Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית רכב אספנות לנהג חדש כמפלט לתעריף ביטוח דרקוני


erez59
שימו לב! השרשור הזה בן 6051 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

1. מה כולכם מתנפלים על הסגנון כתיבה של ארז? זה דוקא ג'ו שכותב בצורה חצופה ולא מכובדת וקיבל תגובה בהתאם.

2. אף אחד שקונה רכב אספנות על מנת לחסוך כסף לא פוגעה באף מטרה נעלה של ארגון זה או אחר ותפסיקו עם ההתלהמות ועם כל מיני איומים בסגנון "קצה הקרחון".

3. בלי שום קשר (ועם המון קשר) על ארז להבין שרכב אספנות כדוגמאת הוולבו לא תחסוך לו כסף בסופו של דבר וכמו כן, בהחלט יש לתת משנה חשיבות לסעיף הבטיחות.

4. מר זלינגר, מדהימים אותי אנשים כמוך אשר מוכנים להיהרג על צדקת השטויות שהם מעלים על הדף. אין לי שום דרך מכובדת לתאר את דעותיך מעבר ל"שטויות במיץ עגבניות". ארנון, סחטיין על הסבלנות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שתי הערות קטנות בסוף השירשור הארוך הזה.

 

1. ארנון כמובן צודק לגבי הבטיחות של כלי הרכב המודרניים יחסית למיושנים. אין חוקר שחולק על כך שהעליה הדרמטית בשרידיות בתאונות בשנים האחרונות נובעת משיפורים טכנולוגיים ולא משום דבר אחר. בויכוח הנושן (והמיושן) על חשיבות הגורם האנושי מול תשתיות הכבישים, ניצחה דווקא תשובה ג' - הטכנולוגיה.

למרות זה, טיעון "הפח העבה" יש בו יותר משמץ של אמת. בתאונה עובד חוק שימור התנע, ולכן אם לשני כלי הרכב יש משקל זהה - לרכב המודרני יש יתרון גדול. לעומת זאת, ככל שמסת הרכב המיושן רבה יותר מהרכב המודרני- אחוז גדול יותר מאנרגיית התאונה הכוללת תיבלע ברכב הקל יותר.

דוגמא מצויינת לכך ניתן לצערי לראות בשכיחות גבוהה בכביש הערבה. כאשר רכב מודרני ככל שיהיה מתנגש חזיתית בסמי טריילר או באוטובוס, נוסעי הרכב הפרטי סופגים את עיקר אנרגיית התאונה, ולא נהג המשאית שיורד ממנה ללא פגע, ולעיתים אף אינו חגור בחגורת בטיחות.

למרות שיקול זה, מאחר ולא כל התאונות הן חזיתיות, ומאחר ולרוב המכוניות המשפחתיות כיום יש משקל דומה, עדיין עדיף בהרבה לנסוע ברכב חדיש ככל שניתן.

 

2. נקודה שניה היא לגבי הסוגייה הקבועה "מה עושים עם נהג חדש במשפחה". אם תחשוב לעומק, תגלה שבמשפחה רגילה יש בדרך כלל שני רכבים "יומיומיים" - חדשים יחסית, בטוחים, ושבלאו הכי צריך לשלם עבורם את דמי הביטוח. מאחר ומכוניות אלו בדרך כלל חונות היכן שהוא ולא נמצאות בשימוש 24 שעות ביממה, אפשר עם קצת תכנון להתחלק: שתי מכוניות לשלושה נהגים. במקרים הנדירים בהם שלושת הנהגים חייבים לנסוע באותו הזמן, זה שנוסע למקום הקרוב ביותר לוקח מונית. זה יוצא יותר כלכלי ובטיחותי מכל פתרון אחר.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים של וולוו (כמעט) אספנות ואחת שמתוחזקת כהלכה אני יכול לומר לך את הדברים הבאים:

 

1) זה בכלל לא זול להחזיק אותה.

2) הבת שלי ( בת 18 ) ממש לא אוהבת לנהוג בה.

 

הייתי ממליץ לך לבדוק סוכני ביטוח אחרים ובמיוחד את "ביטוח ישיר" שעלויות הביטוח לנהג חדש הן הגיוניות הרבה יותר מהמספרים שנקבת לרכב כמו שלך.

