Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה סיוויק 95 זליגת זרם


sshh
שימו לב! השרשור הזה בן 5002 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב רוב הזמן בחנייה הצרכן היחידי שפועל בזמן זה הוא אזעקת ביפר בזמן זה הצריכה היא 130 מיליאמפר ,האם זוהי צריכה תקינה מכיוון שהמצבר מתרוקן מהר?

 

המצבר של שנפ עם חלונית המראה אם המצבר טעון ,הוא התרוקן כבר מספר פעמים ולדעתי לא תקין מכיוון שבחלונית לא רואים כלום.

 

כאשר הרכב מונע ואני מדליק אורות יש נפילה קטנה של טורים ,לפני הדלקת האורות מתח טעינה הוא 14.2 וולט בזמן ההדלקה יש נפילה לסביבות 13 וולט ועולה חזרה ל-14 וולט ,האם זה להיות כתוצאה ממצבר תקול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. צריכת הזרם אכן גבוהה.

צריכת זרם 'נורמלית' אמורה להיות בין 30-80 מיליאמפר תלוי ברכב וברמת האיבזור.

 

2. נפילת המתח הרגעית בזמן הדלקת אורות היא נורמלית ותלוייה בין הייתר במצב המצבר.

 

3. במידה והמצבר מצוייד בחלונית המצביעה על מצב הטעינה של המצבר ומפלס האלקטורליט והצבע כרגע הינו לבן דבר זה עשוי להצביע על מצבר תקול או חוסר באלקטרוליט.

דרך אגב במידה והטענת את המצבר היום יש לחכות יום עד יומים עד אשר הצבע בחלונית נהפך לירוק.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק,

 

לפני דריכת האזעקה (ביפר) הצריכה היא כ-20 מיליאמפר, אחרי דריכה הצריכה מגיעה לכ-130 מיליאמפר.

 

זה הנתונים של האזעקה

 

נתונים טכניים:

מתח הפעלה: 12 וולט.

צריכת זרם במצב דרוך: 18.7mA

צריכת זרם במצב משוחרר:18.7mA

מקסימום זרם בכל יציאות המערכת: 300mA.

מקסימום זרם ליציאת הפעלת סירנה: A1.5.

 

 

מקסימום זרם בכל יציאות המערכת: 300mA. -----אני חושב שהנתון הזה מסביר את הצריכה הגבוהה שכהאזעקה דרוכה, לא?

 

 

הטענתי את המצבר הזה מספר פעמים ובאף אחת מהם גם אחרי יומיים שלוש החלונית לא נהייתה ירוקה ,בקיצור לא רואים שמה כלום.

 

האם מצבר תקול מסביר את הנפילה בטורים בזמן הדלקת אורות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק,

 

צריכה גבוה רק לאחר דריכת האזעקה מעידה על בעיה באזעקה או שיכול להיות עוד משהו שיגרום לכך? (האזעקה נועלת את הרכב ולא מרימה שמשות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ברכבך מותקנים מרימי שמששות? אם כן אז יכול להיות שהמתקין לא חיבור נכון את הפיקוד למרימי שמשות ואז נוצר קצר שגורם לזליגה.

 

לאחר שאתה דורך את האזעקה תשאיר את המד זרם מחובר לפחות דקה ובדוק אם הזליגה יורדת.

 

האם האזעקה מבצעת ניתוק מנוע (למשל סטרטר או משאבת דלק?) אם כן אז בדוק את הממסר ניתוק אם חיברו אותו בשיטת NA או NC.

 

אם חיברו ותיכנתו את את המוח של האזעקה לבצע ניתוק רק כאשר מגיע מתח לממסר אז צריכת הזרם תעלה, יש לתכנת את האזעקה שתבצע ניתוק מנוע אך ורק כאשר לא מגיע זרם לממסר ניתוק (NA או NC אני פשוט לא זוכר מי מבניהם מבצע את הפעולות לכן הסברתי)

 

אפשרות נוספת היא שחיברו פיקוד לא נכון לנעילה המרכזית.

