Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5975 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפחות אותם נהגים שנוהגים עם יד אחת היו מניחים אותה בשעה 9 או 3 בהתאמה ליד.

מה שאותי מטריף הוא שאני נוסע עם מישהו ואני רואה אותו מחזיק את ההגה בשעה 6 ועוד מבפנים.

 

אין ספק שתהיה שליטה מדוייקת יותר בעזרת שתי הידיים.

 

לדעתי נהגים מניחים רק יד אחת על ההגה בשעה 6 כי הם מכוונים את הכיסא רחוק מדי מההגה וכתוצאה מזה היד/ידיים מתעייפות בשעה 9 ו/או 3.

 

דוגמא קונקרטית מהחיים (שבדקה את סבלנותי בנושא),

לפני כמה חודשים הייתי בטיול בארה"ב, שכרתי מיצובישי אקליפס + שתי בחורות (לא מהשכרה :) )

בשלב כלשהוא אחת מהן רצתה לנהוג אז נתתי לה את ההגה ויצאנו לכביש המהיר.

מי שמכיר את ה101 בלוס אנג'לס יודע שהנתיבים דיי הדוקים ונדרשת תשומת לב גדולה יותר על מנת לשמור על הנתיב.

איך שיצאנו לכביש המהיר היד שלה עברה לשעה 6 על ההגה ומוד זולה במרחק ק"מ מהדוושות, אני חושב שהיא תירגלה את הפוינט שלה עם הגז והברייקס.

כעבור חצי שעה על הכביש המהיר אני מוצא אותנו צמודים למשאית ענקית בנתיב הימני ואנחנו מזגזגים בתוך הנתיב שלנו תיכף נכנסים מתחת למשאית.

ביקשתי ממנה יפה שתעקוף אותה כבר כי היא ניהלה שיחה עם הבחורה השנייה ובמשך כמה דקות טובות היינו צמודים למשאית.

כשהצליחה להגיע לדוושת הגז בפוינט עברנו באיטיות את המשאית וראינו את הנהג עושה לנו סימנים בעצבים של "איך את נוהגת? מי נתן לך רשיון?", אמרתי בלב "צודק, תודה שלא הורדת אותנו" (מבחינתי הוא עשה לנו טובה).

בהמשך של אותה נסיעה על הכביש המהיר היא החליטה שהיא אוכלת את הגרנולה ביוגורט מסטארבקס כאשר היוגורט יושב במחזיק כוסות והיא עם הכפית יורדת עם הראש ליוגורט. (מילא זה היה בכיוון אחר)

חטפתי עצבים, אמרתי לה שתחכה עם היוגורט או שתרד מההגה.

היא חטפה עצבים, נגרם ריב, השארתי אותה אצל הקרובי משפחה שלה, סיימנו את הטיול בלעדיה וחזרתי הבייתה בחתיכה אחת בריא ומאושר.

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
תתחיל לנהוג ביד אחת ותראה שהיד שאיתה אתה נוהג מתחזקת יותר, ביד אחד אני עושה 95% מהביצועים שאני עושה ב2 היידים ביחד

זה לא כזה משמעותי אבל בכל מקרה היד השניה שלי על החלון אז היא קרובה להגה למקרה חירום

אני נוהג כמעט ותמיד עם יד אחת, או בשעה 12 או בשעה 9. מה שכן, היד תפוסה חזק על ההגה ולא מונחת.

בנוסף בנסיעות מעל 90 קמ"ש אני נוהג כבר עם שתי הידיים, גם בכביש פתוח לגמרי..

אני אישית לא רואה עם זה שום בעיה.

תפסיקו כבר עם התאוריות בשקל שפיתחתם כדי לשכנע את עצמכם שמה שאתם עושים זה נכון.

ברור שבשיוט מנהלתי על 60 קמ"ש בכביש ישר אפשר לשלוט על הרכב, אבל אם חו"ח יקרה משהו, ולך לוקח שנייה להגיב ועוד שנייה לשים את היד על המקום הנכון בהגה- אלה שתי שניות שעלולות לעשות את ההבדל

אמרתי זאת כבר יותר מפעם אחת- תעשו שטויות בכביש, לפחות תסמנו את עצמכם כדי שאחרים יוכלו לשמור מרחק :evil:

לא בברכה ולא נעליים

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

אני מחזיק בהגה ב2 ו 10, כפי שלמדתי בשיעורי הנהיגה.