 

במקרה שבכל זאת חשקה נפשך ברכב לבן, במצב שוק המשומשות של היום תוכל לקנות רכב משומש בן 10 שנים בכ-10000-15000 ש"ח כזה שהבן שלך יאהב יותר, וגם לא יעלה הרבה להחזיק.

האם רכב כמו שאתה מציע

(בן 10 שעולה כ 10000-15000 ש"ח ) מגיע עם כריות אוויר, הגה קורס, אזורי ספיגה, מכסה מנוע מתקפל, מוטות צד מפלדה, abs, cbs.ubc.akr?, האם הביטוח שלו עולה לנהג צעיר וחדש 1230 ש"ח? האם כדי לעבור לביטוח ישיר עם הרכב שלי אני צריך לבטל את הביטוח אצל סוכן הביטוח שלי, (ביטוח שרק עשיתי לפני חודש) לשלם קנס של 20-30% על ביטול הביטוח שמראש היה יותר זול מביטוח ישיר לעבור לביטוח ישיר רק בגלל שעל נהג חדש הוא יותר זול מהביטוח שלי ב 10%, לאבד רצף ביטוח של כמה שנים ללא תביעות אצל סוכן הביטוח שלי שכבר נהיה כמו חלק מהמשפחה?, האם הרכב שאתה מציע שאקנה, יספוג שריטות ושפשופים ושקעים בפח ופלסטיקה שבורה וצמיגים משופשפים מצידי מדרכות כמו שנראים רוב הרכבים שנהגים צעירים יורדים מהם, והאם עדיין אקבל את אותו המחיר ששילמתי עבור הרכב לאחר שימאס על בני וארצה למכור אותו?

במידה ועל רוב התשובות התשובה עם יד על הלב היא "לא", ננסה לבדוק לעומק את האפשרות השניה, ארכוש רכב אספנות "אמין וזול ומסיבי ונפוץ" כמו שציינתי בפתיחת השרשור. זה יכול להיות וולוו, חיפושית, פורדים למיניהם וכדומה. מחירם כ- 5000 ש"ח במצב לא מי יודע מה אבל תקין מבחינת מנוע וגיר. החיצוניות פחות מעניינת אותי. אכניס את הרכב למוסך ואעשה לו בלמים והגה ובולמים וצפצפה וכל דבר נוסף שקשור לבטיחות. אני מניח שההוצאה תעמוד על כ 5000 ש"ח בהגזמה. יחד עם הביטוח המחיר יהיה כ 12000 ש"ח. ובמחיר הזה אני מקבל רכב תקין לחלוטין, מטופל, ובטיחותי לפחות כמו הרכב שהצעת. (במידה וענית "לא" על השאלות מקודם). כאשר אני מחשב את ההפרש בין ההצעה שלך ורעיון שלי, הרעיון שלי עולה פחות ובנוסף יש לכל העניין ערך מוסף: לבן שלי יש רכב אספנות שיחייב אותו לנהוג בו (תרתי משמע) בעדינות הראויה או שיאלץ להשתמש בתחבורה הציבורית,

(כמובן שתוך כדי הפעלת שיקול דעתי - לכל מי שקופץ) כמו כן יתן לבני מקום חנייה מסודר בין שאר רכבי האספנות במפגשי שישרון בצומת רעננה למורת רוחם של כמה סנובים שעושים סלקציה בין אספן לאספן.

בכל מקרה, ZVIT, אל תראה בתגובה זו, חס וחלילה, איזו שהיא התקפה על הודעתך או ביקורת משום סוג שהוא. פשוט ניצלתי את המודעה שלך כדי לנסות ולהסביר את נקודת ההשקפה שלי.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2. נקודה שניה היא לגבי הסוגייה הקבועה "מה עושים עם נהג חדש במשפחה". אם תחשוב לעומק, תגלה שבמשפחה רגילה יש בדרך כלל שני רכבים "יומיומיים" - חדשים יחסית, בטוחים, ושבלאו הכי צריך לשלם עבורם את דמי הביטוח. מאחר ומכוניות אלו בדרך כלל חונות היכן שהוא ולא נמצאות בשימוש 24 שעות ביממה, אפשר עם קצת תכנון להתחלק: שתי מכוניות לשלושה נהגים. במקרים הנדירים בהם שלושת הנהגים חייבים לנסוע באותו הזמן, זה שנוסע למקום הקרוב ביותר לוקח מונית. זה יוצא יותר כלכלי ובטיחותי מכל פתרון אחר.

