Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6913 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

Muataz,

 

הרכב שלנו לא לימון. זה תירוץ שבעלי סיטרואן המציאו.

בכל התקלות הנ"ל, שהגענו למוסך ידעו מיד במה מדובר "כן, זו בעיה ידועה בדגמים האלה"...

 

אם תעשה סבב מוסכים קצר ותברר על הדגם הזה, תוכל לראות זאת בעצמך.

 

בכל אופן, הדיון הוא לא על אמינות הC5 [למרות שהזכרתי את זה] אלא על התאמת מנוע 1.8 לרכב בסדר גודל הזה.

לעניות דעתי, ביצועי הC5 בדגם ה2.0 הם סבירים בלבד ביחס למתחרות [ובדקתי את כולם].

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
זה לא DW, אלא EW, אלא אם קנית C5 דיזל בטעות

אכן, EW. טעות בהיסח הדעת.

הטענה שמנסה ליחס לו סימפטומים של הסדרה הקודמת פשוט אינה עומדת במבחן המציאות, וחבל לפזר רמזים שאין להם אחיזה (לפחות כרגע) במציאות.

הרכב שלנו לא לימון. זה תירוץ שבעלי סיטרואן המציאו.

בכל התקלות הנ"ל, שהגענו למוסך ידעו מיד במה מדובר "כן, זו בעיה ידועה בדגמים האלה"...

או. שוב מומחה מגובה בסטטיסטיקה של מאות כלי רכב.

תקרא. תנסה להפנים.

פורסם

רק למען הדיוק: לא בעלי סיטרואן המציאו את המושג הזה. זה קיים אצל כל היצרנים, ללא יוצא מן הכלל.

חיפוש קצר בגוגל יניב תוצאות מעניינות.

אני מתנצל על הסטיה מנושא הדיון, אבל קביעתו של אביעד מוציאה אותי משלוותי - במיוחד כשהיא, איך לומר זאת בעדינות, די רחוקה מהאמת.

הביצה שלי התחילה להטיל תרנגולות זהב

פורסם
אני מתנצל על הסטיה מנושא הדיון, אבל קביעתו של אביעד מוציאה אותי משלוותי - במיוחד כשהיא, איך לומר זאת בעדינות, די רחוקה מהאמת.

מבלי להתייחס לעניין המושג "רכב לימון" והתאמה או אי-התאמה של מנוע 1.8 או 2.0 ל C5... בכל שאר הדברים קביעתך דווקא מוציאה אותי משלוותי - במיוחד כשהיא, איך לומר זאת בעדינות, רחוקה מהמציאות הקיימת...

 

לי יש את הדגם שלפני המתיחת פנים שמגיע עם 138 כוחות סוס ו10.8 ל100.

והC5 שלי לא עושה ב12 + ל100, אל תדבר סתם אם אין לך משהו חכם להוסיף.

ניב

 

חבר'ה, אין צורך לריב, יש פתרון !

 

אביעד, תארגן את ה C5 לערב אחד.

ניב, תארגן את ה C5 לערב אחד.

אנוכי - יבוא עם רכבו הפרטי בעל 115 סוסיו (אי שם לפני 10+ שנים).

 

ואז... נבדוק את העניין ונראה מי מאיצה מהר יותר ל 100 קמ"ש ונחזור לעדכן כאן בשירשור.

הולך ?

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

איציק - אשרי המאמין...

זכותך לחשוב מה שאתה רוצה; המציאות קצת שונה.

הביצה שלי התחילה להטיל תרנגולות זהב

פורסם
איציק - אשרי המאמין...

זכותך לחשוב מה שאתה רוצה; המציאות קצת שונה.

 

דווקא לא דיברתי על אמונה... דיברתי על מציאות.

רמז: קרא את החתימה שלי.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

ארנון,

סטטיסטיקות אמינות לא מעניינות אותי.

 

אנחנו מחזיקים בבית 3 צרפתיות [2 סיטרואן].אני יודע בדיוק מה היתרונות והחסרונות שלהן ולא קניתי/לא קניתי אותן בגלל סקרי אמינות כאלו ואחרים.

