה מזוכיסט יקנה את אותו רכב שוב אם היה לו הרבה תקלות ועלויות אחזקה גבוהות. זה בערך כמו שתגיד לי שאתה מתכוון לרכוש בקרוב פאסאט נוספת :)

 

אני בטויוטה שלי אותו טיפול בדיוק ,פילטר אוויר ,פילטר מזגן ,שמן וכו', עושה בדנאל מוטורס בכפ"ס ב390 ש"ח +-.

פורסם

המנועים של היום לאו דווקא פחות אמינים, אבל מעצם היותם חזקים יותר - הם צריכים להתמודד עם עומסים וטמפרטורות גבוהות יותר, תוך כדי שימוש בשמנים דקים יותר (בעיקר מטעמי שמירת הסביבה) ומרווחי טיפולים גדולים יותר. ממילא מנועים אלו יהיו מועדים יותר לתקלות, במיוחד אם (אם...) הנהג לא מתחזק אותם כראוי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אני בטויוטה שלי אותו טיפול בדיוק ,פילטר אוויר ,פילטר מזגן ,שמן וכו', עושה בדנאל מוטורס בכפ"ס ב390 ש"ח +-.

 

אני מאוד אודה לך אם תוכל לפרט כאן את מחירי החלקים והעבודה בחשבונית כזו. איזה שמן משתמשים בטויוטה, סינטטי מלא?

הסכום שציינת לדעתי אפילו לא מכסה את מחיר החלקים. ואיפה העבודה, מה, בטויוטה עובדים בהתנדבות?

פורסם
אני מאוד אודה לך אם תוכל לפרט כאן את מחירי החלקים והעבודה בחשבונית כזו. איזה שמן משתמשים בטויוטה, סינטטי מלא?

הסכום שציינת לדעתי אפילו לא מכסה את מחיר החלקים. ואיפה העבודה, מה, בטויוטה עובדים בהתנדבות?

 

טעות שלי ,מצטער על ההטעייה ,הטיפול האחרון שכלל שמן ,פילטר שמן, נוזל בלמים פקק אגן לשמן, עלה 380 ש"ח.

והטיפול הגדול ב60 אלף ק"מ עלה 800 ש"ח והוא בנוסף לנ"ל כלל פילטר אוויר ומזגן,ועוד כמה דברים קטנים ששכחתי.

מצטער על ההטעייה.

פורסם

 

אני בספק אם ליצרן יש אינטרס כזה. איזה מזוכיסט יקנה את אותו רכב שוב אם היה לו הרבה תקלות ועלויות אחזקה גבוהות. זה בערך כמו שתגיד לי שאתה מתכוון לרכוש בקרוב פאסאט נוספת :)

 

יקנו ויקנו כמו גדולים. רק תגיד שהרכב תוכנן להיות מטופל כל כמה חודשים, מה שבאמת קורה בחלק מהמותגים ואפילו הפכת את זה לדבר ממש הגיוני. היצרן מרוויח על חלפים, הקונה משוכנע שיש לו רכב עם אופי וכולם מרוויחים:-)

 

בערך כמו שזה אפשרי מאוד לייצר נורה שתאיר במשך 100 שנה, רק שזה ממש לא משתלם ליצרנים: http://en.wikipedia.org/wiki/Centennial_Light

פורסם
להזכיר לך? למה, היה לך פעם רכב כזה ושכחת כמה על טיפול?

הנה מחיר טיפול גדול לגולף tsi שנת 2008 (דור V) הדגם עם 140 כ"ס.

הנה מחיר טיפול גדול לגולף tsi שנת 2010 (דור VI) הדגם עם 160 כ"ס.

 

תסכימו איתי שמחיר טיפול זהה לטויוטה/מאזדה/פורד/הונדה, במוסך מורשה יבואן בחלפים מקוריים לא יעלה פחות.

 

 

אני בספק אם ליצרן יש אינטרס כזה. איזה מזוכיסט יקנה את אותו רכב שוב אם היה לו הרבה תקלות ועלויות אחזקה גבוהות. זה בערך כמו שתגיד לי שאתה מתכוון לרכוש בקרוב פאסאט נוספת :)

 

אני ב406 עם פלאגים מגיע ל500 שקל ובשברולט ל800 עם פלאגים (וכל החלקים או מקוריים או חברות של היצרן כמו ACDELCO או VALEO), אבל לא במוסך מורשה יבואן, אליו אני לא מתקרב ולא יתקרב גם אם הוא יעשה לי חצי מחיר. (הסטוריה שחורה ומרירה.)

 

 

הייתה פה סטייה קטנה באשכול, התחלת לדבר על מנועים אירופאים וכו', המנועים האירופאים הם בין האמינים והכי חסכוניים ביחס לאחרים.

אמריקאים או חברות מהמזרח, לא יכולים לעמוד איתם.

חברון מהמזרח לרוב מעתיקות (אולי הוציאו מספר קטן של טכנולוגיות משלהם), והבעיה בהעתק שהוא צורך הרבה יותר דלק ושמן, אבל מצד שני גם נותן אמינות טובה.

 

 

העתיד של הרכבים עוד מעורפל, קשה לנחש מה יהיה בעתיק.

