ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,549 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 909 צפיות
אהלן חברים. בעזרת ה' אני אהיה סטודנט עוד שנה. אני מחפש רכב לקנות קטן אבל שיהיה חזק יחסית עם מנוע 1250 שאני יוכל לנסוע חופשי גם נסיעות ארוכות ללא בעיות. הנסיעות שלי יהיו בעיקר קצרות ולא הרבה קילומטרא'ז, מידי פעם מחוץ לעיר לסידורים. חשוב שיהיה אוטומט כדי שגם אחותי תוכל לנסוע עליו. לא מחפש רכב פוזה,חשוב שהוא יהיה אמין ואמין ואמין ויחסית חסכוני בדלק,לא משפחתי, בסגנון המיני והסופר מיני. וטיפולים וביטוח זולים. מתכנן לקנות את הרכב מחברות ליסינג ולעשות מימון ומעדיף בגלל הביטוח גם. רוצה את הרכב לתקופה ארוכה 5 שנים+. הכי חשוב שיהיה אמין בקיצור. אשמח לשמוע על הצעות חברים. גג 50 אלף אפילו אם יש בפחות אז מעולה סביבות 40-50 אלף. מתלבט על הסוויפט הדגם עם…
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 13 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
אהלן, חג שמח קודם כל רציתי לדעת מה דעתכם על המבצע הנ"ל:http://carsales.shlomo.co.il/minisite/astra/?utm_source=facebook&utm_content=astra&utm_channel=post&location=149 שיש באופל עכשיו,משלמים כל חודש 750 שקלים למשך 48 חודשים(סה"כ 36000) אחרי 48 חודשים או שקונים את הרכב בתוספת של 20 אלף שקלים או ש"מוכרים" אותו חזרה לשלמה סיקסט ב20 אלף שקלים(כלומר יוצא שבמהלך התקופה הזו "מפסידים" 16 אלף שקל..שזו בעצם הירידת ערך של הרכב לפי דעתי). דעתכם? תודה, זיו.
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 2 עוקבים
- 5 תגובות
- 702 צפיות
אהלן, אני מחפש רכב חסכוני ואמין, מצד אחד שיהיה קומפקטי ומצד שני שנוכל להכניס עגלה וציוד בסיסי של תינוק. המחיר הוא 50K. חשוב מאוד שהרכב יהיה זול לתחזוקה. כמו כן יש אפשרות שהונדה JAZZ 2013 היברידית מהשכרה ב50,000. אשמח לדעתכם.
הודעה אחרונה מאת danidino, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
מעוניין לקנות רכב חדש (0 ק"מ) מהחברה/ליסינג עד סכום של 55 אלף משהו חיסכוני אפשר גם ידני. *קיבלתי הצעת מחיר של 55 אלף על פיג'ו 108 חדשה 2016 מליסינג, רציתי גם לקבל חוות דעת על הרכב. Sent from my LG-D855 using Tapatalk
הודעה אחרונה מאת RONENSUD, -
-
מבצע בAVIS
מאת Smiley96- עוקב אחד
- 12 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
היי ברשותי מאזדה 3 2004 במצב טוב שהגיע כבר ל217K, סתם דפדפתי בפייסבוק, ואז ראיתי פרסומת של AVIS, שרשום שם יענו קח רכב חדש 2016 0KM, שלם מקדמה של 7.5K וכל חודש נגיד על יונדאי I20 900 שקל למשך 18 חודש. וגם מציעים חבילת טיפולים וביטוח תמורת 400 שקל, ואמרתי לעצמי, המאזדה שלי עוד מעט תיתן את נשימתה, ולמה שאני לא אסע ברכב חדש בלי יד אל הדופק? זה משתלם כלכלית?, עשיתי חישוב יצא בערך 20K ב18 חודשים בלי חבילת טיפולים, אשמח לחוות דעת שלכם המומחים. זה חבילת AVIS אקספרס
הודעה אחרונה מאת bencl100, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום,אני הולך לטייל כמה חודשים בחו"ל..ההבנה המכנית והכללית שלי ברכבים מאוד בסיסית.. אשמח אם מישהו פה יוכל לתת לי סקירה קצרה למה לשים שאני בא לקנות את הרכב.. המטרה העיקרית-שהוא יבלה כמה שפחות במוסך,יהיה במצב סביר למכור אותו לאחר כשלושה חודשים של שימוש.. ו-רכב שהולך לעבור במספר חודשים מאות ואף אלפי קילומטרים.. רוב הרכבים המוצעים למכירה הם טויוטה אסטימה..או בסגנון..יש גם כל מיני סטיישנים.. תודה!!(כמובן שהרכב יעבור בבדיקת מוסך לפני רכישה..אבל עדיין)
