Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית רכב אספנות לנהג חדש כמפלט לתעריף ביטוח דרקוני


erez59
שימו לב! השרשור הזה בן 6050 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בעקבות כל מיני "חסכנים" למיניהם נושא האספנות עלול להיפגע בעתיד.

רכב אספנות קונים כי אתה אספן ואוהב את התחביב הזה לא כי אתה רוצה לחסוך עלויות.

 

ראובן, זה עונה לך על שרשור מסויים שפתחתי לא מזמן בפורום הסגור?

זה רק "קצה הקרחון" של תחילתה של התופעה.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רכב חדיש לא כזה יקר

לדוגמה יונדאי אקסנט 1995 גיר רגיל עים כרית אויר אחת במחיר מחירון של 13,000 ש"ח בלבד

רכב מודרני ואמין וחסכוני (לא משלמים מחירון היום)

בפייסבוק- "המפגש הצפוני לרכבי אספנות"

היום רנו פואגו 1983 :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארנון, בוא נעמיד דברים על דיוקם, ולא נשתמש בהגדרות בומבסטיות, שאין להם שום ערך בשיחה, פרט לשינוי כוון השיחה למהות הביטויים.

הודעתך מדעית אך אינה נכונה, לפחות כתגובה על הודעתי. לפניך, בגוף הודעתך, בכחול B, תיקון שגיאות, לפי מיקומן.

 

 

אילן, אתה מדבר בידענות על נושאים שאינך מבין בהם, ומקיש היקשים לוגיים שגויים.

אני מדבר בידענות צנועה על נושאים שיש לי ניסיון של 35 שנה בטיפול בהן, ומקיש היקשים לוגיים בהחלט, אבל לפי המציאות ולא לפי תיאוריות וניסויים של היצרנים (שאני מניח, שגם בהם יש משהו, אך לצורך, שיחתנו הם לא רלוונטיים - האיש רוצה לחסוך בהוצאות, אז בטח לא יקנה רכב חדש, כך שתיאוריות הבטיחות, עלולות להיות לרועץ, ברכב ישן, שאפשר שחצי ממערכותיו כבר לא שמישות)

קח את אותו הטנק, ופגע במהירות 50 קמ"ש במחסום מוצק שהטנק אינו יכול לחדור.

הטנק יעצר על המקום, ובגלל שהוא עשוי פלדה, המעיכה (שסופגת חלק מאנרגיית בפגיעה) תהיה מינימלית. כל אנרגיית הפגיעה תועבר אל יושבי הטנק, ואלה יקרעו מבפנים, פשוטו כמשמעו.

הם יסבלו מפגיעות פנימיות קשות, אולי אף ימותו כתוצאה מדימומים פנימיים. אם לא, יגרם להם נזק מוחי כמעט ודאי, כיוון שהמוח אינו יכול לספוג זעזוע שכזה מבלי להימעך בתוך הגולגולת.

כעת קח מכונית מודרנית - פחנוע לשיטתך, ופגע באותו המחסום. אזורי הספיגה שבחזית הרכב יקרסו בצורה מתואמת, יספגו מקסימום מאנרגיית הפגיעה. תא הנוסעים ישאר שלם כיוון שהוא נבנה מחומרים שאינם מתוכננים לקרוס.

מותחני חגורות הבטיחות יצמידו את יושבי המכונית למושב, ושברירי שניה בטרם עוצמת הפגיעה שתפעל על גופם תהיה מקסימלית, מגבילי העומס שבחגורות ישחררו מעט את גופם כדי לנוע. כריות האוויר ימנעו פגיעה קשה של הראש בהגה.

בסופו של ניסוי, המכונית תהיה מעוכה לחלוטין, אבל הנהג יצא ממנה חי.

זאת דוגמה לא רלוונטית. מיקרה הטנק שהבאתי, לא הייתה, אלא אנקטודה להסבר הפח של ב.ה. , אני לא חושב שתיתכן סיטואציה כזו במציאות, כולל הטנק, הפחנוע והחומה, כך שזה, בעצם, משל, שנשען על תיאוריות הבטיחות בלבד, ולא מתאים לכאן.

 

בתוכנית רכב בריטית ריסקו רנו מודוס מול וולוו 940 - לנהג הוולוו לא היה סיכוי.

כך גם היה ברסוק של רנו אספאס מודרנית מול לנדרובר דיסקברי בן כמה שנים.

