Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית רכב אספנות לנהג חדש כמפלט לתעריף ביטוח דרקוני


erez59
שימו לב! השרשור הזה בן 6051 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יצרני הרכב עברו להנעה קדמית משיקולים כלכליים בלבד. כמובן שיותר נוח להם מבחינה שיווקית להתמקד ביתרונות נהיגה אמיתיים או מומצאים, אבל הסיבה האמיתית היתה כסף. יותר זול לייצר אוטו עם הנעה קדמית.

להנעה קדמית יתרונות בעלות יצור, פשטות מכנית וכן ניצול מרחב פנים, אך אין להתעלם גם מיתרונות בטיחותיים.

 

רכב המצוייד בהנעה קדמית מתנהג באופן צפוי ונשלט יותר מרכב בעל הנעה אחורית, ודאי כאשר מדובר בנהג בלתי מיומן.

אובדן אחיזה עקב סחרור גלגלים בתאוצה יוביל ברכב הנעה אחורית להיגוי יתר. נסיון לתקנו על ידי עזיבה מבוהלת של דוושת התאוצה והפניה של ההגה יגרום להיגוי יתר לצד השני.

 

ברכב הנעה קדמית סחרור הגלגלים המניעים יגרום לתת-היגוי, שיתוקן מיד עם עזיבת דוושת התאוצה.

 

כנ"ל גם בפניות מהירות, וודאי כאשר מדובר במכונית ישנה עם תצורת מתלים פרימיטיבית מאחור (וכמעט כל מוצרי וולוו ו\או תוצרת ארה"ב מהשנים ההן עונה על ההגדרה הזו).

 

זו גם הסיבה לכך שמרדפי מכוניות בסדרות אמריקאיות משנות ה-80 היו תמיד כאלה פוטוגניים. ניידות המשטרה שהחליקו לכל רוחב הכביש לא עשו את זה הודות לכישורי נהיגה מופלאים. זה בא בילט-אין עם ההנעה האחורית, המומנט הרב והמתלה האחורי המיושן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני שקלתי לקנות וולוו 240 משנות ה80 לפני כמה חודשים בשביל אמא שלי (אני אוהב את האוטו), אבל בשום פנים ואופן לא הייתי נותן אותו לנהג חדש, במיוחד בחורף. לא רק שאתה מדבר על חסכון בעלויות (שיתקזזו בקלות עם התיקונים, כי נהג חדש גורם לתקלות), אלא גם על תופעה של אנשים שמשתמשים ברכבי אספנות בשביל לחסוך כסף.

 

האוטו הזה הוא מסוכן לנהג חדש בגלל כמה דברים. כמה מהם ישמעו הזויים לכל מי שלא דיבר עם נהג חדש בזמן האחרון:

 

1) הוא ידע שהרכב הוא הנעה אחורית וינסה לעשות דריפטים בהשפעת החברים שלו (או שיאבד שליטה ביתר קלות בגשם גם בגלל שימוש לא נכון בהנעה).

 

2) האוטו נותן תחושת בטחון גבוהה יותר כי הוא יותר גדול, ואפילו שהוא הרבה יותר בטוח מסובארו מתחילת שנות ה90 (מעדיף להיות ב164 על פני DL או פיאט אונו בזמן תאונה), לא הייתי ממליץ עליו לתאונה.

 

3) צריכת הדלק היא משמעותית ולא תהיה מספקת בכלל.

 

4) ההפרש בביטוח אפשרי לקזז אותו עד סיום תקופת המלווה. פשוט אל תקנו לו רכב משלו עדיין, והוא יצטרך לנהוג ברכבים שלכם. בכל מקרה, זה לא שהוא ינהג לבד בחודשים האלו, אלא תמיד יהיה אתכם.

 

5) הרכב יותר כבד והבלימות בהתאם. עדיף לקנות לו משהו יותר קטן וגם שחוסך יותר.

 

 

נכתב על ידי יוסי, שנוהג על ג'אסטי ולאנסר ביומיום, הרכב הראשון שלי היה מרצדס משנות ה70, ואני אומר את כל זה בלי טיפת תוקפנות.

