Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5309 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בכל המנועים יש מפגש שסתום בוכנה.

אם המנוע תקין ולא אכל שמן לפני התיקון אפשר לשפץ ראש בעלות של 2000 שקל לכל היותר לכל הנפחים.

אורן

 

שמעתי על מספר מנועים שאין בהם מפגש כזה .

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תודה על העצות!

סופ"ש אני אפרק את הראש מנוע ואראה, איך אני אזהה מפגש שסטום-בוכנה? השסטום יתעקם במידה וקרה המפגש המדובר?

מבטיח לעדכן.

פורסם

אחרי שאתה מפרק את מכסה הפלסטיק של התזמון, והרצועה ממילא קרועה, סובב את גל הזיזים.

אתה תגלה שהוא מסתובב ללא התנגדות, לדעתי.

השסתומים שם עקומים.

פורסם
שמעתי על מספר מנועים שאין בהם מפגש כזה .

במנועי טורבו במקרים רבים אין מפגש שסתום-בוכנה

עקב חלל השריפה המוגדל

במנועים אטמוספריים מודרנים בכולם יש מפגש שסתום-בוכנה

  • ספונסר פורום
פורסם
שמעתי על מספר מנועים שאין בהם מפגש כזה .

הכוונה הייתה לכל המנועים האפשריים ב306

אורן

פורסם
תודה על העצות!

סופ"ש אני אפרק את הראש מנוע ואראה, איך אני אזהה מפגש שסטום-בוכנה? השסטום יתעקם במידה וקרה המפגש המדובר?

מבטיח לעדכן.

 

שלום רב !

אתה כנראה מתעקש ללכת בדרך הקשה , הבלתי משתלמת והלא הכרחית.

הרכב חגורת טיימינג לפי הכללים, ונסה להתניע, או בדוק קומפרסיה לאחר החלפת הרצועה, במידה והקומפרסיה תהיה קרובה לאפס, מפגש שסתום בוכנה אכן התרחש.

קרא את חוות דעתו המקצועית, של אורן בן סימון שבכל דגמי 306 , יש מפגש שסתום ובוכנה, במקרה של קריעת חגורת טיימינג.

ולא כל מנוע בנזין אטמוספרי קיים מפגש שסתום בוכנה, ראה למשל סובארו לגסי , גאסטי פורד ועוד..

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
תודה על העצות!

סופ"ש אני אפרק את הראש מנוע ואראה, איך אני אזהה מפגש שסטום-בוכנה? השסטום יתעקם במידה וקרה המפגש המדובר?

מבטיח לעדכן.

 

השסתום יראה כמו ספגטי אלדנטה, וזה במקרה הטוב.

באיביזה כרונו (זצ"ל,השם יקום דמה) שהיתה לי פעם, "הצלחתי" לפרק גם שני טלטלים,לדפוק סליב אחד ,ולהשאיר "טביעת רגל" של השסתום על ראש הבוכנה.

(היו לה גם בעיות אלטרנטור. כשהיא נכבתה לי באמצע כביש 5, אז ניסיתי להניע שוב,ושוב,ושוב... גם עכשיו ,כ20 שנה אחרי,אני מתחלחל מהמחשבה על מה שעשיתי לה:cry: ).

מילא,תוקן. בסוף נפטרה בנסיבות טרגיות אחרות.:oops:

 

אני ממליץ לשמוע לעצתו הטובה של צביקה ולהתקין רצועה, לכוון תזמון ולנסות לסובב את הקרנק, אפילו ביד.

אם אתה יכול במקביל להשיג מד קומפרסיה כזה שתוקעים לפלג, יצאת מלך.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

עדכון, עכשיו פתחתי את הכיסוי העליון של הרצועת טיימינג והפלא ופלא הרצועה נראית שלימה.

עכשיו בשביל הכיסוי האמצעי צריך להוציא את רצועת האלטרנטור כי היא מפריעה לכיסוי לצאת, ברגע שאני אבין איך עושים את זה אני אפרק אותה.

אם הרצועה נראית שלימה מלמעלה היא בהכרח לא קרועה?

בהיינס כתוב שאת רצועת אלטרנטור צריך לשחרר את המותחן, אבל יש 2 סוגי מותחנים אוטומטיים ולא אוטומטיים איך אני יודע מה אצלי? (המנוע NFZ)

SNC01182_3.jpg

פורסם

אתה לא יכול לדעת,כי הרצועה שלמה

ייתכן,ונקרעו לה שיניים במיקום שאתה לא רואה,ללא פירוק מלא

(כגון הגלגל של הקראנק).

 

ממה שהצלחתי לראות,המותחן הוא לא אוטומטי אלא רגיל

2 ברגי טורקס לשיחרור,(אלא אם הוחלפו מתישהוא לברגים רגילים זה גם קורה).

פורסם

פעם בC15 שהיתה לי (מנוע TU) נגזר הקייל של הפולי והיה מפגש בוכנה ושסתום.