נמרוד

ובמקרה שלי, שהרכב העיקרי (סובארו OUTBACK בן 10) משמש המשמש את אישתי לעבודתה במשך רוב שעות היום, והרכב המשני שלי (AUDI GT QOUPE 88 ) שמשמש אותי בלבד מטעמי "לא לתת לנהג חדש כלי עם יכולות משופרות". מה עושים במקרה שלי? (כדי להבין את שאלתי צריך לקרוא את כל השרשור מהתחלה. Sorry

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(כדי להבין את שאלתי צריך לקרוא את כל השרשור מהתחלה. Sorry

 

 

קראתי את השירשור מההתחלה לפני שהגבתי (כל מה שכתוב בשחור בכל אופן). תן לי קצת קרדיט.

 

הפתרון במקרה זה:

אתה נוסע עם האודי או הסובארו או מונית

אשתך נוסעת באודי או סובארו או מונית

הילד נוסע בסובארו או מונית, ואחרי שתעריך שהוא בשל לכך, גם באודי.

 

מאחר ואני מניח שאשתך היא לא נהגת חדשה, אין בעיה לתת לה את האודי. מאחר ואני מניח שהיא לא עובדת עם האוטו, אלא רק מגיעה איתו לעבודה ושם הוא נח כל היום, אין בעיה שהילד או אתה תסיעו אותה הלוך חזור מדי פעם או שתיקח מונית. אותו כנ"ל לגביך. אני לא רוצה ללמוד את סדר היום הספציפי של כל בן משפחה, אבל לרוב זה אפשרי.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם רכב כמו שאתה מציע

(בן 10 שעולה כ 10000-15000 ש"ח ) מגיע עם כריות אוויר, הגה קורס, אזורי ספיגה, מכסה מנוע מתקפל, מוטות צד מפלדה, abs, cbs.ubc.akr?, האם הביטוח שלו עולה לנהג צעיר וחדש 1230 ש"ח?

 

בתקציב שציינת ניתן לקנות רנו מגאן דור ראשון עם מנוע 1400, אך ללא ABS. ב-20K כבר אפשר להגיע ל-1600 עם ABS.

בשני המקרים הנ"ל, כל אמצעי הבטיחות הפסיבית שציינת באים בילט-אין (למרות שאינני יודע מה זה cbs.ubc.akr :shock:).

 

לגבי ביטוח, העלות לנהג חדש בן 22 היא בסביבות ה-2400 ש"ח דרך AIG. המחיר דומה גם לביטוח מקיף.

 

באופן כללי, ועל אף שאינני מכיר את הבן שלך, אני חייב לשאול: האם הוא חולק את ההתלהבות שלך מהרעיון?

האם קוסמת לו המחשבה להיסחב בעיר ולתרגל "חנייה אתגרית" עם טנק שוודי, לעומת קטנוע או רכב יד שנייה?

והאם הוא יוכל לתחזק רכב כזה ברמה ראויה, או שזה יהיה בעיקר התפקיד שלך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את השירשור מההתחלה לפני שהגבתי (כל מה שכתוב בשחור בכל אופן). תן לי קצת קרדיט.

 

 

מאחר ואני מניח שאשתך היא לא נהגת חדשה, אין בעיה לתת לה את האודי. מאחר ואני מניח שהיא לא עובדת עם האוטו, אלא רק מגיעה איתו לעבודה ושם הוא נח כל היום, אין בעיה שהילד או אתה תסיעו אותה הלוך חזור מדי פעם או שתיקח מונית. אותו כנ"ל לגביך. אני לא רוצה ללמוד את סדר היום הספציפי של כל בן משפחה, אבל לרוב זה אפשרי.

 

נמרוד

לצערי/שמחתי אשתי ספרית כלבים שמשתמשת בסובארו (סטיישן) לקחת ולהחזיר את הכלבים לבעליהם כך שאשתי=סובארו זה נתון בלתי ניתן לשינוי.

האאודי לא רכב לנהג חדש גם בגלל אופיו של הרכב וגם בגלל זמינות חלקי החילוף.

ומוניות, הרי לא בשביל זה בני הוציא רשיון, מונית זה פרקטי אבל אין בזה כיף...