 

קנה מה שאתה רוצה, רק אל תדפוק את התקנות של רכבי אספנות. זה מזיק לכולנו בסוף, והרעיון הוא לשמור על הרכבים, לא לחסוך כמה גרושים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום יוסי,

ראיתי בפרופיל שלך שאתה מתרגם מאנגלית לעברית בצורה מקצועית. האם אתה יכול לתרגם את מה שכתבת בעברית מקצועית לעברית שגם הדיוט כמוני יהיה מסוגל להבין? במיוחד את הקטע על התקנות שאני כביכול דופק???

גם אני אומר את זה בלי טיפת תוקפנות.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אסביר, ברשות יוסי: תקנות "אספנות" נועדו אך ורק לסיבה אחת, ולסוג אחד של אנשים- אספני רכב, שזה התחביב שלהם, ולחלקם אין פשוט כסף להחזיק רכב נוסף, שלא לדבר על כמה, לו היה צריך לשלם עליהם דמי אחזקה מלאים! יתר על כך- ב"אספנות" יש ההטבה נוספת, ומאד משמעותית- חוסר צורך בבדיקת התקנים, כאשר רכב ישן חוזר לכביש אחרי עמידה הממושכת.

כל זה ניתן לנו מסיבה מאד ברורה והגיונית: הרכבים שלנו כמעט לא נוסעים, ואם כן- בד"נ נוהג בהם נהג מנוסה. לכן, הסיכון, שיהיו מעורבים בתאונה- יותר נמוך, מכל רכב "רגיל"!

 

היגיון פשוט אומר, שככל, שיהיו יותר רכבים כאלה בכביש, ועוד עם נהגים חדשים, וככל, שיסעו הרבה יותר- ככה יגדל סיכוי מעורבותם בתאונות, מה שעלול לגרום להפסקת ההטבות, שאנחנו מקבלים כיום, ובצדק, בכלל אי-שימוש ברכב לנסיעות "הרגילות"! מקווה, שהסברתי מספיק ברור. ואין לי טיפה של רצון להתנסות עליך או משהו- רק רצון להבהיר נקודה, שאתה כנראה לא מודע לה כלל! ובסופו של דבר, גם עלול להפגע ממנה- מה תעשה עם הוולוו שלך, אם תצטרך לשלם עבורה ביטוח וטסט מלאים- עדיין תרצה לנהוג בה? ולמכור לא תוכל... זה הכל.

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש מתנצל אבל הצלחת לבלבל אותי. זאת אומרת שכל מה שהייתי צריך לכתוב כדי לקבל תגובות אוהדות ולמלא אחר תקנות האספנות זה שגם לי אין כסך להחזיק כמה מכוניות אבל אני אוהב את זה?

יש לי חבר ירושלמי שנוהג לאמר על מה שכתבת "גוסס דופק מת" כשהכוונה היא שאולי אם יוסי היה קורא את מה שכתבת לפני שפרסמת הוא לא היה מרשה לך להסביר עבורו...

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב אספנות לא אמור לשמש את בעליו לשימוש יומיומי ולצרכי עבודה. מצד אחד יש הקלות מבחינת טסט וביטוח (מתוך הנחה שהרכב לא משמש את הבעלים ביום יום ולכן משלמים פחות).

מצד שני, ישנם איסורים , אסור לנסוע בין 7-9 (ועוד כל מיני הגבלות) . המטרה של האיסורים היא להדגיש שהרכב לא אמור לשמש את בעליו כרכב ביום יום.

 

ישנם הרבה מאוד אנשים שמתעלמים מהתקנות והענישה כמעט ולא קיימת. לא תמצא כאן "אוהדים" מכיוון שהגעת לפורום הרשמי של מועדון ה-5 ואם תקרא את הדביק שבראש העמוד אז תראה שאם כל אחד ינצל את המצב הקיים בצורה בה אתה מתכנן אז האספנים האמיתיים הם אלו שיפגעו.

 

כל זה נאמר בידידות ולא מתוך כוונה לפגוע.

 

אסף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב אספנות לא אמור לשמש את בעליו לשימוש יומיומי ולצרכי עבודה. מצד אחד יש הקלות מבחינת טסט וביטוח (מתוך הנחה שהרכב לא משמש את הבעלים ביום יום ולכן משלמים פחות).

