Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הצעות לשיפור, שינוי, יעול או סתם פירגון ל MDC לקראת העונה הקרובה


threeefifteeezee
שימו לב! השרשור הזה בן 5596 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

:-D היי גידי

 

אחד הדברים היחידים שאני חושב צריך לשנות זה עניין הקטגוריות . אומנם לא צריך לדבוק לכל כללי scca.com

 

אפשר כן ללמוד מהנסיון http://www.scca.com/documents/Solo%20Rules/solo_categories.pdf

 

http://www.scca.com/documents/Solo%20Rules/2008_Stock_Category_Classifications_By_Manufacturer.pdf

 

http://www.scca.com/documents/Solo%20Rules/StreetTouringCategoryClassificationsbyManufacturer.pdf

 

אני חושב שאצלינו יש מקום כבר למשהו כמו

1 בימבות עד 1599 סמ"ק stock

2 בימבות עד 1599 סמ"ק modified

3 RWD Stock

4 RWD modified

5 FWD stock

6 FWD modified

7 AWD stock

8 AWD Modified

9 Old School מכוניות מעל גיל 15 שנה

 

ואת הארוע לא צריכים לחלק לפי הקטגוריות אלא מעורב לחלוטין עם חלוקת גביעים במרוכז בסוף היום.

 

ואם כבר משננים ומכינים תקנון עדכני,אני חושב שכאן הם די כיסו כל דבר אפשרי ביקום כולו אולי כדאי להציץ כאן ולאמץ כמה רעיונית שיתאימו לנו (חחח זה רק 366 עמודים)

http://www.scca.com/documents/Solo%20Rules/2008_Solo_Rules_2.pdf

 

לגבי צמיגים אתן לסנדה להרחיב בדיבור :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 85
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חלוקה לקטגוריות כמו אלו יעשה

א) יוריד קצת מהיאוש של אלו שלא רוצים/מסוגלים פיננסית להיות חלק מה"מלחמת החימוש" ונכנעו שלא יראו אף פעם פודיום

ב) ימנע נשירה של כאלה שבקטגוריה של 25-30 מכוניות כל פעם יודעים שהם לא יכולים לקוות אפילו ליותר ממקום טוב בעשירון התחתון

ג) ידרבן חדשים להצטרף לליגה שהתחרות קצת יותר שיוויונית בקטגוריות

 

 

נראה לי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והתשובה היא כנראה לא.

חוץ מזה נראה לכם שמסלולים תסכים לחלק כל-כך הרבה גביעים ? הדמי השתתפות יוכפלו :-).

 

אני חושב שהדבר הכי בוער זה לשחרר את הלחץ שיש בפתוחה. זאת קטגוריה גדולה מדי שכוללת הרבה מאוד רכבים (מבחינת הגדרה) ולכן גם התחרות בה עצומה. זה כמובן גם אומר שיש המון אנשים שמוותרים על כניסה אליה וזה פספוס שלנו, של התחום ושל מסלולים.

אם לא מוצאים חלוקה פשוטה והגיונית אז גם סתם הפרדה שרירותית תעשה את העבודה (התוצאות לא חייבות להיות שונות בין הקטגוריות (כמו שהן לא ממש שונות בין ה-1600 ל-2000). החלוקה צריכה פשוט לעודד תחרותיות והשתתפות של אנשים נוספים).

זה יכול להיות הנעה אחורית בנפרד, או אם יש טורבו וכו'.

זה לא שיש יותר מדי אפשרויות לעשות חלוקה. צריך פרמטרים פשוטים וברורים ולכן מעבר לסוג ההנעה וקיום או אי קיום טורבו אין יותר מדי דברים (אוטומט/ידני ? גודל הרכב ? כ"ס ?).

בתחום השיפורים צמיגים מהווים את ההשפעה הכי גדולה וזה גם הדבר היחיד שריאלי לבדוק ולראות בעין.

לדעתי אפשר כבר להתייחס לסליקס בפני עצמו ולא כמשהו נקודתי.