לא נסעתי אפילו פעם אחת, עם יד אחת על ההגה ויד שנייה על החלון, כמו רוב הנהגים.

To Drive, Or not to Drive. That is the question.

 

Hell with it, Drive 'till you Die :twisted:

פורסם
לפחות אותם נהגים שנוהגים עם יד אחת היו מניחים אותה בשעה 9 או 3 בהתאמה ליד.

מה שאותי מטריף הוא שאני נוסע עם מישהו ואני רואה אותו מחזיק את ההגה בשעה 6 ועוד מבפנים.

 

אין ספק שתהיה שליטה מדוייקת יותר בעזרת שתי הידיים.

 

לדעתי נהגים מניחים רק יד אחת על ההגה בשעה 6 כי הם מכוונים את הכיסא רחוק מדי מההגה וכתוצאה מזה היד/ידיים מתעייפות בשעה 9 ו/או 3.

 

דוגמא קונקרטית מהחיים (שבדקה את סבלנותי בנושא),

לפני כמה חודשים הייתי בטיול בארה"ב, שכרתי מיצובישי אקליפס + שתי בחורות (לא מהשכרה :) )

אני עדיין מנסה למצוא את הפתרון לחידה "איך מכניסים 3 אנשים לאקליפס אחת"

פורסם
תתחיל לנהוג ביד אחת ותראה שהיד שאיתה אתה נוהג מתחזקת יותר, ביד אחד אני עושה 95% מהביצועים שאני עושה ב2 היידים ביחד

זה לא כזה משמעותי אבל בכל מקרה היד השניה שלי על החלון אז היא קרובה להגה למקרה חירום

 

 

תגיד,

כשאתה הולך לסופרמרקט ורואה מבצע : "שניים במחיר אחד",

אתה לוקח אחד ומשאיר את השני מתנה לסופרמרקט ?

 

אם התשובה היא לא, אז כדאי שתבין שיש לך 50% יכולת שליטה בכל יד, ובסה"כ 100%.

ברגע שאתה מוותר על אחיזת ההגה באחת הידיים, ירדת ל-50% שליטה, גם אם נדמה לך שאין בעיה.

ובכדי שתבין למה נדמה לך שאתה שולט מצוין ביד אחת, ההסבר הוא שאת אותה יכולת מצויינת אתה פשוט מסוגל להכפיל פ-2.

 

אה, אבל בעצם הכביש זה לא מקום מסוכן, אז לא באמת צריך שליטה טובה פי-2...

 

ואגב, אין דבר כזה שאם יקרה מצב חירום, מיד תעביר גם את היד השניה, כי אם יהיה לך מספיק זמן להוסיף את היד השניה בצורה מדוייקת ומתוזמנת היטב, כנראה שהמצב הזה לא היה כזה ... חירום.

 

הרגלי נהיגה נכונים הם חלק מאבני הבסיס של נהיגה בטוחה.

 

 

דני G.

פורסם

"אין ספק שתהיה שליטה מדוייקת יותר בעזרת שתי הידיים"

That's like saying: Writing with your right hand yields the best results.:roll:

It may be true for you, but not for everyone.

I find it VERY DIFFICULT to have control of the wheel with both of my hands at 10 and 2.

My right hand overpowers the left hand and sometimes I make conflicting movements on impulse, so the wheel does not remain stable. Whereas, when I hold the wheel with one hand (and my steering wheel is extermely stable - even at 80 MPH the steering column does not move) there is stability and my reflexes are more in tune with my right hand controlling.

It may be logical to hold the wheel with both hands, but you may have more control overall using one hand only - if that is the hand you have COMPLETE control over..., in moments of split-second reflexes, I always found that I have quicker reactions with only one hand - as opposed to two. 

 

Furthermore, studies have showed that men feel more relaxed and confident (VERY important in dangerous situation) when holding the wheel with one hand - they tend to see the car as "part of themselves."

