Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם, אני סטודנט שמחפש רכב אמין ויחסית חסכוני (1 ל14 נשמע לי טוב), עם תקציב של 25K וסטייה של 5K+- במידה ויש מציאה.

הרכב משמש לנסיעה של 60 ק''מ אולי פעם פעמיים בשבוע, ושאר הנסיעות עירוניות קצרות.

חשבתי על רכב מיני בתור התחלה, ואהבתי איך שהi10 נראית, אבל הבנתי שהיא לא חסכונית + חלשה (גרסאת ה66 כ''ס), האופצייה השנייה היא פיקנטו אבל זה דיי רכב של בנות אם להגיד את האמת.

קראתי גם על ספייס סטאר וספארק אבל לא נראה שיש שוק.

אולי גם כדאי סופר מיני? (סטייל פג'ו 208 וכו')

תודה רבה מראש.

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שעה, DaNotorious כתב:

חשבתי על רכב מיני בתור התחלה, ואהבתי איך שהi10 נראית, אבל הבנתי שהיא לא חסכונית + חלשה (גרסאת ה66 כ''ס), האופצייה השנייה היא פיקנטו אבל זה דיי רכב של בנות אם להגיד את האמת.

קראתי גם על ספייס סטאר וספארק אבל לא נראה שיש שוק.

אבא, עם כל הכבוד, ועם תקציב של 25,000~ ש"ח, שהוא מראש די מוגבל יחסית (אבל לא כתבתי שלא מספק את הצרכים), אתה עוד מעז להגביל את עצמך עם כתיבה (חשיבה?) ברמת גנון?

 

1. איזה רכב כל כך "חזק" אתה חושב שתביא ב- 25,000 ש"ח?

הונדה סיביק חבוטה בת 15 מודל 2008 במקרה הטוב?

ה- Hyundai i10 כמו הפיקנטו, בהחלט שמספיק "חזקות" בשביל רוב המשימות (כולל העליות של הקסטל, העליות של כביש 1 והעליות של פוריה - כולל מזגן!!!) לנהג רגוע, שנוהג נהיגה מנהלתית, שגרתית, סבירה, ולא קורע את הרכב (במיוחד לא אם הוא סטודנט תפרן שלא מעוניין לשלם אח"כ הון על טיפולים/תיקונים).

כן, ה- Hyundai i10 כמו הפיקנטו חלשות ביחס לסובארו BRZ... מה אתה יודע.

אני עם רנו קליאו B טרנטע לקחתי 4 אנשים עם מזגן בעליות של ירושלים לדרום בטיזינאבי ובחזרה.

כל עוד הרכב אמין והגיוני, הוא יסחוב מספיק טוב ברוב הפעמים שתהיה לבד עם הרכב ותסע בו עם עצמך, וגם בפעמים הספורות שתעמיס חברים לבילוי.

הן מספיק חזקות ומספיק מצויינות לרוב המשימות (אני אישית שונא את הפיקנטו כי הוא קופצנית לי בטירוף, לא מסוגל לנהוג עליה, לאחותי ולאימא שלי יש, אבל חוץ מהקופצניות הרכב הזה אמין בטירוף).

אחלה רכבים. מאוד אמינים. חסכוניים יחסית למשפחתית, לא החסכוניים ביותר בקטגוריית המיני שלהם (אוכלות סביבות ה- 1:14~ במקרה הטוב בערך לדעתי, וזה מספיק טוב).

 

2. הפיקנטו רכב של בנות... בן כמה אתה?

 

3. לגבי שוק - אתה רוכש רכב ב- 25,000 ש"ח, ירידת הערך שלו שולית.

כמה זמן אתה מתכנן להחזיק אותו שמשנה לך כל כך השוק של הרכב?

אם שנה, אז משנה. אם שנתיים, אז משנה. וככל שתחזיק אותו יותר זמן ככה זה פחות משנה (עד הגריטה).

אם הרכב אמין, ואתה סטודנט, אז אפשר להניח 3-5 שנים?...

אז ב- 3 שנים נניח שרכב בתקציב הזה יורד בסביבות ה- 5-10% לשנה בלחץ (ירידת ערך של 1,000-2,000 ש"ח בשנה אחת), עד כמה זה נורא בשביל שיהיה לך רכב טוב ואמין ובשביל שלא תיקח את זה כקטגוריה להתחשב בה בכלל?

אתה תקנה ב- 25,000 ש"ח ותמכור ב- 15,000 ש"ח, זה כזה משנה אם הרכב ישרת אותך מצויין לאותן 3-5 שנים?

זה גרושים.

במחירי הרכישה האלו אין מה להתחשב יותר מדי בשוק של הרכב אח"כ. ההפרשים האחוזיים בין עלות הרכישה לעלות המכירה הם זניחים.

אין מצב שתקנה רכב תקין ב- 25,000 ש"ח ותמכור אותו תקין אחרי 3 שנים ב- 5,000 ש"ח. זה לא קורה בטווח המחירים הזה כמעט (אלא אם זאת פיג'ו או סיטרואן).

