Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית רכב אספנות לנהג חדש כמפלט לתעריף ביטוח דרקוני


erez59
שימו לב! השרשור הזה בן 6050 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רכב אספנות לא נועד על מנת לצמצם עלויות

תקנה סוברו DL וזהו

לא מחזיקים אספנות אם אין לך שום קשר לרכב

זה לא עוד גרוטאה

mustang 67 GT, 302 engine t5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ארז,

אתה יוצא מנקודת הנחה שתחסוך כ-5,000 שקלים ויותר אם תרכוש רכב אספנות.

התיקונים והאחזקה השנתית יעלו לך יותר - בפרט שאתה מדבר על רכב לשימוש יומיומי.

 

לוולוו בתצורות המרובעות, יש חזות של "טנק" לא משנה איזה שנה היא. החזות הזאת יכולה לטעת בנהג הצעיר תחושת ביטחון מוטעית.

 

כשיגמרו חודשי הליווי, תהיה בטוח שהילד יקח את הרכב למבחן כושר וביצועים ויבדוק כמה אפשר לסחוט מהמנוע העייף. דבר זה בהחלט לא יוסיף אריכות ימים לתקינות הרכב.

 

אם אתה מדבר על בטיחות - כמו שאמרו לפני מספר פעמים - וולוו בת 30 או בת 15 אינה בטוחה כמו מכונית קטנה ומודרנית מהשנתונים האחרונים.

 

תראה את הסירטון בשירשור זה ותקבל חומר למחשבה. הוולוו כאן הרבה יותר צעירה מאספנות:http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=175148

 

אני לא נגד וולוו כרכב - אני בעצמי בעלים של אחת כזאת שנראית כמו מקרר על גלגלים.

 

תפריד בין אספנות לבין רכב יומיומי ובטיחותי לילד.

אתה באמת דואג לילד - תן לו את המכונית החדשה שלכם, היא הרבה יותר בטיחותית ואמינה ואל תחסוך כסף בענין הזה.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, ג'וי, (דרך אגב, גם לכלבה שלי קוראים ג'וי), לא כתבתי את מה שכתבתי כדי לבלבל לך את המוח שמין הסתם לא שוקל מי יודע מה

 

הגעת לפורום של חברים, שמנסים לעזור לאחרים, בהתנדבות, במתן עצות והמלצות מנסיונם.

אתה בטוח שהיחס שלך תורם לפורום ? או מעודד אחרים לעזור לך ?

גם אם אתה באמת חושב שכן, שמור את התגובות האלו לעצמך.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקבות כל מיני "חסכנים" למיניהם נושא האספנות עלול להיפגע בעתיד.

רכב אספנות קונים כי אתה אספן ואוהב את התחביב הזה לא כי אתה רוצה לחסוך עלויות.

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וולבו לא נתקעת אם היא מטופלת כהלכה !

כמובן, אבל טיפול כהלכה מצריך ידע, זמן, סבלנות, התאמת הנהיגה לרכב, שמירה על סטנדארט מסוים, כלים, רצון ואהבה, וכסף......

ניראה לך שנער שזה לו הרכב הראשון יעמוד בזה?

רכב אספנות קונים מאהבה או שלא קונים בכלל, חיסכון בטח שלא!-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם השטות על "פח עבה" היא..שטות. כי הפחנועים המלוכסנים בנויים בכוונה כדי לספוג את האנרגיה לפני שהיא באה לנהג. לכן הקריסה שלהם דווקא בטוחה יותר.

היתרון ב"פח עבה" כשפוגש פחנוע מלוכסן,שהאזורים סופגי האנרגיה בפחנוע מגינים גם על הנהג ב"פח עבה"

ואם הפח מספיק עבה, ב"פח עבה"-האנרגיה כולה נספגת במלוכסן.

רוצה לומר-בפגישה בין מלוכסן וקיר,עדיף להיות הקיר.

עליך לטפח מוזרויותך מגיל צעיר,כדי שלכשתזדקן לא יחשבו שעף לך בורג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון ב"פח עבה" כשפוגש פחנוע מלוכסן,שהאזורים סופגי האנרגיה בפחנוע מגינים גם על הנהג ב"פח עבה"

ואם הפח מספיק עבה, ב"פח עבה"-האנרגיה כולה נספגת במלוכסן.

רוצה לומר-בפגישה בין מלוכסן וקיר,עדיף להיות הקיר.