שוב, אלה דוגמאות מעבדתיות. תאמין לי, בכביש זה נראה אחרת, יתרה מזו, נסויים אלה נערכים במהירויות, אני מניח, "לפי החוק" ואזרחינו ידועים, כ"לא מקפידים" בעניין זה, ולפי נסיוני בניסויים, תוספת קטנה למהירות, יכולה לשנות לחלוטין את התוצאות.

מותר לך לחוש תחושות בטן שליליות בנוגע ל"פחנועים" מודרניים, אבל העובדות המדעיות מלמדות שעדיף לך לשבת באחד כזה אם נגזר עליך להיות מעורב בתאונה.

 

לסכום, ארנון, תיאוריה לחוד ומציאות לחוד, ואני בטוח שאם נגזר עליך להיות מעורב בת.ד., כלשונך, אף באף, למען השוויון, בין רנו אקספרס מודרנית לפליימוט פיורי 74, במהירות מותרת מקסימאלית, אני בטוח, שגם אתה תעדיף להיות בפליימוט.

אנא תגובתך.

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב את השבדיות

קנה חיפושית זמינות חלפים בשפע צעירים אוהבים אותם

איכות גרמנית למתחיל

חבר צוות פיברקלאב טוב כלב חבר מחבר כלב מיצר צינורות ברקס ממתכת 0522790303

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב אספנות לא נועד על מנת לצמצם עלויות

תקנה סוברו DL וזהו

לא מחזיקים אספנות אם אין לך שום קשר לרכב

זה לא עוד גרוטאה

תודה דודי שאתה מאיר את עיני, כניראה פספסתי במדריך לקניית רכבי אספנות את השורה המתיחסת לסיבות מדוע קונים רכבי אספנות.

קבל את התנצלותי.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסכום, ארנון, תיאוריה לחוד ומציאות לחוד, ואני בטוח שאם נגזר עליך להיות מעורב בת.ד., כלשונך, אף באף, למען השוויון, בין רנו אקספרס מודרנית לפליימוט פיורי 74, במהירות מותרת מקסימאלית, אני בטוח, שגם אתה תעדיף להיות בפליימוט.

אנא תגובתך.

אילן

 

תגובתי היא שאין לי מושג מה ניסית להגיד, ומה ההגיון שמנחה אותך.

אתה טוען שכל הענין הזה של ניסויי ריסוק, ציוד בטיחות, מיליארדי דולרים על מו"פ, כל אלה חסרי משמעות כי הבטן שלך אומרת לך כך?

נו טוב.

 

לשאלתך, במהירות מותרת מקסימלית לא אעדיף להיות באף לא אחת משתיהן.

אם ידרשו ממני לבחור אחת מהן, אני אשב לי באספאס, ללא ספק.

רצ"ב סרט לעיונך:

 

http://www.youtube.com/watch?v=YjKce25Bb9k דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז,

תודה אמיר על תגובתך הרצינית והלא מתנשאת.

 

הגעת לפורום של חברים, שמנסים לעזור לאחרים, בהתנדבות, במתן עצות והמלצות מנסיונם.

אתה בטוח שהיחס שלך תורם לפורום ? או מעודד אחרים לעזור לך ?

גם אם אתה באמת חושב שכן, שמור את התגובות האלו לעצמך.

קבלתי את הערותך. אני מתנצל.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקבות כל מיני "חסכנים" למיניהם נושא האספנות עלול להיפגע בעתיד.

רכב אספנות קונים כי אתה אספן ואוהב את התחביב הזה לא כי אתה רוצה לחסוך עלויות.

רק לפני הודעה אחת התנצלתי בפני רז על סגנון תגובותי אז אנסה הפעם לשלוט בתגובתי: מזל שעדיין אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שגם "חסכנים" למיניהם יכולים לרכוש רכב אספנות כאוות נפשם גם אם הם לא אספנים ולא אוהבים את התחביב הזה ורק כדי לחסוך עלויות. אני לא שואל ולא חודר לפרטיות שיקולך לגבי איך אתה מנהל את ענינך ואני מצפה שגם אתה תנהג כך. נושא האספנות עלול להפגע לא בגלל "חסכנים" שכמוני אלא בגלל אנשים כמותך שמנסים ליצור מעמדות של שווים יותר ושווים פחות.