דיברתי מניסיוני, אתה לא חייב להסכים.

 

איציק- במהיריות נמוכות, עד 100 נניח אין לסי 5 שום סיכוי. עד שהAL4 יגיב, היפנית כבר תעביר ל2.

פורסם
איציק- במהיריות נמוכות, עד 100 נניח אין לסי 5 שום סיכוי. עד שהAL4 יגיב, היפנית כבר תעביר ל2.

תראה, אביעד, בעיקרון אתה צודק.

גם בבית שלי יש C5 (אחרי מתיחת פנים) ואלה ממצאיי: ביציאה מהמקום יש תגובה עלובה ביותר מהזמן שבו לוחצים על הדוושה עד שהרכב יוצא מהמקום ועד שמגיע הכוח (איפשהו ב-3500). במעבר מראשון לשני יש חור קטן ומציק בין 50 ל-60 קמ"ש. אבל כאלה דברים מפריעים רק לפדנט כמוני, את שאר בני הבית זה לא מטריד.

אז שנינו מסכימים שהרכב לא יועד למירוצי דראג.

אבל עדיין, עוד לא הגעתי למצב שנתקעתי אחרי תנועה, אני עדיין עוקף אותם בלי קושי בעליות. והקשקוש הזה "עד שה-AL4 יגיב" פשוט לא נכון, הגיר מגיב מצויין ללחיצה על הדוושה ומוריד הילוכים בזריזות! ואם זה לא ככה ב-C5 שלך אתה מוזמן לסיבוב על ה-C5 שלי.

 

אבל בשורה התחתונה, הרכב של אמא, לא מעניין אותה 0-100, אולי מעניין אותה 0-70.

למרות שיש לה מנוע וגיר "זבל לא מהעולם הזה" יש לה יתרונות אחרים שבזכותם היא נקנתה לאמא.

קודם כל- בטיחות. עד שהניסן קשקאי נבחנה, ה-C5 הייתה המכונית הבטוחה ביותר שנבחנה ע"י NCAP עם OVERALL של 36 נקודות.

נוחות נסיעה שרק מכוניות פאר יכולות להציע.

מרווח גדול מאחור.

המון אבזור וגאדג'טים.

וכן, לדעתי היא נראית מצויין באדום.

ואפילו שזאת הצרפתית ה-5 בבית המילה מוסך היא לא מה שמטרידה אותנו.

פורסם
ארנון, סטטיסטיקות אמינות לא מעניינות אותי.

אביעד, תן לי להסביר לך משהו על טיבה של סטטיסטיקה.

בעולם חיים נכון לעכשיו בסביבות שבעה מיליארד בני אדם.

כל אחד ואחד מהם משוכנע שהשמש זורחת לו מהתחת, ושהחוויות הסובייקטיביות שלו הן בוודאי האמת המוחלטת שלפיה מתנהל היקום.

 

כך התנהלה האנושות במשך המון המון שנים, עד שאנשים התחילו לגלות, לתדהמתם, שהחוויות שלהם אינן זהות לשל שכנם, ושגם אם השמש בדרך כלל זורחת להם מישבן, לפעמים, בגלל קלקול קיבה או סיבות אחרות, יש להם ברקטום ליקוי חמה, ודווקא החוויות שלהם הופכות להיות בלתי רלוונטיות.

 

או אז המציאו את הסטטיסטיקה. הסטטיסטיקה לא מתיימרת להגיד לך מה בדיוק יקרה אצלך מחר, אבל היא כן מסוגלת לזהות מגמות, בהינתן לה מספיק מקרי מבחן.

לכן, אם בבדיקה סטטיסטית של כמה מאות\אלפי מכוניות מדגם C5 מתגלה רמת אמינות שנעה בין ממוצעת לבין מעל-הממוצע, אז כנראה שהאור שאביעד רואה מאיר מישבנו אינו אור השמש, כי אם אור הפנס שהתפרק ב C5 שלו, בניגוד לסטטיסטיקה.