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתקציב שציינת ניתן לקנות רנו מגאן דור ראשון עם מנוע 1400, אך ללא ABS. ב-20K כבר אפשר להגיע ל-1600 עם ABS.

בשני המקרים הנ"ל, כל אמצעי הבטיחות הפסיבית שציינת באים בילט-אין (למרות שאינני יודע מה זה cbs.ubc.akr :shock:).

 

לגבי ביטוח, העלות לנהג חדש בן 22 היא בסביבות ה-2400 ש"ח דרך AIG. המחיר דומה גם לביטוח מקיף.

 

באופן כללי, ועל אף שאינני מכיר את הבן שלך, אני חייב לשאול: האם הוא חולק את ההתלהבות שלך מהרעיון?

האם קוסמת לו המחשבה להיסחב בעיר ולתרגל "חנייה אתגרית" עם טנק שוודי, לעומת קטנוע או רכב יד שנייה?

והאם הוא יוכל לתחזק רכב כזה ברמה ראויה, או שזה יהיה בעיקר התפקיד שלך?

אתחיל מהסוף, מן הסתם העול של תחזוקת הרכב יפול עלי אבל בשביל זה ברא אלוהים את היום השביעי, לא -כן? כמו שציינת עלות הביטוח כ 4800 ש"ח ב AIG לעומת 1230ש"ח על רכב אספנות. (בני בן 17 כך שהמחיר שאני צריך לשלם עבורו הוא הגבוה ביותר) האותיות שציינתי מלבד ה ABS כמובן, אינן מציינות דבר (לפחות למייטב ידיעתי) ובאו רק כדי להבהיר שאין לי שום מושג בנושא הזה, קטנוע (כרוכב דו גלגלי לשעבר) לא בבית סיפרי למרות כל היתרונות שבכלי כזה ועדיף לי שיזדחל בפקקים עם טנק שוודי ולא עם ריקשה מלוכסנת ויחנה בחניונים מסודרים במידה ויתקל בבעיות חניה. ורנו מגאן... אני חושב שזה אחד מכלי הרכב הפחות אמינים שאני מכיר לפחות מנסיון רכבי הליסינג מהסוג הנ"ל שהחברה בה אני עובד משתמשת לצערה בהם.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחזקת רכב אספנות מסיבות כלכליות אינה נכונה, יש לפעמים הרגשה כי עלותו של רכב כזה בגלל תקנות הביטוח, תעלה בסיכומו של דבר מעט כסף, ויש מקרים שזה גם נכון, אבל העלות מתקזזת היטב בתיקונים, ובאחזקה השוטפת, שני טסטים בשנה מחייבים אחזקת רכב גבוה, והבלאי לרכב יום יומי ובמיוחד אצל נהג חדש יהיה גבוה יותר מן הסתם, שעות איסור התנועה יגרמו לבן לא להגיע לבית הספר בזמן, או לעבור עבירות תנועה בזמן היותו "נהג חדש". יתרה מזו רכב אספנות, ויעידו כולם, הוא בור ללא תחתית ויהיה זה מרגיז מאוד להשבית את הרכב לאחר כל התלאות בגלל חוסר בחלקים או כישלון בטסט. ושיפוץ רכב למצב טוב לא נגמר בצמיגים ברקסים מגבים וצפצפה, ישנם גם מפשירי אדים, חימום, קירור, תקלות חשמל, בלאי פלסטיקים, חדירות מים, קצרים, ועוד ועוד....

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחזקת רכב אספנות מסיבות כלכליות אינה נכונה, יש לפעמים הרגשה כי עלותו של רכב כזה בגלל תקנות הביטוח, תעלה בסיכומו של דבר מעט כסף, ויש מקרים שזה גם נכון, אבל העלות מתקזזת היטב בתיקונים, ובאחזקה השוטפת, שני טסטים בשנה מחייבים אחזקת רכב גבוה, והבלאי לרכב יום יומי ובמיוחד אצל נהג חדש יהיה גבוה יותר מן הסתם, שעות איסור התנועה יגרמו לבן לא להגיע לבית הספר בזמן, או לעבור עבירות תנועה בזמן היותו "נהג חדש". יתרה מזו רכב אספנות, ויעידו כולם, הוא בור ללא תחתית ויהיה זה מרגיז מאוד להשבית את הרכב לאחר כל התלאות בגלל חוסר בחלקים או כישלון בטסט. ושיפוץ רכב למצב טוב לא נגמר בצמיגים ברקסים מגבים וצפצפה, ישנם גם מפשירי אדים, חימום, קירור, תקלות חשמל, בלאי פלסטיקים, חדירות מים, קצרים, ועוד ועוד....
מאחר והרכב ישמש לשעות הפנאי בהתאם לחוק ורמת תחזוקתו תשאר נאותה והסוג יהיה מדגם נפוץ כך שחלקי החילוף לא יהיו נדירים והרכב יעבור כ 5000-7000 ק"מ בשנה האם אתה יכול להעריך מנסיונך עלות תחזוקה שוטפת שנתית?