הפתרון של הקפצת קטגוריה היה טוב אם הקטגוריות היו מייצגות פערים ברורים. ראינו כבר שב-1600 והפתוחה אין פער ממשי. הרבה פעמים הזמנים של ה-1600 אפילו טובים יותר.

 

גם בפתוחה וגם במפלצות יש המון רכבים ממוצעים יותר שאין להם מה לחפש וצריך לחשוב אם יש דרך לשלב אותם.

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמפ, אני לא מנסה לכנס לכיס של מסלולים או לדאוג לחנות הגביעים השכונתית :lol:

אני מעלה רעיונות שלדעתי יכולים לתת פוש לפתח את הספורט לעוד מתחרים תוך כדי המנעות עזיבה של אחרים

 

אני מאמין שלהנהלת מסלולים ראש פתוח לשמוע כמעט הכל - הם כבר יעשו מה שלדעתם טוב להם ולספורט

 

אבל תסכים איתי שלא הגיוני שקיא פרוסיד ומזדה 3 אמורים להיות באותה קטגוריה של האוטו של קוזמה , למשל, או אפילו איוו חדש מהחברה צריכה להתמודד עם ערן וגיא?

לך תדע כמה כאלה אנשים בכלל לא מנסים כי יודעים מראש שאין כל סיכוי

 

דווקא צפיתי לשאלה " מה נחשב stock ומה modified ?

האם רק צמיגים מקפיצים למודיפייד או אפילו דבר קטן כמו פילטר אויר קונוס כבר נחשב כמו בחו"ל

ואיך אפשר לקבוע? רק על ידי הצהרת הנהג או שיעשה ממש בדיקה פיזית ע"י מומחה בזמן הרישום לתחרות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרתי משהו שונה.

ברור שיש לכולנו (כמתחרים וגם כסתם חובבי התחום) אינטרס שהתחום יתפתח וישתתפו כמה שיותר אנשים.

אני אומר שאין סיכוי שיעשו כל-כך הרבה קטגוריות.

ברור שבחלוקה הקיימת יש הרבה אנשים שאין להם מה לחפש עם הרכב שלהם אבל אין לך דרך טובה באמצעים פשוטים לעשות סיווג טוב (וזה מעבר לעובדה שזה ידרוש חלוקה להמון קטגוריות שזה בעייתי).

 

לא שאלתי מה זה stock ומה זה modified כי הצצתי במסמכים שצרפת (חשבת שאתה מפחיד מישהו ? :wink:) ואני לא רואה את זה קורה פה.

תראה איזה בלאגן נהיה מצמיגים נראה לך שיהיה איש טכני שיעבור על כל רכב לראות איזה שיפורים הוא עבר ?

ולסמוך על הצהרת נהג...עזוב.

אנחנו רצים יותר מדי קדימה.

צריך פתרון פשוט שגם יעבוד, keep it simple.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני בהחלט בעד חלוקה נוספת של הקטגוריות. בארה"ב החלוקה היא לא נורמלית - כל שיפור יכול להביא להקפצת קטגוריה (למרות שיש שינויים שלא ישנו קטגורייה) וכמובן שאנחנו צריכים לבצע החלטות משלנו.

 

באנגליה לעומת זאת יש חלוקה לקטגוריות כאשר צמיגי סליקס אסורים לחלוטין.

 

עכשיו לגבי הקטגוריות בארץ:

 

אין היגיון בהעלאה של רכבים עם צמיגי סליקס קטגורייה - ניתן לראות שהקטגוריה הנמוכה קרובה מאוד לקטגורייה הפתוחה - צמיגי סליקס מהווים הפרש ניכר שנע בין שניה לשלוש שניות - תלוי באופי המסלול ובאופי הרכב:

ככל שהרכב חזק יותר - הצמיגים משפיעים יותר כיוון שהם מאפשרים לו להוריד את הכוח, רכב כמו פזו 106 יקבל פחות יתרון מהונדה S2000 - אשר סובלת מקשיים בהורדת הכוח לכביש ומהנעה אחורית בעיתית יותר לשליטה.