 

 

אתה מוזמן להעלות לפורום כמה סיפורי זוועות שתבחר על ה- C5 הספציפית שלכם, אבל ברגע שתנסה לגזור ממנה מסקנות גורפות לגבי ה"סיפורים שבעלי סיטרואן מספרים לעצמם", אהיה נאלץ לשוב ולהבהיר לך שבעוד שדעתך נחשבת מאוד, היא עדיין רק אחת מתוך שבע מיליארד דעות, ואינה עומדת באמות המידה של אמת קוסמית.

פורסם

ארנון,

 

מקריאת הכתבה שלך ב"מוטורי" עולה כי ה C5 שלך נרכשה כמשומשת.

האם אתה יכול להאיר את עינינו ולתאר את מצבן של ה C5 שבדקת, עד שבחרת את ה C5 שלך?. אני חושב שיש במידע זה כי ללמד (ולו במעט) על רמת האמינות של הרכב.

zx וולקן

פורסם

בדקתי 40, וכולן היו במצב נוראי. זה אומר שזו מכונית לא אמינה ? או שבמקרה נפלתי על 40 מכוניות מוזנחות?

בדקתי 60, וכולן היו במצב טיפ-טופ. זה אומר שזו מכונית אמינה? או שב"פוקס" נפלתי על 60 מכוניות שנרכשו ע"י "עמותת היקים לישראל", ולא זזו בכלל מהמקום "כי יש בכביש אינספור פראי אדם וחוליגנים"?

 

תבין, אין לי שום כלים לקבוע על סמך נסיוני אם C5 היא מכונית אמינה או לא.

מה זה אמינה ? מנוע שמחזיק 400,000 ק"מ ? טיפולים שגרתיים כל 30,000 ק"מ?

בקורולה דור קודם יש תקלה שגרתית בסלילי ההצתה. נורת Check Engine נדלקת ברבות מהן לאורך שנותיהן הראשונות.

זה עושה אותה "לא אמינה" ? איך אתה בכלל מודד כזה דבר ?

 

לכן, מה שניסיתי להסביר לאביעד זה שסטטיסטיקות שמבוצעות על אלפי מכוניות נותנות אינדיקציה מסוימת.

 

זה מאפשר לך להבין אם דגם מסוים עתיר תקלות באופן קיצוני או לא, אבל לא יותר מזה.

ומאותן סטטיסטיקות שהבאתי עולה ש- C5 (ודרך אגב גם הקסנטיה קודמתה) אינה עתירת תקלות מעל הממוצע.

 

לכן, אני גם נגד רכישה של מכונית משומשת רק בגלל שסטטיסטית היא "מאוד אמינה". זה לא עוזר לך אם דווקא אתה נופל בסטטיסטיקה בתור זה שצריך לשפץ גיר של לאנטיס אחרי 80,000 ק"מ.

 

לשאלתך, טרם הרכישה של זו בדקתי אחת שנפסלה עקב ק"מ גבוה ומצב תחזוקתי לא מדהים. שניה היתה במצב מצויין והיתה נרכשת אילולא נתקלתי במקרה בזו שרכשתי לבסוף. ק"מ נמוך מאוד, הסטוריית טיפולים מלאה. היתה בבעלות גברת מבוגרת ולא נכנסה למוסך (כמעט?) לשום דבר מלבד טיפולים תקופתיים.

פורסם

ארנון, אם נתעלם לחלוטין מהעובדה שאתה משוחד לחלוטין בכל מה שקשור לסיטרואן.

(מוכן לשלם כסף על BX מקולקלת...)

 

אני אשאל שאלה פשוטה:

 

האם קו הייצור שמייצר את ה C5 עבור השוק האנגלי הינו אותו קו ייצור אשר מייצר אותן עבור השוק הישראלי?

 

האם הC5 בארץ בעלת אקלים קר ברוב בימות השנה תפגין אותה רמת אמינות באקלים טרופי כמו שלנו?

 

האם רמת רשת מוסכי פיג'ו / סיטרואן בארץ מבחינת רמת ההקפדה על נהלי היצרן מתקרבת בכלל לאירופה?

