Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הזרקת מתנול


msds
שימו לב! השרשור הזה בן 3748 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למיטב ידיעתי האוקטן מגביר את הבערה ולכן כיביכול מעשיר את התערובת, תקנו אותי אם אני טועה...

 

בכל מקרה השאלה העיקרית היתה ונשארה, אם מוסיפים מערכת מתנול לא צריך לעשות שינויים בתוכנה (ציפ) או ציפ קוסטום ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לגבי אוקטן תציץ כאן

 

אולי גם זה יכול לעניין אותך

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקטן לא מגביר את הבעירה אלה מציין את נפיצות הדלק

ברוב מכוניות החדישות הלמדה תתקן ותידאג שהתערובת תישאר אופטימלית

בVAG יש אפשרות לבצע שינויים קלים בדלק והצתה בשימוש בכבל VAG-COM כך שאין צורך בציפ אחר

אי.אנד.איי אוטוספורט

ברוך הירש 11 בני ברק

03-5702345

http://www.eanda-autosport.co.il/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי משהו, המתנול הוא סוג של אלכוהול, אני מנייח שהוא גם די דליק, אז למה בעצם הוא מעשיר את אוקטן הדלק או שטמפ' ההצתה שלו גבוהה מזו של הבנזין אז מיתקבל אותו אפקט ?

 

לגבי המיים כמה באמת הם עוזרים, כי האוויר מתחמם מאוד כאשר הוא נידחס ע"י הטורבו (אני מנייח שלטמפ' של כמה מאות מעלות), האם ה 20-30 מעלות באמת יוצר שינוי כל שהו ?

 

לגבי חיבור המערכת אני מנייח שהיא מחוברת אחרי הטורבו והאינטרקולר ששם האוויר כבר דחוס, מה שמעלה גם תהייה עד כמה המתנול / המיים מתחברים טוב עם האוויר הדחוס ?

ועוד בנושא, אני מנייח שכדי לחבר את המערכת עושים חור בצינור כדי שהמערכת תתאים לכל הרכבים ולכל רכב יש צינור בקוטר שונה, אז השאלה היא האם לא יכולות ליהיות בריחת לחץ מהצינור ?

 

עוד נקודה חשובה, הבנתי שקיימות 2 סוגי מערכות, אחר שמזריקה באופן אחיד מבוסט מסויים מה שלדעתי רק עושה נזק כי ככל ההגדישה / טורים עולים המנוע שואב יותר דלק אבל אין שינוי בלחץ ההזרקה של המתנול מה שאומר שהיחס משתנה כל הזמן וגם האוקטן משתנה ?

לגבי המערכת השנייה, הבנתי שהמשאבה שם מזריקה בלחץ שנע בין 150-250PSI לחץ ההזרקה עולה ככל שהטורים עולים או משהו (תקנו אותי אם אני טועה) מה שממש לא הבנתי זה איך המערעת באמת יודעת באיזה לחץ להזריק בכל רגע נתון מכיוון שהמערכת היא אחידה ומתאימה לרכבים בכל סוגי הגדישות ובכל סוגי המנועים, אפילו באותו רכב יכולים לחול שינויים, לדוגמא קופרה שלב 1 עם 200 כ"ס ומזרקים סטנדרטים לעומת קופקה שהוחלף בה הטורבו והמזרקים ולכן תזריק יותר דלק ושוב לא יהיה אחידות, אשמח אם מישהו ישפוך קצת אור על הנושא...

 

ממה שנראה לי קרגע, הרעיון הכולל של המערכת הוא טוב אבל הביצוע / קיטים שקיימים כושלים מכיוון שמנסים להתאים לכל סוגי הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את התרד הזה, הוא התפצל ל 2.

1. מי ה K03 הכי חזק.

2. אלי רב עם השד יודע מי...

שורה סופית ללא תשובות.

 

אני מקווה שלפחות אני יזכה לתשובות ובגדול המערכת יחסית עובדת אבל נראה לי שבתפוקה קטנה, לאומת מה שיכלה לעבוד.

לדעתי המערכת צריכה להיות מנוהלת ע"י מחשב שיזריק לפי מספר חישנים (ספיקת דלק, בוסט ואולי עוד כמה חיישנים כמו EGT).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר חיפוש מתיש ובדיקת מערכות שונות היגעתי למסכנה:

 

כמו שהשיפורים מתחלקים ל 3 שלבים (I,II &III), כך גם מערכות המתנול מתחלקות ל 3 רמות של איכות (חשוב לי להבהיר שלפי מה שקראתי אין שום קשר בין הרמות שיפור למתנול כלמאר רכב שמשופר בשלב I יכול להשתמה במתנול שלב III).

