Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5976 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני דניאל ואני נוהג ביד אחת:oops:

 

יד אחת אוחזת בהגה בשעה 9 אבל לא את הגלגל של ההגה אלא את הפנים איזור הצופר וזה נותן יותר שליטה מאשר רק את הגלגל לדעתי, ויד שנייה על ההילוכים נחה לה.

 

אני בטוח שלנהוג בשתי ידיים זה בטיחותי ואין שום סיבה להשוות את הנהיגה בשתי ידיים למירוץ שבו נוהגים בשתי ידיים בשביל ספין מהיר יותר, רק שלא תיצרו אוירה שאנשים יחשבו שעם שתי שתיים המהירות מכפילה את עצמה.

 

ולא משנה מה תגידו הרגל לא משנים ביום.

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בשיעורי נהיגה מלמדים איך להחזיק את ההגה.

 

בכל מקרה, אני מחזיק בתוך העיר במהירויות נמוכות את ההגה בשעה 12 עם יד אחת ויד שניה על הידית הילוכים לבלימת מנוע מהירה במידת הצורך. כשאני בכביש המהיר או סתם נוסע מהר לפעמים בעיר כשריק אני עם 2 ידיים על ההגה.

 

לא הגיע הזמן שכולם יפנימו שבלימת חירום מבצעים רק בעזרת הבלמים.

ולדניאל,

נכון שהרגלים לא משנים ביום, אבל כאשר מבינים את החשיבות ורוצים להפנים ולהשתנות, אז עם מעט תשומת לב ניתן בהחלט לשנות הרגלים ישנים. רק צריך רצון.

פורסם

ExoduS זה נראה שאפשר לעשות עם יד(אבל כנראה זה מטעה):roll:

וכן אני יודע שמה שאני חושב שאני יודע לא נכון כבר קרו לי כמה פעמים שהרכב איכזב אותי :cry:

 

 

דרך אגב שאני נוהג עם יד אחת זה על השעה 2 לא 12 או 6

פורסם

צוק אני נוטה לחשוב שאנשים משנים הרגל רק אחרי שעברו קורס\חס וחלילה תאונה.

 

אצלי אין כרית אויר בהגה זה עדיין נורא להחזיק אותו מבפנים?

 

אני מתפקד מעולה בסיבובים כאשר היד על ההגה בשעה 12 מבפנים, יותר קל לי מאשר שתי ידיים.

פורסם

זה מאוד מטעה, תאמין לי.

הנה משהו שלא משאיר מקום להטעיה:

 

אם אתה יודע שאתה כנראה טועה, אולי תעשה משהו בנידון?

למשל תתחיל להחזיק את ההגה נכון, סה"כ זה ישפר את רמת הנהיגה שלך ויעשה אותך נהג טוב יותר ומהיר יותר בעת הצורך, הרי זה מה שבעצם מעניין אותך כרגע.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

מה יקרה כשתצטרך לסובב את ההגה יותר ממה שחשבת?

מה יקרה אם תצטרך לשנות כיוון מהר?

מה יקרה אם ההגה יחליק לך מהאחיזה?

פורסם
אני עדיין מנסה למצוא את הפתרון לחידה "איך מכניסים 3 אנשים לאקליפס אחת"

 

קצת שחצן אבל אין שום בעיה, 2 מקדימה ו1 מאחורה (עם כובע נגד השמש).

 

הרכב שימש אותנו להתניידות קלה בתוך לוס אנג'לס, נסיעות ארוכות עשינו עם Dodge Durango שלאחר מכן הוחלף לNissan Altima Hybrid על מנת לפצות על בזבוז הדלק המטורף בDodge. :)

פורסם

 

בכל מקרה, אני מחזיק בתוך העיר במהירויות נמוכות את ההגה בשעה 12 עם יד אחת ויד שניה על הידית הילוכים לבלימת מנוע מהירה במידת הצורך. .

 

אם אתה במהירות נמוכה,למה אתה צריך להשתמש בבלימת מנוע ?..

 

בלימת מנוע נועדה למטרה אחת: לבלום את הרכב בירידה ארוכה מבלי לטגן את הבלמים.

 

אם אתה יורד את ירידות סדום לכיוון צומת ערבה,סבבה,תבלום עם המנוע,בכל תנאי אחר בעיר אין שום סיבה בעולם שתבלום עם המנוע,זה תמיד יהיה איטי יותר מלבלום עם הדוושה,בטח ובטח במצב חירום.

 

זה הרגל שכדאי לך ללמוד איך להמנע ממנו.

 

 

אצלי אין כרית אויר בהגה זה עדיין נורא להחזיק אותו מבפנים?

 

אני מתפקד מעולה בסיבובים כאשר היד על ההגה בשעה 12 מבפנים, יותר קל לי מאשר שתי ידיים.