מצד שני, ישנם איסורים , אסור לנסוע בין 7-9 (ועוד כל מיני הגבלות) . המטרה של האיסורים היא להדגיש שהרכב לא אמור לשמש את בעליו כרכב ביום יום.

 

ישנם הרבה מאוד אנשים שמתעלמים מהתקנות והענישה כמעט ולא קיימת. לא תמצא כאן "אוהדים" מכיוון שהגעת לפורום הרשמי של מועדון ה-5 ואם תקרא את הדביק שבראש העמוד אז תראה שאם כל אחד ינצל את המצב הקיים בצורה בה אתה מתכנן אז האספנים האמיתיים הם אלו שיפגעו.

 

כל זה נאמר בידידות ולא מתוך כוונה לפגוע.

 

אסף

שלום אסף,

משפחתי ואני שומרי חוק למהדרין. החל מחוקי התעבורה דרך חוקי המס למיניהם וכלה בחוקי שמירת איכות הסביבה. כמו כן, אנחנו אוהבים נוסטלגיה וקלאסיקה ובנוסף לכך גם מודעים לצרכנות אחראית ונבונה. כאשר משלבים את כל התכונות שציינתי אפשר להבין מדוע אני רוצה לרכוש רכב אספנות זול, להביא אותו למצב תקין לחלוטין, לשלם עבורו ביטוח מופחת ולנוע איתו בשעות המותרות בכל יום ויום. ולעצתך, קראתי את הדביק (למעשה את כל הדביקים ) בתחילת פורום אספנות ולא הצלחתי למצוא ואפילו ברמז שהדרך בה אני נוהג לא מקובלת או לא ראויה או פוגעת או מזיקה. אני חושב שסביר להניח שמי שפוגע באינטרסים של המועדון הם אילו שמחזיקים עשרות רכבי אספנות בחצרות לא להם או במגרשי חנייה ציבוריים, רכבים מוזנחים במצבי ריקבון שונים והעיקר מתגאים בזה שהם אספני רכב, נו באמת, אפילו אני מבין שלשפץ רכב לוקח לא מעט שנים אז מה הרעיון להחזיק כל כך הרבה רכבים? קנה אחד, שפץ אותו כטוב בעינייך, סיימת? תהנה ממנו, לא אהבת? תמכור ותשפץ אחר, אבל מה הרעיון לקנות רכבים "בהזדמנות" ולתת להם להרקב בגלל חוסר זמן או תקציב? לכמה מאיתנו יש מוזיאון לרכבי אספנות?

גם זה נאמר בידידות ולא מתוך כוונה לפגוע.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש מתנצל אבל הצלחת לבלבל אותי. זאת אומרת שכל מה שהייתי צריך לכתוב כדי לקבל תגובות אוהדות ולמלא אחר תקנות האספנות זה שגם לי אין כסך להחזיק כמה מכוניות אבל אני אוהב את זה?

יש לי חבר ירושלמי שנוהג לאמר על מה שכתבת "גוסס דופק מת" כשהכוונה היא שאולי אם יוסי היה קורא את מה שכתבת לפני שפרסמת הוא לא היה מרשה לך להסביר עבורו...

 

"קניית רכב אספנות לנהג חדש כמפלט לתעריף ביטוח דרקוני".

זו הכותרת, שבחרת לתת לשאלתך. ואחרי זה "פתאום" אתה נזכר, שאתה גם אוהב מכוניות ישנות. והכי חשוב- שאתה רוצה להכנס למועדון ה- 5, ועצם קניית "רכב אספנות"- זה מה, שייתן לך "כרטיס"! -וואו!!!:roll: ואני לתומי חשבתי, שמועדון ה-5 זה מועדון חברים, שמאחד בתוכו את אלו, שאוהבים רכב קלאסי, אפילו אם אין להם אותו! ושלא קונים רכב, כדי להכנס לתוכו- אלא מתחברים לנושא המשותף, ללא כל קשר, אם יש או אין רכב כזה או אחר, ואם יש כסף או אין כסף לשיפוץ, וכמה רכבים יש לך!