אני מניח, ואנצל תגובה זו לתאר מצב היפוטתי, שאם הייתי מתחיל את השירשור בסיפור מרגש על שהוולוו שאותה אני מתעתד לקנות הייתה לפני 32 שנה בבעלות הורי ועליה התחלתי לנהוג בפעם הראשונה לאחר שקבלתי רשיון נהיגה, וכעת 10 שנים לאחר שמכרנו אותה לבחור בשם אלי אני מתכוון לרכוש אותה חזרה עבור ילדי, כדי לסגור מעגל, התגובות מחברי הפורום היו שונות בתכלית וכולם כולל כולם היו נשפכים באיחולי מזל טוב ובפירגונים מכאן ועד הודעה חדשה.

(-----------) את השורה הזו אני משאיר פתוח מאחר ולא מצאתי משפט מסיים.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בדיוק, כי גם אם הסיפור המרגש היה במציאות, לא הייתי נותן לבנותיי להשתמש ברכב כזה ליום יום.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

תגובתי היא שאין לי מושג מה ניסית להגיד, ומה ההגיון שמנחה אותך.

אתה טוען שכל הענין הזה של ניסויי ריסוק, ציוד בטיחות, מיליארדי דולרים על מו"פ, כל אלה חסרי משמעות לא טענתי כזאת, אני ממליץ לך לקרוא שנית את תגובתי כי הבטן שלך אומרת לך ? גם זה לא נכון, זה הרבה יותר מוסמך ןמבוסס מהבטן שלי, אני ממליץ לך לקרוא שוב את תגובתי.

 

נו טוב.

 

לשאלתך, במהירות מותרת מקסימלית לא אעדיף להיות באף לא אחת משתיהן.

אם ידרשו ממני לבחור אחת מהן, אני אשב לי באספאס, ללא ספק. איני מכיר רנו אספאס, אך אם הוא דומה לאקספרס, אין לי שום ספק, שאתה אינך יודע מה אתה מדבר.

 

ארנון, איני יכול לענות על קלישאות. כתבתי דברים ברורים ומבוססים, ואין לי רצון לחזור עליהם, אבל אם אני אומר לך משהו שמתבסס על ניסיון של 35 שנה בטיפול בתאונות דרכים ואתה מגדיר זאת כתחושת בטן, אז, או שלא קראת כראוי, או שאתה לא רציני, והייתי אומר אפילו מזלזל.

אם תרצה להמשיך בשיחה זו אז אנא קרא את דברי בעיון, והתייחס כראוי, ואם לא, לא נותר לי, אלא לומר, כמוך: נו טוב...

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם אנשים בעלי "נסיון של 35 שנה" היא שהם משוכנעים שלא ניתן ללמד אותם משהו שהם אינם יודעים.

קראתי בעיון את תגובותיך בשנית (ובשלישית), ולא הצלחתי להבין מדוע לדעתך רכב בן 30 יהיה בטוח מרכב בן 10. גם המשפט המעורפל בדבר "מערכות בטיחות שחצי מהן אינן עובדות" לא באר לי את טענתך.

 

בכל מקרה, הבה נסכים שלא להסכים.

אל שלל הסיבות שבעטיין יש להימנע מרכישת רכב אספנות לשימושו של נהג חדש אני אוסיף שיקולי בטיחות, ואתה לא.

כך או כך, יש די והותר טיעונים אחרים, שהובאו כאן בפירוט רב.

 

נ.ב. רנו אספאס זה הרכב שמופיע בסרטון. להבדיל, רנו אקספרס זה טנדרון כמעט פרהיסטורי שהתבסס על רנו 5 והיה נטול יומרות בטיחותיות. הוא הוזכר לראשונה בדיון הזה בהודעה שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, שימוש בקלישאות, ותרשה לי להוסיף, לא נעימות לאוזן, תרפה מהן, אנא.

 

הבעיה עם אנשים בעלי "נסיון של 35 שנה" היא שהם משוכנעים שלא ניתן ללמד אותם משהו שהם אינם יודעים. זו קביעה לא נכונה, לפחות לגבי, וגם לא צריך ללמוד בשביל לקבל, ההיגיון עוזר בנקודה זו. כפי שציינתי בתגובתי המקורית יש בהחלט תרומה בטיחותית לפעילות "מדענית" מהסוג שאתה, כה, מעריץ. מה שאמרתי אלה שתי נקודות שמפחיתות מיתרון זה:

1. בדיקת מעבדה נערכת בתנאים מסויימים, משתדלים, כמובן שזה יהיה קרוב למציאות, אך כאן לדעתי, חוסר ההצלחה. אין שום אפשרות, לחזות את כל האפשרויות (וגם לא ליישם, במעבדה) שיכולות לגרום לתאונה, פוזיציית הרכבים, התנהגות האנשים, מצב השטח, ועוד המון נתונים שאין לחזותם מראש. כפי שטענתי קודם כל שינוי, אפילו הקטן ביותר במצב המציאותי, יכול לטרוף את כל קלפי בדיקת המעבדה.

