Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6282 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

אני רוצה להגשים חלום ולעבור לאלפה 147 או A3 טורבו (או הוט האצ' אחרת בסגנון.. :lol:).

הבעיה היא שהמחיר שלהם יקר לי מדי :-((כ-50 אלף שיש לי רק 35 אלף).

אני חסיד של הגישה שרכב שהאמינות הבסיסית שלו טובה, אם הוא מקבל אהבה הוא גם מחזיר אהבה ואמינות.

כלומר, חשוב לי לקנות רכב שטופל בקנאות ובזמן.

אני יודע שבארץ מכת שילדה ברכב זה דבר שכולם בורחים ממנו כמו מאש (למרות שרבים בכלל לא מבינים מה זה אומר. הם רק יודעים לשאול אם הרכב עבר תאונת שאסי).

הנקודה אותה אני רוצה לשאול היא: בהנתן התקציב שלי אני יכול לשים את היד על רכב שיתאים לי אבל שעבר תאונת שילדה.

מה המשמעות של זה בהנחה והרכב תוקן בצורה מקצועית? האם אם לא היו אומרים לי את זה הייתי מרגיש את זה בעצמי בנהיגה (כלומר, עד כמה העניין כולו הוא בכלל פסיכולוגי?).

אני יודע שיש מכות ויש מכות. אני מדבר על רכב שעבר מכה סבירה ולא רכב שרותך מחדש.מה גם שהבנתי שהשוק מתמחר את העניין של השילדה באכזריות, ובלי פרופורציות להערכת השמאים...

אני תוהה האם לא כדאי לנסות להתגבר על הרתיעה הפסיכולוגית ולנהוג על רכב שלא הייתי יכול להרשות לעצמי בלי העניין של המכה בשילדה.

כלומר, שווה לי לנהוג שנה שנתיים על רכב שקניתי שהנחה משמעותית מהמחירון וכך גם אמכור אותו אבל בינתיים ניהנתי מרכב שלא הייתי יכול להרשות לעצמי ללא העניין של המכת שילדה...

פורסם

השאלה קצת יותר מורכבת ממה שאתה כנראה חושב.

הביטוי "מכת שלדה" יכול להתייחס לטווח רחב מאוד של תאונות שגרמו לפגיעה בשלדת הרכב, החלק מפגיעה קטנה וחסרת משמעות בטיחותית בקצוות השלדה ועד למקרים קיצוניים בהם, כמו שכתבת, "הרכב מרותך מחדש".

צריך לזכור שמלבד הנזק לשלדה נגרם לרכב בזמן התאונה נזק נוסף. חלקי מרכב שעוברים פחחות ולא תמיד יושבים 100% במיקום או בגוון של החלקים המקוריים, חלקים מכניים שנפגעו (אם מדובר על תאונה בחזית הרכב) ולא תמיד הוחלפו למקוריים ועד למערכות בטיחותיות כגון כריות אוויר שלא תמיד מתוקנות לאחר תאונה.

צריך גם לקחת בחשבון שרכב כזה יהיה פחות סחיר גם כשאתה תרצה למכור אותו. שיקול שצריך לקחת בחשבון אם אתה לא מתכוון להחזיק ברכב לאורך זמן.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

שלדת הרכב מתוכננת כך שתהייה מסוגלת לספוג חלק ניכר מאנרגיית ההתנגשות (תאונה) וכך להגן על הנוסעים , הנדסת המבנה של הקורות והעמודים (מבנה הפרופילים גודלם וצורתם ההנדסית) מתוכננים כך שיספגו את האימפקט ויפצלו אותו למספר רב של וקטורים ויובילו אותם לכיוונים אחרים הרחק ככול שניתן מכלוב הנוסעים, לכן רכב שתוקן הוא מאבד את היכולת לספוג אנרגייה קינטית של ההתנגשות ופשוט היא ממשיכה לחדור ללא שום אמצעי הכוונה אל כיוון תא הנוסעים (הכלוב). מכאן שרכב שעבר תאונת שלדה ותוקן הוא רכב מסוכן והוא נטול הגנה על הנוסעים בזמן תאונה . אני חייב לציין חשוב גם איך בוצע התיקון מבחינת טיב החלקים והעבודהן.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

פורסם

כלומר, אני מבין שאם כבר מכת שילדה אז לא רצינית ולא בקדמת הרכב אלא באחוריים.