 

ובעניין של "מי דופק מי"- אני מבקש בנימוס, להמנע מביטויים כאלה- אתה לא רוצה, שנתחיל עם זה, נכון? -לא רק אתה כאן יודע להביא ביטוים מעליבים, על האנשים, שאפילו אין לך מושג, מי הם, ובסה"כ מנסים להסביר לך בצורה מנומסת משהו! ואתה דווקא הצלחת כבר לעשות את זה לא רע כאן עד עכשיו- קבל ח"ח:evil:!

 

ועוד דבר: אני, בניגוד אליך, מכיר את יוסי, ויודע פחות-או יותר, מה הוא רוצה או רצה להגיד, והוא, בניגוד אליך, מכיר אותי. אז אנא ממך!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

### ציטוט מיותר נמחק, אין צורך לצטט את ההודעה שמעליך ###

 

נו באמת, תהיה רציני, להוציא משפט מההודעה האחרונה שלי אחרי שרשור של שמונים וכמה הודעות ולהגיד שזה לא מה שכתוב בכותרת? אי אפשר להתיחס לזה ברצינות.

להזכירך, יוסי כתב ואני מצטט: "רק אל תדפוק את התקנות של רכבי אספנות" כך שבעניין הדפיקות לא אני התחלתי. פרוש הביטוי "גוסס דופק מת" לא בא לתאר אקט מיני כל שהוא אלא לציין במקרה שלך שהנסיון שלך להסביר את יוסי היה גרוע מההסבר של יוסי. גם לגבי טענתך על האנשים המנסים להסביר לי בצורה מנומסת, אצטט שוב את יוסי בכותבו: "קנה מה שאתה רוצה, רק אל תדפוק את התקנות של רכבי אספנות. זה מזיק לכולנו בסוף, והרעיון הוא לשמור על הרכבים, לא לחסוך כמה גרושים." אני מוצא באמירה זו התנשאות בלתי נסבלת ולמרות זאת שמרתי על טון מאופק. אתה בחרת לנסות ולהסביר את יוסי. ההסבר שלך ברור לחלוטין אם כי לא מקובל עלי. כמו שאני לא נכנס לך למכנסיים (זה רק ביטוי) אל תכנס למכנסיים שלי (גם זה רק ביטוי) ההודעה שלך כל כך מעליבה את האינטליגנציה שאני משוכנע שקברניטי הפורום תולשים את שער ראשם מבושה (הודעה מס' 79 כמובן למי שעוקב אחרי השרשור).

אני לא יכול שלא לנצל את יכולת ההסבר שלך כדי לשאול שאלה נוספת, ברשותך: האם מעמדו של אספן רכב שזיהה פוטנציאל בגוש חלודה שמצא בשדה, איתר את הבעלים, רכש את הרכב, השקיע בו את מיטב כספו ומירצו וכישוריו והחזיר אותו למצב בו היה כשיצא מהמפעל (פחות או יותר) זהה למעמדו של בעל הון שהביא מחו"ל רכב אספנות מדוגם ויקר בטרוף ומציג אותו לראווה במפגש שישרון לצד הרכב הראשון? האם מעמדם שווה ? שקול את תשובתך בזהירות מאחר וברור שטמון פח אחרי השאלות.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי רק שאלה אחת אליך: מה אתה בעצם רוצה? כי לא הצלחתי להבין, סליחה! אתה בא ושואל שאלה- עונים לך 1000 תשובות שונות, אף אחת לא מקובלת עליך- אז, אתה בוחר להמשיך להתווכח עם האנשים, נעלב, מנסה להוכיח להם, שאתה צודק, והם לא. ו...? נו, ונניח? מה בכלל רצית, מה יצא לך מזה? נהנת? אתה בא לאנשים, שיש להם דעות שונות משלך, ומתחיל להסביר להם, עד כמה הם לא בסדר, שחושבים ככה, ועוד נעלב, שהם לא אוהבים את זה. אם כולנו כאלה רעים, ופוגעים באינטליגנציה שלך- מה אתה עוד רוצה מאיתנו- תשומת לב? -קיבלת, יאללה...:roll:

 