Consequently, it depends on the person, the car, the situation, and what position allows them to respond quickly - there is no right "10 and 2." Even when I drove the M3 on the track, many of the professional drivers had different ways of holding the wheel as a means of gaining control and extending times on the corners - every person reacts differently.

פורסם

שלום, אני ברווז, ואני נוהג עם יד אחת בד"כ.

הסיבות רבות ומגוונות, אבל בד"כ זה כי זה נוח לי ככה. ומשאיר את היד השנייה פנוייה לעשן (שזה משהו שצריך להפסיק, אני יודע, אבל בינתיים זה מה יש- אומרים שברווז מעושן זה יותר טעים).

אבל אל תטעו. כשאני קולט מצב שעשוי להיות לחוץ, או מצב מסוכן יחסית (כמו כביש רטוב ונהגים ישראלים ממוצעים לידך), 2 הידים על ההגה. במצב רגיל, השליטה שלי על ההגה מוחלטת ומושלמת עם יד אחת. אם אני כבר אמצע עצמי במצב חרום שבו יד אחת לא תעזור לי, אז כבר או שיהיה מאוחר מדיי ורק (בחר כאן את הישות העליונה האהובה עליך, בשבילי זה אללה יוסוף יוסוף הפסיכופת שהולך מהר ולועס גת, לשעבר הישות שנודעה בשם זבינאמו הנביא) יוכל לעזור, או שיהיה לי מספיק זמן תוך התמרון לשים את היד השנייה על ההגה.

כבר עברתי מספיק מקרי חירום (נהגים ישראלים ממוצעים, כבר אמרתי?) תודה ל(אללה יוסוף יוסוף הפסיכופת שהולך מהר ולועס גת), כדי לגלות שהשליטה שלי על ההגה עם יד אחת יותר מדוייקת לעיתים מאשר עם 2 ו\או כמו שאמר הבחור מעליי- תנועות "מתנגשות".

היד שעל ההגה יודעת לבד כמה לזוז כדי להיות אפקטיבית בדיוק במידה הנכונה. והיד הזו כבר הצילה אותי מיותר מ-2 חזיתי עם משאיות (שנכנסו לנתיב הנגדי משום מה) וכמה צידיים. מיותר לומר שבכל המקרים הללו לא הייתי לבד על הכביש ומימיני או משמאלי היו עוד מכוניות.

אני לא מאלה שנבהלים ומזיזים את ההגה "כמה שיותר" כדי לברוח.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אני נוהג 99 אחוז מהזמן עם הידיים בשעה 3 ו9. לעתים רחוקות כאשר אני וסע לאט והכביש ריק אני מחזיק אותו ביד אחת וגם זה לזמן מוגבל.

אסור לסוע עם יד אחת על ההגה. אני מתפלא לראות אנשים שנוסעים במהירויות גבוהות עם יד אחת על ההגה. עוד יותר, את אלו שפונים במהירות גבוהה ומחזיקים רק ביד אחת את ההגה.

פורסם

מעניין אם הגאונים שאומרים ששימוש ביד אחת על ההגה מחזק אותה, משתמשים ביד אחת גם בשביל פעולות אחרות שעדיף שיעשו שימוש בשתיהן, דהיינו משחק בפלייסטיישן, או הקלדה על המחשב, או משחק בציצים של החברה

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

פורסם

אני גם נוהג ככה לרוב, אבל ברגע שאני מרגיש שאני נוסע במהירות או בצורה קצת יותר פרועה... אני תמיד מחזיק את ההגה ב 2 ידיים.

 

אבל לפעמים דווקא בפקק אתה רוצה להרגע קצת, אגב בפקק קרה לי פעם להחזיק את ההגה עם הברכיים :oops:

פורסם
מעניין אם הגאונים שאומרים ששימוש ביד אחת על ההגה מחזק אותה, משתמשים ביד אחת גם בשביל פעולות אחרות שעדיף שיעשו שימוש בשתיהן, דהיינו משחק בפלייסטיישן, או הקלדה על המחשב, או משחק בציצים של החברה

 

In fact, most people who surf the forums and internet all day DO end up using one hand...