 

בקשר לסוגי הצמיגים:

הסוג הנפוץ ביותר של הצמיגים זה צמיגי כביש רגילים. ההגדרה לפי ה SCCA זה יחס שחיקה של 200 ומעלה. בקטגורייה זו מתחרים בהצלחה הגודייר F1, הטויו T1R, הפאלקן אזניס, הדנלופ דירזה Z1 ועוד צמיגים רבים נוספים.

 

רמה קצת גבוהה יותר היא יחס שחיקה של עד 180 - צמיגים אלו כוללים את היוקוהומה נואבה, והברידסטון פוטנצה RE-01R.

 

מעבר לכך זה היחס שחיקה עד 140. קטגורייה זו כוללת את הטויו R1R הנהדרים, את הברידסטון פוטנצה RE-070 ועוד.

 

מעבר לכך אלו הצמיגים הרציניים, מה שאנחנו קוראים להם סמי סליקס ובארה"ב נקראים צמיגים לימי מסלול:

 

http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=C

 

צמיגים אלו כוללים את היוקוהומה אדוון A048 כמו שהיו לבקשי בסוף העונה הראשונה, את הדירזה O2G ו O3G שיושבים על רוב מכוניות האיוו וכמובן את הקומהו אקסטה V710 הסופר דביקים - כמו שקנה אריק בעבר...

 

לאחר ההרצעה ה"קצרה" בוואדי תשאלו מה לדעתי צריך להיות:

 

לטעמי אין זכות קיום לצמיגי סליקס בתחרויות בארץ למעט קטגורייה אחת אשרתכיל את כל הרכבים, עם כל השיפורים וכל ההנעות. כל שאר הקטגוריות אמורים להשאר נקיים לגמרי מצמיגים בעלי יחס שחיקה של פחות מ 200.

 

למה דווקא לקחת את הקטגוריה של עד 200 בתור גבול?

 

לפי ניסויים רבים שנעשו ההבדל בין צמיגים בעלי יחס שחיקה של 300 מול 200 הוא משני. במבחן של אזניס מול גודייר F1 מול טויו T1R התגלה כי ההפרשים בג'ימקנה הם אפסיים. למעשה בארוע של מועדון הרודסטרים הגיעו מכוניות עם סטים של הצמיגים הנ"ל בהפרש של 11 מאיות בין הראשון לחמישי (לאחר 10 מקצי אימון). גם במבחנים בחו"ל ניתן לראות כי ההבדל קיים - אך איינו רציני.

 

צמיגים של יחס שחיקה של 140 לעומת זאת הם כבר בעלי טכנולוגיה גבוהה בהרבה, הם חצי דרך בין צמיגי כביש רגילים וה"סמי סליקס" וההפרש בזמן יהיה כבר שניה:!: +- לעומת צמיגים רגילים. דוגמא טובה ניתן לראות בכתבה הזאת:

 

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%AA-%D7%90%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%95%D7%9F-17236-%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%95%D7%9F-PSI-%D7%9C%D7%99%D7%92%D7%AA-%D7%94%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%A3-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%9E%D7%94.aspx

 

צמיגי ברידסטון פוטנצה RE-070 בעלי יחס שחיקה של 140, מול מיטב הנהגים והצמיגים בעלי יחס שחיקה של 200 ומעלה. התוצאה - הפרש של מעל שניה :!: (וזה לא הנהג :-) )

 

אז מה המסקנה לדעתי?

 

הגבלת צמיגים ליחס שחיקה של 200 כמו שהיה מוגדר עד עכשיו, איסור על צמיגי סמי סליקס בכל הקטגוריות הביינוניות ורק אז נעבור לחלוקה הבאה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואת הארוע לא צריכים לחלק לפי הקטגוריות אלא מעורב לחלוטין עם חלוקת גביעים במרוכז בסוף היום.

 

 

+1 Big time for that comment :mm_yeah:

I've seen that it's done that way elsewhere.

I think Gidi experienced it himself in the single seater races in France - 2 categories in one race, scoring is separately.

 

 

דווקא צפיתי לשאלה " מה נחשב stock ומה modified ?