בתשובה לשאלתך: אני אישית ברמה עיקרונית יותר אכבד אספן שמצא ושיחזר גרוטאה במו ידיו, גם אם היא לא מושלמת, מאשר מי שקנה מוכן. כי אני פשוט מבין כמה מאמץ הוא השקיע בזה. אבל: שניהם אספנים, ושניהם בעיקרון עושים את מה שעושים מאותן הסיבות- אהבה לרכב. וכן- גם רצון "להשוויץ" קצת- מה יש, כולנו אנשים! פשוט, לזה שעשיר- היה יותר מזל, והוא יכל ליקנות את מה שמי שאין לו- נאלץ לעשות! זה הכל! ואני אפרגן לו לא פחות. כמובן, כמי שאין לו- גם אקנא. נו, אז מה?

 

עברתי מבחן, מסטר? :lol:

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב אספנות לא אמור לשמש את בעליו לשימוש יומיומי

 

למה לא?

איפה כתוב שלא?

מה ההגיון שלא?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את כל השרשור הארוך הזה... היה מתיש.

 

לפותח השרשור:

 

רכב הנעה אחורית, גדול, כבד, לא ממש בטיחותי, בלי הגה כח כמדומני - ממש לא מתאים לנהג חדש.

 

רוצה לחסוך כסף? שיסע על רכב בלי בטוח מקיף, רק צד ג' וחובה.

 

זה מה שאחי הקטן עשה - קנה רכבים חדשים יחסית ולא ביטח אותם במקיף. שיקול שלך.

 

GLUK:

 

כאלו שלא חיים, מבינים, ונושמים אספנות, לא מבינים את כל הרעיון של "טובת האספנים" וכו', הם חושבים על הכסף שהם יחסכו לעצמם, ולא על כל הכסף שהם עלולים לגרום לכל השאר לשלם בגלל מעשיהם (כמו לדוגמה ביטול הטבות האספנות).

 

זלינגר:

 

אתה כל כך טועה, שבאמת אין לי מושג מאיפה להתחיל.

 

כל התיאוריות שלך, שמתבססות על אהבה מופרזת ל"פח עבה" ואמריקאיות למיניהן, לא קשורות בשום קשר למציאות.

 

ואת זה אני אומר לך בלי 35 שנים של ניסיון, אבל עם תקופה לא קצרה כמדריך נהיגה נכונה, מדריך נהיגה מתקדמת, והתעסקות בעיתונות בתחום הרכב.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא?

איפה כתוב שלא?

מה ההגיון שלא?

 

באף מקום לא כתוב מפורשות.

 

שאלה קטנה בחזרה אליך,

מה ההגיון של חוק איסור התנועה בין 7-9 בבוקר? וההגיון שבאוטובוס אספנות ניתן להסיע מספר קטן של נוסעים (4 אם אני לא טועה)? וההגיון שאסור להשתמש ברכב אספנות למטרות של עסק?

 

לפעמים יש דברים שלא כתובים מפורשות אלא הם יותר בקטע של "רוח החוק".

 

דרך אגב, אם לא הובנתי כהלכה, אני לא חבר מועדון ה-5 ואני לא אספן. אין לי גם בעייה אישית אם כך שהבן של פותח השירשור יסע ביום יום בוולוו שנת 70. אם זה מה שהוא רוצה אז זכותו המלאה. מה שניסיתי להסביר בתשובה הראשונה שלי זה שלפותח השרשור יהיה קשה לקבל חיזוקים בפורום של מועדון ה-5.

 

ולפותח השירשור:

הבן שלך מעוניין בוולוו שכזאת? במבט אחורה, אני לא חושב שכשהייתי בגיל שלו, הייתי מעוניין בוולוו ענקית. יש משהו לא סקסי ולא מושך במכוניות האלה מבחינתי.

אני מניח שיש סיבה שאתה הבעלים של אודי קופה. בטוח שמבחינתך לא מדובר רק באמצעי שמביא אותך מנקודה א' לנקודה ב'. אני די בטוח שאתה נהנה לטפל ברכב, לנקות אותו וכמובן לנהוג בו. במקומך הייתי מתיעץ עם הבן, ושואל אם הוא מרגיש "משיכה" לוולוו. אם הוא נמשך לוולוו והוא מבין את המשמעות של לנסוע על רכב ישן רק אז זה שווה את זה. אחרת, כל מה שיהיה לו בראש לאחר שתקנה לו את הרכב זה איך הוא מוכר את הרכב כדי להשתדרג ולא תהיה הנאה במצב כזה.