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. מה כולכם מתנפלים על הסגנון כתיבה של ארז? זה דוקא ג'ו שכותב בצורה חצופה ולא מכובדת וקיבל תגובה בהתאם.

2. אף אחד שקונה רכב אספנות על מנת לחסוך כסף לא פוגעה באף מטרה נעלה של ארגון זה או אחר ותפסיקו עם ההתלהמות ועם כל מיני איומים בסגנון "קצה הקרחון".

3. בלי שום קשר (ועם המון קשר) על ארז להבין שרכב אספנות כדוגמאת הוולבו לא תחסוך לו כסף בסופו של דבר וכמו כן, בהחלט יש לתת משנה חשיבות לסעיף הבטיחות.

4. מר זלינגר, מדהימים אותי אנשים כמוך אשר מוכנים להיהרג על צדקת השטויות שהם מעלים על הדף. אין לי שום דרך מכובדת לתאר את דעותיך מעבר ל"שטויות במיץ עגבניות". ארנון, סחטיין על הסבלנות.

 

עם שם כמו "בגירה" מוטב לי כנראה לא להכנס ליער. הלוא בגירה הוא הנמר!

ידידי, מה הייתה חוצפתי? שטרחתי ליידע את פותח השרשור כי הביטוח לסוברו שלו יקר בהרבה מרכב חדיש יותר ואף הבאתי לו דוגמא מהשטח? ומה מגיב הבחור, שלא מעניין אותו עובדות, הוא רוצה אישור כללי מהפורום וממשיך ורוצה לשכנע פה את כל העולם ואשתו שהוא רוצה רכב בטוח לבנו והגיע מזמן למסקנה שוולוו זה הרכב אז שיהיה לו לבריאות!אבל לאור ההתכתבות האינטנסיבית החל מעובי הפח וכלה בהגה קורס, נראה לי שמוטיב הבטיחות כה גבוה אז אולי לקנות מעודפי צהל איזה טנק.

וכי זה גם תשובה חוצפנית?

אגב, הוא לא הראשון ולא האחרון שחרד לגורל בנו על הכביש אבל גם חרדות יתר לא מוסיפות לביטחון הנהג החדש.

Big-Block - I mean a realy Big, the Bigest

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר והרכב ישמש לשעות הפנאי בהתאם לחוק ורמת תחזוקתו תשאר נאותה והסוג יהיה מדגם נפוץ כך שחלקי החילוף לא יהיו נדירים והרכב יעבור כ 5000-7000 ק"מ בשנה האם אתה יכול להעריך מנסיונך עלות תחזוקה שוטפת שנתית?

 

מצבר-עלות-400-800 ש"ח זקוק לטיפול-

4-צמיגים 350X4 ש"ח, את הספר תציל מהמשומשים (הערכת מינימום)

בירוקרטיה- העברת בעלות טסט וכדומה...150-600 ש"ח (הערכה)

ישור קו לרמה סבירה-כל מחיר יהיה נכון! סביר להניח כמה אלפים, שיפוץ ברקסים, תפוחי הגה, מסרק, כיוון פרונט, מגבים, אורות.

קוסמטיקה-כוללת אטימה נגד מים, איניטירה וכד' בסביבות 1000 ש"ח

הילד ירצה מוסיקה טובה?-500-1000 לסטנדרט. יותר במידה וירצה מגבר וסאב....

טיפול מערכת חשמל-חשוב בחורף-400 +-

כיוונים ניקויים תיאומים-כנ"ל (חשוב למניעת התקעות בצד הדרך)

שונות-עץ ריח, כלי עבודה, מקדם ג'אחה-(כולנו היינו בני 17)...._______!