האם רק צמיגים מקפיצים למודיפייד או אפילו דבר קטן כמו פילטר אויר קונוס כבר נחשב כמו בחו"ל

ואיך אפשר לקבוע? רק על ידי הצהרת הנהג או שיעשה ממש בדיקה פיזית ע"י מומחה בזמן הרישום לתחרות

 

I had a good read of the British autotest regulations, and there they have a clear definition of what mods relegate a car to the "specials" category.

I think that I gave the regs book to Lior Dinar, because it's PSI club property.

I can ask him to look it up.

 

But basically - things like filters, springs, shocks, anti-rolls, strut braces, injectors, exhausts don't make the car a special.

Slicks, shortened wheelbase and brake bias control are three things I remember that do put the car in the 'specials' category.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלוקת קטגוריות:

 

קודם כל הייתה שאלה אם לחלק לפי רכבים משופרים ולא משופרים והתשובה היא מיידית - לא :!:

 

קודם כל, יהיה קשה מאוד לבצע חלוקה שכזאת בין הרכבים, יהיה קשה להחליט מה משופר מספיק כדי לעבור קטגוריה ומה לא. בנוסף על כך - אין לנו מספיק קטגוריות.

 

אני יכול לומר לך שמבחינת זמנים בגימקנה - מתלים, קפיצים ואנטי רול לא משפיעים על הזמנים. השיפורים עוזרים לנהג מבחינת ביטחון, אבל קח שני רכבים עם נהג מצויין ותראה כי אין הפרש מדיד של זמנים. שיפורי כוח יכולים לעשות שינוי אבל תלוי ברכבים. בקליאו ספורט ובמזדה מיאטה השיפורים יהיו מינוריים יחסית. ברכבים כמו איביזה טורבו או איוו השיפורים הרבה יותר מורגשים עקב אופי המנוע. אבל שוב, יהיה קשה להבדיל הרישום בין איביזה ששופרה ב 20 חמורי פוני מול איביזה בעלת 300 סוסים ערביים צוהלים.

 

איפה כן ניתן לבצע הבדלות - כמו שאמרתם - סוגי הנעות. רכבים עם הנעה קידמית ואחורית יכולים להוציא זמן זהה (גם עם נפחי מנוע שונים וגם לחלק מהרכבים במפלצות) אבל אין ספק כי יש הבדלים משמעותיים בין הרכבים ויש מסלולים שמתאימים יותר לכאן ולכאן. בנוסף - רכבי הנעה אחורית הם בעלי יתרון ביציאה מסיבוב, אבל שוקלים יותר ובדרך כלל חלשים יותר...

 

בנוסף - רכבים משפחתיים מול ספורטיביים. יש המון מתחרים שישמחו להתחרות עם רכב אוטומטי פרטי.ליסינג וכדאי לתת להם את הבמה שלהם.

 

קטגוריות מומלצות לפי דעתי:

 

1. משפחתיות - מוגבל עד 2300 סמ"ק, ללא טורבו, אוטומטיות.

2. הנעה קידמית - ניתן לבצע הפרדה בין העד 1600 לרגילות, ניתן לאחד את כל ההנעה הקידמית.

3. הנעה אחורית - לא מכיר הנעה אחורית בעלי נפח קטן, מצד שני אני מכיר המון חברים ממועדון הרודסטרים שישמחו להתחרות אם הקטגוריות יהיו מצומצמות יותר. בקטגוריה זו הייתי מכניס גם הנעה אחורית מוגדשת, אני חושב שעם צמיגים רגילים הקושי לנהוג במפלצת יהיה על הנהג...

4. הנעה כפולה - כל מועדון STI אשר יבחרו לנהוג צמיגים רגילים. בקטגוריה זו הייתי מוריד אולי את סף הצמיגים ל 180 או ל 140, כיוון שזה הצמיגים הנורמליים לרכבים אלו.

5. מפלצות - או הקטגוריה הפתוחה. כל הרכבים בעלי צמיגי סליקס.