אז זהו שלא תמיד...בתוך הנהג ישנם איברים שמצופים ברקמות, נוזלים, ושאר ירקות כאשר אתה נוסע במהירות מסויימת ונעצר לפתע, האיברים האלה ממשיכים קדימה מכוח האנרציה, ולא פעם הפגיעות הפנימיות חמורות מהפגיעות החיצוניות. אם הרכב שלך יספוג 80% מכוח האנרציה הנהג ישמור על שלמות איבריו!

ב"מחקר" מעניין שבוצע ב"טופגיר" נלקחו מכוניות משנות השמונים מול מכוניות מודרניות יותר, ובמבחני ההתרסקות, סבלו הבובות שבתוך הרכבים הישנים מפגיעות קשות הרבה יותר מאלה שברכבים המודרניים, בהתאמה! פח עבה טוב יותר לפגיעה מינהלתית בעת חנייה, במהירות גבוה, הוא לא יעזור ואולי אפילו יזיק! הטכנולוגיה המודרנית עולה על משקלה בפלדה!-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובמילים אחרות, בפח רך, הרכב סופג את האנרגיה. בפח עבה היא עוברת לבני האדם.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי עובי הפח:

כל הכבוד ל"מדענים" אבל הם טועים. פח דק זו מלכודת מוות, כמו שהוכח, לצערנו, בעשרות התאונות האחרונות, כשאנשים נלכדו בפנים, ונמעכו למוות. אני רוצה לראות נהג של טנק (פח עבה) שהתנגש עם דה שבו (פח דק "סופג") מתלונן על כך שהפח שלו לא "ספג".

לגבי בטיחות, בתנועה של היום, בייחוד עם כל ה"סופגים" אין כמו אמריקאית ענקית (וזה, לצערי, מנסיון).

 

ובנוסף, אספנות זו אומנות ותחביב. בשום אופן לא דרך לחסוך כסף. יתרה מזו, אם תופעה כזו (יש עוד, לצערי) תתפשט, עלולה הרשות לבטל את הפריבילגיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילן, אתה מדבר בידענות על נושאים שאינך מבין בהם, ומקיש היקשים לוגיים שגויים.

 

קח את אותו הטנק, ופגע במהירות 50 קמ"ש במחסום מוצק שהטנק אינו יכול לחדור.

הטנק יעצר על המקום, ובגלל שהוא עשוי פלדה, המעיכה (שסופגת חלק מאנרגיית בפגיעה) תהיה מינימלית. כל אנרגיית הפגיעה תועבר אל יושבי הטנק, ואלה יקרעו מבפנים, פשוטו כמשמעו.

הם יסבלו מפגיעות פנימיות קשות, אולי אף ימותו כתוצאה מדימומים פנימיים. אם לא, יגרם להם נזק מוחי כמעט ודאי, כיוון שהמוח אינו יכול לספוג זעזוע שכזה מבלי להימעך בתוך הגולגולת.

 

כעת קח מכונית מודרנית - פחנוע לשיטתך, ופגע באותו המחסום. אזורי הספיגה שבחזית הרכב יקרסו בצורה מתואמת, יספגו מקסימום מאנרגיית הפגיעה. תא הנוסעים ישאר שלם כיוון שהוא נבנה מחומרים שאינם מתוכננים לקרוס.

מותחני חגורות הבטיחות יצמידו את יושבי המכונית למושב, ושברירי שניה בטרם עוצמת הפגיעה שתפעל על גופם תהיה מקסימלית, מגבילי העומס שבחגורות ישחררו מעט את גופם כדי לנוע. כריות האוויר ימנעו פגיעה קשה של הראש בהגה.

 

בסופו של ניסוי, המכונית תהיה מעוכה לחלוטין, אבל הנהג יצא ממנה חי.

 

 

בתוכנית רכב בריטית ריסקו רנו מודוס מול וולוו 940 - לנהג הוולוו לא היה סיכוי.

כך גם היה ברסוק של רנו אספאס מודרנית מול לנדרובר דיסקברי בן כמה שנים.

 

מותר לך לחוש תחושות בטן שליליות בנוגע ל"פחנועים" מודרניים, אבל העובדות המדעיות מלמדות שעדיף לך לשבת באחד כזה אם נגזר עליך להיות מעורב בתאונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הנהג הממוצא, צריך לגרוס את כל רכביו, אילו שלא עומדים בקריטריונים של רנו אספיס או רנו מודוס ולרוץ לסוכנות הקרובה?

