Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שברולט אופטרה - לאחר החלפת מיכל עיבוי ורדיאטור חום המנוע לא יציב [עזרנו עם הכותרת]


ליאור112
שימו לב! השרשור הזה בן 5907 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם ושבוע טוב

ברשותי שברולט אופטרה 2004 וליפני כחודש החלפתי מיכל עיבוי+רדיאטור ביגלל נזילה. ובריחת מיים ממיכל העיבוי.

מאז חום המנוע "משחק"זאת אומרת בבוקר אני מניע את הרכב לוקח בערך 10 עד 15 דקות עד שהוא מגיע לרבע ואז כאשר הוא עובר את הרבע הוא יורד שוב לרבע וזה חוזר על עצמו בערך 3 פעמים עד שהוא מגיע לטמפרטורת עבודה מעט מתחת לחצי.

לאחר שאני עוצר את הרכב לאיזה 10 דקות ומניע שוב חום המנוע נימצא קרוב לחצי ואז יורד כימעט לרבע שוב.

בבקשה מה יכולה להיות הבעייה?

והאם יכול להיות שהטרמוסטט לא מתפקד טוב?

שכחתי לציין שלפני ההחלפה הכל היה תקין

תודה ושבוע טוב ליאור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל כך הבנתי,

החלפת מיכל עיבוי+רדיאטור "בגלל נזילה ובריחת מים ממיכל העיבוי"

אבל "שכחתי לציין שלפני ההחלפה הכל היה תקין"

משהו פה לא מסתדר:shock:.

רובר 214 SI למכירה אלפא 75 טורבו למכירה

"הפחד הוא רק תחושה, האומץ לנסות - זאת המעלה" (א.איינשטיין).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האפשרויות לתקלה זו הן חוסר בנוזל קירור או ניקוז אויר שלא בוצע כהלכה.

 

דניאל שלום רב !

אני מקווה שאני לא גורם למלחמת אחים(אחים ועמיתים למקצוע כמובן), אך דוד מזר בשרשור קודם שאין צורך בניקוז ברכב זה, מערכת הקירור מנקזת בעצמה, ראה את הקישור הבא, תגובה מספר 8:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=233858

האם אין קשר לתרמוסטט, שלא נסגר לגמרי?

ממתין להבהרה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאבא שלי בין היתר יש אחת כזאת

מדובר במערכת קירור עם מיכל עיבוי גבוה בדיוק כמו בקונצרן VW,

אין ניקוז אוויר שם פשוט ממלאים מים מתניעים נותנים לחום לעלות, הטרמוסטט נפתח, ממלאים עוד קצת עד איפה שצריך וזהו

 

נשמע כמו טרמוסטט דפוק + יש לבדוק את היוניט חום מנוע + יוניט מאווררים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שאין נקודת לניקוז אויר יעודית לא אומר שאין תהליך לביצוע וזה נכון לכל רכב, שיש תהליך לנקז אויר.

אולי התרמוסטט אינו תקין, אז יש לבדוק אותו רק לאחר שמוודאים שבאמת לא חוסר נוזל קירור.

יוניט חום ומאווררים לא נראה לי כי הרכב אינו מתחמם, לפחות לא דווח על כך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אבל אם היוניט חום מנוע לא היוניט מאווררים דפוק אז זה יכול להסביר משחקים בשעון לכאורה, ובפועל הרכב יהיה על טמפרטורה תקינה כל העת

 

מנגד יוניט מאווררים דפוק יכול לגרום לכניסה רנדומלים של המאווררים לפעולה והצנחת הטמפרטורה ללא צורך,

 

בקשר להליך ניקוז, אם המיכל עיבוי הוא הגבוה ביותר במערכת המים, ואין בכל מערכת המים שום כיסים עליונים בהם יכול להיות כלוא אוויר, אין שום הליך הגיוני אלא רק למלא מים, לתת לרכב לעבוד עד שיתחמם למלא עוד קצת ומקסימום אחרי חצי שעה נסיעה לבדוק שוב שהכל מלא פיקס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית אני חושב שאין לרכב יוניט מאווררים אלא זה מבוצע דרך חיישן טמפ' ויחידת בקרת ניהול מנוע כמו בכל רכב מודרני כיום.

שנית, התופעה שמתוארת ממש לא מזכירה התנהגות חיישן טמפ' לא תקין.

שלישית, אם התרמוסטט תקין, פעולת מאוורר מוקדמת לא ממש תשנה משהו בחום המנוע, כל עוד הוא עדיין סגור.

 

ואחרון לגבי תהליך הניקוז, הנה עכשיו כתבת תהליך מסויים וזה בטוח לא למלא מים לסגור את הפקק ולשחרר את הרכב ואולי זה בדיוק מה שהמוסך עשה לאחר החלפת מיכל העיבוי והרדיאטור. נתקלתי כמה פעמים במערכות "ניקוז עצמי" שפשוט חסר היה מים לאחר תיקון כלשהו והתופעה הייתה מאוד דומה לזה שמתוארת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הרכב בבעלותך מהיום הראשון? או שהרכב היה בבעולות של חברת ליסינג?

 

באיזה מים אתה נוהג להשתמש? מהברז או מים יעודיים?

 

מוזר מאוד שבכלל היית צריך להחליף רדיאטור כל כך מוקדם.

 

במידה והשתמשו במים רגילים יכול למואד להיות שהצנרת שלך באוטו סתומה.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי קודם כל תודה על כל התשובות.

עכשיו לרכב הייתה נזילה מהרדיאטור לכן הוחלף הרדיאטור ומיכל העיבוי הוחלף עקב בריחת מיים מהמיכל.

לפני ההחלפה של המיכל והרדיאטור מד החום היה מגיע קרוב לחצי.

בדקתי והמאווררים נכנסים לעבודה כאשר הרכב מגיע לטמפרטורה הרצוייה.

אני משתמש אך ורק במיים ירוקים ולא היו חסרים מיים ברכב מאז החלפת הרדיאטור.

ולפי מה שאמרו לי במוסך המרכזי של UMI ברכב זה אין ניקוז אוויר.

רציתי בבקשה לדעת האם יכול להיות שהטרמוסטט פשוט בהתחלה נפתח לאט ובגלל זה הטמפרטורה משחקת ואז כשהוא נפתח לגמרי הרכב מספיק חם והמאווררים נכנסים לעבודה?

 

תודה מראש ליאור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5907 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...