Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תגידו, בכל העולם הכבישים בחורף נראים כמו הכבישים של מדינת ישראל ?


קאררה
שימו לב! השרשור הזה בן 6330 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הכבישים בארץ מגעילים? נו באמת...

 

http://www.ezprezzo.com/crazypics/russian_road.html

הכביש הנ"ל הינו הכביש לאיזור טייגה\סיביר שבמזרח רוסיה.

בלתי עביר בחורף, אך עדיין יש תנועה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שאלה אחרת שהטרידה אותי אתמול (בגשם, בכביש שש) היא זו - האם בנסיעה סופג החלון הקדמי כמות של גשם רבה יותר מאשר בעמידה, או לא? ההרגשה היא שכן, אבל לא מצאתי הסבר הגיוני לזה.

[זה אמנם לא ממש מנושא השרשור המקורי, אבל אשמח לקרוא תשובות. אם ירצה מישהו למחוק אחר כך, לא נורא].

 

התשובה היא כן.

ההסבר הפשוט היא שבפרק הזמן שהטיפות בגובה של השמשה אתה עובר על פני מרחק רב יותר מאשר בעמידה/ נסיעה איטית, יותר ולכן ככל שתיסע יותר מהר תעבור על פני קטע יותר ארוך ותספוג יותר טיפות שנמצאות ב"טווח הפוטנציה" (בגובה של השמשה)

מינימן: "זה פשוט משמח לעבור טסט כל פעם מחדש , יש הרגשה כאילו נצחתי את המכון טסטים." :hihi:

"בחורה זה כמו אימיול, לאט לאט אבל בסוף יורדת."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא כזה פשוט.

אתה מסכים (אני מקווה) שהטיפות שפוגעות בשטח הגג של המכונית לא תלויות בעמידה או נסיעה, הכמות שווה. פשוט הגג נרטב מטיפות אחרות, הוא מתקרב לטיפות שבכיוון הנסיעה, ומתחמק מהטיפות שמאחוריו. נכון?

יופי. עכשיו דמיין שהגג ממשיך עוד 15 ס''מ, או שנמשכת מסופו איזו קערה שטוחה לקבל את הטיפות, בשטח שמתחתיו נמצאת השמשה בזוית. מה שהשמשה תקבל בסופו של דבר, הם בדיוק אותם הטיפות שאספה הקערה המדומיינת הנ''ל ולא טיפה אחת יותר (אני מתעלם ממשתנים של רוח ונסיעה בקו ישר לעומת עליות או ירידות, ומכיוון הגשם. פשוט המשתנים הללו יכולים להשפיע בכל הכיוונים. השאלה היא עקרונית).

השמשה אם כך נרטבת באותה מידה בעמידה או בנסיעה. מש''ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה,

דבר ראשון - הגשם לא יורד בזווית כזו | , יש משתנה נוסף שנקרא רוח.

לכן, הגשם יורד באלכסון רוב הזמן - / , עכשיו תראה כזה מצב -

untitledhf9.gif

 

תחשוב למשל שבמהירות 100 קמ"ש אתה עובר 25 מטרים בשנייה, בשטח של 25 מטרים פוגעות 100 טיפות גשם (הקווים הכחולים בתמונה) בשנייה - זאת אומרת שבמהירות של 100 קמ"ש, בכל שנייה פוגעות בשמשה שלך 100 טיפות גשם.

לעומת זאת, במהירות 200 קמ"ש אתה עובר 50 מטרים בשנייה, ולכן בכל שנייה פוגעות בשמשה שלך 200 טיפות גשם.

החישוב דיי פשוט (המשתנים הם דמיוניים מכיוון שאני לא יודע את האמיתיים),

והעובדה היא פשוטה, ככל שאתה נמצא במהירות גבוהה יותר, אתה עובר יותר שטח בכל שנייה, ולכן אתה פוגע ביותר טיפות גשם ככל שהמהירות עולה.

מצד שני, כשהרכב במצב עמידה, כמות הטיפות שפוגעות בשמשה היא דיי יציבה ותלויה מצד שני בעוצמת הגשם - בלי שום התערבות מצד הרכב.

עריכה -

לאחר שקראתי בדקדוק את ההודעה הקודמת שלך רציתי להוסיף שגם אם הגשם ירד בזווית כזו - | , המצב ישאר זהה ועדיין תפגע ביותר טיפות ככל שהמהירות תגדל.

