Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

וירוס מוזר מכה במכוניות פיג'ו-סיטרואן: בלמים אחוריים ננעלים לפני הקדמיים


ארנון
שימו לב! השרשור הזה בן 6829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום.

 

מה אני אגיד ? אני קצת סקפתי ולמה התופעה שאתה מציין היא נדירה ביותר.

כאשר אתה אומר שיש בעיה זהה בשתי מכוניות המישפחה אני מיתפלא כי זה לא הגיוני אותה תקלה בשתי מכוניות שונות בבית אחד. אולי אתה לא מסביר טוב את הבעיה ותנסה לפרט כצת יותר.

מה אתה מרגיש ביזמן בלימה?

 

 

בברכה בני ל.

כנראה שני הרכבים מטופלים אצל אותו חאפר , באותם חלקים ומבוצעת בהם אותה טעות יסודית.

 

היתה לי את התופעה הזאת כשקניתי את ה306 בזמנו ,ומסתבר שהרכיבו לי רפידות תופים אחוריות לא מתאימות.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאיציק:

הבלמים הקדמיים תקינים. לא מדובר בסיטואציה בה לחיצה חזקה על הדוושה מביאה את הבלמים האחוריים להינעל (באופן טבעי) בעוד הקדמיים מתקשים לעשות כן, אלא בבלמים קדמיים שבולמים בעוצמה המצופה מהם ביחס ללחיצה על הדוושה, בעוד האחוריים ממהרים להינעל.

אין אובדן נוזל בלמים.

 

לבני:

שתי המכוניות משרתות לקוחות שונים (לא אותי) בקו ת"א-בנימינה. הסיטרואן חייה בבנימינה עם גיחות קצרות לת"א. הפיז'ו, להיפך.

שתיהן יוכלו להגיע לבדיקת רופא במרכז הארץ.

 

לאייל:

המכוניות אינן מטופלות באותם המוסכים. כל הטיפולים במערכות הבלמים (וכמעט כל הטיפולים בכלל) בוצעו במוסכים מורשים של פיז'ו (מה שגרם למכונאי המוסך לשמוט את לסתם בתמהון כשראו AX חבוטה מתגלגלת לעמדת הקבלה ונעמדת אחר כבוד ליד C5 ו 307... אבל זה כבר עניין אחר...)

למרות זאת, פרט יותר על אופי התקלה שהיתה אצלך, ועל הפתרון. תמיד אפשרי שמישהו עשה את אותה הטעות במכוניות שלנו.

 

האמת, אני די מופתע שאיש לא נתקל בתופעה הזו. הנחתי שמכיוון שהיא הופיעה אצלנו בשתי מכוניות שונות, זו בודאי מוזרות מוכרת,משהו כמו צליל ה"דפיקה" שמכוניות PSA אוהבות להשמיע בבלימה אחרי נסיעה לאחור (או שגם על זה לא שמעתם ? :? )

תודה רבה לכולכם על הרעיונות הטובים שהועלו. הכל ייבדק, ואדווח (אם ו)כשהבעיה תבוא על פתרונה.

רעיונות נוספים יתקבלו בברכה.

 

ארנון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו כמו צליל ה"דפיקה" שמכוניות PSA אוהבות להשמיע בבלימה אחרי נסיעה לאחור (או שגם על זה לא שמעתם ? :? )
מוכר, היה אצלי, הוחלפו קאליפרים, חזר אחרי חודש, היום אני עם קאליפרים של ברלינגו, מאז התופעה לא קורית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז ככה הייתה לנו בעיה דומה בC15 (כמובן) המוסכניק פשוט התעסק שמה בתופים

מאחור ואז זה הסתדר וגם בכל מקרה היו לה מספיק בעיות בברייעקסים

שכללו איבוד לחץ לאחר סוג של טיפול שעשה המוסכניק

אז בלית ברירה הוא החליף שם הרבה דברים על חשבונו

:onfire:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף דבר:

 

ב- AX יש וסת על מוט הפיתול מאחור, שמגביר את עוצמת הבלימה של הציר האחורי כתלות בעומס עליו. במלים אחרות, אם יושבים מאחור אנשים שמנים, הבלמים האחוריים יעבדו קשה. אם אין מאחורנית איש, הבלמים הקדמיים ישאו בעיקר המעמסה.

מכיוון שבולמי הזעזועים של הרכב סיימו את חייהם כל בלימה גרמה לחלק האחורי לשקוע, וכתוצאה מכך השסתום הגביר את לחץ הבלימה מאחור (מה שגרם לשקיעה חדה יותר) ונעל את הגלגלים.

 

החלפת בולמי הזעזועים מאחור פתרה את הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרם נבדקה.