2. מספר ההרוגים הרב בתקופה האחרונה, במכוניות חדשות, דווקא, לא רק אצלנו, מעלה את השאלה, איך זה קורה.

קראתי בעיון את תגובותיך בשנית (ובשלישית), ולא הצלחתי להבין מדוע לדעתך רכב בן 30 יהיה בטוח מרכב בן 10 איני חושב זאת, ולא אמרתי זאת, ההפרדה שלי היא בגודל, ולא בשנים, ההתייחסות לרכב חדש בקטע הזה נובעת מהאלמנט של הבטיחות ה"מעבדתית" שלך, שקיים ברכבים החדשים. ההיבט הפיסיקאלי: תקיפה ותנע ולא חדש/ישן. . גם המשפט המעורפל בדבר "מערכות בטיחות שחצי מהן אינן עובדות" לא באר לי את טענתך. למה מעורפל ? למה לזלזל ? קח רכב ישן עם כריות אוויר שהחיישן לא עובד, מה שווה כרית האוויר ? ויש עוד דוגמאות.

בכל מקרה, הבה נסכים שלא להסכים. זו תבוסתנות, אבל אם זה רצונך, אכבדו.

אל שלל הסיבות שבעטיין יש להימנע מרכישת רכב אספנות לשימושו של נהג חדש אני אוסיף שיקולי בטיחות עם כל הכבוד, זו אופציה, שלדעתי לא נחוצה, המשקל, המבנה והחוזק של רכב ישן, מכסים על העדר אביזרי הבטיחות של החדשות, ואתה לא.

כך או כך, יש די והותר טיעונים אחרים, שהובאו כאן בפירוט רב.

 

נ.ב. רנו אספאס זה הרכב שמופיע בסרטון. להבדיל, רנו אקספרס זה טנדרון כמעט פרהיסטורי שהתבסס על רנו 5 והיה נטול יומרות בטיחותיות. הוא הוזכר לראשונה בדיון הזה בהודעה שלך. קיבלתי. לצערי את הסרט לא הצלחתי לראות, ואם האספס שלך הוא רכב גדול, זה משנה את התמונה, לא טענתי שפליימוט יכול לצאת מתאונה אף באף עם משאית, ללא נזק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לפני הודעה אחת התנצלתי בפני רז על סגנון תגובותי אז אנסה הפעם לשלוט בתגובתי: מזל שעדיין אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שגם "חסכנים" למיניהם יכולים לרכוש רכב אספנות כאוות נפשם גם אם הם לא אספנים ולא אוהבים את התחביב הזה ורק כדי לחסוך עלויות. אני לא שואל ולא חודר לפרטיות שיקולך לגבי איך אתה מנהל את ענינך ואני מצפה שגם אתה תנהג כך. נושא האספנות עלול להפגע לא בגלל "חסכנים" שכמוני אלא בגלל אנשים כמותך שמנסים ליצור מעמדות של שווים יותר ושווים פחות.

אני מניח, ואנצל תגובה זו לתאר מצב היפוטתי, שאם הייתי מתחיל את השירשור בסיפור מרגש על שהוולוו שאותה אני מתעתד לקנות הייתה לפני 32 שנה בבעלות הורי ועליה התחלתי לנהוג בפעם הראשונה לאחר שקבלתי רשיון נהיגה, וכעת 10 שנים לאחר שמכרנו אותה לבחור בשם אלי אני מתכוון לרכוש אותה חזרה עבור ילדי, כדי לסגור מעגל, התגובות מחברי הפורום היו שונות בתכלית וכולם כולל כולם היו נשפכים באיחולי מזל טוב ובפירגונים מכאן ועד הודעה חדשה.

(-----------) את השורה הזו אני משאיר פתוח מאחר ולא מצאתי משפט מסיים.