:mm_blush:

פורסם

ליאל, תותח. אבל בל נשכח את אלו שבורכו וצריכים 2 ידיים :lol:

אם בפקק או משהו, יד אחת. בנסיעה איטית יד אחת ללא ספק. אם המהירות כבר עוברת את ההילוך הראשון(20? קמ"ש?) שתי ידיים על ההגה בלי לחשוב.

ישתבח הבורא, שגם היום אני נמצא.

פורסם
תתחיל לנהוג ביד אחת ותראה שהיד שאיתה אתה נוהג מתחזקת יותר, ביד אחד אני עושה 95% מהביצועים שאני עושה ב2 היידים ביחד

זה לא כזה משמעותי אבל בכל מקרה היד השניה שלי על החלון אז היא קרובה להגה למקרה חירום

 

אני מבין שמעולם לא היית במצב חרום אמיתי או אפילו התנסתה בנהיגה ספורטיבית אמיתית (כיכרות עם המזדה של אמא לא נחשב).

יהיה מעניין לראות מישהו עושה את נס הרים (כמו שצריך!) עם יד אחת. :roll:

 

לכל מי שכתב שמדי פעם נוסע עם יד אחת ושם שניה בהתאם למצב בכביש, כמו ברווז, אני מסכים.

למרות שבגלל כוחו של הרגל אני מוצא את עצמי עם שתי ידיים על ההגה גם בנסיעה מנהלתית בכביש ריק לחלוטין.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

אני מודה ומתוודה - רוב הזמן אני נוהג עם יד אחת :oops: (בערך כמו ברווז,רק חוץ מהקטע של לעשן,אני לא מעשן באוטו)

אפילו הצלחתי לחמוק מכמה מקרי חירום עם יד אחת (לא שזה משהו להתגאות בו)

V5

פורסם
"אין ספק שתהיה שליטה מדוייקת יותר בעזרת שתי הידיים"

That's like saying: Writing with your right hand yields the best results.:roll:

It may be true for you, but not for everyone.

I find it VERY DIFFICULT to have control of the wheel with both of my hands at 10 and 2.

My right hand overpowers the left hand and sometimes I make conflicting movements on impulse, so the wheel does not remain stable. Whereas, when I hold the wheel with one hand (and my steering wheel is extermely stable - even at 80 MPH the steering column does not move) there is stability and my reflexes are more in tune with my right hand controlling.

It may be logical to hold the wheel with both hands, but you may have more control overall using one hand only - if that is the hand you have COMPLETE control over..., in moments of split-second reflexes, I always found that I have quicker reactions with only one hand - as opposed to two.

 

Furthermore, studies have showed that men feel more relaxed and confident (VERY important in dangerous situation) when holding the wheel with one hand - they tend to see the car as "part of themselves."

Consequently, it depends on the person, the car, the situation, and what position allows them to respond quickly - there is no right "10 and 2." Even when I drove the M3 on the track, many of the professional drivers had different ways of holding the wheel as a means of gaining control and extending times on the corners - every person reacts differently.

 

since your wrote so nice and everything you said are sold facts, I find myself speachless and therefor decided you must be right.

So, I've decieded take it one more step and I've sent urgend letters to all the racing driviers I know, including - Michael Schoumacher, Fernanado Alonso, Louise Hammilton, Filippe Massa, and some of theire friends who share the same professionality, to update them about this because I'm sure they stil use the less proven system of - 2 hands on the wheel.

 

ולמאותגרים אנגלית -

מאחר והדברים נשמעים כ"כ משכנעים, החלטתי לשלוח מכתבים דחופים למספר נהגי מרוצים ובינהם - מייקל שומאכר, פרננדו אלונסו, לואיס המילטון, פיליפה מאסה, וחבריהם השותפים למקצוע, כדי לעדכן אותם בחדשות הללו משום שאני בטוח שהם עדיין משתמשים בשיטה הישנה והפחות מוכחת של - החזקת ההגה ב-2 ידיים.

 

ועכשיו רגע של רצינות.

נראה לך ?????

בכל העולם מלמדים נהיגה, נהיגה מתקדמת, נהיגה ספורטיבית וכו', בכדי שבסופו של יום הדבר הנכון לעשותו יהיה להחזיק ביד אחת ?

 

דני G.


×
×
  • תוכן חדש...