 

 

למשל ברכב של חבר לאחר התקנת הביפר המתקין לא חיבר נכון את החוטים, ברכבו היה צריך פיקוד פינוס לנעילה מרכזית, המתקין חיבר את המוח עם פיקוד פלוס, ואז הרכב לא היה ננעל והמצבר היה מתרוקן תוך ימיים, לאחר שבדקתי לו את הרכב והפכתי את כל החיווט מצאתי את התקלה הזו שחיברו פיקוד לנעילה מרכזית בצורה לא נכונה שגרמה לזליגה.

 

בשביל לבדוק את המצבר קח אותו לחשמלאי לבדיקה בעומס, ובנוסף תוכל לנתק את המינוס מהמצבר ליומיים- שלושה, אם לאחר היומיים- שלושה אתה מחבר את המינוס חזרה ואתה לא מצליח להתניע אז המצבר תקול.

 

אם מצליח להניע אז הבעיה מהזליגה.

 

מכיוון שהעלת את נתוני הזליגה אכן יש בעיית זליגה, אבל יש למדוד את הזליגה לפחות חצי דקה דקה רצוף ולבדוק אם היא יורדת לאחר הזמן הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק,

 

לפני דריכת האזעקה (ביפר) הצריכה היא כ-20 מיליאמפר, אחרי דריכה הצריכה מגיעה לכ-130 מיליאמפר.

 

זה הנתונים של האזעקה

 

נתונים טכניים:

מתח הפעלה: 12 וולט.

צריכת זרם במצב דרוך: 18.7mA

צריכת זרם במצב משוחרר:18.7mA

מקסימום זרם בכל יציאות המערכת: 300mA.

מקסימום זרם ליציאת הפעלת סירנה: A1.5.

 

 

מקסימום זרם בכל יציאות המערכת: 300mA. -----אני חושב שהנתון הזה מסביר את הצריכה הגבוהה שכהאזעקה דרוכה, לא?

 

 

הטענתי את המצבר הזה מספר פעמים ובאף אחת מהם גם אחרי יומיים שלוש החלונית לא נהייתה ירוקה ,בקיצור לא רואים שמה כלום.

 

האם מצבר תקול מסביר את הנפילה בטורים בזמן הדלקת אורות?

 

גש למקום שרכשת ממנו את המצבר ובדוק את הסוגייה הזו ייתכן שהמצבר תקול או יש להטעין אותו בעזרת מטען למשך לילה שלם.

 

צריכת הזרם של 300 מיליאמפר לא קשורה לזרם הזליגה המקסימלי או במילים אחרות הזרם הנצרך בזמן שהרכב נעול והאזעקה דרוכה.

 

נסה לבצע את הבדיקה שוב פעם כאשר כול הדלתות נעולות והחלונות למעלה והאזעקה דרוכה. לאחר חיבור מד-הזרם תמתין לפחות 5 דקות עד אשר צריכת הזרם תתייצב על ערך קבוע.

 

נסה לבדוק את צריכת הזרם כאשר הפיוזים השייכים למערכת האזעקה לא מחוברים מכיוון שייתכן מאוד שאולי קיים צרכן פרזיטי אחר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת זרם פרזיטי בודקים לפחות 5 דקות לאחר נעילת הרכב, לרכבי יוקרה מומלץ לחכות אפילו 15 דקות לפחות.

אמנם 130 מיליאמפר היא צריכה חריגה, אך לא כזו שתגרום למצבר פרוק תוך יום ואפילו לא לאחר יממה (במידה והמצבר תקין וטעון).

 

מציע לך לבצע בדיקה חוזרת לזרם פרזיטי ולדווח.

 

אם יש באמת צריכה גבוהה, החשודים העיקריים הם האביזרים לפי הסדר הבא:

  • מערכות איתור
  • מערכות שמע
  • דיבוריות
  • אזעקה
  • קודן
  • מערכות חשמל מקוריות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הזרם הגבוה היא רק לאחר נעילת הרכב עם האזעקה.