 

אסף

(שנוהג ביום יום במרצדס 190 שנת 84 ונהנה מכל רגע).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה קטנה בחזרה אליך,

מה ההגיון של חוק איסור התנועה בין 7-9 בבוקר?

וההגיון שבאוטובוס אספנות ניתן להסיע מספר קטן של נוסעים (4 אם אני לא טועה)?

וההגיון שאסור להשתמש ברכב אספנות למטרות של עסק?

.

 

באוטובוס אספנות, אם אינני טועה, מותר להסיע 6 אנשים.

בקשר לשאלות ששאלת, לא צריך הגיון, אלה תקנות שקובעות איסורים שונים ומשונים (מוצדקים או לא , הגיוניים או לא, זאת בכלל לא השאלה) על רכבי אספנות. עבור עליהם וקודם כל אתה עבריין ואתה צפוי לקנס ומעבר לזה, אתה עובר על תקנות האספנות ויש שיגידו גם עובר עבירה על רוח האספנות.

יש גם שיכנסו לפחדים שאם הרבה אנשים יסעו ברכב אספנות לשימוש אישי יום יומי, ישללו מאיתנו האספנים הפריבילגיות הניתנות "בתמורה" לאיסורים האלה.

 

לכל האמור לעייל ולשימוש ברכב אספנות בשימוש אישי יום יומי, אין שום קשר ואין שום איסור חוקי, תקנתי או רוחני על שימוש זה.

 

ההיפך, ישנם עשרות רכבים (אם לא מאות) שהסיבה היחידה שהם עדיין קיימים ונוסעים על כבישי ישראל היא שהם רכבי אספנות בשימוש יום יומי.

 

פעם אחרונה שנכנסתי לנושא הזה, היו פה ויכוחים שהרקיעו שחקים ולכן אמרתי את אשר על ליבי ולא אוסיף.

 

בברכת אספנות מהנה :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי רק שאלה אחת אליך: מה אתה בעצם רוצה? כי לא הצלחתי להבין, סליחה! אתה בא ושואל שאלה- עונים לך 1000 תשובות שונות, אף אחת לא מקובלת עליך- אז, אתה בוחר להמשיך להתווכח עם האנשים, נעלב, מנסה להוכיח להם, שאתה צודק, והם לא. ו...? נו, ונניח? מה בכלל רצית, מה יצא לך מזה? נהנת? אתה בא לאנשים, שיש להם דעות שונות משלך, ומתחיל להסביר להם, עד כמה הם לא בסדר, שחושבים ככה, ועוד נעלב, שהם לא אוהבים את זה. אם כולנו כאלה רעים, ופוגעים באינטליגנציה שלך- מה אתה עוד רוצה מאיתנו- תשומת לב? -קיבלת, יאללה...:roll:

 

בתשובה לשאלתך: אני אישית ברמה עיקרונית יותר אכבד אספן שמצא ושיחזר גרוטאה במו ידיו, גם אם היא לא מושלמת, מאשר מי שקנה מוכן. כי אני פשוט מבין כמה מאמץ הוא השקיע בזה. אבל: שניהם אספנים, ושניהם בעיקרון עושים את מה שעושים מאותן הסיבות- אהבה לרכב. וכן- גם רצון "להשוויץ" קצת- מה יש, כולנו אנשים! פשוט, לזה שעשיר- היה יותר מזל, והוא יכל ליקנות את מה שמי שאין לו- נאלץ לעשות! זה הכל! ואני אפרגן לו לא פחות. כמובן, כמי שאין לו- גם אקנא. נו, אז מה?

 

עברתי מבחן, מסטר? :lol:

יסלח לי, אני מקווה, מנהל הפורום על הציטוט הנוסף והאחרון (אני מבטיח).

