Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7489 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

לפני כחודש קניתי יונדאי אקסנט 99' אוטומאטית.

הרכב יד ראשונה שמור, מאבא של חבר, כך שסמכתי עליו לגמרי לגבי תאונות וכו'.. למרות האמון, לא לקחתי סיכון ולקחתי את הרכב לבדיקה (רק על מנת לקבל תמונת מצב של הרכב, שאדע במה יש להשקיע)....

בבדיקה הכל היה בסדר פרט לכל מיני דברים קטנים רגילים שתמיד מוצאים, והדבר הרציני ביותר שנמסר לי מהבודק הוא שיש בעיה בפקונג ראש (באטם).. אני ואבא שלי שנוכח איתי בבדיקה לא מבינים גדולים במכונאות, ואני דיי נבהלתי ששמעתי את זה. בכל מקרה לא רציתי לוותר על הרכב בגלל זה והורדתי אותו במחיר ....

לאחר קניית הרכב נסעתי בו כשבוע והכל היה מעולה... לא היו נזילות ונסע חלק. בכל מקרה, אני לא אחד שמשאיר דברים באוויר ונסעתי למוסך (שאבא שלי מטפל שם שנים) על מנת ליישר קו לגבי הבעיות שבטופס הבדיקה, לגבי האטם וגם להחלפת טיימינג. המוסכניק בדק את הרכב עם מכשיר עם חומר כחול ואמר שאם הוא הופך לצהוב הבעיה בראש, וכך באמת היה (הפך לצהוב).

בגלל שגם בבדיקה במכון וגם במוסך הצביעו על בעייה באטם הכנסתי אותו לטיפול.

הטיפול שכלל : תיקון אטם ראש מנוע, החלפת טיימינג, החלפת משאבת מים עם קורוזיה, החלפת רצועות מזגן ועוד כמה, וגם החלפת שמנים עלה לי בסך 2750 ש"ח.

אמנם זה כבר היה, אך בכל זאת רציתי לדעת אם המחיר הוא הגיוני לטיפול ולא יקר מידי. ?

והאם הבדיקה של החומר הכחול היא אמינה ואכן מורה על בעית ראש מנוע (היה לא מזמן בתכנית- "יצאת צדיק".

אשמח לתגובות ממי שמתמצא בנושא.

תודה,

איציק. (מקווה שהסיפור לא היה ארוך מידי (-: )

הבלוג שלי - רעיונות עשה זאת בעצמך שמשתף בנייה וחידוש של רהיטים, בניית צעצועים, וטיפים נוספים.

הפרוייקטים שלי בפורום : בניית משענת יד :idea:צביעת טאסות

פורסם

המחיר הגיוני לחלוטין.

 

אישית לא הייתי מחליף אטם ראש מנוע ע"פ בדיקה של נוזל כחול שהופך את צבעו, לאטם ראש מנוע יש כמה סממנים חזקים שיכולים להעיד על כך שהוא "הלך"... בין היתר מופיעות התופעות הבאות: מים בתוך שמן המנוע (תערובת שנראית כמו "טחינה"), שמן בתוך המים (ברדיאטור), איבוד מים עיקבי (כתוצאה מלחץ יתר במערכת הקירור), התחממות מנוע (כתוצאה מאיבוד מים ו/או התערבבותם עם השמן) וכד'.

 

במקרה הזה, לא הייתי סומך ב 100% על הבדיקה של המכון ולא על הבדיקה של המוסך (נוזל כחול) - אבל כן היית סומך על בדיקת "ליקאייג'" (הכנסת לחץ לצילינדרים ובדיקה של מפלס נוזל הקירור) ו/או סממנים מוחשיים לבעיה (התחממות, מים בשמן וכד').

 

קשה לי לומר ע"ס התכתבות באינטרנט אם החלפת אטם הראש נעשתה לצורך או לשווא.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...