 

לדעתי גם הזלזול שלך באביעד לא במקום. הוא נמצא בסצנה הזאת עוד לפניך ויש לו ולחבריו לא מעט נסיון על סיטרואנים למיניהם.

במיוחד לאיציק שמתפרנס מתיקון מכוניות צרפתיות ויודע יותר מכולנו את האמת... :)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

כן אייל. פס היצור שמייצר סיטרואן לבריטניה הוא פס יצור אמין במיוחד, אלא שהאתר שממנו הובאו סטטיסטיקות הקלקולים הוא אתר גרמני, ולשם, מה לעשות, מגיעות מכוניות מפס היצור הדפוק, הצרפתי, ששולח מכוניות גם אלינו.

 

זה קצת מוזר בעיני שאתה קובע שאני "משוחד", ושאביעד "נמצא בסצנה לפני" מבלי שיהיה לך מושג מי ומה אני.

 

אני (בניגוד אליך, כך אני מתרשם), בעל משפחה.

 

כשאני קונה מכונית, אני מביא בחשבון גם את הסיכוי שאשתי תתקע איתה באמצע שומקום כשילד בן שנה חגור מאחור.

 

לכן, בניגוד לחלק מהכותבים כאן (שמרשים לעצמם בגיל 18 וקצת לחוות דעה פסקנית על המכונית של אבא ואמא), המכונית שאני רוכש (בכספי. שוב, להבדיל, מחלק מהכותבים כאן) תכאיב לי מאוד אם אדבר שטויות על נושאים שאיני מבין בהם, או אם אקבל החלטות על בסיס "שמועות" ו "סיפורים" ו"חברים שמבינים".

 

אם, בגלל שאני "משוחד" אני אקנה משהו שיסכן את מישפחתי (או סתם יעלה המון כסף לתיקון) ההשלכות יהיו עבורי קשות הרבה יותר מאשר לחייל משוחרר שלכל היותר יצטרך לנסוע כמה ימים באוטובוס עד שהוולקן\XSI\יאריס T\קליאו ספורט שלו תצא מתיקון.

 

אשר ל"סצנה" שלדעתך אני עדיין לא מיומן בה מספיק, אני מתחזק את מכוניות המשפחה מגיל 17. זה היה ב 1989.

את ה-BX GTI הנוכחית שלי, זו שנוסעת מדי יום 80 ק"מ לעבודה ובחזרה, שיפצתי בעצמי, והחלפתי את כל צנרת המערכת ההידראולית בעצמי.

 

זה היה די מלכלך ודי מייגע, אבל אני חושב שכשאני קובע שמדובר במערכת אמינה, יש לי מעט יותר הבנה מהכותב הממוצע כאן, שמרשה לעצמו ללהג בנחרצות על אמינות (או חוסר אמינות) של סיטרואן.

 

דרך אגב, ה- BX הזו סוגרת עוד מעט שנה מאז שבה לכבישים. בת כמעט 17 שנה, עם קצת יותר מ 15,000 ק"מ מאז החזרה לכביש, מנוע שלא שופץ מעולם (עכשיו עם 200,000 ק"מ), קלאץ' שהוחלף לפני 50,000 ק"מ, מערכת קירור שבוודאי ראתה מי ברז בעברה, חוויתי איתה עד כה תקלה אחת.

הלך לה האלטרנטור.

 

מתוצרת מיצובישי, דרך אגב.

פורסם

לא חוויתי כלל את דעתי בנוגע לסיטרואן ואמינותה , רק שאלתי שאלות שלדעתי יש לתת עליהן את הדעת ברגע שמסתמכים על מבחן אמינות שלא בוצע בשוק הישראלי.

 

בנוגע לדבריך על הכותב הממוצע, אני רחוק 10 שנים מגיל 18... וממש רחוק מהפרופיל שהיה לך בראש לגביי.

בנוסף, מעולם ההורים לא קנו לי מכונית מכיסם, להבדיל מהרבה אנשים בפורום הזה.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD


×
×
  • תוכן חדש...