Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש דבר כזה חלפים מקוריים ? [ כתבה ]


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6799 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כאן

 

(כמה ציטוטים - קראו את הכתבה בלינק.)

 

מתי לאחרונה שאלתם את המוסכניק שלכם אילו מצתים הוא מציע עבור המכונית שלכם, או איזה מותג של פילטר שמן כדאי לשים? סביר להניח שהשאלה היחידה שנשאלה היא: "שמת לי חלק מקורי?". אורי וינקלר, נשיא חברת אוטווורקס (Autoworks) שמייצגת בישראל יותר מ-30 יצרני חלקים לרכב, היה רוצה שתתחילו לשאול.

 

"הצרכן הישראלי לא מודע לזה שגם החלק שנקרא משום מה 'מקורי' מיוצר בידי איזשהו יצרן חלפים", אמר וינקלר ל-TheMarker. "לעתים קרובות יצרן חלקים חלופיים עושה מוצרים הרבה יותר טובים מאלה שמציע יצרן החלקים שעובד עם יצרן הרכב....."

.......

.....יצרניות הרכב משתדלות בכל מאודן לגרום לצרכנים להשתמש אך ורק בתוצרת שלהם. "היצרנים אומרים כל הזמן לצרכנים לקנות חלפים מקוריים שלהם", אמר מורגן "אבל גם הם קונים את החלקים שלהם היישר מאיתנו. הדרישה הזו של היצרנים הופכת את אחזקת המכונית ליקרה מדי. אם אי אפשר להשיג חלק למכונית דרך איליי (פוטרמן א.ב) או דרך אורי (וינקלר א.ב), אלא רק דרך היצרן, האחזקה יקרה מדי וללא הצדקה"

נחזיק אצבעות שיהיה שיפור בנושא.

כי מי שמשקיע, שוקע....

פורסם

לא מדוייק לחלוטין.

 

היצרן עובד על פי תקן X - שהוא קובע בבואו לתכנן את הרכב, חלקיו ותחזוקתו.

כאשר הוא מזמין את החלקים מקבלן משנה כלשהו (וכמעט כל החלפים מיוצרים ע"י קבלני משנה. היום לא שווה לייצר חלקים לבד)- הקבלן מחוייב לאותו תקן בפס הייצור עבור היצרן .

כמו כן החלקים המקוריים מקבלים את אחריות היצרן.

לפיכך אפשר לצפות לרמת איכות מסויימת מכל חלק שנקנה אצל ותחת שם היצרן.

 

יצרן חלפים אחר - או אפילו אותו יצרן , רק ללא הלוגו של היצרן - אינו מחוייב לאותם סטנדרטים.

 

שים לב - אני לא אומר שבהכרח איכות החלקים נמוכה יותר. יכול להיות שיצרן החלקים יעבוד על פי תקני ISO וכו' , ואיכות תוצרתו תהיה ברמה טובה מאוד. אבל הוא אינו מחוייב לקביעת היצרן. במקרים מסויימים זה יכול לעבוד לרעת הצרכן.

 

היצרן תמיד יהיה יקר יותר - כי הוא מוסיף על הצרכן עלויות אחזקת מלאי , ניהול , BRAND, אחריות וכו'.

 

שווה או לא ? הצרכן מחליט.

פורסם

עדיין, יש הרבה יצרני חלפים שלמראית עין החלק ניראה זהה אבל ההרכב שלו שונה לגמרי...

היתה פעם כתבה שלקחה מידגם של חלקים והראתה מה השוני בין מקורי לתחליפי..

למשל פגושים.

יצרני הרכב מיתחייבים שהפלסטיק יעמוד בכל מיני קריטריונים, כגון: עמידות נגד שריפה, גמישות (במיקרה של תאונה), עובי, עובי נקודות חיזוק ועוד...

בתחליפי המצב היה שהפלסטיק היה קשיח מידי, ובמיקרה של תאונה עם הולך רגל הוא היה פוצע את ההולך רגל יותר מהמקורי. כמו כן ספיגת האנרגיה שלו לא היה טובה...

החומר מיתלקח.

החומר רעיל.

ועוד...

עשו השוואה גם בין מיכסי מנוע וכנפיים.