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכבישים בארץ מגעילים? נו באמת...

 

http://www.ezprezzo.com/crazypics/russian_road.html

 

השוואה לא לעניין. מכיוון ש: רוסיה היא מדינה עם אקלים מאוד מאוד קשה מבחינתו של האספלט. הקור, השלג והגשם מאוד לא מיטיבים עם האספלט, ולכן הכבישים שם נראים איך שהם נראים. כמו כן בזמן גשם לא סוללים כבישים, ולכן קשה יותר שם לשים אספלט חדש וכ"ו. לעומת ישראל שהאקלים שלנו הוא מצויין ויש מעט מאוד גשמים שלא נדבר על שלגים, לכן הכבישים שלנו אמורים להיות בכמה רמות מעל לרמה ברוסיה. עדיין לטעמי הכבישים בארץ ברמה גרועה עד בינונית, ויש הרבה לאן להשתפר.

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה,

דבר ראשון - הגשם לא יורד בזווית כזו | , יש משתנה נוסף שנקרא רוח.

לכן, הגשם יורד באלכסון רוב הזמן - / , עכשיו תראה כזה מצב -

untitledhf9.gif

 

תחשוב למשל שבמהירות 100 קמ"ש אתה עובר 25 מטרים בשנייה, בשטח של 25 מטרים פוגעות 100 טיפות גשם (הקווים הכחולים בתמונה) בשנייה - זאת אומרת שבמהירות של 100 קמ"ש, בכל שנייה פוגעות בשמשה שלך 100 טיפות גשם.

לעומת זאת, במהירות 200 קמ"ש אתה עובר 50 מטרים בשנייה, ולכן בכל שנייה פוגעות בשמשה שלך 200 טיפות גשם.

החישוב דיי פשוט (המשתנים הם דמיוניים מכיוון שאני לא יודע את האמיתיים),

והעובדה היא פשוטה, ככל שאתה נמצא במהירות גבוהה יותר, אתה עובר יותר שטח בכל שנייה, ולכן אתה פוגע ביותר טיפות גשם ככל שהמהירות עולה.

מצד שני, כשהרכב במצב עמידה, כמות הטיפות שפוגעות בשמשה היא דיי יציבה ותלויה מצד שני בעוצמת הגשם - בלי שום התערבות מצד הרכב.

עריכה -

לאחר שקראתי בדקדוק את ההודעה הקודמת שלך רציתי להוסיף שגם אם הגשם ירד בזווית כזו - | , המצב ישאר זהה ועדיין תפגע ביותר טיפות ככל שהמהירות תגדל.

 

תודה על האיור. הוא עזר לי להבין שכנראה טעיתי, אבל לא לגמרי. עכשיו נדמה לי שהתשובה לא חד משמעית, אלא תלויה במהירות הנסיעה. כלומר, במהירות שווה למהירות ירידת הגשם או פחותה ממנה, הכמות תהיה אותה כמות. במהירות גבוהה יותר הכמות תהיה רבה יותר, ובאותו יחס. אולי יש לי עוד טעויות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, באמת,

קח מקרה קיצון והסק ממנו

מקרה קיצון - הגשם אנכי לחלוטין והשמשה אנכית לחלוטין, אין רוח (ואקום).

בעמידה - לא תפגע אף טיפה בזגוגית

בנסיעה - ככל שתסע יותר מהר יפגעו יותר טיפות בזכוכית (אתה "אוסף" אותן בדרכן למטה) ביחס ישר למהירות הנסיעה.

בנסיעה לאחור - לא תפגע אף טיפה בזגוגית (שאר הרכב כבר "אסף" אותן)

 

עכשיו תוסיף זויות, רוח והכל.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהתחלה חשבתי גם בכיוון שלך כאילו אתה אוסף יותר טיפות גשם, אבל עכשיו לא נראה לי.

נניח בכל מאית שנייה אתה מקבל טיפה אחת אז במצב עמידה תקבל 100 טיפות גשם בשנייה

ובמצב נסיעה אתה תקבל אותה כמות כי הטיפה שהרווחת כביכול מהתנועה שלך מתקזזת עם זו שהפסדת כביכול מזה שלא עמדת.

