Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5707 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הי כולם

 

מדובר בסיטרואן C4

דיזל (!!!)

ידנית 1600

שנת 2006

230,000 ק"מ

 

מתלבט אם לבדוק אותו לקנייה.

מצד אחד הבנתי שהוא מאוד חסכוני בדלק שזה שיקול חשוב בשבילנו (נוסעים בערך 30,000 ק"מ בשנה)

מצד שני לא בטוח כמה הוא מרווח, במיוחד הבגאג' חשוב לנו (3 ילדים + עגלה, בוסטרים)

הייתי הולך לראות אותו כדי לבדוק אבל הוא רחוק ואין לי זמן לחפש רכב דומה כרגע כדי להתרשם מהגודל.

חשוב לי לדעת אם כדאי בכלל לנסוע לראות אותו ואם כן למה לשים לב.

 

אז יש למישהו מה לספר לי על הרכב הזה?

דברים שכדאי להזהר / לשים לב אליהם בבדיקת הרכב מבחינה טכנית?

מה לגבי הקילומטראז'? הוא גבוה אבל בהתחשב שמדובר בדיזל האם זה סביר?

ומבחינת הנוחות? הבגאג' יכול להחזיק עגלת תיונק + תיקים או קניות גדולות למשפחה?

 

בתודה מראש!

פורסם

תא המטען דווקא סביר לרכב האצ'בק אך אני חושש שיהיה לך קצת צפוף עם 3 ילדים.

אם לא אכפת לך ללכת על גיר ידני וחובה רכב המנוע בדיזל אז כדאי לשקול את המסחריות (קנגו, קונקט וכו'), המרווח בספסל האחורי פחות או יותר כמו של רכב משפחתי אך היתרון הוא בתא המטען.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

אם אתם בכיוון של דיזל צרפתי, תחפשו רנו מגאן DCI שמורה ועם קילומטראז' שפוי - יותר מרווחת מ C4 ובגאז' יותר גדול (משמעותית).

במגאן כן תוכלו להושיב את הילדים בצורה תקינה.

וכן, הקילומטראז' גבוה מאוד גם לרכב דיזל פרטי.

אופציה של מסחרית קטנה גם מצויינת (בתנאי שיימצא רכב שמצב שמור).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

אם לא הוחלפו הטורבו והמזרקים - צפה פגיעה. יקרה מאוד. אם הוחלפו לא מזמן - שווה קנייה בתנאי שמורידים חזק במחיר על הק"מ.

 

ייתכן ושווה יותר לבדוק רכישה של אחד הטנדרונים עם מנוע דיזל חסכוני - הם מתאימים מאוד למשפחה.

 

י

פורסם

תודה לכולם

 

אני קופץ עכשיו להסתכל על C4 אחרת רק כדי לקבל מושג על נושא הגודל והבגאג'

 

באופן כללי האם מישהו מכיר את הרכב הזה מבחינת נוחות הנסיעה?

למשל בהשוואה ל- C5?

תזכרו מדובר בגרסא הידנית-דיזל ולא באוטומטית-בנזין, אם זה משנה משהו.

 

 

drsubaru:

"אם לא הוחלפו הטורבו והמזרקים - צפה פגיעה. יקרה מאוד. אם הוחלפו לא מזמן - שווה קנייה בתנאי שמורידים חזק במחיר על הק"מ."

 

תוכל לפרט למה הכוונה? הכוונה שההחלפה שלהם יקרה מאוד? על איזה סדר גודל של מחיר מדובר?

ומה המשמעות של ההחלפה הזו? אני לא כל כך מבין במכניקה...

 

תודה!

פורסם

בקילומטראז' כזה, 230 אלף, יכולות להתחיל בעיות עם מערכות שונות, כבלאי של נסיעות מרובות.

החלפת הטורבו עלה בסביבות 10 אלפים ש"ח, שיפוץ משאבת ההזרקה גם מתקרב למחיר הזה.

אלה שתי מערכות יקרות לתיקון\שיפוץ, יש גם מערכות אחרות,שיכולות להתקלקל (מדחס\אלטרנטור\ ועוד), אבל זה פחות יקר לתיקון.