לדעתי אחליף לה בולמי זעזועים בעצמי באחד מסופי השבוע. גם כך הגיע הזמן, ויש סיכוי שזו אכן הבעיה.

מי שיש לו היינס ל 306 ומוכן להשאיל מוזמן ליצור קשר בה"פ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל בלימה גרמה לחלק האחורי לשקוע, וכתוצאה מכך השסתום הגביר את לחץ הבלימה מאחור (מה שגרם לשקיעה חדה יותר) ונעל את הגלגלים.
בד"כ בלימה גורמת לחלק הקדמי לשקוע ולא לאחורי.

האחורי עשוי אפילו להתרומם בזמן בלימה.

אם כי לפעמים תכנון מיוחד של גאומטריית המתלה האחורי עשוי לגרום לו באמת לשקוע בבלימה.

לא יודע איך זה בסיטרואן שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרם נבדקה.

לדעתי אחליף לה בולמי זעזועים בעצמי באחד מסופי השבוע. גם כך הגיע הזמן, ויש סיכוי שזו אכן הבעיה.

מי שיש לו היינס ל 306 ומוכן להשאיל מוזמן ליצור קשר בה"פ.

לא חושב שב-306 יש ווסת זהה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בד"כ בלימה גורמת לחלק הקדמי לשקוע ולא לאחורי.

האחורי עשוי אפילו להתרומם בזמן בלימה.

אם כי לפעמים תכנון מיוחד של גאומטריית המתלה האחורי עשוי לגרום לו באמת לשקוע בבלימה.

לא יודע איך זה בסיטרואן שלך.

גאומטריית המתלים האחוריים ה PSA מורכבת ממוט פיתול אחורי עליו מורכבים הגלגלים האחורים באמצעות זרועות המחוברות לכיוון האחורי של הרכב.

בפועל הדבר גורם לשקיעה של החלק האחורי בזמן בלימה עקב כך שהמוט פיתול עצמו מורכב לפני הגלגלים (ז"א לכיוון אמצע הרכב) ולא מאחוריהם. אילו המוט היה מחובר בצידו השני (אחרי הגלגלים, לכיוון חלקו האחורי של הרכב) של הרכב במתכונת הנוכחית, אזי כל בלימה היתה גורמת לחלקו האחורי של הרכב לעלות באופן משמעותי (וזה מסוכן).

 

בשביל לדמות מצב בו המוט מתוקן כאילו בצד הפוך, בצע ניסוי פשוט: שלב להילוך אחורי והתחל בנסיעה אחורנית... לאט לאט הרם את בלם היד וראה כי חלקו האחורי של הרכב *עולה* בזמן בלימה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילו המוט היה מחובר בצידו השני (אחרי הגלגלים, לכיוון חלקו האחורי של הרכב) של הרכב במתכונת הנוכחית, אזי כל בלימה היתה גורמת לחלקו האחורי של הרכב לעלות באופן משמעותי (וזה מסוכן).

 

 

איציק

זה הזמן לגלות מדוע ב-307/C4 נטשו PSA את תצורת המתלה האחורי שלהם (מצ"ב דגם ראשוני של התכנון שנגנז):

 

medieval-catapult-4804.jpg

 

 

:silly:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואללה

זה בדיוק מה שיש לי ב BX

חבל שהם ירדו מזה

 

בגלל זה הרכבים שלהם כבר לא נוחים כמו פעם.

 

ד"א

כאן רואים את המתלה האקטיבי של ה ZX

לידו אלו הלאגרים ששפכו -מראה אופיני.

 

ד"א ארנון

כנראה שעוד לא הפנמת את הרמזים

בנוסף גם לקחת BX???

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוירוס המוזר הוא שמכוניות צרפתיות הם לא אמינות נקודה

 

הוירוס המוזר הוא שאנשים כמוך מגיבים תגובות מטומטמות במקום לענות לעניין.

 

איך התגובה שלך עזרה לנושא ?

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את כל התגובות וצחקתי.

 

מצד אחד , גם לי לפני הרבה שנים נתפסו הבלמים האחוריים ב 405 שנת 90. לא זוכר מה עשיתי אבל לבסוף מכרתי את האוטו.

לעצם עניין האמינות של פיג'ו / סיטרואן -

בתור אחד שב 15 שנים האחרונות נוסע רק במכוניות אלו , אכן כן , יש בעייה של אמינות. תקלות חוזרות ודומות במערכת הקירור , חשמל ושלא נדבר עם הגירים ב 406 בתחילת דרכן (לא ה ZF ) .

בקיצור , גם אני התיאשתי ואני מנסה למכור את ה 405 97 1800 STYLE שלי .....

יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...