הודעה אחרונה מאת fastcars, -
-
- עוקב אחד
- 1 תגובות
- 611 צפיות
היי, יש לי רכב שהיה משועבד לבנק דיסקונט, שילמתי את החוב והם שלחו לי אסמכתא שהבקשה להסרת השיעבוד נקלטה בהצלחה, תוך כמה זמן גם רשם המשכונות מסיר את המישכון אצלו? והאם יש דרך לזרז את זה? תודה
הודעה אחרונה מאת Nemesis, -
- 4 תגובות
- 708 צפיות
יש רכבים מעניינים כאלה שיש אותם בטרייד אין ? אני מעוניין להחליף את הקליאו שלי (2014) לרכב אחר ידני ואמין
הודעה אחרונה מאת idan2313, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 9 תגובות
- 3.9 אלף צפיות
שלום, עומד בפני רכישת יאריס 2015 מבעלות פרטית. הרכב מאוד יפה חיצונית ועם פחות מ 20,000 ק"מ. מבדיקת הרכב עולה כי היתה תאונת חזית בה הוחלפו גשר קדמי, מכסה מנוע, שמשה קדמית ואחת הכנפיים הקידמיות. בבדיקה נאמר כי התיקון בוצע ברמה מאוד גבוהה. מעבר לכך כל המדדים יצאו 100% סוחר הרכב שמוכר לנו את הרכב ציין כי היתה ירידת ערך של בין 3 ל 5 אחוז בעקבות התאונה. שאלותי: 1. האם זה רכב שיהיה קשה למכור אותו בבוא היום? 2. כמה יש להפחית בפועל ממחיר הרכב? האם הפחתה של 15% ממחיר המחירון לאחר שיקלול (ולפני שיקלול ירידת ערך בעקבות התאונה) היא מספיקה ומהווה מחיר ריאלי לרכב? תודה לעונים!
הודעה אחרונה מאת ov600, -
-
- עוקב אחד
- 9 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
כמו בכותרת - חבר טוב מחפש את הרכב הנ"ל לרכישה באופן מיידי. הוא ניסה דרך אתר קארקוסט וחזרו אליו - אמרו שהמלאי שלהם נגמר. האם מישהו מכיר חברת ליסינג שיש לה את הרכב במלאי? יכולה להזמין שברולט אחת עבורו? אשמח לעזרה!
הודעה אחרונה מאת drsubaru, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 10 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
שלום חברים, אני חדש פה אז אשתדל להיות ממוקד. אני מחפש רכב ראשון למשפחה (יש לנו כבר runx). הדרישות הן: 1. חסכוני (או לפחות בגבול הסביר). מנסיעות מבחן שעשיתי על אוריס ופריוס גיליתי בעיות גובה במושב האחורי. 2. תא מטען בינוני פלוס (מעל 400 ליטר) 3. נוחות ומרווח רגליים ליושבים מאחור משוטטות בפורום ראיתי הרבה דעות. בעיקרון הייתי הולך על טויוטה (מהיכרות רבת שנים עם המותג), עם זאת קצת מפריע לי חוסר התמיכה בעברית על גבי המסך של הרכבים) תודה מראש
הודעה אחרונה מאת llaavvii, -
-
מונדיאו 2013
מאת okfir- 6 תגובות
- 869 צפיות
שלום לכולם וחג שמח, בימים הקרובים אני הולך לבדוק מונדיאו סטיישן מודל 2013 מליסינג, מה הדברים החשובים שאני צריך לבדוק ברכב, מה המחלות הידועות שלו? (אם ישנם) בנוסף האם כדאי לי ללכת עם הרכב לבדיקה במכון (אישית אני לא כל כך סומך על המכונים) או שעדיף לי לקחת את האוטו למוסך מורשה לבדיקה? בכל מקרה יש המלצות למכון או מוסך מומלץ בקו נהריה-עכו-קריות? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת okfir, -
- 11 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
חשוב מאוד: שליטה על חלונות חשמל אחוריים מקדימה, מכיוון ששנינו לא מתים על מזגן ומעדיפים בד"כ לפתוח קצת חלונות אחוריים לקבל רוח
הודעה אחרונה מאת גרשון המשפר, -
- עוקב אחד
- 9 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום חברים, אני מעוניין לקנות סוזוקי סוויפט שנת 2013 יד ראשונה מליסינג. אני לא מבין כ"כ את משמעות ההערות בבדיקה. אני יודע שהרכב עבר תאונה והוחלפה דלת, מעבר לכך, אין לי מושג ואשמח לשמוע את דעתכם.