מע"מ (מס ערך מיימון) עוד 1000 ש"ח להפתעות!

 

חשוב לזכור לא ראיתי את הרכב, סך ההוצאות משוערות! יתכנו הפתעות לכאן ולכאן ההערכה גסה ויש מקום למשא ומתן ויכולת שלך בקשרים עם בעלי מוסכים וכושר מיקוח יורידו את הסכומים. הטיפול ברכב חייב בבעל מקצוע מנוסה ואמין, ורכב ישן מפתיע תמיד, ולא כל ההפתעות נחמדות! הנוהג חייב לבדוק לפני כל נסיעה שמן מים אוויר ודלק, ולא לסמוך רק על שעונים, נסיעה מבוקרת עם אוזן אחת על המערכות למניעת בעיות, רצוי אבא מבין עניין ספורטיבי, ובעל סבלנות ברזל, אגב, הילד צריך להיות מיוחד!-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפוא הבאת לנו את המחיר המפוקפק הזה?

 

כנראה כמו השכן שלי, שקנה איזו גרוטאה על 4 ולא רוצה לשים עליה שקל ומקווה שערכה יעלה עם השנים אבל אמרתי לו שהדבר היחידי שיעלה אצל הרכב זה אחוז החלודה!

 

אתה רוצה לעשות "ביזנס" שיעלה לך זול ורכב אספנות זה לא ביזנס.

 

מצידי, תקנה לבנך מה שאתה רוצה רק אל תבלבל לנו במוח עם רכב האספנות שתקנה בשקל וחצי ייתקע כל פעם ותחלום לעבור איתו טסט.

 

ידידי' date=' מה הייתה חוצפתי? שטרחתי ליידע ...[/quote']

 

ג'ו ,

אם הייתי שואל את שאלת פותח השרשור בפורום אנושי (כשכולם ישבים בסלון ומדברים)ומתנסח כמו שהוא התנסח ואתה היית עונה כמו שענית סביר להניח שבמקרה הטוב כל הנוכחים היו מסתכלים עליך בתדהמה על הגסות שלך וחוסר הנימוס שבסגנון תשובתך ובמקרה הרע היית חוטף סטירת לחי מצלצלת.

כנראה שכאשר כל אחד מתחבא מאחורי מסך ה 17 אינצ שלו, קל יותר להתנהג כך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצבר-עלות-400-800 ש"ח זקוק לטיפול-

חיי מצבר כ 3 שנים :800 לחלק ל 3 = 270 ש"ח לשנה

4-צמיגים 350X4 ש"ח, את הספר תציל מהמשומשים (הערכת מינימום)

לפי 10000 ק"מ לשנה החלפה אחרי 4 שנים 1400 לחלק ל 4 =350 שח מחיר 4 צמיגים לשנה

בירוקרטיה- העברת בעלות טסט וכדומה...150-600 ש"ח (הערכה)

טסט 150 שח כפול פעמיים בשנה = 300 שח, העברת בעלות 180 שח סה"כ = 480 ש"ח

ישור קו לרמה סבירה-כל מחיר יהיה נכון! סביר להניח כמה אלפים, שיפוץ ברקסים, תפוחי הגה, מסרק, כיוון פרונט, מגבים, אורות. מקוסמטיקה-כוללת אטימה נגד מים, איניטירה וכד' בסביבות 1000 ש"ח

1000 ש"ח

הילד ירצה מוסיקה טובה?-500-1000 לסטנדרט. יותר במידה וירצה מגבר וסאב....

1000 ש"ח - חד פעמי

טיפול מערכת חשמל-חשוב בחורף-400 +-

400 ש"ח

כיוונים ניקויים תיאומים-כנ"ל (חשוב למניעת התקעות בצד הדרך)

שונות-עץ ריח, כלי עבודה, מקדם ג'אחה-(כולנו היינו בני 17)...._______!

מע"מ (מס ערך מיימון) עוד 1000 ש"ח להפתעות!

