Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7204 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
חוסר אוויר בצמיגים, צמיג יבש, צמיג פגום.

 

עם ההגה רועד במהירות פחות מ100 בדרך כלל זה קדמיים

 

אם זה בין 100 ל120 אחוריים.

 

תבדוק.

ואם זה ב- 140 ? זה הגלגל ספייר ?

כאלו שטויות מזמן לא קראתי.

:lol:

 

רוב הסיכויים שצריך לעשות איזון גלגלים , הייתה לי בעיה כזאת וזה עזר לי !

 

כיוון פרונט - לא נראה לי בכלל , ברגע שזה פרונט הרכב באופן קבוע סוטה מנסיעה ישרה .

פורסם
כנראה שאתה לא קורא מספיק.

בעיות של רעידות הנגרמות במהירויות ספציפיות מתאפיינות לפי מיקום הגלגלים, או כיוון פרונט.

לא בטוח שהמהירויות בהן נקב קודמך מדוייקות ,אבל בהחלט יש השפעה למיקום הגלגל על המהירות בה מופיעות רעידות.

העובדות שאתה כותב נכונות, אבל אנסה להרחיב ולמקד, למען כולנו.

בהנחה שחוסר איזון (כלומר חלוקת מסה לא אחידה בהקף הג'נט/צמיג) הוא מקור הרעידה, ברור שככל שמהירות הנסיעה עולה כך יגדל גם כוח חוסר האיזון. למעשה הכוח גדל לפי המהירות (הסיבובית ובקרוב טוב גם הקווית) בחזקה שנייה, כלומר תוספת מהירות של 10 אחוז תתרום כ-21 אחוזים לכוח חוסר האיזון. נשאלת השאלה למה הרעידות בולטות דווקא בטווח מהירויות מסוים ולא מתחת או מעל לכך?

הסיבה היא התאמת קצב הרעידות לתדר העצמי של הסרן או המתלה עליו מורכב הגלגל הסורר. אם מהירות הנסיעה גורמת לחוסר האיזון לייצר כוח בקצב המתאים לתדר עצמי זה תורגשנה רעידות מוגברות. גם אם במהירות גבוהה יותר הכוח של חוסר האיזון גבוה יותר, אין התלכדות בקצב ולכן העוצמה (האמפליטודה) קטנה יותר ומורגשת פחות.

מי שיש לו זמן וקצת כסף פנוי מוזמן לבקר במכון בדיקה המצויד במרעד לגלגלי הרכב - אני פגשתי כזה בסנטרטסט, מכון בדיקה שליד מכון הרישוי בחולון. הרכב עולה עם 2 גלגלים על המרעד והמרעד האנכי מופעל. מאד מעניין לראות שאמפליטודת התנועה של הגלגלים הנבחנים עולה בתדר הרעדה מסוים - ממש רואים באופן ברור שמשרעת הסינוסואידה קופצת בתדר העצמי של מתלה הרכב.

המתקן - למי שמתעניין - מיועד לבדוק את איכות בולמי הזעזועים שבמכונית, כי גם בתדר העצמי הבולמים מרסנים את התנודה.

ולדברי שמר, סביר שהתדר של המתלים הקדמיים שונה מהתדר של המתלים האחוריים, אבל הדבר תלוי ברכב ובסוג הג'נטים והצמיגים המותקנים עליו. ללא ידיעת התדר מרכב דומה קשה לקבוע מהיכן הרעידה אלא אם חשים בברור את האזור הרועד.

 

יוסי

פורסם

יוסי, זה קצת (הרבה) יותר מורכב.

 

הגורמים שמשפיעים על הרעידה המורגשת ברכב, תלויים במספר רב של גורמים ובין היתר הדברים שציינת.

בגלגלים האבחון יותר קל מכוון שרעידה בקידמיים מייד תורגש בידיים מגלגל ההגה ועוד שרעידה מהאחוריים תורגש יותר ממושב הנהג (או הנוסע מאחור).

 

מה גם שיתכן שהרעידה באה מחלק מסתובב אחר כגון ציריות או מחלקים תומכים כגון זרועות מתלה תושבות יחידת הנעה וכוח ותושבות מתלים.

 

--נתקלתי בעבר ברעידה ברכב שנגרמה מצלחות הנוי (טאסות) של הגלגלים.

פורסם

דניאל, ניצלתי את השרשור כדי להרחיב מעט מן המעט בנושא של תדר עצמי, וכלי דיאגנוסטי הקיים במכוני רכב.

בודאי שרעידות עלולות להגרם מכל רכיב סובב, וגם מחופשים במוטות היגוי, חלקי מתלה וכדומה.

ישנן מכוניות - חיפושית פולקסוואגן למשל - בהן יש אפילו בולם זעזועים למערכת ההיגוי כלומר בולם המרסן את תנועות ההגה והגלגלים הקדמיים לכל צד, בגלל התלכדות התדר המחזיר של מערכת ההיגוי עם התדר העצמי של כל הטרפציה.

 

יוסי

פורסם

לא ידעתי על קיומו של בולם שיכוך היגוי ברכבים פרטיים וטוב ללמוד משהו חדש.**

 

בולם שיכוך הגוי מקובל מאוד ברכבי 4X4 גדולים ונועד למנוע את המכות החזקות שהגלגלים מעבירים להגה בנסיעת שטח. מכות אלו עלולות אך לשבור ידיים!

במהירויות גבוהות הבולם מתפקד מעט שונה, עקב גלגלים גדולים של רכבי השטח וריבוי מוטות קישור במערכת ההיגוי וחופש טבעי במערכת ההיגוי, מופיעה תופעה שלילית של רעידת הגה או רפרוף הגה (steering shimmy). הבולם הרוכבי מנטרל את התופעה.

 

** עריכה - נזכרתי שראיתי בולם כזה מורכב בפיז'ו 505 כחלק ממכלול מסרק ההגה.

פורסם

משכך היגוי נמצא בהרבה אופנועים (מן הסתם , בגלל השוני הגדול ביחסי ההעברה בין כידון וגלגל אחד ,לבין מסרק הגה עם שני גלגלים).

×
×
  • תוכן חדש...