הודעה אחרונה מאת shaikn7, -
הלוואת בלון 1 2
מאת dman86-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 16 תגובות
- 4.6 אלף צפיות
אנחנו שוקלים לקנות רכב ולקחת הלוואת בלון עם החזר של 1000₪ ל-3 שנים. הנציג אצל היבואן ציין כי אחרי 3 שנים ניתן לעשות טרייד-אין במחיר מחירון* ולהמשיך לעוד 3 שנים של 1000₪ בחודש. בהבנה שרכב זה לא נדל"ן והוא מאבד מערכו כל הזמן, למה לא להחליף כל 3 שנים ולסוע על רכב חדש וללא תקלות? אם מסתכלים על זה לטווח ארוך, ב-6 שנים לדוגמא, נהגתי על שני רכבים חדשים ושלמתי סה"כ 72,000₪. אז נכון, אף אחד מהם לא שלי וזה סוג של כסף לפח (סטייל שכירות של דירה) ומתישהו אצטרך להפסיק את מעגל הקסמים הזה ולשלם את היתרה, אבל עד אז אולי אוכל להתמודד עם זה כלכלית. עוד 6 שנים אהיה במקום אחר בחיים שלי. אז השאלה שלי היא כזאת - למה לא? * אם הרכב לא עבר x קילומטר / תאונות וכו'.
הודעה אחרונה מאת markb205, -
-
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אני שוקל לקנות הונדה סיוויק 5 דלתות הבנתי שב2006 הגיר רובוטי איך הגיר מבחינת אמינות? יקר לתיקון?
הודעה אחרונה מאת Erez Levi, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 14 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
היי חיפשתי רכב בתקציב של 30 אלף שקל מצאתי רכב קיה סיד דגם LX (לא סטיישן) במחיר של 30 אלף ש"ח מסוחר היד הראשונה של האוטו הייתה ליסינג ואחר כך יד פרטית הרכב שנת 2009 עם 124 אלף ק"מ לקחתי את הרכב אתמול לבדיקה בקומפיוטסט מטעמי ואין לי מושג מה תוצאות הבדיקה אומרות הייתי רוצה לשאול ולהעזר בעזרתכם האם כדאי לקחת את הרכב אחרי כל ממצאי הבדיקה במחיר של 30 אלף ש"ח או לחפש משהו אחר? תודה רבה לעוזרים
הודעה אחרונה מאת ramoni, -
-
- עוקב אחד
- 11 תגובות
- 965 צפיות
שלום רב, חשבתי קצת על הנושא. מניסיוני בשנים האחרונות, גיליתי שהחוק ה"בלתי כתוב" (ברוב המקרים), הוא שכאשר אדם מוכר את רכבו (אם בצורת מכירה לאדם פרטי או אם בצורת טרייד אין), הוא לא יקבל את מחירון הרכב לפי חודש העלייה לכביש, אלא לפי שנתון. לצורך הדוגמא, רכב שעלה לכביש בחודש אוגוסט 2014, לא יימכר בתור אחד שכזה, אלא בתור אחד שעלה לכביש בחודש ינואר 2014. אם כך הדבר, ותקנו אותי אם אני טועה, ההיגיון אומר שכיום אדם שרוכש רכב חדש, עדיף כי ירכוש אותו בחודש ינואר (או כדי לא להיות כ"כ נוקשים, ברבעון הראשון של כל שנה לצורך העניין), וזאת על מנת שיאבד כמה שפחות מערך הרכב בעת המכירה. אשמח לדעתכם בעניין. את הנ"ל רשמתי מניסיוני במכירת רכבים בשנים האחרונות, אבל ייתכן וזה רק אצ…
הודעה אחרונה מאת vladclar, -
- 2 תגובות
- 692 צפיות
אשמח לשמוע המלצות למקום אמין לבדיקת רכב לפני קנייה באזור יקנעם והסביבה.
