Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] הח' בולמי זעזועים בטויוטה קורולה (95')


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 6020 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמידי שבוע בפינתנו השבועית, בלעדית ל CF, פרוייקטים מצולמים - והפעם: החלפת בולמי זעזועים בטויוטה קורולה 1995.

החלפת הבולמים הקדמיים כוללת פירוק תושבת המתלה העליונה (3 ברגים) ועוד 2 ברגים בחלקו התחתון של הבולם (למעשה, חלקו התחתון של המתלה כולו).

טרם הוצאת המתלה לגמרי מהרכב יש צורך בפירוק בורג נוסף שמאבטח את צינור הבלמים לבולם עצמו. כאן טויוטה פשוט הצמידו את הצינור בלמים למתלה בצורה שקל מאוד לפרק (שחרור בורג) - במתלה האחורי זה אחרת.

הלאה: הוצאת המתלה החוצה, כיווץ הקפיץ, פתיחת הבורג המאבטח את הבולם, הוצאת הבולם הישן + העברת הגומיות הרלוונטיות וסגירת המכלול בסדר ההפוך לפתיחה (סגירת הבורג המאבטח את הבולם, שיחרור הקפיץ והתקנת המתלה).

 

החלפת הבולמים האחוריים כוללת בראש ובראשונה את הסרת משענת המושב האחורי - פעולה פשוטה מאוד בקורולה.

לאחר מכן יש צורך (כמו במתלים הקדמיים) בפתיחת 3 ברגים בחלקו העליון של המתלה (יש לציין שהגישה לשלושת הברגים הללו במתלה האחורי מאוד נוחה יחסית לאמפרזה שלי).

את חלקו התחתון של המתלה האחורי, כמו הקדמי, מפרקים ע"י הסרת 2 ברגים נוספים.

במתלה האחורי נתקלנו ב-2 דברים שלא נתקלנו בבולמים הקדמיים:

1. היה עלינו לשחרר את צינור הבלמים בנקודה מסויימת (בניגוד לבורג פשוט בקדמיים) ולבצע לאחר מכן ניקוז אויר ממערכת הבלמים האחוריים.

2. פתיחת אום נוסף המאבטח את המוט המייצב האחורי לבולמים האחוריים (עוד דבר שכנראה מסביר את ההנהגות הבטוחה והצפויה של הקורולה).

 

גם כאן, כמו באין ספור מכוניות אחרות נתקלנו בבולם של KYB עם חותמת מקורית של TOYOTA בסמוך אליו (נתקלו בזה גם בסובארו וגם ברנו קליאו !).

הבולמים המקוריים הוחלפו לאחר כבוד ב KYB (שהם גם כן מקוריים) מסוג שמן.

 

יש לציין כי העבודה על הטויוטה מאוד קלה, מרווחת, צפויה ונוחה.

לא נתקלנו בקשיים מיוחדים והכל נמצא "מול העיניים" עם גישה מצויינת לכלים גדולים.

יש לציין לרעה (לא קשור לבולמים) את הפילטר שמן המעצבן שנמצא דווקא מתחת לסעפת הפליטה ואי אפשר לגשת אליו עד שהאוטו לא מתקרר.

 

להלן התמונות, תהנו.

 

איציק

Dscf0450.jpg

Dscf0446.jpg

Dscf0444.jpg

Dscf0442.jpg

Dscf0441.jpg

Dscf0439.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך...

Dscf0458.jpg

Dscf0465.jpg

Dscf0464.jpg

Dscf0452.jpg

Dscf0451.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו זה.

סה"כ זמן עבודה: כ-4~ שעות לערך (ברוטו).

המתלים הקדמיים היו קלים (תוך שעה ו 25 סיימנו עם החלק הקדמי), מאחורנית היה יותר "קשה" אבל באמצע גם עשינו הפסקת בוקר ואכלנו בורקסים :-)

 

אגב, למי ששואל:

הרכב המדובר הוא, כפי שצויין, ממודל 1995 (אוטומטי)

עבר 140,000 ק"מ על הבולמים המקוריים.

מהבולמים המקוריים 2 יצאו מתים לגמרי, 2 נוספים יצאו חיים בקושי.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא כזה מסובך - האוטו רך להחריד, מתנדנד כמו מטוטלת בכל זעזוע קטן.

נשמעים גם נקישות בעת הפעלת לחץ על איזור הנתמך ע"י בלם מסוים

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד :mm_yeah:

 

אם אפשר...

 

איך זיהיתם שהבולמים גמורים?

 

רכב עם 140,000 ק"מ ובולמים מקוריים = 100% בולמים גמורים.

עובדה: 2 יצאו מ-ת-י-ם לגמרי ועוד 2 במצב אנוש.

 

אני ראיתי מכאן שהם נוזלים..

הם לא נזלו בכלל - הסימנים שראית היו של WD40 שריססנו לצורך שיחרור קל של הברגים.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק - כל הכבוד לך.

 

אודה לך אישית בפעם הבאה שאגיע למרכז אם תוכל לרשום גם באיזה כלי עבודה השתמשת.

 

פרט מאוד חשוב.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק - כל הכבוד לך.

 

אודה לך אישית בפעם הבאה שאגיע למרכז אם תוכל לרשום גם באיזה כלי עבודה השתמשת.

 

פרט מאוד חשוב.