 

ברכב אין מערכת איתור קודן או דיבורית ,ישנה מערכת שמע אבל אני חושב שאם היא הייתה בעייתית הייתי רואה צריכה עוד לפני שהייתי מפעיל את האזעקה. להזכירכם לפני הפעלת האזעקה הצריכה היא 20 מיליאמפר.

 

היום אני יבדוק יותר לעומק את הצריכה הבדיקה שעשיתי היא כדקה לאחר הדריכה ,היום אני אבדוק גם 5 דקות אחרי.

 

עוד סוגייה קטנה עשיתי את הבדיקה כשהמכסה מנוע פתוח יכול להיות שיש שם מפסק שגרם לצריכה הגבוהה.

 

יש לי אותה בבית מקווה שבערב אוכל לעלות אותה.

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שפירקתי חצי אוטו למזלי ,עוד מעט אני יסביר לכם למה למזלי.

 

הבשורות הטובות הם שהבעיה נמצאה ישנו ממסר שמחובר להצתה ורק לאחר דריכת האזעקה מגיע מתח קבוע לממסר שמנתק את ההצתה. המתח הקבוע הזה לממסר לאחר דריכה הוא שגורם לצריכה גבוהה יחסית.

 

עכשיו כדי לתקן זאת אני צריך סכימת חיבורים של האזעקה :wink:

 

ועכשיו למה למזלי פירקתי חצי דשבורד כולל לוח שעונים, גיליתי שחלק מצמת המתח למערכת נמסה (עדיין לא קיצרה אבל מאוד קרוב לזה) ואם לא הייתי רואה את זה יש מצב שהאוטו היה ז"ל בקרוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרתי לך זה יכול להיות מהממסר ניתוק מנוע של האזעקה, חיברו אותו בצורה לא הכי טובה, כדי לחבר את הממסר בצורה הפוכה, ז"א הפוך מהמצב הקיים אז הזליגה תפסיק, יש לתכנת את האזעקה עם לחצן התכנות לסוג הניתוק בממסר NA או NC.

 

מה שאתה יכול לעשות כדי לבטל את הממסר הזה פשוט מאוד יש לך על הממסר רגליים ממוספרים:

נתק את החוט שמתחבר מ85 וגם את החוט מ86 ותבודד אותם באיזולירבנד שיהיו מנותקים(לא לגשר בניהם!).

 

את החוטים הנותרים תגשר בניהם ותעטוף עם איזולירבנד.

 

וזה הכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי מידע בפורום על איך לתכנת את האזעקה כך שניתוק ההצתה יהיה כשהממסר לא מקבל מתח.

 

בהסבר מדברים על כפתור תכנות שצריך ללחוץ עליו 6 פעמים כדי להגיע למצב תכנות, יש לכם מושג איפה

 

הכפתור הזה נמצא ? במוח אין שום כפתור.

 

נכון לעכשיו עשיתי גישור והמצבר לא מתפרק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כניראה לא חיברו לך את לחצן התכנות למוח אזעקה.

הלחצן מתחבר למוח עם קונקטור קטן 2 פינים יש לך על המוח 2 יציאו של קונקטורים זהים אחד מהם זה של לחצן שכנות והשני זה לחצן חטיפה שהוא לא בשימוש.

 

6‏ לחיצות ופתיחת סוויץ זה רק מצב להכנס למוד שכנו צריך ללחוץ עוד מספר לחיצות מסויים שאני לא זוכר כרגע רק מוצ'ש אהיה בבית ואוכל לעלות את החוברת.

לאחר לחיצת מספר הלחיצות המסויים צריך ללחוץ בשלט על המנעול או על הברק אחד מהם זה nc ‎והשני מהם זה na.

בנוסף לתכנות צריך לשנות חוט אחד לפין אחר בממסר עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על המוח יש שתי חיבורים של קונקטורים בעלי 2 פינים, אחד הולך למנורת לד, אתה מתכוון לשני?

 

מספיק לקצר בין 2 הרגליים כדי לדמות לחיצה?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5002 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...