הודעה אחרונה מאת laikon2008, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 13 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
שלום לכולם, אני משתחרר אחרי החגים ומחפש רכב לעבודה. אני גר בנתניה וככל הנראה העבודה תיהיה באזור תל אביב/רעננה. מחפש רכב קטן עם החזקה זולה ושיהיה חסכוני. חשבתי על סייריון מיקרה ואולי אפילו I10. תקציב:20-25K עדיפות לפחות. אשמח לקבל חוות דעת לרכבים זולים ואמינים בתקציב הזה. חשוב לציין שהרכב חיייב להיות אוטומט ! תודה רבה ושבת שלום.
הודעה אחרונה מאת amitbzbz, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 13 תגובות
- 3.5 אלף צפיות
ייעוץ בקניית רכב: התקציב כ60000 ש"ח דרישות: רכב קטן, זריז, ידני שנראה טוב ולא צורך המון דלק, רכב מהנה. אני מבולבל לגמרי, בכל פעם שאני ננעל על רכב מסוים אני נתקל בביקורות לא טובות וכל מיני תלונות על הרכב. מי שמבין בזה ויכול לעזור לי אודה לו מאוד. אפילו הצעות לרכבים אחרים שלא ציינתי בכותרת ושלא חורגים ביותר מ5000 מהתקציב ייתקבלו בברכה. תודה רבה ושבוע טוב!
הודעה אחרונה מאת bencl100, -
-
-
- אחראי פורום
- 15 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
1. תקציב: 60.000 שהרכב היה חסכוני 2. איפה אני יכול לבדוק כמה עולה ביטוח לרכב ? נגיד אני רוצה לבדוק כמה יעלה לי ביטוח למיני קופר ONE או סוזוקי סוייפט ? ד"א מה תגידו על טאיוטה אייגו ? תודה רבה.
הודעה אחרונה מאת bencl100, -
-
- 24 תגובות
- 4.8 אלף צפיות
שלום לכולם, כיום יש לי שני ילדים במושבי בטיחות של אוונפלו שהם די רחבים - הסיבה שאני מעדיף אותם היא כי ציון הבטיחות שלהם הוא מהגבוהים בקטגוריה. ברוב הרכבים המשפחתיים הרגילים ברגע שאני מרכיב אותם המושב האחורי מבוטל (רק ילד קטן יכול לשבת בינהם) ובטח שאין מה לדבר על הרכבת מושב בטיחות או אפילו סלקל נוסף. (גם אם ניתן לדחוף בכוח עוד מושב, אני בספק אם המושב יהיה ממוקם בצורה בטיחותית באמת ) אני אומר את זה מניסיון ברנו פלואנס,פורד פוקוס וב I30-CW (הישן). רציתי לשאול האם יש רכבים שיצליחו לאכלס שלושה מושבים כאלו ? או לפחות שניים + סלקל ? באיזה קטגוריה יש לי סיכוי יותר טוב - רכבי מנהלים או מיני-ואנים ? עדיפות לרכבים ודגמים בני 3-6 שנים. ואם יש כמה רכבים אז עדיפות…
הודעה אחרונה מאת ish_, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 13 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
שלום, אני מתעניין ביונדאי i10 ידנית משנת 2014. מחירון הרכב נכון להיום הוא בערך 37 אלף. לאחר חיפוש ביד2, לא מצאתי תוצאה אחת מתחת ל40 אלף כשרובן קרובות ל50. מדוע? הייתי בטוח שבזמן שלנו מצליחים לרכוש רכב אפילו במחיר נמוך מהמחירון אלא אם כן הושקעו ברכב לא מעט דברים ותוספות. אשמח להסבר.