אם הטורבו כבר הוחלף, ומשאבת ההזרקה שופצה, יש מרווח של כמה עשרות אלפי ק"מ (אולי מאות), עד ששוב יהיה צורך בתיקונים יקרים.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

drsubaru:

"אם לא הוחלפו הטורבו והמזרקים - צפה פגיעה. יקרה מאוד. אם הוחלפו לא מזמן - שווה קנייה בתנאי שמורידים חזק במחיר על הק"מ."

 

תוכל לפרט למה הכוונה? הכוונה שההחלפה שלהם יקרה מאוד? על איזה סדר גודל של מחיר מדובר?

ומה המשמעות של ההחלפה הזו? אני לא כל כך מבין במכניקה...

 

תודה!

 

אין בעיה, אסביר:

 

ישנם שני מכלולים ברכבי הדיזל המודרניים שמקנים להם את החיסכון המדהים בדלק לעומת הדור הקודם של רכבי הדיזל:

הטורבו והמזרקים.

 

הרגישות של הטורבו היא לחוסר שימון. כדי לשמור עליו בצורה מיטבית יש לחכות כדקה לפני דימום מנוע.

למזרקים אין רגישות ידועה - תפקידם של המזרקים הוא לווסת את כמות הדלק בצורה מיטבית על מנת למנוע בזבוז של סולר.

 

שילוב יפה של שני הגורמים הללו מביא אותך לצריכת דלק נמוכה במיוחד.

 

אבל מה? יש אלמנט, בסוף.

 

הרכיבים הללו נועדו להחזיק בין 200-250 אלף ק"מ, תלוי בשימוש שלך ברכב.

לטעמי - זה המון זמן וזה מעיד על רכיב שמחזיק בעצם באופן אבסולוטי אצל המשתמש הרגיל - אם תקנה את הרכב כחדש (כמו רוב מוחלט של האירופאים למשל) ותסע עליו 20 אלף ק"מ בשנה - הרכיבים האלו יחזיקו מעל 10 שנים! זה זמן נצח באירופה מבחינת חיי רכב וזה אומר שאדם ממוצע שרוכש רכב דיזל לא ייאלץ לראות תיקונים יקרים שכאלה.

 

בישראל, עקב עיוותי מס בעבר ודעות קדומות בהווה - אין רכישה של רכבי דיזל חדשים אלא ע"י משתמשים כבדים במיוחד.

לכן אתה מקבל רכב עם מספר שנים מועט על הכביש אבל ק"מ היסטרי שמאפיין רכבים בני 15.

 

סביר להניח שבמידה ולא תוקנו החלקים האלה בעבר - מצפים לך תיקונים בשווי 20 אלף ש"ח ומעלה שיקזזו בצורה מיידית כל חיסכון שלך בדלק. באופן כללי הק"מ הוא כ"כ גבוה, שהרכב מועד לפורענות בכל חלקיו - מתושבות לכל אורך הרכב, חיישנים, בולמי זעזועים, רכיבים שנועדו לקירור מנוע וכו' וכו'.

 

בתור אחד שנסע על סיטרואן עם 340 אלף ק"מ - אומר לך שאין דבר שלא יכול להפתיע אותך בק"מ שכזה ורוב החיסכון בדלק מתקזז עם עלויות טיפולים. אצלי עוד היה מדובר בדיזל עתיק יומין בלי מערכות מורכבות.

 

 

אינני יודע מה התקציב שלך - אבל אני אמליץ לך על רכישה של ברלינגו או פרטנר למשפחה שלך - יש כאלה בשפע למכירה בסוכנויות הרכב ואני מניח שתוכל למצוא אחד שמור שלא שימש להטענה אלא לשימוש רגוע יותר.

 

כמו כן ישנה אופציה של פיאט פיורינו דיזל - יש כאלה במחירי שחיטה באוטודיל עקב מלאי גדול שהוזמן ולא נמכר.

×
×
  • תוכן חדש...