Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת משולש בפיאט אונו 45 עזרה בבקשה


AZISLIN
שימו לב! השרשור הזה בן 6822 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם היום זה לא היום שלי!!

פעמם ראשונה שאני ניתקל בבעייה בפיאט אונו 1000 שלי שאני לא מצליח להחליף איזה חלק לבד.

עכשיו חזרתי מתוסכל נורא מהניסיון שלי להחליף משולש שמאלי ופשוט לא הצלחתי פתחתי את הברגים בשני מקומות ללא בעייה אך החיבור בין התפוח לבין הבולם\צירייה פשוט עשה לי את המוות וזה לא שאני בור אני יודע שהוא צריך לצאת בכוח ולהיכנס בכוחאבל בכל זאת אני מפספס משה אם מישהו יודע את התהליך שבו התפוח יוצא בבבבקשה לתאר בפרוטרות כמה שיותר (צרי להוציא צירייה או לא??)?????.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה כמו באונו 1400 אז יש לי כמה המלצות:

 

1. הרם את 2 צידי הרכב ואבטח אותם באמצעות בוקים. בדרך זו אתה מוריד מהלחץ של המוט המייצב במידה ואתה מרים רק צד אחד.

 

2. בדף הפרוייקטים של הפורום יש שירשור שמדבר על החלפת משולשים בפיאט אונו 1400, אולי כדאי שתעיף מבט.

 

3. לאחר שהרמת את הרכב מ-2 צידיו, אל תשכח לפרק את החבקים של המוט המייצב. כמדומני אי אפשר לפרק את המשולש מבלי לפרק את המוט המייצב, לא רק בחלק שמחבר למשולש עצמו אלא בחלק שמאובטח לשילדה (בורג אחורי של המשולש).

 

4. אין צורך לפרק ציריות או בולמים/מתלים.

 

5. אני ממליץ על החלפת 2 המשולשים (זול, כדאי).

 

6. פתח את האום שמאבטח את התפוח פרונט (כמדומני מפתח 14 ממ) לאיזור הנאבה (HUB)

 

7. מכאן ואילך תצטרך להפעיל כוח על המשולש הישן כלפי מטה ע"מ לשחרר את התפוח פרונט מ ה-HUB

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זה לא ממש כך ב45 אין מוט מייצב ואני גם לא פירקתי את הצירייה אבל הבורג של התפוח נימצא מתחת לצירייה ולכן לא ניתן להגיע אליו כדאי לתת מכות שיצא לכן חשבתי אולי כדאי לפתוח את הצירייה??.

היכן באופן כללי צריך לתת את המכות וכמה חזק כי נתתי די חזק על המשולש והתפוח פשוט לא יצא אני כימעט מיואש,עד דבר מהו סדר הפעולה כי בספר היינס החלק הזה חסר לכן מה קודם שני החיבורים למירכב ואז התפוח או הפוך?? האים יש איזה פטנט או טריק להוצאה קלה יותר וכשמכניסים את החדש אז גם מה הסדר והאם גם בכוח ומכות גריז ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תעלה תמונה יהיה יותר קל להתייחס.

מעבר לכך, החלק האוחז את קונוס התפוח קשה לפרוק. יש כלי יעודי אבל לך כנראה שאין, אז נסה להשתמש ברעיון הבא:

במקום להשתמש בפטיש אחד, העזר במישהו שיצמיד פטיש כבד (נניח קילו וחצי וצפונה) לצד אחד של הזרוע בבולם שבתוכה התפוח, ואז תן מכות חזקות מצד שני על הזרוע בעזרת מוט פלדה קצר ופטיש כבד נוסף.

הפטיש האחד ישמש כסדן, המכה שתיתן לא תיבלם ע"י גמישות המערכת והעיוות שאתה יוצר רגעית ישחרר את קונוס התפוח העקשן. שים לב שלא תמיד מרגישים שהתפוח משתחרר ויש לבדוק זאת לאחר כל כמה מכות.

 

בהצלחה, יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

מה שקורה בפיאט אונו 45 הזרוע אם התפוח מורכבים הפוך כלומר האום ניסגרת מלמטה.

על מנת להוציע את התפוח והזרועה חייבים לפרק את הצריה ולהוציע אותה מהנבה.

פרוק התפוח נעשה כך יש לשחרר את האום (מפתח 19 מ"מ) להשאיר את האום על 3 הברגות ואז (במיומנות) לדפוק אם פטיש על הלחי היכן שהתפוח חודר (בצד ליד הקונוס) ואז ניתן לפרק את המיכלול.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הכוונה על הלחי לא לתת מכות על הבורג ןהאום אלה לתת מכות בצדדים??.
לעולם אין דפוק על בורג של תפוח, יש להשאיר עליו אום. את המכות יש לתת על ראש התושבת בו יושב התפוח על מנת לשחרר את האחיזה של הקונוס, נקרא גם קונוס מורס. למכונאים יש כלי מיוחד , בצורת מזלד דו שניים, המאפשר לחלץ את התפוח בצורה נקייה וקלה יותר.

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם

אני מודה לכולם על כל התשובות כל ,התשובות עזרו מאד ונישארו רק שני שאלות פתוחות הראשונה הוא סדר פירוק המשולש ישנם שלושה חיבורים האם את התפוח מפרקים אחרון לאחר שפירקנו את שני החיבורים למירכב? או הפוך השאלה היא באיזה מצב לתת את המכות כשהמשולש מחובר למירכב או כאשר הוא כבר משוחרר מהמירכב?

השאלה הנוספת היא האם החדש ניכנס בקלות ??

חכו לפרוייקט מצולם מחר אנסה שוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפוח קודם, ללא ספק. הרכבה בסדר הפוך קודם מרכב אחר כך תפוח , צריך להכניסו בעדינות ומיד להרכיב לו אום להגנת התבריג, אחר כך ללחוץ על התפוח , או בעזרת מנוף (לומיק), או עם ג'ק הידראולי ולהדק את האום בחוזקה אך מבלי לקרוע תבריג.

בהצלחה.

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6822 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...