 

שמוליק

 

היי שמוליק

 

דובר כאן על נושא הכלים בעבר.

 

תזכורת: אני עובד עם סט כלים של PROXENE (דרייב בגודל של 1/2") ומפתח-ברגים חשמלי בעוצמה של 800W לפתיחת ברגים/אומים/WHATEVER.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני החלפתי בולמים לטויוטה שלי,93 :

 

איציק ,ראיתי שקנית בולמים של קייבה.

הלכתי לטויוטה ושאלתי,הם שמים שם בולמים של קייבה, שטויוטה יפה מייצרים.הם אמרו לי שזה חברת בת,ושזה התחליפי שהם שמים. (מקוריים עולים 7500 ש"ח!). הם שמים תחליפיים ובזה הם עובדים.

כמובן שיש עוד כמה סוגים כמו מונרו (או מונרו רפלקס),אך הם המליצו על אלה.

הלכתי עם הדגם לחנות לחלקי חילוף, הזמנתי 4 בולמים כאלה וחבר שלי החליף לי אותם.

2 אחוריים היו גמורים, 2 קדמיים גוססים מאוד. האטו כבר 185000 ק"מ עם המקוריים.

 

דברים שהשתנו לאחה החלפה:

 

האוטו נעים יותר לנסיעה,אפילו נעים מאוד ונוח להפליא. הבולמים "בולעים" מהמורות וכלל לא מורגשים, האוטו קיבל קצת גובה, בבלימה האוטו לא צולל למטה כמו בעבר,דבר משונה קצת אבל מתרגלים (הייתי רגיל לצלילה פתאום זה מפחיד).

הלכתי למגרש כדי "לשהשתולל" קצת- האוטו כלל לא מתנגנד בסיבובים ולא מתפתל לו בפניות.

באמת עולם אחר...

כל הסיפור כולל הרכבה עלה לי 2100 ש"ח. (בטויוטה רצו 3600).

I30 CW

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני החלפתי בולמים לטויוטה שלי,93 :

 

איציק ,ראיתי שקנית בולמים של פרימיום. איני מכיר את הבולמים הנ"ל.

הלכתי לטויוטה ושאלתי,הם שמים שם בלמים של חברת בת שטויוטה יפה מייצרים. (מקוריים עולים 7500 ש"ח!). הם שמים תחליפיים ובזה הם עובדים.

הלכתי עם הדגם לחנות, הזמנתי 4 בולמים כאלה וחבר שלי החליף לי אותם.

2 אחוריים היו גמורים, 2 קדמיים גוססים מאוד. האטו כבר 185000 ק"מ עם המקוריים.

 

דברים שהשתנו לאחה החלפה:

 

האוטו נעים יותר לנסיעה,אפילו נעים מאוד ונוח להפליא. הבולמים "בולעים" מהמורות וכלל לא מורגשים, האוטו קיבל קצת גובה, בבלימה האוטו לא צולל למטה כמו בעבר,דבר משונה קצת אבל מתרגלים (הייתי רגיל לצלילה פתאום זה מפחיד).

הלכתי למגרש כדי "לשהשתולל" קצת- האוטו כלל לא מתנגנד בסיבובים ולא מתפתל לו בפניות.

באמת עולם אחר...

כל הסיפור כולל הרכבה עלה לי 2100 ש"ח.

 

אחלה...

 

הבולמים המקוריים של TOYOTA הם גם כן של KYB - ולכן KYB הוא לא בדיוק "תחליפי" עם כי מקורי....

 

אגב, המחיר ל-4 בולמים כולל עבודה עלה לבעל הרכב פחות מהסכום שציינת - אבל כאן מדובר בפריבילגיה שלי (הנחה טובה) על מוצרים כגון אלו...

ההצעת מחיר של מוסך טויוטה היתה באיזור ה 3000++ שח.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום איציק ,

חבל"ז של עבודה .. אתה כל פעם מדהים אותי מחדש בפרוייקטים שלך .

 

יש לי שאלה :

 

איך אתה מחשיב את רמת הקושי של העבודה הזאת ואם צריך כלים מיוחדים , יש לי אותו סט כלים כמו שלך ( PROXEN 1/2 ) ...

 

תודה רבה ,

אלי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא כזה מסובך - האוטו רך להחריד, מתנדנד כמו מטוטלת בכל זעזוע קטן.

נשמעים גם נקישות בעת הפעלת לחץ על איזור הנתמך ע"י בלם מסוים

 

:oops::oops:

 

בנוסף לנ"ל

כשסגרתי היום את הדלת האוטו התנדנד

היתכן?

בולמים גמורים? :oops:

 

כמה תעלה לי החלפת בולמים באימפרזה טורבו אם הם באמת גמורים??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום איציק ,

חבל"ז של עבודה .. אתה כל פעם מדהים אותי מחדש בפרוייקטים שלך .

 

יש לי שאלה :

 

איך אתה מחשיב את רמת הקושי של העבודה הזאת ואם צריך כלים מיוחדים , יש לי אותו סט כלים כמו שלך ( PROXEN 1/2 ) ...

 

תודה רבה ,

אלי .

 

אל תשכח מכווץ קפיצים.

 

בזמנו ישראל (KITT) קנה אחד, ואני חושב שזה אותו אחד שאיציק השתמש בו. משהו כמו 400 שקלים.

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6020 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...