דבר אחר, איך אני יכול לקבל אינדיקציה האם המכה תותקנה בצורה מיטבית? מי יכול לספק לי חוות דעת אמיתית לגבי המשמעות של המכה ואיכות התיקון לפני קניה?

מה המשמעות של חוות דעת השמאי? האם ירידת הערך באחוזים היא אינדיקציה לחומרה האמיתית של המכה (נגיד, עד 5% זו מכה סבירה, 10% ומעלה תאונה מאוד רצינית וכו')...

תודה.

פורסם

אף אחד לא יכול לתת לך חו"ד מדוייקת בנושא. בכל אופן הבנאדם הכי קרוב לכך הוא פחח מקצועי.

קח בחשבון שלא רק הבטיחות נפגעת, רכב עם פגיעה באחת מקורות האורך, לדוגמא, יכול לסבול משחיקת צמיגים לא שווה או פרונט בלתי ניתן לכיוון.

פורסם

יש פחח בבאר שבע שאני מנוע מלכתוב את שמו והוא אומר : פחח יכול באיכות התיקון להפוך תאונה קטנה לגדולה ובטיב תיקונו יכול להפוך תאונה גדולה לקטנה". הכוונה היא שטיב התיקון משפיע הן על הגנת הנוסעים בזמן תאונה וגם על גודל ירידת הערך.

 

לדעתי מכון בדיקה איכותי יכול להצביע על טיב התיקון יותר טוב משמאי רכב.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

פורסם

מחזק את האיש מעליי, לי היה נסיון עם פחח שהייתי בטוחש הוא מקצוען בתחומו והתברר כטיפש גמור, בר"כ יש דוחות של פגיעה לאחר תאונה המוסך המתקן מוציא, למשל בחיפה עושה זאת מכון הטכניון הנחשב והוא נותן אנדיקציה מעולה לכך, יתרה מזו כמו שכבר כתבו ואף אתה כתהת(פותח השרשור), יש מכות ויש מכות,במקרה הגרוע ריתוך ומתיחה רצינית, במקרה הקטן,קצה שילדה שרק נפגע קלות ובעצם השאסי עצמו לא נפגע,גם דו"ח השמאי יעיד על כך

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

בקיצור או שתמשיך לחסוך או ש"תתפשר" על רכב אחר שיענה על צרכייך.

אל תשכח כי במכוניות הללו(ספורטיביות,יוקרתיות) האחזקה איננה זולה גם אם האמינות גבוהה.

ביטוחים,דלק,טיפולים שגרתיים...

מה אתה מחפש ברכב את היוקרה?,התנהגות?,פוזה?

אולי נוכל לעזור לך למצוא אלטרנטיבה בתקציבך.

פורסם

אני נוהג כיום על קליאו B 99 ידנית (8 שסתומים).

רכב עם אמינות טובה וקצת חדוות נהיגה. קיבלתי את הרשיון לעריכת דין מזמן, ואני רוצה לשדרג את הפוזה וגם את איכות החיים.

 

אני לא נוהג מהר ולא לוקח סיבובים בפראות. חשובים לי הפרמטרים הבאים:

אחזקה זולה (לכן האודי "מתנדנדת" בשל עלות ביטוח מאוד יקרה)

אמינות (לכן אני רוצה רק גיר רגיל, מעבר לכך שאני נהנה "לערבב את הדלק"...)

רכב נעים לנהיגה ומתקשר עם הנהג (כלומר, שאני לוקח סיבוב שההגה לא יגיד לי: "ניפגש שוב לתקשר אחרי הסיבוב. בינתיים תיהנה מחווית הנהיגה באוניה...")

אחיזת כביש

אבזור (מזגן איכותי ואמין, הייתי שמח לסאן רופ, מראה מכובד שמזמין להכנס לרכב)

צריכת דלק סבירה

זמינות כוח ומנוע גמיש (אני מעדיף לקבל כוח בטורים נמוכים, ולכן האודי קוסמת לי עם מומנט של 21 קג"מ המתקבל ב 1800 סל"ד)

וקצת נשמה....

 

חשבתי אולי גם על מגאן קופה 2.0 משנת 2001 (ראיתי רכב ביד 2 לפני כמה דקות ב 30 אל"שח)

ואולי גם על C5 (למרות שאני מעדיף את האצ'בק חמה, או לפחות ניראית כזו...)

 

למישהו יש עוד רעיונות ו/או המלצות? (אני לא רוצה להוציא יותר מ 35 אלף ש"ח...)

 

תודה.

×
×
  • תוכן חדש...