הפח היה דק יותר, הציפוי נגד חלודה היה דק יותר, ובחלק מהמקומות מיתקלף, ובחלק אחר לא קיים, אלא קיים צבע בילבד! (ככה היו מכינים חלקים לפני 20 שנה!)

חיזוקי מתכת לא קיימים בחלקים תחליפיים. ועוד...

 

אם זה ניראה כמו ברווז אמבטיה, נישמע כמו ברווז אמבטיה אז זה... נרגילה!!!!

בקיצור, לא כל מה שניראה נוצץ זה זהב...

כולם מחפשים לחסוך, במיוחד שמדובר בהוצאות שניראות לא חשובות "אז מה איכפת לי אם הולך רגל יפצע יותר?!"

אבל אילו גם החיים שלכם. ואם יפגע בכם אוטו עם חלק לא בטיחותי?

אני מאוד בעד שיחרור המונופול על החלקים, אבל חייבים שתהיה אכיפה על הנושא. חלקים שמיוצרים לפי תקן היצרן יסומנו ככה. אחרי יסומנו ע"י תווית של "חלק לא מקורי!" (עם דגש על הסימן קריאה)

אחרת שוק ה"חירוטטים" יפרח...

יש מצב דומה עם כלי אוכל. יש כוסות חרסינה שמביאים אותם מסין. כדי להביא כלי אוכל הם צריכים לעמוד בתקן, אז הם מביאים אותם ומוכרים אותם ככלי נוי... הכלים האילו צבועים בצבע שמכיל עופרת ועוד "תופינים"... בטוח שלא בריא ולא עומד בשום תקן...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

פורסם

אבל כמו שנאמר בכתבה - אין דבר כזה חלק מקורי, לכן ההצעה שלך לגבי סימון של חלק "מקורי" היא שטות.

 

אפשר לסמן את החלק כ"מומלץ על ידי היצרן" ותו לו.

החלק "המקורי" יכול להיות טוב יותר ופחות טוב מחלק זהה המיוצר על ידי יצרן אחר, אבל כאן כבר יקראו לזה "שיפורים".

סתם לדוגמא: היצרן יכול לשים בולמים מסוג א במכונית קטנה ולא יקרה. עכשיו כשיגיע הזמן להחליף בולמים (כל 60K, נדמה לי.), אתה יכול לשים את אותו הדגם שהיצרן שם או לשים בולמים "שלא יהיו מקוריים" אבל יעלו אותו דבר ויהיו הרבה יותר טובים.

וככה לגבי רוב הדברים (הפנימיים) ברכב.

(אני לא מדבר על פגוש-כנף-מכסהמנוע ששם בטוח אני אשים את המקורי)

כי מי שמשקיע, שוקע....

פורסם
אבל כמו שנאמר בכתבה - אין דבר כזה חלק מקורי, לכן ההצעה שלך לגבי סימון של חלק "מקורי" היא שטות.

אתה קורא ביכלל את התגובות של אנשים לפני שאתה מגיב?!

יש תקן. היצרן קובע את התקן. אם מישהו שמייצר את החלק עומד בתקן אמור להיות כתוב על זה "עומד בתקן היצרן"... ואם לא, אז שיהיה כתוב...

כמו שיש תו תקן לשקעים נניח, אמור להיות תו תקן לחלקי רכב.

 

אפשר לסמן את החלק כ"מומלץ על ידי היצרן" ותו לו.

החלק "המקורי" יכול להיות טוב יותר ופחות טוב מחלק זהה המיוצר על ידי יצרן אחר, אבל כאן כבר יקראו לזה "שיפורים".

חוות דעתי? שיפורים?! על מה אתה מדבר???

סתם לדוגמא: היצרן יכול לשים בולמים מסוג א במכונית קטנה ולא יקרה. עכשיו כשיגיע הזמן להחליף בולמים (כל 60K, נדמה לי.), אתה יכול לשים את אותו הדגם שהיצרן שם או לשים בולמים "שלא יהיו מקוריים" אבל יעלו אותו דבר ויהיו הרבה יותר טובים.

יותר טובים למה?! היתנהגות יותר "ספורטיבית"? הקשיחות של הבולמים יכולה ליפגוע בחלקים אחרים ברכב, ובמיוחד ברכב ישן.