הודעה אחרונה מאת eyalkar, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 10 תגובות
- 3.7 אלף צפיות
שלום לכולם אני יודע שהנושא "נטחן" מכל כיוון אבל רציתי לשאול בכל זאת , לאחר 7-10 שנים כל הכבישים שלנו האם כדאי לקנות אחת כזאת ? אני מחפש מחליפה לסוזוקי בלנו המיושנת שלי וראיתי במודעות למכירה הרבה כאלו שעברו ק"מ סביר והן נראות מכוניות מרווחות מאוד (מה שאני מחפש) . רציתי לדעת צריכת דלק אמיתית והאם כדאי ל"התפתה" למחיר ? תודה לעונים
הודעה אחרונה מאת dorsht, -
-
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
למי שיש את הרכב, מרוצים? מה הייתרונות והחסרונות? עלות טיפולים וצריכת דלק אמיתית. מה רמת האיבזור שלו ? די סגור על הרכב הזה, אשמח לשמוע דעות ממי שיש לו אותו רכב לסטודנט, רוב הנסיעות בתוך חיפה ופעם בשבוע שבועיים חיפה נתניה. תודה
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
יש לי היום i10 שנת 2014. סך הכל הרכב חסכוני מאוד, אבל חסר בו עניין של חווית הנהיגה. דרישות מהרכב: רכב אוט' הרכב משמש להסעה של עד 2 נוסעים. מחפש רכב בטיחותי, אמין, חסכוני עם תחזוקה לא יקרה. אני חייב רדיו בנסיעה ולכן חשוב לי שהרכב יבודד את הרעש של הנסיעה ככל הניתן (אם זה אומר עלות יקרה יותר באופן משמעותי, יכול להיות שאשקול לוותר על הצורך הנ"ל), אין לי שמיעה הכי מוזיקלית אז עניין הבאסים וכו' לא באמת קריטית לי. בקרת שיוט (פי'צר שאין ביונדאי) יכולה לשדרג את הרכב, אשמח להצעה של דגם עם בקרת שיוט ואחד בלי תודה
הודעה אחרונה מאת dorsht, -
-
- 6 תגובות
- 974 צפיות
אחרי שלוש שנים עם פלואנס דיזל (של העבודה ) הייתי נוסע 50 אלף ק"מ בשנה, החלפתי עבודה שלא מצריכה אותי לנוסע נסוע של יותר מ1000 קמ בחודש. ההתלבטות שלי מזדה 3 מנוע1.6 או2.0, מזדה 6 מנוע 2.0 סיטרואן C5 מנוע 1.6 טורבו של במוו או סתם ללכת על משהו קטן כמו ניסן מיקרה, דייהטסו סריין. תקציב עד 50 אלף מחפש משהו שיהיה כייף לנסוע ולא יהיה אחזקה יקרה במיוחד לאור הנסיעה הלא רבה שלי.
הודעה אחרונה מאת שמעון55, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
אהלן, אני מעוניין לרכוש סוזוקי סוויפט שנת 2011, יש לי הצעה על כ-35,000 ש"ח (דורש קצת יותר אבל גמיש). הרכב עשה 80000 ק"מ לאחר שהוחלף מנוע (לפני ההחלפה עשה 60) הבעיה העיקרית היא שהרכב קיבל מכה בחניה שהובילה לפגיעת קצה שלדה (טען שהורידו לו על זה 5% שסי) עד כמה זה רציני והאם שווה לרכוש את הרכב? תודה
הודעה אחרונה מאת razmel, -
-
היי, אני מחפש רכב נהיגה כיפי אך גם פרקטי, עם יכולת 4על4 בסיסית. התקציב עד 350 אלף ש"ח. יכולת שטח בסיסית...הכוונה לעבור בשביל חול בסיסי שבו חלק מהרכבים נתקעים (לא רכבי הנעה כפולה), וחלק לא
הודעה אחרונה מאת bencl100,
-
מי מחובר 45 משתמשים רשומים, 11 אנונימיים, 269 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- מחכה
- nglancer
- דובצע
- BassDriver
- Night Driver
- fatboy1340
- PYA
- natco
- avargel
- RBRB
- Be roo
- Erel
- שימי 85
- EliC25
- mottis
- hans
- ntd
- nir eli
- גולדן191
- Nico62
- David32
- yahaga
- lanosforce
- thazethaze
- laviil
- discoTD5
- איציק נ.
- אדום אדום
- mikk
- שלמה.נ.
- BRAVO_SX
- לירון .ה.
- shahar188
- יבגניפ
- viper83
- YULI1
- D4K
- Michazzz
- Tom78
- eladts
- BoazB11
- mcshmupi
- Liquidator
- itzik123
- ninickname