1000 ש"ח

 

חשוב לזכור לא ראיתי את הרכב, סך ההוצאות משוערות! יתכנו הפתעות לכאן ולכאן ההערכה גסה ויש מקום למשא ומתן ויכולת שלך בקשרים עם בעלי מוסכים וכושר מיקוח יורידו את הסכומים. הטיפול ברכב חייב בבעל מקצוע מנוסה ואמין, ורכב ישן מפתיע תמיד, ולא כל ההפתעות נחמדות! הנוהג חייב לבדוק לפני כל נסיעה שמן מים אוויר ודלק, ולא לסמוך רק על שעונים, נסיעה מבוקרת עם אוזן אחת על המערכות למניעת בעיות, רצוי אבא מבין עניין ספורטיבי, ובעל סבלנות ברזל, אגב, הילד צריך להיות מיוחד!-רן

לפי החשבון שלך הבאת הרכב למצב מצויין יעלה לי כ 4500 ש"ח בשנה כולל 1200 ש"ח ביטוח חובה + צד ג' + גרירה

5700 ש"ח ויש לי רכב אספנות מטופל ושמור למשך שנה שלמה.

זה עדיין פחות מהביטוח שאני צריך לשלם במידה ואני מוסיף אותו לביטוח של הסובארו.

תודה

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם.

 

בעניין ההתנצחויות- אתה (פותח השרשור) צודק וגם אתה (ג'ו כמדומני) צודק.

 

המחירים יכולים להגיע להפרשים כאלה בנקל, אם מחשבים,מבלי להית בקי בפרטים, באזור מגורים, סוג הבית (קרקע\קומות), גניבוּת הרכב, תביעות ביטוח (אם אין לנהג פוליסה קודמת אזי אין מקום להוזלה)וכו'.

 

בענין הבטיחות אני חושב, מבלי להתנשא או לזלזל באחרים כאן, שיש לי המון מה להוסיף.

 

כמתנדב מד"א פעיל מ1999 עד היום, יש משקל כבד מאוד לאופן בניית הרכב על אבזורו הבטיחותי בשרידות הנוסעים.

 

פעם אחר פעם אנשי ההצלה ואני בינהם רואים את החשיבות שלך אביזרים כגון כריות אוויר, קדם מותחנים, קורות סופגות אנרגיה, הגאים קורסים וכו' (על חגורות בטיחות אני כבר לא מדבר)

 

לדוג', אחת התאונות הטריות, מהחודש אחרון:

 

תאונה חזיתית במהירות עירונית של סקודה פייבוריט(להערכתי 90-91) ופיז'ו 306 (להערכתי בהדגמים האחרונים של 00'-01)

 

לסקודה נפל המספר והתעקם הפגוש הקדמי, בנוסף מכסה המנוע התכופף.

הפיז'ו התעוותה לחלוטין!! קורות הגג וכלוב הנוסעים יצרו מעין "ניפוח" של תא הנוסעים.

 

נהג הסקודה פצוע בינוני, שברים בגפיים תחתונות, פריקת כתף שמאל (כנראה הייתה מחוץ לרכב), חשד לפגיעת בטן (בטן חריפה), קשיי נשימה עקב מכה בחזה מההגה.

נהג הפיז'ו עבר מסכת שכנועים ע"מ לבוא ולעבור בדיקות שהכל בסדר,. חוץ מלחץ נפשי עקב התאונה יצא ללא שריטה!

 

2 הנהגים היו חגורים.

 

מה תגידו?

 

קניתי רכב לאחרונה.

אחד השיקולים שלי היה בטיחות.

קניתי פונטו ספייס, 2 כריות אוויר, ABS.

 

אני מבין כמה יקרה אחזקת רכב.

לטעמי:

לחסוך בעיצוב

לחסוך באבזור הנוחות

לחסוך על מערכת

לחסוך על נאונים

לחסוך על מגנזיום

לחסוך על המון דברים

 

אין מקום לחסוך בבטיחות.

 

 

גם אם בנך נהג זהיר, לא תמיד התאונות קורות באשמתינו.

השקע 6300 בכל שנה, ושבנך נוהג, אתה תהיה יותר רגוע.

 

מקווה שנתתי נקודות למחשבה.

 

סימון377.

מחפש ווספה לחלקים\חלקים לווספה לטובת פרוייקט.

כשאין סוס, גם חמור טוב. (רק שלא יהייה פרד)

לא בשביל כולנו הנשימה הבאה מובנת מאליה- לחץ לפרטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6051 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...