 

כן,זה נוראה להחזיק אותו מבפנים כי הצורת אחזקה הזאת לא רק שלא מאפשרת לך שליטה טובה באוטו,היא אפילו תמנע ממך את היכולת תגובה במצב חירום מהסיבה שהזרועות שמחברות בין חישוק ההגה לטבורו ישמשו כמכשול עבור היד שלך שתנסה לבצע איזושהי פעולה.

 

צריך להבין שבמצב חירום התנועות שלך לא יהיו מדוייקות כמו במצב נהיגה נינוח ורגוע,לכן אתה צריך מראש להסיר כמה שיותר מכשולים שאפשר,קרי,לשבת בתנוחת נהיגה נכונה ולא תנוחת ה"חצי שכיבה" שאימצו הערסים למינהם,אחיזה נכונה של ההגה וכו'.

 

כל אלה יסייעו לך להגיב טוב יותר במצב חירום.

 

תאר לך שאתה נוסע במצב חצי שכיבה שתיארתי,יד שמאל שלך בדיוק מאפרת את הסיגרייה,יד ימין שלך אוחזת את טבור\זרוע ההגה מבפנים ופתאום אתה מזהה רכב סוטה מהנתיב הנגדי לכיוון שלך,אלה הפעולות שאתה צריך לבצע כעת:

1."הפנמת" העניין שרכב סוטה לכיוון שלך ומסכן אותך בטווח מיידי.

2.כניסה לתנוחת נהיגה נורמלית שתאפשר לך יכולת תגובה נורמלית.

3.החזרת יד שמאל (המאפרת,הרי אף אחד לא אוהב לאפר במאפרה ברכב,זה מלכלך אותה,עדיף לאפר בחלון,נכון?) לאחיזה בהגה.

4.מעבר יד ימין מזרוע ההגה לחישוק ההגה.

5.בלימה\סטייה מהנתיב כדי להמנע מהסכנה.

 

עכשיו אותה סיטואציית חירום לנהג שנוהג "כמו שצריך":

 

1.הפנמת העניין שרכב סוטה לכיוון שלך ומסכן אותך בטווח המיידי.

2.בלימה\סטייה מהנתיב כדי להמנע מהסכנה.

 

מעבר לעובדה שזה הרבה פחות פעולות לבצע,זה הרבה פחות דברים לחשוב עליהם.

 

יש הגיון ידידי ?

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

מי שיצעד לאורך הכביש הראשי בגני עם, בימין הדרך כשבאים מכיכר מגדיאל בהוד השרון, יוכל אולי עוד לראות את החריטה העמוקה באבן השפה של המדרכה, שהשאירה הצירייה הימנית של האיביזה כרונו שלי,השם יקום שמנה, (היא נפטרה בנסיבות אחרות ולא קשורות אמנם:oops: ) לפני ה-מ-ו-ן שנים,כשהשתמשתי בשיטת "יד אחת על גשר הצופר" וממולי הגיחה משאית של סימפלי-ווד.

היד (שהיתה פתוחה) החליקה,מיד תיקנתי (קצת יותר מידי,מסתבר:oops: ) תוך השחלת היד לתוך ההגה.

למשאית שלום,באיביזה צמיג+ג'נט עקום+ציריה מפורקת+משולש.

וחריץ עמוק מהפגיעה הצידית - במדרכה.

 

להגיד שמאז אני מחזיק בשתי ידיים, יהיה שקר. אני משתמש עדיין ביד אחת, אבל בשעה 9.

אולי זה הזמן לסגל הרגלים בריאים יותר.

 

נתקו

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
זה מאוד מטעה, תאמין לי.

הנה משהו שלא משאיר מקום להטעיה:

 

אם אתה יודע שאתה כנראה טועה, אולי תעשה משהו בנידון?

למשל תתחיל להחזיק את ההגה נכון, סה"כ זה ישפר את רמת הנהיגה שלך ויעשה אותך נהג טוב יותר ומהיר יותר בעת הצורך, הרי זה מה שבעצם מעניין אותך כרגע.

 

לגבי הסרטון - אפילו המקצוענים נוהגים להחזיק את ההגה בשתי הידיים כמו שצריך

ואגב, ממש מרשימה פניית ה-180 מעלות שהם עשו ככה..:-)

בפאביה המגבים אפילו לא צריכים לעבוד, הם לא מנגבים את הטיפות אלא מפחידים אותן
פורסם

חייב גם להשתתף בדיון בצורה יותר מעמיקה.

נתחיל מהתחלה,בשיעורי נהיגה המורה לימד אותי לשים את היד על שעה 2:30 ו8:30 בערך.

בשיעורי נהיגה בהתחלה זה היה לי מאוד נוח,זה הדבר הראשון גם שלמדתי והיה לי קל להתרגל אליו.

עם הזמן בשיעורים התחלתי להוריד את יד שמאל מ 8:30 שאני נוסע בכביש ישר,הרגשתי הרבה יותר נוח להחזיק את היד רק בשעה 2:30(כמובן שהמורה היה מסתכל יש הייתי מחזיר את היד :) ).

