Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6264 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בגלל זה אני לא נלחצתי מחברינו שהתלונן שהמד חום מגיע לו עד ה3/4 מעניין מה הסיבה של התופעה הזאת.. לפי דעתי זה קשור למעברים של המים בתוך המנוע, אני אישית הרכבתי לו יוניט 82 על הרדיאטור ויש שיפור משמעותי

peugeot 106 95' 1400

  • חודש מאוחר יותר...
  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כדאי גם לבדוק גם את הראש מנוע.

מוציאים את הפלאגים, מסובבים את המנוע כל פעם עד לנקודה שבה בכל צילינדר השסתומים סגורים ומכניסים לחץ אויר דרך חור הפלג ובמקביל בודקים במיכל המים שלא קופצת באותו זמן בועת אויר במים.

יכול להיות שיש דליפה קטנה באטם הראש שמתגברת בעת מאמץ.

זו בדיקה פשוטה ולא יקרה.

פורסם

3/4 זה בסדר גמור ל 106.

 

אצלי שמתי תרמוסטט של 82 וזה קבוע על האמצע בנסיעה רגילה, בנסיעה מאומצת או עם מזגן לפעמים זה או ל 3/4 וזה תקין.

 

מעל כבר לא

פורסם

תבדוק עם השעון חום לא מזייף בינתיים אל תחזיר את הטרמוסטט הוא גורם לרכב להתחמם

מהר במיוחד בקיץ אני בעל מוסך מיקי

פורסם

מתי תבינו שהתרמוסטט לא משנה בכלל את טמפ' העבודה המקסימלית של המנוע?

גם אם תשימו תרמוסטט של 40, 70 או 90 - הטמפ' לא תשתנה (בהנחה שהתרמוסטט תקין ולא תקוע).

כל תפקידו של התרמוסטט הוא לפתוח מעבר מים מהמנוע לרדיאטור. זה הכל.

אם רכב מתחמם והתרמוסטט תקין - סיבות להתחממות יכולות להיות רדיאטור סתום,משאבת מים לא תקינה, מאווררים ו/או הפיקוד שלהם לא תקין (ואם הרכב מאבד מים, אז גם אטם ראש), אבל תרמוסטט לא יכול לשנות את הטמפ'.

 

לגבי ה-106, אני לא בטוח לכמה הוא צריך להגיע. אפשר לבדוק באוטודאטה או בהיינס את טמפ' העבודה של המאווררים, או לחכות ליאצק שאולי יהיה נחמד אליכם (לא קורה יותר מדי).

 

 

***עריכה****

מיקי, אם אתה מרשה לעצמך בתור בעל מוסך לתת עצות כאלה, אני הייתי מתרחק מהמוסך...

פורסם

ממש לא נכון

אם תשים טרמוסטט עם טמפרטורה גבוה מהמתוכנן לגבי הרכב טמפרטורת העבודה של המנוע תהיה גבוה יותר.

זה כבר לא מכונאות, זה פיזיקה.

פורסם

שים לב שנתתי דוגמאות של עד 90 מעלות.

מכיוון שרובן המוחלט של המכוניות (במקרה שלנו ה-106) מתוכננות לעבוד בטמפ' של מעל 90 מעלות (שיקולי זיהום אוויר) - כל עוד יש פתיחה של מעבר המים - אין שום השפעה של התרמוסטט על הטמפ' המקסימלית של המערכת.

אם לא הובן כך מההודעה הקודמת - אז אני בהחלט מקבל את הערתך ומקווה שהעניין הובהר עכשיו.

פורסם
אז הוא לא מגיע יותר ל3/4? או לא נדלקת יותר הנורה אדומה?

כמה עלה לך העבודה + החלקים?

טיימינג(וכל מה שנלווה לזה כגון מותחן....)+טרמוסטט+משאבת מים חדשה 1150 שח.

MX-5 :arrow: THANK YOU

ALFA 159 :twisted:

פורסם

מצאתי מפרט על הרכב רק מסדרת XT (התחלת ייצור 91') אני מאמין שזה לא משנה כי אם אני לא טועה זה רמות גימור וסלון, לא משהו שקשור לביצועי מנוע

פיג'ו 106 1.4 XT

משקל: 820 KG

מנוע 1400 (1360) 8 שסתומים

מספק 75 כ"ס

מומנט 11.1 קג"מ

תאוצה מ 0-100: 11.3s

Peugeot 306 1600 Diamond

יהלום אמיתי

פורסם
שים לב שנתתי דוגמאות של עד 90 מעלות.

מכיוון שרובן המוחלט של המכוניות (במקרה שלנו ה-106) מתוכננות לעבוד בטמפ' של מעל 90 מעלות (שיקולי זיהום אוויר) - כל עוד יש פתיחה של מעבר המים - אין שום השפעה של התרמוסטט על הטמפ' המקסימלית של המערכת.