לחלק הראשון של תגובתך אני מפנה אותך לתגובה מס' 20 ואצטט שורה או שתיים מתוכה: " אני שמח שהשרשור שפתחתי הביא למבול של תגובות שחלקם תמך וחלקם שלל. משלל התגובות הוצאתי לא מעט מידע שיעזור לי לקבל החלטה." וגם: "אני מודה לכל מי שכתב תשובה עניינית לשאלותי. כל פורום זקוק לחברים כאילו. כל שאר המתקיפים, המלגלגים, הציניים והסנובים, יכול להיות שהידע שלכם רב, אבל הגישה הלא סימפטית וחוסר הסבלנות כלפי השני מעלה ספקות לגבי הצורך לשמוע את דעתכם. מוזר בעיניי שמנהל הפורום מצא לנכון להזהיר דווקא אותי על סגנון לא מקובל כביכול למרות שלמעשה רק הגבתי לסגנון גרוע הרבה יותר. אבל נו טוב, שיהיה, אני לפחות טרחתי להתנצל. תודה לכולם." אני חושב שזה עונה לך במדוייק על שאלתך.

לגבי החלק השני של תגובתך, אני מחזיק ברשותי סובארו אאוטבק שמשמש גם כרכב המשפחתי, גם כרכב העבודה של אישתי וגם כרכב השטח שלנו שאיתו אנחנו נוהגים לטייל בשבתות. אנחנו חברים בשני מועדוני סובארו שטח וכן במועדון נוסף של רכבי שטח שונים. אני מתנהג בשטח בעדינות הראויה ומבין שעדיין מדובר ברכב שטח פנאי ולא בג'יפ קשוח. הסיבה שאני מחזיק את הסובארו היא שהרכב משרת אותי נאמנה ומתאים לצרכי גם מבחינת היכולות שלו וגם מהעלות הזולה יחסית של החזקתו. הייתי מעדיף לקנות האמר או גרנד צירוקי אבל נאלץ להסתפק במה שיש. רכב נוסף בבעלותי זוהי אאודי גי.טי. קופה משופר שנת 88. על הרכב הזה רק אני נוסע והוא משמש אותי להגיע לעבודה וחזרה ובשעות הפנאי אני נוהג להנות היכולותיו המדהימות. הייתי רוצה לקנות מוסטנג גי.טי או קורבט אך אין ביכולתי להחזיק רכבים אילו.

אני מקווה שכבר הצלחת להבין שהרכבים שבבעלותי הם רכבים לא סטנדרטיים וסביר להניח שבחניה שבבניין שלך לא תמצא אותם.

גם רכב האספנות שאני מתכוון לקנות ישמש אותי ואת ילדי בצורה הטובה ביותר גם לשימוש קבוע וגם להנאה צרופה, אני מבטיח לך שהוא יראה טוב לפחות כמו שני הרכבים האחרים שברשותי גם מכנית וגם קוסמטית. סביר להניח שאקנה וולוו, או פורד או פיאט למרות שהייתי מעדיף לקנות מרצדס או יגואר או בל אייר אבל לא פחות חשוב שאשלם ביטוח מופחת ואגרה מופחתת. עכשיו ניגש לפואנטה: להאשים אותי בפגיעה בתקנות האספנות בגלל הסיבה שאני רוצה לשלם ביטוח מופחת זה כמו להאשים אותי בפגיעה בתרבות טיולי השטח בגלל שאני נוסע בשטח על סובארו וכמו להאשים אותי בפגיעה בתרבות הספורט המוטורי בגלל שאני נוסע על אאודי גי.טי. 88. לאף אחד אין זכות להתערב בשיקולים של האחר כל זמן שהכל נעשה לפי החוק. האם אתה חושב שניתן להכניס לתקנון מועדון החמש סעיף המחייב חברות למועדון רק עם הצגת מסמך המעיד על אהבתך לרכב שלך?

אני יכול להבין שאם הייתי פונה למשרדי הממשלה ומבקש לקבל הנחות על רכבי השטח למשל כמו שאתם מקבלים על רכבי האספנות, יכול להיות שהייתי מעיר את המתים וגורם נזק למועדון. כל סיבה אחרת לא מקובלת, ילדותית ואפילו אינפנטילית.

אל תרגיש צורך לענות על תגובתי הנוכחית, אני מניח שלא אצליח לשנות את הדרך בה אתה חושב והרי אתה חושב כמו יוסי.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6051 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...