[size=3][color=navy][b][i]אתה לא קוסם ואין לך שפן בכובע.[/i][/b][/color][/size] [size=3]אסף.[/size]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בכבישים גרועים עסקינן, הכבישים בירושלים פשוט מתחת לכל ביקורת- בשכונה שבה אני

גר אין למעלה מ100 מ' ללא מפגע חמור או מהמורה באמצע הכביש, ומה העיריה עושה

בנדון?- לוקחת את הכספים השנתיים לטובת פיתוח ושיקום כבישים ומעבירה אותם לשתילת

פרחים!! כן כן בגלל ששנה הבאה היא שנת שמיטה החליטו החכמים שם בעיריה שפרחים

הרבה יותר חיונים מכבישים טובים..חלם קטנה עלינו.

1.8T 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה,

תחשוב למשל שבמהירות 100 קמ"ש אתה עובר 25 מטרים בשנייה, בשטח של 25 מטרים פוגעות 100 טיפות גשם (הקווים הכחולים בתמונה) בשנייה - זאת אומרת שבמהירות של 100 קמ"ש, בכל שנייה פוגעות בשמשה שלך 100 טיפות גשם.

לעומת זאת, במהירות 200 קמ"ש אתה עובר 50 מטרים בשנייה, ולכן בכל שנייה פוגעות בשמשה שלך 200 טיפות גשם.

 

זה נכון רק אם אתה מחשב את זה לאותו רגע..

כי בסה"כ אם תיקח נסיעה של שעה בגשם הזה, אז במהירות כפולה אולי יש פי 2 "פגיעות" של גשם - אבל גם הנסיעה שלך לוקחת חצי מהזמן.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

XGAMER תראה, אם אתה עומד אתה מקבל טיפות גשם פוטנציאליות הפוגעות רק באיזור 1, שבו נמצא הרכב שלך.

אם אתה בנסיעה, אתה פוגע בהרבה איזורים אחד אחרי השני, ומקבל כמה פעמים את כמות הטיפות שהיו פוגעות באיזור 1, וגם יותר מהר.

ככה שאתה פוגע ביותר טיפות אם אתה בנסיעה.

כמו פה -

untitledzb7.jpg

בקשר למה שדיסקובר אמר, אתה גם צודק אבל הוויכוח פה הוא איפה אתה פוגע ביותר טיפות - בנסיעה או בעמידה?

גם העלת נקודה נכונה אבל זה כבר וויכוח של מהירות, איך תפגע בכמה שיותר טיפות - אם תיסע מהר, או לאט? ואז זה באמת קשור לשטח הנסיעה שמדובר עליו (מבחינת מרחק)

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין הגשם -

בוא ואתן לך דוגמה שתאיר את עיניך.

נניח שאתה משפריץ גשם מממטרה (כזאת שמתיזה לכל הכוונים ביחד) למשך שניה אחת בלבד.

עכשיו אני עומד עם לוח זכוכית ביד וצריך לאסוף על הזכוכית הכי הרבה טיפות.

מה דעתך ? אני צריך לעמוד עם הלוח או לעשות איתו תנועת איסוף מהירה ?

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה מצחיק! אני בדיוק לפני כמה ימים נתתי לחבר פיזיקאי את המשימה לספק לי עקומה של ספיגת מים, אומנם לא על רכב, אלא ברגל, כדי לראות אם עדיף ללכת בגשם או לרוץ.

הדברים ההזויים שאנחנו מתעסקים איתם...

(והייתי רציני לגמרי, בשבוע הבא הוא אמור לענות לי על זה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אספלט שקט.

הוא בנוי כך שיש בו מין חורים קטנים ובדרך כלל הוא נסלל קרוב לבנייני מגורים ליד כביש מהיר כדי למנוע רעש.

 

יכולת השתקת רעש ע"י האספלט היא ביחס לכמות הגומי שבו.

ככל שתכולת הגומי באספלט גבוהה יותר, הוא יהיה שקט יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנם כמה סוגי שיפועים בכביש

יש כבישים שיש בהם שיפוע אחד שהוא נוטה לצד אחד של הכביש \ או /

ויש שני שיפועים שזה בכבישים טובים יותר \/ שהמים זורמים לשני הכיוונים

יש עוד שיפוע שהוא יותר נדיר /_\ שבאמצע הכביש יש תעלה שמנקזת את המים.

 

השיפועים בדרך כלל הם עד 2%.

 

וכן ישנם כבישים שסופגים את המים ומחלחלים אותם בצורה חכמה.

ויש כאלו שלא.

Skoda Fabia 1.2TSI Sportline 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6330 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...