Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5544 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כבר הבנתי את זה, לאחר העבודה במנוע הפלאג שינה א ציבעו מהחום.

 

אני מדבר על הפלאג החדש שניראה כאילו עבר ציפוי כרום ניקל.

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
כבר הבנתי את זה, לאחר העבודה במנוע הפלאג שינה א ציבעו מהחום.

 

אני מדבר על הפלאג החדש שניראה כאילו עבר ציפוי כרום ניקל.

זה באמת נראה כמו ציפוי, מחר אני ישווה בין פלאג מקורי של NGK שהגיע מהיבואן הרשמי לפלאג המדובר שהגיע מסוכן אחר.

הפלאגים של NGK גם ככה זולים מאוד אני לא מבין איך זה משתלם לזייף אותם.

NGK עולים חצי מהמחיר של פלאג DENSO עם מק"ט מקביל.

פורסם
כבר הבנתי את זה, לאחר העבודה במנוע הפלאג שינה א ציבעו מהחום.

 

אני מדבר על הפלאג החדש שניראה כאילו עבר ציפוי כרום ניקל.

 

גם הפלאגים תוצרת בוש עוברים ציפוי ניקל לכן אין מה לחשוד בזה.

איזה כייף לי :)

פורסם

אין הקשר בין בוש ל NGK.

 

מעולם לא נתקלתי בפלאגים של NGK או DENSO שיש בהם ציפוי מבריק כלשהו.

 

לפותח האשכול מהו דגם הפלאגים, נבצע חיפוש בגוגל ונשווה בין התמונות.

 

השקיעו בזיוף בעניין היופי של הפלאג כניראה הם מיועדים לשמש בתור מחזיקי מפתחות :).

פורסם

לפי מה שרואים בתמונה הסוף של הדגם הוא 6E, אז כניראה מדובר בBKR6E והנה תמונה מגוגל:

 

BKR6E_Subaru_plugs_NGK_6962.JPG

 

שימו לב שבתמונה זו ממש בתחילת התבריג של הפלאג(ממש בחיבור של האלקטרודת אדמה) אין "ברק" לעומת הפלאגים של פותח האשכול ששם רואים בבירור ציפוי כלשהו(כרום/צבע) שגורם לפלאג להיראות מבריק מאוד.

 

ולא רק בתחילת התבריג אלא גם על ה"משושה" פה הוא לא מבריק כמו בתמונה של ה"מזוייפים".

 

עוד סימן ברור:

שימו לב שבפלאג ה"מקורי" יש חריטה של הדגם, לעומת הזיוף שאין חריטה של הדגם!

פורסם

לא קיים הבדל גדול בייצור פלגים בין היצרניים המובילים.

ציפוי ניקל הינו דבר מקובל אצל כול הייצרנים בכדי למנוע קורוזיה ובמיוחד למנוע היתפסות של הפלג במנועי האלומיניום.

הברק של ציפוי ניקל ניתן לשליטה בזמן ביצוע הציפוי כלומר ניתן לבצע ציפוי ניקל מבריק/מבריק פחות.

 

חפש חשדות אחרים בפלאג הנראה בצילום.

 

לא כול הנוצץ הוא זהב :-o

איזה כייף לי :)

פורסם
שים אחד מקורי ואחד מזוייף אחד ליד השני.

 

בדוק שיש על ה"מזוייפים" חריטה של הדגם.

אתה צודק בקשר לציפוי ניקל, הפלאגים המזויפים באמת מצופים בצורה מוגזמת בניקל.

כמו כן החריטה במזוייפים היא בקושי חרוטה ואילו במקוריים זה חרוט היטב.

כמו כן בפלאג המזוייף האלקטרודה עקומה קצת.

  • 10 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
המקרה המסובך הראשון החל ברביעי האחרון רנו מגאן שיצאה מהמוסך לאחר טיפול שהוחלפו בו הפלאגים נתקעה לאחר 10 דקות ונגררה למוסך האוטו הגיע דופק ומזייף לאחר בדיקה התגלה שצילינדר התפרק בו הפלאג וכתוצאה מזה נפגעו שסתומים.

הורידו ראש מנוע הוא נשלח לתיקון, והורכב ברכב . הרכב מניע ולא דופק אך עכשיו הוא אינו מחזיק טורים בעומס.

 

הרכב השני פיג'ו 206 הגיע ביום שישי מזייף ומנורה צ'ק אינג'ין דולקת מבדיקה נתקלה ש3 פלגים התפרקו במנוע והם הוחלפו אך הרכב נותר מזייף. מבדיקה עם סורק נתקלה שסלילי הצתה נפגעו, הם הוחלפו בחדש אך הרכב עדיין מזייף, נעשתה בדיקה לראש מנוע ונתגלה שנפגו גם פה שסתומים בשני צילינדרים.

 

שני המקרים דווחו למשווק של הפלאגים שהורה לשלוח שמאי לבחון את המקרים. אחרי זה תתבצע תביעה ע"י המוסך וסביר להניח שהוא יקבל פיצוי.

 

לידע כללי מטרת הודעתי היתה לבדוק אם ישנם עוד מוסכים או קליינטים שנפגעו מסיבוך של הפלאגים ולהשוות מקרים.

בסיומו של סיפור משווק הפלאגים התנער מאחריות כלפי המוסך. לכן בעל הרכב תבע את המוסך בבית משפט על הנזק שנגרם לו, בעל המוסך העביר את התביעה כלפי משווק הפלאגים. המשפט היה ביום שלישי האחרון משווק הפלאגים לא הופיע (חברה גדולה ליבוא פנסים ומוצרי חשמל לרכב), בעל המוסך טען במשפט שהנזק נגרם כתוצאה פלאגים מזויפים והביא הוכחות לכך. בית המשפט קבע שהמוסך זכאי ומשווק הפלאגים ישלם לבעל הרכב את נזק המנוע סך הכל 7000 ש"ח.

 

כמו כן מסתבר שיבואן הפלאגים הרשמי כבר תבע בעבר מספר פעמים את החברה הסוררת על זיוף פלאגים וזכה. אך חבל שמשרד התחבורה עדיין נותן לחברות כאלו עדיין לעבוד בשוק הרכב.

פורסם

חבל שלא ראיתי את השרשור הזה בזמנו. גם אני הרכבתי פלאגים כאלו, אצלי רק אחד התפרק ומיד כאשר המנוע החל לזייף וראיתי שאחד הפלאגים נראה "אכול",כל הפלאגים הוחלפו ושלום על ישראל. אצלי המצב לא הגיע לנזק מורגש אבל בכל זאת עניין לא נעים ובטח שלא תרם בריאות למנוע.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !

×
×
  • תוכן חדש...