Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

וירוס מוזר מכה במכוניות פיג'ו-סיטרואן: בלמים אחוריים ננעלים לפני הקדמיים


ארנון
שימו לב! השרשור הזה בן 6829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תופעה זהה מתקיימת (ברמות חומרה שונות) בפיז'ו 306 ובסיטרואן AX של המשפחה. להערכתי, מדובר בוירוס שתקף ראשית את בלמי התוף של ה- AX, ואח"כ הדביק את בלמי התוף של ה- 306 כשהן חנו זו לצד זו.

 

כל נגיעה יותר מ"עדינה מאוד" בדוושת הבלמים, נועלת את הציר האחורי, הרבה לפני שהצמיגים הקדמיים חושבים להינעל. ההשלכות ה(בלתי) בטיחותיות ברורות.

התופעה נמשכת כבר זמן ארוך (ברמות חומרה שונות - שיא החומרה בתחילת הנסיעה, בבקרים).

 

שני הרכבים ביקרו (כל אחד בתורו) אצל מוסכים שונים, שהחליפו את משאבות הבלמים מאחור. הבעיה נרגעה למספר ימים, והופיעה שוב. משום כך, לפני החזרתם למוסך לסיבוב נוסף, אני פונה אליכם.

 

מישהו נתקל בתופעה ויכול לשפוך אור על הסיבות לה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לנו במשפחה הרבה פיג'ואים הרבה שנים ומעולם לא נתקלנו בתופעה כזו.

אולי זה בגלל שאנו מקפידים לשים פעם בחודש חבילת מוקסיפן-פורטה במיכל השמן.

אין וירוס שיעמוד בזה.

אגב, בלי מרשם ממוסכניק לא יתנו לך את הכדורים.

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לבדוק כמה דברים:

1. תקינות מש' איזון

2. מצב הצמיגים מאחור + לחץ אויר

3. איכות הבלמים מלפנים (בלמים מאיכות ירודה לא ינעלו מהר)

4. לבצע שנית ניקוז אויר ורענון כללי ב-4 פינות לנוזל הבלמים (מומלץ: DOT-4).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טפל בעניין זה מסוכן במיוחד סעיפים 3 ו4 ממה שאיציק כתב. שעושים לך החלפת שמן שיחליפו הכל ולא רק במיכל כמו חאפרים.

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לתשומת ליבך

היתה לי לפני איזה 10 שנים רנו 9 עם בעיה מאוד דומה בבלימת חירום האוטו היה זורק תחת כאילו משכתי הנדברייקס. זה קרה פעמיים אז החלתי לבדוק ולבסוף התברר שהבעיה הייתה דווקא בחזית הרכב- הנאבה הייתה שחוקה ויצרה שם איזה שהוא חופשים בגלגל הקידמי שמאלי ולכן הבלימה בחזית לא הייתה מאוזנת\תקינה כלל וזה גרם לתחושה כאילו דווקא מאחורה הייתה הבעיה עקב הזריקות תחת.

שווה לבדוק!

אופנוען

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוירוס המוזר הוא שמכוניות צרפתיות הם לא אמינות נקודה
אתה יודע, ddgil, אם אין לך מה להגיד, אתה יכול פשוט לשמור על שתיקה.

 

ה-306 איתנו כבר 9 שנים (מאז נולדה).

ה- AX איתנו 7 שנים (כבר בת 13).

שתיהן, לבד מהתקלה המוזרה הזו, מפגינות אמינות כמעט מוחלטת. בוודאי מעל הממוצע במכוניות בגילן.

 

מתשובות כמו שלך מתקבל הרושם שיש כאן בפורום רק שאלות על צרפתיות. תריץ חיפוש על "לאנטיס", "סובארו" או "לאנסר" ולא תקבל אפילו תוצאה אחת...

 

בכל מקרה, תודה למי שהשיבו לגופו של עניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער שנעלבתה אבל זו עובדה הייתה לי צרפתיה כזו 306 שכל עיתוני הרכב היללו זה לא מכונית זו ערמה של פחים.

לא נעלבתי (דרך אגב, כותבים "נעלבת". לא "נעלבתה").

 

אם אתה מסיק ממכונית אחת, שלך, שכל הצרפתיות לא אמינות, זה כמו שאני אסיק מתגובה אחת, שלך, שכל התגובות בפורום הזה לא מאוד אינטיליגנטיות.