האם בעוד כמה חודשים יצאו בפיתוח חדש שמגן על הנהג טוב יותר מרנו מודוס או אספיס נאלץ לגרוס אותן גם? איפה הגבול? אולי עדיף להגביל את מהירות הנסיעה ל 40 קמ"ש וע"י זה להקטין עוד יותר את הסיכוי להפגע בתאונה? אני חושב שאנחנו צופים יותר מידי בתוכניות רכב המיועדות לעשירון העליון ומנסים להרשים את החברים בפורום ב"ידענות" שלנו. אני מניח שכל אחד ואחד בפורום הזה מחזיק לפחות רכב אחד בבעלותו שלא עומד בקריטריונים של רנו מודוס, אספיס ודומיהן, נוסע עליהן בשבתות ובחגים ואולי גם ביום יום ולא חושב על תאונה חזיתית עם פחנועים מודרניים סופגי אנרגיה למיניהם.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כמובן צודק, ובסופו של דבר זכותך לקבל כל החלטה, ובלבד שתהיה מודע לכל הנתונים.

 

אני נוהג ביומיום במכונית מיושנת בת 16, שציוד הבטיחות היחיד בה הוא חגורות בטיחות.

אני אוהב את המכונית הזו מאוד, נהנה מכל רגע שאני נוהג בה, אבל יודע שבתאונה היא תתקמט לחלוטין.

 

אשתי ובני נוסעים בספינה מודרנית בת חמש, עם כל ציוד הבטיחות האפשרי.

 

כל עוד אתה מודע לכך שבעשר השנים האחרונות (מאז ארגון Euro NCAP החל לבצע ניסויי ריסוק בלתי תלויים) השיפור בבטיחות המכוניות היה עצום, אתה מוזמן לרכוש מה שתרצה.

 

לידיעתך, מכוניות משומשות עם אבזור בטיחות בסיסי (כרית אוויר + ABS) ניתן לרכוש בסכומים די נמוכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים של וולוו (כמעט) אספנות ואחת שמתוחזקת כהלכה אני יכול לומר לך את הדברים הבאים:

 

1) זה בכלל לא זול להחזיק אותה.

2) הבת שלי ( בת 18 ) ממש לא אוהבת לנהוג בה.

 

הייתי ממליץ לך לבדוק סוכני ביטוח אחרים ובמיוחד את "ביטוח ישיר" שעלויות הביטוח לנהג חדש הן הגיוניות הרבה יותר מהמספרים שנקבת לרכב כמו שלך.

 

במקרה שבכל זאת חשקה נפשך ברכב לבן, במצב שוק המשומשות של היום תוכל לקנות רכב משומש בן 10 שנים בכ-10000-15000 ש"ח כזה שהבן שלך יאהב יותר, וגם לא יעלה הרבה להחזיק.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, אתם מפספסים פה ניקודה, לפחות חלקכם: במה לנהוג וכמה לסכן את עצמו ואת ילדיו- זה עניין אישי בהחלט של הבחור המקבל ההחלטה. כאן אני לא חושב, שמישהו מאיתנו צריך לתת לו עיצות, והוא גם לא מבקש את זה. מה שכן- עצם הגישה של "קניית רכב אספנות לנהג חדש כמפלט לתעריף ביטוח דרקוני"- זה בדיוק, אבל בדיוק המתכון לצרות העתידיות, שכולנו, אני מאמין, מנסים למנוע- כולל, אגב, גם לאותם אלה, שעושים את זה, שכן גם הם ייפגעו בסופו של דבר מעליית המחירים הבלתי-נמנעת לדעת רבים, באם אכן ירבו המיקרים של שימוש כזה ברכבי האספנות, ובמקום לקבל חסכון- ייתקעו בסופו של דבר עם גרוטאה שאחזקתה "הכללית" עולה כמו כל רכב חדש, פלוס הוצאות תיקונים וכ"ד, ואין כל אפשרות למכור אותה! רכב אספנות- זה רכב אספנות, הנועד לתחביב, ולא לחסכון, כפי שציינו כאן כמה לפניי! אין מה לעשות- אי אפשר גם לאכול, וגם להשאיר עוגה שלמה, עם כל זה, שמובן לי בהחלט רצון בכך.

