Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6007 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם!

 

בקרוב מאוד הייתי רוצה להזמין רכב חדש. מבחינת העדפותיי מדובר על קופה עד כ200K (עדיפות ל180 :-)).

לצערי כיום, לפחות בארץ, אין רכב שמספק חווית נהיגה נטו ומאפשר לחיות איתו באופן סביר ביום יום, בטווח המחירים הללו. אבל אם להתפשר טיפה, אז כרגע אני רואה לנגד עיניי את המיטו תלתן ירוק, או שירוקו 1.4 TSI.

 

נסעתי על המיטו (לא על התלתן - על ה155 כ"ס) וסה"כ התלהבתי. לשלילה אציין כמובן את ההגה החשמלי ובנוסף לדעתי היא קופצנית וקשיחה מדי יחסית לתמורה שהקשיחות הזו נותנת. איכות החומרים וההרכבה דווקא מפתיעים לטובה (בכל זאת באלפא עסקינן) למרות שזה עדיין לא גרמניה. לגבי הסאונד - מחרמן, אהבתי :-)

בכל מקרה, לגבי המתלים, שמעתי שדווקא בתחום הזה הQV החדשה אמורה להיות טובה יותר, כלומר נוחה יותר במצב נורמל (מבין השלושה שיש במיטו) ומהודקת יותר במצב ספורט. כמו כן, ל-QV מנוע יותר חזק וגמיש (תיאורטית לגבי הגמישות) ותיבת הילוכים ספורטיבית יותר.

דבר מעצבן במיטו (ואני הולך להרחיב על כך כי זה הזוי שזה קורה ברכב יחסית יקר): המערכת סטריאו די מאכזבת. קודם כל כאשר מנגנים מוסיקה קצבית (טראנס, האוס או מה שלא יהיה), הבאסים גורמים לרעידות מוחשיות, כאשר הכוונה אינה לויברציה עצמה כי זה רגיל מן סתם, אלא לקולות שזה יוצר, ממש שומעים את כל הפלסטיקים בדלתות וסביב הרמקולים רועדים (לא לעניין ברכב כזה). חוץ מזה, יש שם פונקציה המאפשרת הגברת עוצמת שמע אוטומטית כתלות במהירות הנסיעה. כמובן שזה רעיון נחמד שקיים כבר במספר רכבים אבל הביצוע צולע. ברגע שעוברים את ה-120 קמ"ש הרמקולים לא עומדים בזה. ואז אתה שואל את עצמך : מי תכנן ת'מערכת?

 

שירוקו, האמת היא שלא ממש יצא לנסוע על אחת כמו שצריך, נאמר לי שאין לפולקסוואגן אף לא אחת להדגמה. אז נסעתי על שירוקו של מכר, למרות שזה היה סיבוב בעיר כזה אז לא ממש בדקתי את הדברים החשובים ובעיקר זה לא רכב הדגמה. חוץ מזה, יצא לי לנסוע על הגולף 160 כ"ס.

באופן מוזר ביותר התא נוסעים של הגולף טוב יותר מזה של השירוקו. אבל בהשוואה לאלפא שניהם משמימים מבחינה עיצובית , עם זאת איכותיים ובנויים טוב יותר. הייתה לי גם הרגשה שהמושב של השירוקו פחות טוב מזה של המיטו.

לגבי הסאונד, אז כל אחת מהפולקסוואגנים מזכירה לי את השואב אבק בבית. בנוגע לתחושות היגוי אז אני חושב שההגה של השירוקו\גולף עוד יותר מנותק מזה של המיטו. אבל אתם יודעים, זה נבלה וזה טרפה.

לגבי מערכת השמע בשירוקו - אין תלונות.

שאלה לגבי הברקסים : אלו של המיטו מצויינים - עוצמה, תחושה ועמידות תחת עומס רב. מה עם הבלמים של השירוקו?

 

לסיכום, הייתי אומר שיותר קל לחיות עם השירוקו ביום-יום (יותר שקטה, נוסעת רך יותר) אבל המיטו כנראה תנפק יותר הנאה מנהיגה. לגבי עיצוב חיצוני, אז לדעתי האלפא, למרות שגם השירוקו נראית טוב. מבחינת ביצועים אגב, נראה לי המיטו QV תהיה מהירה יותר כי המיטו הרגילה והשירוקו 160 כ"ס מאוד קרובות מבחינת ביצועים (השירוקו כנראה מכויילת ליותר תת-היגוי).

 

לכן בתכלס', השאלה היא : האם כדאי ללכת עם החושים ולקנות את המיטו QV או להתפשר טיפה ולקחת את השירוקו שתהיה בת לוויה נעימה יותר (כך נראה לי) ביום-יום?

 

עוד לא סיימנו, קיימת אופציה סודית :-). עד כמה שידוע לי בעוד כחצי שנה אמורה לנחות בארץ הג'ולייטה (מחליפתה של האלפא 147). כמובן שעוד לא ידוע דבר על הרכב, אך לפחות לפי התמונות שפורסמו, היא בהחלט נראית לי כעדיפה על השתיים הקודמות. הבעייה שאצטרך לחכות כחצי שנה עד שהיא תגיע לארץ וכמובן שיתכן שברגע שאראה אותה בחיים האמיתיים ואסע עליה, אז ייתכן ואתאכזב. שווה לחכות בכל זאת?

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני בכלל לא בטוח שהמיטו תספק לך יותר הנאה מנהיגה. קצת יותר ביצועים משירוקו 160, נכון, וקצת יותר צליל ועיצוב פנים, אבל לא הרבה יותר מזה. אתה צריך להחליט מה יותר חשוב לך, כי אם זו הנוחות, ואם השירוקו התאימה לך יותר במובן הזה, אז אתה צריך לבחור בה. אם זו ההתנהגות - במקומך בכלל הייתי בוחר במשהו אחר...