 

שלב (רמה) 1: מערכת פשוטה שמזריקה קבוע, לדעתי שווה ל*** או כידי לומר יש לי מערכת ו500 תיקוני הצתה :).

http://www.labontemotorsports.com/store/ccp0-prodshow/ISG-10B.html

וכרגיל משום מה בארצנו מחירה כפול מהמחיר בחול.

 

שלב (רמה) 2: מערכת יחסית מתקדמת שלמיטב הבנתי מזריקה בלחץ משתנה מ 150PSI בתחילת ההזרקה (בוסט מינימאלי) ועולה עד ל 250PSI (בבוסט מקסימאלי), נו כבר שיפור...

http://www.labontemotorsports.com/store/ccp0-prodshow/ISG-25.html

ושוב המחיר בארצנו יותר מכפול מהמחיר בחול.

 

שלב (רמה) 3: מערכת מתקדמת מאוד שקוראת גם את הבוסט (כמו במערכת רמה 2) וגם את מחזור (Duty Cycle) של משאיבת הדלק ומזריקה בהתאם.

http://www.labontemotorsports.com/store/ccp0-prodshow/ISG-S3.html

לא ידוע לי קיום על מכירה של מערכת כזו בארץ למרות שיכול להיות שיש, לפי מחירה בדולרים, אני יכול להעריך שמחירה בארץ יהיה באיזור ה 5000 ש"ח רק ימים יגידו...

 

בסך הכל נחמד, אל אף שלפי דעתי גם המערכת ברמה 3 אינה מושלמת מכיוון שהייתי מוסיף לה חישן EGT שהמערכת תוכל לתקן את עצמה לקבלת טמפ' יציאה אופטימלית ולא רק להזריק לפי כמות הדלק והבוסט שכן יש עוד מספר גורמים שמשפיעים על מערכת המנוע וניתן לקבל אינדיקציה לגביהם ע"י ה EGT.

 

עוד סברה שיש לי אבל לא בטוח שהיא נכונה: יכול להיות שניתן לוותר על חיישן מחזור הדלק ואולי גם על חיישן הבוסט (החיסרון בוויתור על חישן זה שהמערכת תעבוד באופן קבוע, או לוותר על קביעת נקודת מקסימום בוסט) ושהמערכת תיתבסס רק על חיישן ה EGT לקבלת טמפ' מוצא אופטימלית.

 

כמו כן עולות בי עוד מספר תהיות כגון:

1. עד כמה בריא להעלות את האוקטן של הדלק רק בגדישה חזקה ולא באופן קבוע (אולי ישגע את המחשב ?!?!) מכיוון שבהיתבסס

על מערכת זו כידי לשפר סביר שנקדם את ההצתה במספר מעלות, מה שאומר שכל עוד שהמערכת לא עובדת אנחנו לא באוקטן

מתאים לקידום ההצתה שקבענו, מה שאני מנייח שיגרום להתערבות המחשב במקרה הטוב ולדתונציה במקרה הרע.

2. לפי מה שהבנתי נקבע שהתערובת האידיאלית הינה 50%|50% אולם מה הכמות (ספיקה / לחץ / גודל דיזה) האמיתית שצריך

להזרים בה את התערובת פר ספיקת הדלק ושאר המערכות, ניתקלתי גם בערכות עם משאבות בלחץ 150PSI, אז מי בעצם קבע

מהי המשאיבה הדרושה ובאיזה לחץ צריך להזריק לכל מנוע, לפי דעתי רק ניסויים אמפירים (ניסוי והגעה למסכנות) יוכלו לתת

תשובה מלאה לדבר, אחרת ספיקה נמוכה יכולה להעלות את האוקטן נניח ב 2-4 וספיקה גדולה מידי נניח ב 13-15.

3. לא בידיוק קשור אבל הבנתי שברוב הרכבים הגודשים החדשים מומלץ לתדלק אוקטן 98, מכיוון שהמתנול הוא חומר זול יחסית

(בערך 8 שקל לליטר) יכול להיות שכידי להזריקו באופן קבוע, אם אין הדבור גורם נזק לצנרת, גומיות המנוע וכו.

 

שורה סופית לפי דעתי, יש להפריד בין המערכות:

מערכת אחת של מתנול שתפוקד ע"י מחזור הדלק (אפשר גם דרך ה EGT אבל פחות מומלץ) ותיקבע את האוקטן הרצוי למנוע /

למשתמש.

