Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן במאזדה 3


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6145 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אשמח לדעת :

 

1. כמה ליטר בערך צריך במידה והמיכל ריק לגמרי ?

2. כמה בערך עולה ליטר (או גלון של 3 או 5 ליטר) ?

3. האם לרכוש בתחנת הדלק, או שהם מפריזים במחיר ? (מאיפה לרכוש ?)

4. פעם אחרונה שקניתי, מסתבר שבטעות קניתי שמן למשאיות :-)

איזה סוג שמן לרכוש ? (פשוט לבקש שמן לרכב פרטי ?)

 

תודה.

פורסם

קיבולת שמן מנוע 3.9 ליטר

 

השמן המומלץ הוא שמן בעל צמיגות 5W30 באיכות SL ומעלה

 

שמן מומלץ MOTORCRAFT 5w30 באיכות SM עונה על כל הדרישות.

פורסם
קיבולת שמן מנוע 3.9 ליטר

 

השמן המומלץ הוא שמן בעל צמיגות 5W30 באיכות SL ומעלה

 

שמן מומלץ MOTORCRAFT 5w30 באיכות SM עונה על כל הדרישות.

 

תודה, אפשר קצת הסבר ?

מה זה צמיגות 5W30 (מה משמעות המספר ? מה עוד יש ?)

מה זה איכות SL ? (מה משמעות האותיות, איזו עוד יש ?)

וכמה אמור לעלות 4 ליטר שמן ?

פורסם

הצירוף אותיות 5W30 מייצג את הצמיגות של השמן

 

דוגמא:

 

5 זה צמיגות השמן בזמן שהשמן קר ככל ההערך עולה 10 15 20 משמעותו השמן צמיג יותר

 

30 זה הצמיגות של השמן בזמן שהשמן חם ככל שהערך עולה 40 50 השמן מתאים לטמפ' גבוהה יותר

 

אנחנו שואפים שהשמן יהיה בעל צמיגות נמוכה(דליל יותר לשימון ראש המנוע מהר ככל האפשר בזמן התנעה) וכמובן ליכולת לעבוד גם בטמפ' גבוהות

 

והכי חשוב לפי הוראות יצרן השמן המומלץ למזדה זה 5W30

 

 

לשמנים יש גם תקני איכות

התקן למנועי בנזין הוא S בצירוף אותׁ(S מייצן שהשמן מיועד לרכבי בנזין)

 

האות המצורפת ל S היא המציית את איכות השמן לפי סדר האותיות A-M

 

דוגמא:

SA שמן באיכות ירודה שלא קיימת כבר

SL שמן באיכות טובה אבל פחותה מ SM

SM שמן מנוע בעל האיכות הכי גבוהה הקיימת כיום

 

אני ממליץ על MOTORCRAFT 5w30 SM עלות 90 ש"ח קצת פחות מ 5 ליטר 4.75

פורסם
אשמח לדעת :

 

1. כמה ליטר בערך צריך במידה והמיכל ריק לגמרי ? מילוי במנוע 1.6 הוא כ-3.9 ליטר וכ-4.3 במנוע 2.0 2. כמה בערך עולה ליטר (או גלון של 3 או 5 ליטר) ? אין גלון של 3 או 5 ליטר. גלון היחידי הוא של 3.785 ליטר בלבד

3. האם לרכוש בתחנת הדלק, או שהם מפריזים במחיר ? (מאיפה לרכוש ?) לרוב המחיר בתחנות מופרז

4. פעם אחרונה שקניתי, מסתבר שבטעות קניתי שמן למשאיות :-) השמן הדרוש הוא 5W30. במורשה ממלאים מוטורקראפט

איזה סוג שמן לרכוש ? (פשוט לבקש שמן לרכב פרטי ?) או דלקול. בדרגת איכול SL או SM הטובה יותר

 

תודה.

 

בהצלחה

פורסם

1. מצטרף להמלצה על המוטוקרפט. אבל יש גם שמנים מעולים 5W30 מתוצרת ELF ומתוצרת EUROL בדרגת איכות מקבילה.

2. אם תציין באיזה איזור אתה, אני אמליץ לך על חנות חלקים אמינה שנמצאת קרוב אליך.

יש בארץ כמעט 300 חנויות חלפים ואני מכיר את רובן. (יבואן חלפים מעל עשור).

פורסם
אני ממליץ על MOTORCRAFT 5w30 SM עלות 90 ש"ח קצת פחות מ 5 ליטר 4.75

 

נדמה לי שהכמות היא 5 ליטר בדיוק.

כדאי לזכור כי השמן הוא חצי-סינטטי. להוסיף עוד 20-30 שקלים וניתן לרכוש סינטטי מלא.

 

 

. אבל יש גם שמנים מעולים 5W30 מתוצרת ELF ומתוצרת EUROL בדרגת איכות מקבילה.

 

לא הצלחתי להשיג EUROL בצמיגות 5W/30. היבואן מתנהג גרוע ולא מספק סחורה/תשובות/מחירים. ביקשתי לברר הרבה פעמים לגבי זמינות ומחירים מדויקים לרכישת כמות מסחרית של SuperLite, Benefix וגם Excense כולם סינטטי מלא בצמיגות 5W/30. לצערי הסחורה לא סופקה. כמו כן לאחרונה שמעתי שלובינסקי רוצים לרכוש את החברה, אז בכלל הבלאגן חוגג שם, אין עם מי לדבר. בכל מקרה, המחיר הצפוי לא יהיה פחות מ-180 שקל, כדאי לקחת בחשבון.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

×
×
  • תוכן חדש...