פתחתי ראש והחלפתי שסתום אחד(כ-40 ש"ח בזמנו),אטם ראש קייל ורצועה והרכב עבד עוד שנים.

 

במקרה אחר וברכב אחר קניתי מנוע TU 1400 ב1000 שח +מע"מ

פורסם

עדכון, אני מנסה להוריד את המכסה האמצעי, אבל חגורה של האלטרנטור מפריעה.

מנסה להרים את המותחן אבל גם בעייתי, מה שניסיתי הוא לפתוח (ללא הצלחה עד כה) את הבורג ראש הלן 6 מ"מ.

ברגע שאני פותח אותו אז המותחן זז לא?

אחרי שאפתח את המכסה האמצעי, אפתח את המכסה התחתון ואז רק אז אראה מה הבעייה אם יש בעיה עם הרצועת טיימינג.

SNC01184_1.jpg

פורסם

זה מאוד,פשוט,לביצוע ברכב הזה

קודם כל,עליך לפרק את רצועת האלטרנטור

שחרר את בורג האלטרנטור,(כמדומני 18 או 16 מ"מ ),ואח"כ את המותחן,בעזרת בוקסה 10 מ"מ.

לאחר מכן,עליך לשחרר את רצועת המזגן,לשם כך עליך לשחרר את 2 ברגי הטורקס,(לא אלן)

של המותחן ואח"כ,את הבורג הקטן שלו (10 מ"מ).

לאחר,שהסרת את 2 הרצועות,עליך לפרק את פולי המנוע,ע"י שחרור הברגים המחזקים אותו

לקרנק,בניגוד לרכבים אחרים זה מאוד קל,לא צריך פטיש אויר,או חולץ או שום כלי מיוחד

לאחר שהסרת את הפולי,תוכל לפרק את מכסה הטיימינג.

פורסם
זה מאוד,פשוט,לביצוע ברכב הזה

קודם כל,עליך לפרק את רצועת האלטרנטור

שחרר את בורג האלטרנטור,(כמדומני 18 או 16 מ"מ ),ואח"כ את המותחן,בעזרת בוקסה 10 מ"מ.

לאחר מכן,עליך לשחרר את רצועת המזגן,לשם כך עליך לשחרר את 2 ברגי הטורקס,(לא אלן)

של המותחן ואח"כ,את הבורג הקטן שלו (10 מ"מ).

לאחר,שהסרת את 2 הרצועות,עליך לפרק את פולי המנוע,ע"י שחרור הברגים המחזקים אותו

לקרנק,בניגוד לרכבים אחרים זה מאוד קל,לא צריך פטיש אויר,או חולץ או שום כלי מיוחד

לאחר שהסרת את הפולי,תוכל לפרק את מכסה הטיימינג.

 

הכוונה היא לפרק את האלטרנטור מהמקום, ז"א בורג עליון (הארוך) ובורג תחתון (שמחוזק עם אום)?

אח"כ לגבי המותחן, צירפתי תמונה, איך אני משחרר אותו?

פורסם

אולי זה רק הזווית של הצילום, או אולי אלו רק העיניים הקשישות שלי, אבל נראה לי שאין לרצועה שיניים בכלל בכל האזור של הגלגל של הקאמשאפט.

זה מה שקורה לעיתים. לא תמיד היא נקרעת לגמרי.

 

בכל מקרה, היא נראית עתיקה למדי.

אפילו הכיתוב של "DAYCO" דהוי לגמרי.

 

אתה לא יכול לראות במקרה את הסימונים של הטיימניג על הגלגלים?

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
הכוונה היא לפרק את האלטרנטור מהמקום, ז"א בורג עליון (הארוך) ובורג תחתון (שמחוזק עם אום)?

אח"כ לגבי המותחן, צירפתי תמונה, איך אני משחרר אותו?

 

עליך לשחרר ,לא לפרק) את הבורג העליון,של האלטרנטור

לאחר מכן,כאשר אתה מסתכל מאזור הגלגל לשחרר את מותחן האלטרנטור,

זה בורג קטן 10 מ"מ,שמצביע כלפי פולי המנוע

אחר כך,שחרר את 2 ברגי הכוכב,של מותחן רצועת האביזרים

(הקפתי לך אותם באדום),

ולאחר מכן,שחרר את המותחן בעזרת הבורג הקטן שלו.

 

לגבי הסימונים בטיימינג:

בגלגל התנופה,ובקמשפט יש אפשרות להכניס ברגים,(איני בטוח מה גודלם)

ואז,לעצור את המנוע ב נ.מ.ע (נקודה מתה עליונה),וכך לאפשר הרכבת רצועת

טיימינג,ומתיחתה כראוי ללא תזוזת הגלגלים,מאוד חשוב לא לשכוח להוציא את הברגים

בסיום הרכבת הרצועה.

SNC01184_1.jpg


×
×
  • תוכן חדש...