וככה לגבי רוב הדברים (הפנימיים) ברכב.

(אני לא מדבר על פגוש-כנף-מכסהמנוע ששם בטוח אני אשים את המקורי)

בקיצור, תו תקן הוא דבר חובה (לדעתי). אם כך היה, והיית קונה כנף "תחליפית" שהיא בעלת תקן, או שהיתה לך אפשרות לקנות אחת שלא עומדת בתקן זה היה ניפלא...

כיום, אי אפשר לדעת איזה חלק "תחליפי" עומד בתקן. מונופול...

אם אתה מוכן ליקנות מוצרים כמו "מוצרי נוי" ולישתות מהם, סבבה לך, אני מעדיף לחיות ללא סרטן, תודה...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

פורסם

ואם אני לא מעוניין לחסוך , אלא להביא חלק תחליפי ברמה יותר גבוהה... דוגמא ברייקס ברמבו או טארוקס לאימפרזה, צינורות ברייקס stainless steel וצינורות סיליקון במקום גומי פשוט.... אז זה נחשב "שיפור" במקום חלקי חילוף יוקרתיים - ופתאום אני עבריין נמלט.

 

אם האוטו שלי צריך אוברהול ובמוסך הראשי פותחים מנוע, שמים איזהשהו בוכנה no name אז זה בסדר , אבל אם א** ח* עושה את זה בחצי כסף ומשתמש ב JE אני פושע.

 

:roll:

 

אבל אם אני אחפש לחסוך ולקנות "חלקי חילוף לא מקוריים" זולים יותר - אני אהיה בסדר ?

http://www.scci.co.il/

The Sports Car Club of Israel

פורסם

הקשר פשוט, חלקי חילוף מקוריים זה בסדר. חלקי חילוף תחליפיים זולים יותר זה בסדר. חלקי חילוף יקרים יותר בעלי תקן אירופאי , carb ויפני שהוכחו כטובים יותר נחשבים "שיפור" וזה פויה בעיניי הרשויות

http://www.scci.co.il/

The Sports Car Club of Israel

פורסם

יש מצב דומה עם כלי אוכל. יש כוסות חרסינה שמביאים אותם מסין. כדי להביא כלי אוכל הם צריכים לעמוד בתקן, אז הם מביאים אותם ומוכרים אותם ככלי נוי... הכלים האילו צבועים בצבע שמכיל עופרת ועוד "תופינים"... בטוח שלא בריא ולא עומד בשום תקן...

 

גילי

 

חן חן על המודעות... הרבה אנשים לא יודעים את זה..

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

כנראה שלא קאתם את הכתבה בתשומת הלב הראויה: אותו יצרן, המייצר ליצרן הרכב, מקבל אישור של O.E.צ, שמשמעו, יצרן מוצר מקורי. בתור אחד שכזה, היצרן מחוייב לרמת מוצר מסויימת, שאינה נופלת (ולעתים קרובות אף עולה) מאיכות המוצר הנקרא "מקורי". למעשה, אותו פס יצור מייצר עבור יצרני הרכב, ועבור יבואני החלפים. ההבדל היחידי הינו במק"ט, ובלוגו המוטבע על המוצר. להזכירכם, לאחר מאבק משפטי ארוך, זכו יבואני החלפים, וכיום, רשמית, אין היצרן יכול "להכריח" את בעל הרכב, או בעל המוסך להשתמש במוצר שנקנה אצל יבואן הרכב. מעבר לזאת, מתוך מידע פנימי, גם יבואני הרכב קונים את החלפים שלהם מהיבואנים בארץ ה"שייכים" לשוק החלפים התחליפיים. שורה תחתונה: לקנות מיבואן, או ספק אמין, סחורה בעלת שם ומוניטין טוב. בעולם החלפים לרכב - לשם ולמותג יש משמעות לגבי איכות המוצר.

פורסם

mss, אתה לא מוצא סתירה במה שאתה אומר?

אם יצרן החלפים שמייצר עבור יצרן הרכב מוכר גם בנפרד, איך יכול להיות ש"לעיתים קרובות" האיכות של אותו ייצור בדיוק עולה אותו יצרן, מייצר בדיוק את אותו מוצר, על אותו פס ייצור עבור יצרן הרכב?

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

×
×
  • תוכן חדש...