מערכת שניה של מיים שתבוקר ע"י ה EGT לדוגמא ותקרר את המערכת בהתאם לנידרש או למקסימום שהיא יכולה (בכל זאת יש גבול

כמה מיים ניתן להוסיף לתערובת הדלק).

 

תרגישו חופשי להוסיף / לתקן אותי אם אני טועה במשהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Ttroadster אני מנסה להבין למה הסטי'ג הראשון חרא?

זה אחד השיפורים הכי יעלים שיש למכוניות טורבו,וששווה את הכסף לביצועים.

תעשה חיפוש פה על המתאנול http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=27&days=7&page=1

תראה ש 95% מהמשתמשים מרוצים מעל הראש.

ושם מדובר בכמויות של מכוניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כל דבר, חצי מהאנשים שמשפרים לא מבינים הרבה בכל הדברים לדעתי לרוב פשוט יש כסף ורצון לשפר.

 

לגבי זה שאנשים מרוצים, הייתי אומר שיש גם אנשים שמרוצים מדלק 98 וטוענים שיש הרבה שיפור, אני חושב שדי הסברתי את צורת העבודה של המערכת וניתן לראות את הפגמים, כגון אוקטן לא קבוע שיורד בבוסט וכו.

עוד ציינתי שבעיקרון המערכת תעבוד אבל בנצילות נמוכה מאוד, בעיקר המתנול, המיים בכל מקרה יקררו אבל שוב באופן לא קבוע, העובדה היא גם שקיימות מערכות טובות יותר באותה חברה, מה לעשות בשביל איכות ותוצאה משלמים, אני בטוח שאתה לא תתיימר לומר שמערכת רמה 1 שווה בתוצאה לאיכות מערכת ברמה 3, אני לא יודע מה ההכשרה שלך אבל אני מנייח לפי תשובתך שאתה לא ממש מבין לגמרי את פעולת המערכת.

 

לגבי המחירים אתה בגדול צודק, יחס קנייה בארץ זה בערך 1$= 8 ש"ח, לא שאני בטוח שזה מוצדק, אבל ככה זה אצל רוב החנויות.

 

ההסתכלות שלי על המערכות היא בתור אדם שלמד הנדסת אלקטרוניקה והנדסת מכונות, שאני מניח שלא למדת אחרת היו לך מסקנות דומות לשלי ולגבי מבחן התוצאה לצורך העיניין כמו שתרכיב ציפ חלש (חברה חלשה) ואנשים יהיו מרוצים כי יש שיפור אותו הדבר כאן, המערכת תעבוד, אבל לא יתקבל שיפור מקסימאלי.

 

ושוב עקב שעדיין לא קיבלתי תשובות אני אשמח אם אנשים עם הכשרה ידע בנושא יגיבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה שתי התגובות מעליך היו הרציניות ביותר שיכולת לקבל.

Golf GTi MK5: Revo Stage 2+ - Tein SuperStreet 2 - MILLTeK Performance Pipe - APR Hpfp

למכירה: איביזה טורבו 20VT.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך המערכת הזרקת מתנאול הזאת?

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190339142783&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT

 

של AEM.

 

היא רמה 1 או 2? לא ממש הבנתי...

DSCF901111111105_resize1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המערכת עצמה של AEM היא סטייג' 1, אבל למי שגם ככה משתמש בה יחד עם הניהול זה מעל סטייג' 2..

משאבה של 150PSI חלשה? לזרוק זה הכי כייף, להבין למה משאבה חזקה או חלשה זה כבר משהו אחר.

הסיבה שמעלים את הלחץ הוא על מנת לקבל ריסוס יותר טוב ולהתנגד ללחץ הגדישה הקיים,

אם ההזרקה תהיה חלשה מלחץ הגדישה לא יתקבל ריסוס אלא נזילה של מתאנול בתוך הצינורות.

ברכב שבו הריסוס יתבצע בזמן הגדישה בלבד, לחץ של 150PSI הוא מצוין.

המטרה שלנו בלחץ ריסוס כזה הוא לעבור את הלחץ שנמצא כרגע בצינור, לפחות בBAR אחד, עדיף שתי BAR (על אותו עיקרון עובד ווסת לחץ דלק!), משאבה של 150PSI מספיקה לפי התיאוריה הזו ל8 באר בוסט. נראה לי שזה בסדר.

 

קיטים הרבה יותר איכותיים שגם מזריקים במדויק לפי הגדישה ולהם משאבה של 150PSI, כמו AQUAMIST, קיט של 1000 פאונד, ויושב על מכוניות טיפה יותר חזקות ממה שמקובל פה בארץ, ולהם אין שום בעיה.

Race Smart

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3748 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...