Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6973 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כאמור, פונטו HSD שנת 98, מנוע 1250, גיר ידני.

 

כמה סמפטומים אשר אינני יודע אם קשורים באותה התקלה.

1. כאשר הרכב בטמפרטורת עבודה תחילת נסיעה מעט קשה ובימים חמים אף מלווה בצלצולים קלים. הסל"ד עולה בצורה איטית ובנקודה מסויימת משתחרר והרכב מאיץ כראוי.

2. כאשר תריס המזגן מכוון על הכנסת אוויר מבחוץ מופיע ריח של דלק במקרים הבאים:

א. האצה של הרכב (בד"כ רק בהאצה בהילוך ראשון ואולי שני).

ב. בלימה של הרכב תוך שימוש "בכח המנוע", הסל"ד עולה מעט ואז ניתן לחוש בריח דלק.

 

הרכב מטופל ע"פ הספר, עבר שיפוץ ראש לפני כחצי שנה, טיימינג לפני 20K, חיישן חמצן וחיישן טמפרטורה הוחלפו לפני שנה בערך. כמובן, במידה וצריך עוד מידע חיוני אשמח לספק אותו.

 

אשמח לסיוע באיתור הבעיה.

 

בתודה,

 

רענן.

Morel Dotech + MT22 - JBL 75.4 - Hertz ES250

פורסם

יש לי אוטו כזה בדיוק

ריח דלק היה באוטו עקב צינור סדוק במשאבת דלק

המשאבה נמצאת מתחת למושב האחורי ומתחת למכסה בעל שלושה ברגי פיליפס

צריך כלי מיוחד לחילוץ המשאבה

בהצלחה

פורסם

הייתי מצפה שבמקרה כמו שלך הריח היה מופיע גם כאשר תריס המזגן "סגור" ולא רק כאשר מכוון על הכנסת אויר מבחוץ. אני חושד בצינור דלק באזור תא המנוע ולא מאחור אך בכל מקרה הנושא הזה ייבדק גם כן על-מנת להיות על הצד הבטוח. דליפת דלק היא לא עניין של מה בכך.

 

תודה,

 

רענן.

Morel Dotech + MT22 - JBL 75.4 - Hertz ES250

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון.

 

הרכב נבדק לפני כשבוע. נבדק צינור הדלק לכל אורכו, ממשאבת הדלק ועד לתא המנוע ולא נראה פגום.

מהיכן עוד יכול לעלות ריח של דלק?! בית מצערת? מזרק דולף?

מדובר על ריח דלק שעולה רק במקרה של עליה פתאומית לאזור ה-3000 סל"ד. בנסיעה עם 3000 סל"ד באופן קבוע ואפילו מעבר לזה אין ריח של דלק.

 

תודה.

Morel Dotech + MT22 - JBL 75.4 - Hertz ES250

פורסם

צריך גם לבדוק את צנור החזרת עודפי הדלק מהמנוע למיכל הדלק, את סביבת וסת לחץ הדלק, את קניסטר הפחם וצנורותיו

(נמצא מתחת לבטנת כנף קדמית ימין).

בברכת חג שמח - רפי לין :-)

פורסם

לא תאמין, או נכון יותר המוסכניק שלך חיים, לא יאמין שהתקלה יכולה להמצא בחיישן (ECT).

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

אוקיי, עכשיו זה מתחיל להיות מעניין.

 

זה גם יכול להסביר את הקושי להאיץ שפתאום נעלם כאשר הסל"ד עולה קצת. ע"פ תיאורך (וקצת חיפוש בגוגל) החיישן הזה אחראי על דיווח טמפרטורת נוזל הקירור למחשב הרכב וזה מעשיר את התערובת בהתאם. תערובת עשירה בעיתוי לא נכון בעצם חונקת את הרכב. אני צודק?

 

האם החיישן הזה הוא בעצם ה"יוניט" שגם אחראי על הפעלת המאוורר?

 

אגב, מהיכן הצילום שצירפת?

 

צרור תודות.

Morel Dotech + MT22 - JBL 75.4 - Hertz ES250

פורסם

לא, זה חיישן טמפ' מנוע המשדר נתוניו אל מחשב נהול המנוע.

יוניט הפעלת מאורר הרדיאטור הוא נפרד ונמצא בתחתית הרדיאטור.

אם בבדיקה ע"י מחשב האבחון נתוני חיישן טמפ' מנוע יראו שהכל תקין אז או שתוכל להתעלם ממנו או בכל זאת לבצע החלפתו לאחר, לצורכי בדיקת נסיון.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

שאלת 3 שאלות.

"תערובת עשירה בעיתוי לא נכון בעצם חונקת את הרכב. אני צודק?" כן, אתה צודק.

"האם החיישן הזה הוא בעצם ה"יוניט" שגם אחראי על הפעלת המאוורר?" לא, אין קשר.

מה היתה השאלה השלישית ?. :-P

במקרה שחיים יחליט לבדוק את החיישן בלי להחליף על עיוור, מצורף קובץ לבדיקה.

לדעתי יש לבדוק בעיקר את ההתנגדות(250-400 אום) על החיישן בטמפרטורת העבודה בערך ב- 80 מעלות, מבלי לפרק אותו מהמנוע. זאת משום שכתבת:"כאשר הרכב בטמפרטורת עבודה תחילת נסיעה מעט קשה ובימים חמים אף מלווה בצלצולים קלים".

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

אני מסיק מדבריכם שחיישן הטמפרטורה הוא זה שכבר הוחלף אצלי לפני שנה וקצת.

 

האם הגישה אליך נוחה וניתן לבצע את הבדיקה בפשטות לבד או שחייבים להרים את הרכב על ליפט?

 

בתודה,

 

רענן.

Morel Dotech + MT22 - JBL 75.4 - Hertz ES250

פורסם

חג שמח

ע"פ תאורך את התקלה -לדעתי המנוע "סובל" ממצוקת דלק -ע"פ הסיפטומים וריח הבנזין" החי" שאתה מריח לכן הרכב "מצלצל"

בדוק שוב ביסודיות את קו הלחץ של הבנזין לדליפות.

בברכה

פורסם
אני מסיק מדבריכם שחיישן הטמפרטורה הוא זה שכבר הוחלף אצלי לפני שנה וקצת.

 

האם הגישה אליך נוחה וניתן לבצע את הבדיקה בפשטות לבד או שחייבים להרים את הרכב על ליפט?

 

בתודה,

 

רענן.

נראה שכן, מעניין מדוע הוחלף החיישן אצלך לפני שנה וקצת. מה היתה התקלה אז ?.

הגישה אליו (לא אליך. :-P ) נוחה וניתן לבצע את הבדיקה בפשטות לבד. לא צריך ליפט.

סה"כ ללחוץ על הקליפס של הקונקטור, ולמשוך אותו.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

×
×
  • תוכן חדש...