 

עם כל זה- אינני חושב, שאנחנו צריכים ישר לתקוף את האיש, שכן הוא בסה"כ שאל שאלה תמימה, אלא לנסות להסביר לו. התקפות בסיגנון של מה שהיה כאן- לא רק, שלא תורמות לעניין, אלא גורמות ישר לתגובה של "אנטי" בסגנון: "למה מי אתם, שתגידו לי מה לעשות?!", וזה בדיוק מה שראינו כאן שקרה עד עכשיו. ומה עשינו בזה?:roll: -אולי, לו נסביר לו בצורה רגועה, ושקטה, מה הבעיה ומה עלולות להיות ההשלכות מזה- הוא יבין ויסכים איתנו? -לדעתי- אין מקום להפחיד, מכוון שלא מדובר כאן בילד, אלא במישהו, שכבר יש לו אוטו ישן (שאגב, אני מאד אוהב את הדגם הזה), וכנראה שכן אוהב את הנושא, כפי שלפחות טוען בעצמו.

 

בקיצור, ולסיכום: טכנית, כמי, שכנהג חדש נהג שנים אך ורק במכוניות הישנות, שגילן המינימלי היה 20+ -אינני חושב, שזו הבעיה כאן. כאמור- הבעיה האמיתית- הגישה של ליקנות רכב אספנות כניסיון לחסוך בעלויות האחזקה- ואת זה אני הייתי רוצה, שאתה תבין. ושכל מי שחושב על זה יבין. זה הכל. יום טוב ורגוע לכולנו!:-D

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הנהג הממוצא, צריך לגרוס את כל רכביו, אילו שלא עומדים בקריטריונים של רנו אספיס או רנו מודוס ולרוץ לסוכנות הקרובה?

האם בעוד כמה חודשים יצאו בפיתוח חדש שמגן על הנהג טוב יותר מרנו מודוס או אספיס נאלץ לגרוס אותן גם? איפה הגבול? אולי עדיף להגביל את מהירות הנסיעה ל 40 קמ"ש וע"י זה להקטין עוד יותר את הסיכוי להפגע בתאונה? אני חושב שאנחנו צופים יותר מידי בתוכניות רכב המיועדות לעשירון העליון ומנסים להרשים את החברים בפורום ב"ידענות" שלנו. אני מניח שכל אחד ואחד בפורום הזה מחזיק לפחות רכב אחד בבעלותו שלא עומד בקריטריונים של רנו מודוס, אספיס ודומיהן, נוסע עליהן בשבתות ובחגים ואולי גם ביום יום ולא חושב על תאונה חזיתית עם פחנועים מודרניים סופגי אנרגיה למיניהם.

 

ידידי הזועם

החיים הם אוסף של פשרות, ולצערי הנהג הישראלי יעדיף להשקיע בספויילרים, גלגלים רחבים מערכת שמע משוכללת ובצבע מטאלי, לפני מערכת בקרת משיכה ושאר צעצועים אלקטרוניים מצילי חיים, ככה זה, וזאת הסיבה שהמדינה מחייבת רכב מודרני לעמוד בסטנדרט בטיחות מסויים, כי אם היא לא תעשה זאת, מעט מאוד נהגים יעשו זאת, רוב רכבי האספנות שברשתינו אינם עומדים בשום קריטריון בטיחות מודרני, אבל מה אנו נוהגים ברכב מעט מאוד, בעיקר בסופי שבוע, בזהירות ובסבלנות הראויה, ורובינו נהגים מנוסים, לתת לילד שעכשיו סיים את לימודי הנהיגה שלו שיתמודד עם רכב שתוכנן כמה עשורים קודם לכן כרכב ראשון, יהיה משגה! לוולוו פרט לפח העבה והכבד, הנעה אחורית, מה שמחייב פרק הסתגלות לנהיגה אחרת, ומחייב תחזוקת צמיגים טובה ולא מתפשרת, ההיגוי ברכב מעורפל ומשקר, והבטיחות האקטיבית שלו שואפת לאפס גם כשהיה רכב חדש! הבולמים, המתלים, ושאר האביזרים הבטחותיים (הפשרת אדים למשל) מזגן, נמצאים כמה דרגות מתחת לרכב בו למד בנך נהיגה, כל המחקרים המודרניים מצבעים על כך שהרכבים הישנים פחות בטיחותיים ויותר מסוכנים, אתה יודע אחרת, בבקשה, אנו חיים בארץ דמוקרטית ואתה רשאי לבחור עבור בנך את הטוב ביותר לדעתך, אנחנו מלמדים אותם מגיל אפס להיזהר מסכנות, שולחים אותם לצבא בתפילה שהכל יסתיים בשלום, אבל כשמגיעים לכביש, הישראליות מנצחת-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6050 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...