להתפשר על זאת או להתפשר על זאת? לצערי זו שאלה שרק אתה יודע לענות עליה :wink:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אני בכלל לא בטוח שהמיטו תספק לך יותר הנאה מנהיגה. קצת יותר ביצועים משירוקו 160, נכון, וקצת יותר צליל ועיצוב פנים, אבל לא הרבה יותר מזה. אתה צריך להחליט מה יותר חשוב לך, כי אם זו הנוחות, ואם השירוקו התאימה לך יותר במובן הזה, אז אתה צריך לבחור בה. אם זו ההתנהגות - במקומך בכלל הייתי בוחר במשהו אחר...

להתפשר על זאת או להתפשר על זאת? לצערי זו שאלה שרק אתה יודע לענות עליה :wink:

 

רוני

 

אל תשאיר אותי במתח :-) מי היא ה"משהו אחר..."

פורסם

על רנו ספורט חשבת ?

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
פורסם

רנו קליאו ספורט?

חשבתי על זה, אבל יש יותר מדי סיבות נגד אני חושב.

אני מאמין שיהיה לי די קשה לחיות איתה ביום יום, בעיקר בהתחשב בכך שאני משתמש גם לנסיעות הקשורות לעבודה (עצמאי).

חוץ מזה, השירות של קרסו והאמינות של רנו...קוקטייל מהחלומות.

 

תקנו אותי אם אני טועה.

 

בכל אופן, אשמח לשמוע את דעתכם בנוגע לאלטרנטיבות שהצגתי...

פורסם

קח בחשבון שההגה במיטו QV שונה, לפי הפרסומים לטובה.

האבארט בהחלט דבר ששווה לחכות לו.

לג'ולייטה לא הייתי מחכה כי לפחות בהתחלה היא תגיע כנראה רק עם המנועים החלשים יותר (1.4 מולטיאייר 135 כ"ס) כאשר רק בעוד זמן לא ידוע תצטרף ה1.8 235 כ"ס.

פורסם
אל תשאיר אותי במתח :-) מי היא ה"משהו אחר..."

 

אה, נו, ספורטיבית בסכום הזה? תסתכל בסמלון שלי... אבל זה כמובן לא לכל אחד. אז חשבתי על הקליאו ספורט, שתתן לך הכי הרבה כיף בכבישים הנכונים, אבל גם תהיה הכי פחות נעימה שאר הזמן. ושוב זה מוביל אותנו לכך שאתה צריך להחליט מה חשוב לך יותר...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

המיאטה בהחלט אופציה מעניינת - עדיין מהדור ההוא :-)

קראתי איפשהו, לא זוכר איפה זה היה, שהמתלים הסטנדרטיים על הפנים ושמומלץ מאוד להחליפם בסט ספורטיבי יותר של מאזדה ספיד (או משהו כזה)...

 

לגבי האבארט', הכוונה היא לפונטו אני מניח...למה שהיא תהיה עדיפה על המיטו?

 

ההגה בQV טוב יותר? לפי אילו פרסומים בדיוק?

פורסם

חבל שפיפסת את גולף GTI כאשר עלתה 205K עד לא מזמן..

 

לג'ולייטה לא הייתי מחכה כי לפחות בהתחלה היא תגיע כנראה רק עם המנועים החלשים יותר (1.4 מולטיאייר 135 כ"ס)

 

אל תשכח שיש גם את 1.4 מולטיאייר עם 170 כ"ס וזו כנראה הגרסה שפותח השרשור מעוניין בה. הגרסה עם מנוע 1.75 תהיה בכל מקרה יקרה מדי.

פורסם
המיאטה בהחלט אופציה מעניינת - עדיין מהדור ההוא :-)

קראתי איפשהו, לא זוכר איפה זה היה, שהמתלים הסטנדרטיים על הפנים ושמומלץ מאוד להחליפם בסט ספורטיבי יותר של מאזדה ספיד (או משהו כזה)...

 

רגע, פוס, עצור. אם המיאטה היא אופציה בשבילך אז אל תחפש במקום אחר הנאה מנהיגה, אלא רק אם הביצועים חשובים לך יותר מההתנהגות. העניין הוא שהמיאטה היא לא אופציה לכל אחד - היא צפופה, לא פרקטית, הביטוח שלה יקר ועדיף שתהיה לך חניה פרטית. אם כל אלה לא מפריעים לך, היא תציע לך הכי הרבה התנהגות כביש מבין החלופות. ונכון - מומלץ להחליף בולמים וקפיצים ואפילו מוטות מייצבים - אבל האוטו נעשה די קשיח ככה. אצלי מותקן מאזדה ספיד (האמת שהיום בדיוק רעננתי אותם ברביעיה חדשה). בפירוש עדיפים על הבילשטיינים המקוריים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

לדעתי גם מיתלים רגילים של מיאטה הם בסדר.

 

הם דווקא מצויינים מבחינת נוחות וספיגת שיבושים.

 

אבל לנהגיה מאוד ספורטיבית הם אכן לא מתאימים.

 

בקיצור - תלוי בצרכים.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

הייתי מחכה לתלתן ירוק - אם לי היה הממון, זו המכונית שהייתי רוכש ללא ספק (אפילו שהשירוקו לטעמי נראת יותר "עסיסית" , גם לאלפא יש משהו שונה מהנוף הרגיל).

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM


×
×
  • תוכן חדש...