 

שעברתי את הטסט ועליתי לנהיגה ראשונה ברכב של ההורים,ישר ניסיתי לנהוג עם יד אחת,הרי ככה נוהג כמעט כולם,רוב האנשים שהייתי רואה מהחלון של האוטובוס בפקקים.

יסכימו או לא,לא יאהבו את הגישה אבל אני מציין כרגע עובדה-בעייני הצעירים הרבה יותר "פוזה" לנהוג עם יד אחת מאשר שניי הידיים,הרי בכל הזה אין מודעות לבטיחות,יעילות וכו'.

ככה שעם הזמן במלווה התרגלתי לאט לאט לנסוע עם יד אחת על השעה 3:00(אוטומט).

שנגמר המלווה הייתי רגיל כבר לנהוג בשעה 3:00,ומאז ועד היום(עברה שנה) כמעט תמיד היד מונחת בשעה 3:00.

 

לא מזמן ראיתי כמה סרטונים באינטרנט(כמו אלה שהבאתם פה) הם נוהגים עם שתי הידיים בשעות 3-9,ניסיתי את זה ברכבי והרגשתי שיש לי פחות שליטה על הרכב,אחיזה לא נוחה בשבילי.

לא מזמן נאלצתי להגיע למהירות של 140(נאלצתי ללמד בעל BMW לקח אחד ולתמיד-סיפור ארוך),ובאופן טבעי פשוט שמתי את שתים הידיים על 10 ו-2,יכול להיות שזה בגלל הסרטון שראיתי,או בגלל המהירות שאני לא רגיל אליה.(ועזבו למה נסעתי 140,היה בזה טמטום אבל ההרגשה היתה נפלאה לראות מישהו מהביה"ס מנסה להאיץ עם הBMW ולא מצליח להגיע אליי אחרי שכל פעם הוא עושה פוזות,על הדרך גם גיליתי שהאוטו צריך איזון גלגלים).

 

אקיצר,מה שאני בא להגיד שבמהירויות נמוכות קשה לי הנהיגה על השעות 9,3,הסיבובים והפניות פשוט לא מסתדים לי,אני מרגיש הרבה יותר נוח לעשות את זה עם יד אחת על השעה 3.

פורסם

כל מי שאומר שזה לא נח לו, לא יודע לסובב וכו' - קחו קורס נהיגה מתקדמת דחוף. זה לא נח לכם כי אתם גם לא יושבים נכון ושום דבר לא מכוון כמו שצריך (כסא, מראות, הגה). קחו קורס, זה עולה פחות מפחחות/תוספת פרמיה לביטוח (ואני כבר לא מדבר על למות או להרוג מישהו).

emotion of motion

פורסם
לגבי הסרטון - אפילו המקצוענים נוהגים להחזיק את ההגה בשתי הידיים כמו שצריך

 

לא אפילו, במיוחד!

 

גם לסיבוב ההגה בשתי ידיים מתרגלים.

הנה לכם עוד דוגמה, אני חושב שהחבר'ה האלה יודעים מה הם עושים :)

 

זו לדעתי אחיזה מאוד נכונה, קלילה, טבעית ולא יקית מדי. היד יורדת להילוכים כשצריך וגם יורדת מהשעה 3\9 בהתאם לפניה.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

אני התחלתי ליישם את הנושא של 9 ו 3 מאז הקורס שלקחתי, גם לפני כן הייתי בדר"כ עם שתי הידיים על ההגה אבל 10 ו 2 - הייתי ממושמע - פעלתי על פי הוראות מורה הנהיגה. :?

 

אבל מאז שהסבירו לי על 9 ו 3 - אני מיישם וזה גם מאוד נוח. בפוזיציה כזאת של הידיים ניתן להפעיל את המומנט המירבי בעת סיבוב ההגה. ביחד עם סידור כסא נכון, זה די נוח וטבעי להניח את הידיים שם. והידיים מחוץ למסלול של כרית האויר.

 

כמו כן, לפחות בהגה שלי, אבל גם בעוד הרבה רכבים שראיתי, אם לא בכולם, דווקא בשעות 3 ו 9 שמו היצרנים מקום די נוח להניח בו את שורשי האגודלים של הידיים, כנראה שיש דברים בגו :D

 

באותו הקורס גם קיבלתי קצת מושגים ורכשתי כבוד לחוקי הפיזיקה. לקח לי בדיוק חצי שנייה להבין מה זה מצב חירום וכמה מהר הרכב עף לקיבינימט, כשעשו לי הדמייה של חלק אחורי מחליק בעזרת בלם היד (אין זמן לזרוק סיגריות או להוציא את הידיים מתוך ההגה).

 

יואב

יואב :arrow:


×
×
  • תוכן חדש...