 

ישנה אפשרות ש אמריקניזציה, שזה אומר שרכב בן 8 כבר יעוף לפח ויוחלף לחדש, אבל בשביל זה צריך שהיבואן יוריד מחירים ב3\1 לפחות.

 

עוד דבר שמעצבן, שמכוניות טובות כמו פאסאט (צורה אחת לפני החדשה) וסופרב מקבלות מכלולים שבעתיד יעלו הון תועפות כאילו זה מינימום מרצדס.

 

בינתיים כמו שאני רואה את העתיד, מי שיחפש מכונית מנהלים יד 2 ילך רק על יפניות, כמו הקמארי, בלי תחכום ובלי נעליים, אחלה רכב ואחלה אמינות (טכנולוגיות ישנות, לא רובוטי ולא טורבו ולא נעליים).

פורסם
המנועים האירופאים הם בין האמינים והכי חסכוניים ביחס לאחרים.

אמריקאים או חברות מהמזרח, לא יכולים לעמוד

לא הייתי מגדיר את הדברים האלו כמדוייקים ל100%, צריך לבחור כל יצרן לגופו. המנועים הם רחוק לא תמיד מבין האמינים ביותר (ישנם מנועים של יצרן מסויים עם משאבת מים חשמלית שכושלת לפעמים, המנוע מתחמם ומתעוות עד רמות כאלה שחייבים להחליף מנוע). בשנים האחרונות הכי טכנולוגיים - אולי כן, מזה נגזר החיסכון בדלק ולפעמים מחלות ילדות שמורידות את האמינות הכללית.

אמריקאים אולי לא תמיד ידעים לעשות מנועים קטנים, כי מי צריך אותם בכלל? מנועי שמונה צילינדר לרוב מאוד מוצלחים, עד כדי כך מוצלחים שרובם המשך פיתוח של שנות השישים של המאה הקודמת. מנוע שברולט סמול בלוק למשל זכה להיות אחד מעשרת המנועים הטובים ביותר בכל הזמנים. מנועים גודשים של עוד יצרן אירופאי, הלכו לי בשני מכוניות, כניראה לא מותאם לאקלים החם בארץ. אני חושב שרוב רכבים אסיאתיים דווקא מפגינים אמינות מכנית יוצאת דופןצשממנה לאירופאים יש מה ללמוד.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

מניסיוני האישי אני יכול לאמר שאורך חיים של מנוע הרבה פעמים קשר בהמון משתנים שקשה להשוות את כולם ולכן גם להגיע למסקנות .נכונות. אני עדין משוכנע שהמנועים המודרניים אמינים יותר במיוחד אם מכניסים למשוואה את הביצועים שמקבלים בהתאמה ואת צריכת הדלק. לא סתם היצרנים משקיעים סכומי עתק במבחנים מאומצים למכוניות והמנועים בפרט . למשל מרצדס לא פעם בוחנת את המכוניות בנסיעה רציפה בפול גז במסלול מעגלי לאורך זמן ממושך, סיטרואן בחנו את הסי 4 לאורך 2 מליון ק״מ ואפילו פרארי יצאה למסע מיוחצן של עשרות אלפי קילומטרים ברחבי העולם כדי להוכיח שהרכבים שהם בונים היום אמינים בהרבה מהסטיגמה שנוצרה להם .

 

מניסיוני האישי אני יכול לומר שלא פעם מדובר גם במזל לדוגמא : הזד איקס הראשונה במשפחתי היתה מודל 95 עם מנוע 1800 וגיר אוטומטי באיזור ה190000 ק״מ הלך המנוע בגלל חור בבלוק מנוע למרות שהטיפולים נעשו רק בחברה והנוזל קירור תמיד היה של פרסטןן... הזד איקס שהגיע אחריה שהיתה מבציר 96 עם מנוע זהה וגיר אוטומטי נוסעת עד היום על המנוע והגיר המקורי ואלו עברו כבר 350000 ק״מ! כאשר בוודאות אין הבדל במרווחי הטיפולים או ברמת האחזקה מזל כבר אמרתי?

 

 

למרות שאני לא חסיד של רכבי פולקסוואגן אני עדין מעריך שאם במנועי הtsi היתה בעיה גורפת היצרן היה נקלע לבעיה קשה ביותר כמובן שזה לא המצב... אגב פיאט משתמשת במנוע מוגדש במספר רכבים שונים כולל אלפות ושם מעולם לא שמעתי על תקלה כלשהי , מנסיוני אני יכול להעיד שבבראבו המנוע עובד נהדר כבר כמעט 800000 בלי צריכה של גרם שמן מיותר בין הטיפולים הרחוקים.

 

לכן לדעתי לבסוף גם המנועים וגם המכוניות כמוצר מוגמר אמינות היום הרבה יותר מבעבר ... גם מנוע מוצלח כמו הסמול בלוק האמריקאי אינו חף מבעיות ורוב האמריקאים נוהגים לפתוח אותו לפני שהוא מגיע ל1000000 מייל ( במיוחד ברכבים הספורטיביים) ולעשות לו ריבליד בשפתם.

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

×
×
  • תוכן חדש...