 

הכללות, באופן עקרוני, אינן מעידות על חשיבה עמוקה.

בכל מקרה, אני מאחל לך אושר רב ואפס תקלות במכוניתך הנוכחית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו ברצינות, אני מאשר מה שארנון כתב על אמינות של פיג'ו.

 

ה406 שלי כבר בת 8 בקרוב, מה שהתקלקל בנתיים:

מפוח, מוט מייצב, שתי תושבות מנוע, אטם שמן בגיר, צינור הספקה לשסתום הגה כוח, משאבות בלם אחוריות. בערך 3000 ש"ח. אפילו אם נניח שליפנית יש אפס תקלות ואפס הוצאות ב 8 שנים, זה הרי שולי לעומת עלות של החזקת רכב בישראל ב 8 שנים:

ירידת ערך של 69,000 , ביטוחים שונים 40,000 ש"ח , דלק 55,000 ש"ח, טסטים 10,000 , טיפולים 6000 ש"ח.

כלומר 180,000 ש"ח . אז מה זה עוד 3000 ???

(אגב, עלות הריבית על השגת הסכום הראשוני לקנית האוטו היא עוד הרבה מאוד כסף שלא החשבתי.)

עדיף להוציא 183,000 ש"ח ולנסוע באוטו נוח, מפנק, נעים וכיפי לנהיגה מאשר להוציא רק 180,000 ולנסוע 8 שנים באוטו בינוני לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרי לא תשכנע את המשוכנעים, וזה לא משנה ששני הרכבים האמינים ביותר בהיסטוריה של צה"ל הם פיז'ו 205 וסיטרואן C15.

 

צרפתיות לא אמינות, ויפניות, לעומתן, לא מתקלקלות לעולם.

האיש הזה מדמיין. גם הוא. וגם הוא.

ובכל מקרה, התיקונים אצלם היו בחינם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

מה אני אגיד ? אני קצת סקפתי ולמה התופעה שאתה מציין היא נדירה ביותר.

כאשר אתה אומר שיש בעיה זהה בשתי מכוניות המישפחה אני מיתפלא כי זה לא הגיוני אותה תקלה בשתי מכוניות שונות בבית אחד. אולי אתה לא מסביר טוב את הבעיה ותנסה לפרט כצת יותר.

מה אתה מרגיש ביזמן בלימה?

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בני,

 

אכן מפליא צירוף המקרים. בפיז'ו הבעיה חמורה הרבה פחות, אך זהה.

לחיצה קלה על דוושת הבלם, כזו שתייצר האטה סבירה של הרכב, גורמת לגלגלים האחוריים להינעל.

זהו. אין הסבר טוב יותר של התופעה.

כמובן שבאותו הרגע מורגש שהרכב שוקע לאחור, כיוון שהגלגלים האחוריים נעולים.

אם לוחצים על הבלמים בצורה עדינה מספיק, זה לא קורה.

תנסה לחוות דעתך כאילו לא סיפרתי שמדובר בשתי מכוניות עם תקלה זהה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי ארנון,

 

האם קיים איבוד נוזל בלמים ברכבים ?

 

תופעה שנזכרתי בה זה עתה וקיימת בלא מעט רכבים תוצרת PSA - קאליפרים נתפסים.

 

ייתכן וזו הבעיה אצלכם ולכן הרכב בולם רק מאחור.

 

האם בדקו שאין סתימות בצנרת נוזל הבלמים מקדימה ? האם קאליפרים מתפקדים היטב ? האם המובילים בתושבת הקאליפר תקינים (מגורזים וסגורים ע"י גומיה בצורת אקורדיון) ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בני,

 

אכן מפליא צירוף המקרים. בפיז'ו הבעיה חמורה הרבה פחות, אך זהה.

לחיצה קלה על דוושת הבלם, כזו שתייצר האטה סבירה של הרכב, גורמת לגלגלים האחוריים להינעל.

זהו. אין הסבר טוב יותר של התופעה.

כמובן שבאותו הרגע מורגש שהרכב שוקע לאחור, כיוון שהגלגלים האחוריים נעולים.

אם לוחצים על הבלמים בצורה עדינה מספיק, זה לא קורה.

תנסה לחוות דעתך כאילו לא סיפרתי שמדובר בשתי מכוניות עם תקלה זהה...

מאיזה אזור אתה בארץ?

בני

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...