 

בפועל נראה לי שהפתוחה היא קטגוריה מיותרת - אני חושב שיהיה אתגר גדול יותר להתמודד עם האיוו בצמיגים רגילים ולבטל הוצאות מיוחדות הכלולות בתחרות עם סליקס אבל זה לשיקול מסלולים והמתחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וקטגוריית משפחתיות כמובן - לא לשכוח. אני חושב שזו קטגורייה חשובה מאוד שיכולה לפתוח את התחרות לאנשים שאין להם רכבי ספורט והיו רוצים להשתתף עם סיכויים לנצח...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי משהו בסגנון

 

RWD Stock

RWD Slicks

FWD stock

FWD Slicks

AWD stock

AWD Slicks

Old School מכוניות מעל גיל 15 או אולי 20 שנה

 

ללא קשר לטורבו לא טורבו ו/או נפח מנוע- רק חלוקה למי יש צמיגי ספורט ומי לא. אם מתחרה יבוא במשפחתומט יהיה עליו למצוא את מקומו לפי הנ"ל, זה בכל זאת תחרות למכוניות ספורטיביות ונהגיהן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם חושב שצריך קצת יותר קטגוריות, אבל איפה בדיוק שמים את הגבול?

אני מסכים עם הרבה מאוד מהקטגוריות שאמרתם, אבל זה כבר הופך למספר גדול מדיי של קטגוריות, ואני לא חושב שיש מספיק משתתפים בשביל זה.

מישהו העלה גם קטגוריה של רכבים בני מעל 15 שנה, מה שנראה לי רלוונטי. לדעתי לרכבים הישנים יותר יש חסרון באחיזה, התנהגות בלימה, דברים חשובים לג'ימקנה. אבל שוב חוזרים למספר המשתתפים, עד כמה שספרתי היחידים שהיו בעלי רכבים ישנים הם אני (במוו), ירון עם האלפא ספרינט, והאלפא של ראובן, אולי שחכתי מישהו, אבל זה בהחלט לא מספיק בשביל לפתוח קטגוריה שלמה.

 

אני גם לא יודע לגבי האפשרות לקטגוריה של הנעות אחוריות רגילות בלבד, שוב מדובר במספר קטן מדיי של משתתפים. אלא אם החלוקה הזאת באמת (כמו שחלק ממכם אמר) תביא יותר משתתפים עם מיאטות / או הנעות אחוריות. אני ספרתי 2 מיאטות, האלפא של ראובן (אחורית עד כמה שזכור לי) ואותי, כן היתה גם הניסן, אבל היא טורבו, זה כבר הפרש גדול מדיי של כח לדעתי.

 

צריך עוד לחשוב הרבה כדי להגיע למשהו שכולם יהיו מרוצים ממני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקטגורייה הנעה אחורית דווקא יש המון מתחרים, בארוע הזה היו שלושה מיאטות, בימר וניסן אחת, כאשר בשנה הבאה יצטרפו האחים אמודי. מעבר לכך, יש עוד הרבה מתעניינים מפורום הרודסטרים שלא נכנסים לתחרות בשל העובדה שאין להם ממש סיכוי בקטגוריה הפתוחה. בזמנו שעשיתי סקר מתברר שלפחות 10 חברים יגיעו עם תהיה קטגוריה להנעה אחורית בלבד.

 

מעבר לכך, במקביל לתחילת ליגת ה WMDC הייתה גם ליגה נפרדת של פורום הרודסטרים שכללה 15 רכבים בכל ארוע. חלק מהאנשים לא הצטרפו ל WMDC בגלל שיצא שהארוע הראשון היה באותו יום כמו אחד הארועים בליגת הרודסטרים. אין ספק שעם קטגורייה משלהם - הם יכנסו לסבב.

 

אריק - אני בספק אם יהיו מספיק אנשים שיתחרו בליגת FWD סליקס ו RWD סליקס - תחשוב שזה אומר בעצם להשקיע כסף על צמיגים שלא נותנים שום יתרון תחרותי כיוון שגם לשאר יש אותם, אז למה לא להתחרות בקטגוריה הרגילה??

 

בקשר לבעלי המשפחתומתיות - נכון שזו תחרות לרכבי ספורט אבל אני חושב שבעלי משפחתיות הם קהל יעד עתידי לגימקנות. גם גילוי אפשרי של כישרונות פוטנציאליים וגם אפשרות להתקדם בעתיד לרכבים ספורטיביים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5596 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...