 

חיסכון ורכב אספנות:

ברשותי שני רכבי אספנות שונים המיצגים ביחד את אם כל האמינות המוטורית עלי אדמות, ואם נצרף אליהם את החברה האחרונה (הנוסעת במשפחה) הרי שמדובר בבאנקר שאינו ניתן לקיעקוע! והרי הם שלא לפי סדר החשיבות:

ווספה 1969 המוכרת כסופי, חיפושית 1973 (הגרמניה השמנה והעגלגלה) וסובארו אמפרזה 1994 המוכרת כ-גיישה!

אם נוריד רגע מהמשוואה את סך הקנייה שאינו רלוונטי, ונציב במקומו את האחזקה השנתית וההוצאות הנלות על הרכבים השונים הרי שתופתע,

החסכנית ביותר היא הווספה, ללא הוצאות חנייה, תחזוקה זולה של עד 150 ש"ח בשנה, אגרות זניחות, דלק כנ"ל כ- 35 ש"ח בשבוע גג, ישור קו למצב אופטימאלי שנישמר פחות או יותר עד היום, כ-500 ש"ח. בטיחות-0 נוחות מעטה, פאן טהור, נסיעה יום יומית (פרט לשעות העוצר) כ-25-40 ק"מ בכל יום. לא נותן לילד לרכב, מדי פעם מרכיב אותו!

 

החיפושית-בתהליך שיקום, הוצאות עד עכשיו כולל רכישה סך של 1500 ש"ח הוצ' עתידיות רבות! בתחשיב גס עד 8000 ש"ח במקרה הטוב, ללא הפתעות ובהנחה שהמנוע לא יחייב שיפוץ בקרוב! צריכת דלק ממוצעת של חיפושית נוסעת בין 10-12 ק"מ לליטר לא זול! בטיחות 0, נוחות בינונית, פאן אדיר-הילד לא נוהג ולא ינהג ללא פיקוח! סיבובים ביחד לכל המשפחה!

 

הסובארו, אמינות 100% 230000 ק"מ לא מאבדת שמן מים קומפרסיה מעולה נפילת לחץ בלתי משמעותית, תקלה יחידה בשנה האחרונה נורת ברקס שנשרפה! אחזקה: תיקון מזגן יקר מאוד! פרט לכך תחזוקה שוטפת במוסך המרכזי טיפול תקופתי בסביבות 800 ש"ח בשנה- טסטים-כולם נוהגים עליה גיישה לא?

בטיחות בינונית+צמיגים מישליין חדשים לקראת הרשיון של הילד, ברקסים קדמיים חדשים כנ"ל, תקינות מכאנית כנ"ל!

בקיצור כל מה שיכולתי לעשות במסגרת המצב הנתון של הרכב, בכדי לשפר בטיחות בוצע, קשה לחשוד בסובארו שהיא מלכת הרכבים הבטוחים, אבל מכאן ועד לתת לילד שטרם סיים את חובת המלווה הרשמית, (איתי מצפה לו תקופה נוספת, שבסיומה קורס נהיגה מתקדמת) רכב אספנות הדרך ארוכה! אבל זה רק אני ואני לא דוגמה לכלום, מקסימום דוגמה שלילית!-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילן, אתה ממשיך להשיב לעובדות בתחושות בטן, וממשיך לפסול תוצאות של ניסויים מדעיים (גם אם לא מושלמים, אני מודה) על סמך התרשמות אישית.

מספר ההרוגים הרב בתקופה האחרונה, במכוניות חדשות, דווקא, לא רק אצלנו, מעלה את השאלה, איך זה קורה.

והמשפט הזה ממצה את טיעוניך שמבוססים על תחושות והתרשמות סובייקטיבית.

בכל העולם, וגם בישראל, נצפית בשנים האחרונות ירידה מובהקת ועקבית במספר ההרוגים בתאונות דרכים, למרות העליה ברמת המינוע.

הירידה הזו מיוחסת בכל העולם (וגם בישראל, מלבד על ידי שאול מופז) לשיפור הרב בבטיחות כלי הרכב.

 

אתה, שאינך מודע לסטטיסטיקות הללו, פותח עיתון, קורא על מספר משפחות שנמחקו בתאונות קשות, ומסיק מתוך תחושותיך מסקנות פסבדו-מדעיות על בטיחותם של כלי רכב מודרניים.

 

אם אתה מחפש קריירה שניה, אני ממליץ על משרד התחבורה ו\או כנסת ישראל. אלה בדיוק שיטות העבודה המועדפות שם.

מחקרים מדעיים ? הס מלהזכיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6050 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...