Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4968 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי

יש לי רנו מגאן 1999 1600 +RT יד ראשונה עם 90000 ק"מ שטופלה תמיד במוסך המרכזי של רנו.

בשנתיים האחרונות הרכב עמד והונע כל שבוע על מנת לשמור על חיי המכללים. (מיותר לציין שניסיתי למכור אותו אבל אף אחד לא רצה לקנות...)

עכשו החלטנו להחזיר אותו לכביש

אבל עכשו אחרי נסיעה קצרה נדלקת לפתע מנורה צהובה שמראה על תקלה בגיר והתיבה ננעלת על הילוך 3.

האם מישהו מכיר את הבעיה הנ"ל ויודע מה עושים?

בחיפוש שעשיתי מצאתי פה מישהו עם אותם סימפוטומים אבל לצערי הוא לא ענה לי.

אשמח לשמוע ממי שיש לו מידע על הבעיה הנ"ל

תודה

רמי

פורסם

שלום רב,

הדרך הפשוטה ביותר היא לגשת למכון גירים ולהתחבר למחשב כדי לזהות את קוד התקלה.

לפי הכתוב אתה מתל אביב. אתה מוזמן לגשת אלינו לבדיקה, כמובן ללא כל חיוב, ובתקווה לעזור לך.

בהצלחה,

איל

פורסם

אז הגיר שיש לך ברכב נקרא AD4.

כמו שכתבו צחי ואייל, הגיר עובר למצב חירום. צריך לחבר מחשב כדי לוודא מה גורם לתקלה. האם זה נדלק באופן קבוע במהירות מסוימת? האם יש משיכה של ההילוכים לפני ההידלקות?

למיטב זיכרוני, במודל הזה יש לחיישן הלחץ (בתחתית הגיר, שני ברגים כוכב 30, מוגן ע"י פחית מתכת) קונקטור שיושב בחזית הגיר. כדאי לך לפתוח את הקונקטור ולוודא שהוא יבש משמן, וגם את הקונקטור של המחשב. הימצאות של שמן שם יכולה לגרום כמעט לכל תקלה בגירים האלו.

פורסם
אז הגיר שיש לך ברכב נקרא AD4.

כמו שכתבו צחי ואייל, הגיר עובר למצב חירום. צריך לחבר מחשב כדי לוודא מה גורם לתקלה. האם זה נדלק באופן קבוע במהירות מסוימת? האם יש משיכה של ההילוכים לפני ההידלקות?

למיטב זיכרוני, במודל הזה יש לחיישן הלחץ (בתחתית הגיר, שני ברגים כוכב 30, מוגן ע"י פחית מתכת) קונקטור שיושב בחזית הגיר. כדאי לך לפתוח את הקונקטור ולוודא שהוא יבש משמן, וגם את הקונקטור של המחשב. הימצאות של שמן שם יכולה לגרום כמעט לכל תקלה בגירים האלו.

 

 

היי ספי

תודה על ההדרכה

אני יעדכן איך מתקדם.

שבת שלום :)

פורסם
שלום רב,

הדרך הפשוטה ביותר היא לגשת למכון גירים ולהתחבר למחשב כדי לזהות את קוד התקלה.

לפי הכתוב אתה מתל אביב. אתה מוזמן לגשת אלינו לבדיקה, כמובן ללא כל חיוב, ובתקווה לעזור לך.

בהצלחה,

איל

היי איל

תודה על ההצעה

שבת שלום :)

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • 10 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

הסיבה שבסופרגיר לא הצליחו להתחבר למחשב הגיר שלך היא כנראה כי במגאן שלך (כמו בשלי) מחשב הגיר לא תומך בפרוטוקול OBD2 למרות התקע הזהה ולמרות שמחשב בקרת המנוע כן תומך. בדקתי את זה עם 4 מחשבי דיאגנוסטיקה אוניברסליים. רק מחשב מקורי של רנו (למשל ה-CLIP או ה-XR25) מסוגלים לעשות זאת, וברור שזה לא במקרה - רנו (כמו הרבה יצרנים אחרים) מעדיפים מסיבות מובנות להשאיר את המערכות שלהם סגורות בפני המוסכים העצמאיים, ורק חקיקה במדינות השונות גרמה להם לפתוח את המערכות לפי תקן OBD2. מדיווחים של בעלי מוסכים שונים ומידע מהאינטרנט, החל משנת 2001 (מנועי בנזין) ו-2004 (דיזל) כבר ניתן להתחבר גם למחשב הגיר עם מחשב דיאגנוסטיקה אוניברסלי.

באופן כללי, מחשבי הבקרה השונים ברכבים (מנוע, גיר, כריות אוויר, מיזוגף ABS וכו') עשויים לתמוך בכמה פרוטוקולים, האחד OBD2 התקני ולרוב גם פרוטוקול פרטי שמאפשר לקבל מידע נוסף רק באמצעות המכשירים היחודיים של היצרנים.

 

לגבי התקלה בגיר שלך, לרוב תקלות כאלו נובעות מתקלה בסולנואידים הפנימיים בגיר (ברזים הידראוליים חשמליים) ואת זה ניתן לבדוק גם ללא מחשב בעזרת מדידות עם מולטימטר וכל משפצי הגירים יודעים איך לעשות את זה. כמובן שיש עוד הרבה פרמטרים של הגיר (כגון לחצים וקודי תקלה שחשובים לגבי ההחלטה אם כדאי לתקן או לא) שניתן לברר רק באמצעות מחשב דיאגנוסטיקה, לכן דיאגנוסטיקה מלאה ניתן לעשות במוסך מורשה רנו או אצל מוסך עצמאי שיש לו מחשב כזה. רנו גובים הרבה עבור בדיקה כזו (350 ש"ח כשבדקתי זאת לאחרונה), מוסך פרטי ידרוש הרבה פחות וכנראה שתזוכה על הסכום בכל מקום בו תחליט לשפץ.

בהצלחה.

×
×
  • תוכן חדש...