אם לא הובן כך מההודעה הקודמת - אז אני בהחלט מקבל את הערתך ומקווה שהעניין הובהר עכשיו.

 

אתה צודק ולא צודק:

היות והמים שיוצאים למערכת הקירור שוהים שם פרק זמן קבוע (לפי סיבוי המנוע שמסובב את המשאבה) עד שהמשאבה מחזירה אותם למנוע הרי שאם למשל שחררנו את המים לרדיאטור כאשר הם ב 80 מעלות הם יחזרו למנוע כאשר הם נניח ב 70 מעלות אבל אם שחררנו את המים לרדיאטור כאשר הם ב 90 מעלות הם יחזרו למנוע כאשר הם נניח ב 80 מעלות.

כאשר המים חזרו למנוע הם שוהים בו גם פרק זמן קבוע (לפי סיבוי המנוע שמסובב את המשאבה) ואז אם הם חזרו אליו ב 70 מעלות הם יצאו לרדיאטור ב 80 מעלות אבל אם הם חזרו ב 80 מעלות הם יצאו לרדיאטור ב 90 מעלות.

לכן מחוג מד החום יעמוד רוב הזמן בנקודה יותר נמוכה כאשר אנו משתמשים בטרמוסטט של 80 מעלות במקום 90 מעלות.

 

כל זה טוב ויפה במאמץ מנוע נמוך אולם במאמץ גבוה בעליה הוא מחמם את המים בעוברם בתוכו בקצב הרבה יותר מהיר ואז עלול להיות מצב בו קצב חימום המים יהיה גבוה מקצב קירור המים והתוצאה תהיה שהמים ילכו ויתחממו עד לנקודת הרתיחה, אם זה המצב אז באמת לא משנה אייזה טרמוסטט יהיה, בכל מקרה בשלב כלשהו המים ירתחו.

אולם, בכל זאת גם למנוע שמתאמץ לוקח יותר זמן להביא את המים מ 80 ל 100 מאשר מ 90 ל 100 ויתכן שהזמן הזה יאפשר לרכב לגמור את העליה הקשה ולהתחיל להתקרר וכאן טמפרטורת הטרמוסטט יש לה גם השפעה כלשהיא על התחממות הרכב בעליה.

פורסם

אני מקבל את ההערה שלך, למרות שיש כאן גם את המשחק של שליטה על כמות המים העוברת באמצעות שינוי גודל פתח המעבר ע"י שינוי הפתיחה של התרמוסטט (גם זה משנה לטמפ' המים, שהרי כמות קטנה יותר עוברת כאשר התרמוסטט לא פתוח למקסימום).

אם המים ייצאו חמים יותר מהמנוע - המאווררים אמורים למנוע עלייה נוספת (עד רתיחה) של טמפ' הנוזל ע"י עבודה ב"שעות נוספות" וקירור רב יותר.

פורסם

אני בעלים של סיטרואן סקסו 1400 , ומי שיודע - מדובר ברכב זהה לחלוטין ל 106

 

אז ככה... המחוג אמור להגיע עד ה 3\4 בעבודה רגילה ואז מתחילות לעבוד המניפות ברמה 1 .

לאחר מאמץ ממושך כמו העליות של ירושלים החום עולה והמאווררים נכנסים לעבודה ברמה ה-2.

מיותר לציין שמה ששמר כתב לגבי הטרמוסטט נכון ולא ממש שייך לנושא ההתחממות (אלא אם כן הוא תקוע במצב סגור).

 

אצלי המנוע והרדיאטור במצב מבריק.. ובכל זאת בעלייה של שורש בצוהרי הקיץ המנוע מתחמם (כלומר מטפס לכוון ה 5\6 סקאלה) אם תקועה לי איזה משאית שמנסה לעקוף משאית אחרת והורסת לי את רצף הנסיעה..

 

לכן התקנתי מפסק מיוחד{מפסק של דוד מים חמים שמנתק ומחבר 2 מגעים במקביל}, למקרים מסוג זה, בתוך הרכב שנועד לנתק את החיישן טמ"פ מהמחשב(קונקטור בצבע חום שמתחבר לפלאנ'צ מים) ובאופן אוטומטי המאווררים נכנסים לעבוד ברמה 2.

 

לגבי ההספק של המנוע .. בדגמי KFX , KFW, KDX ,KDY הוא 75 כ"ס

ובדגם KFZ-- כ"ס 95

ובדגם K6B -- כ"ס 100

כל דגמי המנועים שציינתי הם 1400 סמ"ק.


×
×
  • תוכן חדש...