 

שורה תחתונה - תחשוב שוב על הקטגוריות שלך.

ה- Hyundai i10 כמו הפיקנטו אמינות מאוד, נפוצות מאוד, מטפלים בהן בכל מוסך ויש המון חלקים. והן באנקרים.

יש גם מיציבושי ספייס סטאר האמינה. ושברולט ספארק.

ופיג'ו 108 כמו שלי שמבחינתי היא נפלאה.

 

  • אהבתי 4
פורסם

את הפוסט של DAHUJI הייתי מאמלק במשפט אחד: הדבר היחיד שצריך לעניין אותך זו אמינות הרכב. אי אפשר להבטיח אותה אבל אפשר לצמצם את הסיכונים על ידי בחירת רכב מדגם שנחשב אמין ושטופל באופן מסודר ונכון.

את כל שאר הדרישות שלך שים בצד. הנסועה שלך נמוכה כך שצריכת הדלק היא שיקול משני, אין רכב שנוצר ב-30 השנים האחרונות שלא יטפס לירושלים או צפת גם אם יצריך טיפה סבלנות, בחורות לא יסתכלו על הסמל על חרטום הרכב אבל כן על כך שהוא נקי ומסודר. ותביא בחשבון שבתקציבך אתה צריך לחשוב כמו קבצן, לא כמו גביר שמתלבט בין מרצדס סדרה S לב.מ.וו  סדרה 700.

 

@DAHUJI בבקשה, כתוב עברית. רכב קונים או רוכשים. להביא זה את הכוס מהארון.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 38 דקות, DAHUJI כתב:

אבא, עם כל הכבוד, ועם תקציב של 25,000~ ש"ח, שהוא מראש די מוגבל יחסית (אבל לא כתבתי שלא מספק את הצרכים), אתה עוד מעז להגביל את עצמך עם כתיבה (חשיבה?) ברמת גנון?

 

1. איזה רכב כל כך "חזק" אתה חושב שתביא ב- 25,000 ש"ח?

הונדה סיביק חבוטה בת 15 מודל 2008 במקרה הטוב?

ה- Hyundai i10 כמו הפיקנטו, בהחלט שמספיק "חזקות" בשביל רוב המשימות (כולל העליות של הקסטל, העליות של כביש 1 והעליות של פוריה - כולל מזגן!!!) לנהג רגוע, שנוהג נהיגה מנהלתית, שגרתית, סבירה, ולא קורע את הרכב (במיוחד לא אם הוא סטודנט תפרן שלא מעוניין לשלם אח"כ הון על טיפולים/תיקונים).

כן, ה- Hyundai i10 כמו הפיקנטו חלשות ביחס לסובארו BRZ... מה אתה יודע.

אני עם רנו קליאו B טרנטע לקחתי 4 אנשים עם מזגן בעליות של ירושלים לדרום בטיזינאבי ובחזרה.

כל עוד הרכב אמין והגיוני, הוא יסחוב מספיק טוב ברוב הפעמים שתהיה לבד עם הרכב ותסע בו עם עצמך, וגם בפעמים הספורות שתעמיס חברים לבילוי.

הן מספיק חזקות ומספיק מצויינות לרוב המשימות (אני אישית שונא את הפיקנטו כי הוא קופצנית לי בטירוף, לא מסוגל לנהוג עליה, לאחותי ולאימא שלי יש, אבל חוץ מהקופצניות הרכב הזה אמין בטירוף).

אחלה רכבים. מאוד אמינים. חסכוניים יחסית למשפחתית, לא החסכוניים ביותר בקטגוריית המיני שלהם (אוכלות סביבות ה- 1:14~ במקרה הטוב בערך לדעתי, וזה מספיק טוב).

 

2. הפיקנטו רכב של בנות... בן כמה אתה?

 

3. לגבי שוק - אתה רוכש רכב ב- 25,000 ש"ח, ירידת הערך שלו שולית.

כמה זמן אתה מתכנן להחזיק אותו שמשנה לך כל כך השוק של הרכב?

אם שנה, אז משנה. אם שנתיים, אז משנה. וככל שתחזיק אותו יותר זמן ככה זה פחות משנה (עד הגריטה).

אם הרכב אמין, ואתה סטודנט, אז אפשר להניח 3-5 שנים?...

אז ב- 3 שנים נניח שרכב בתקציב הזה יורד בסביבות ה- 5-10% לשנה בלחץ (ירידת ערך של 1,000-2,000 ש"ח בשנה אחת), עד כמה זה נורא בשביל שיהיה לך רכב טוב ואמין ובשביל שלא תיקח את זה כקטגוריה להתחשב בה בכלל?

אתה תקנה ב- 25,000 ש"ח ותמכור ב- 15,000 ש"ח, זה כזה משנה אם הרכב ישרת אותך מצויין לאותן 3-5 שנים?

זה גרושים.

במחירי הרכישה האלו אין מה להתחשב יותר מדי בשוק של הרכב אח"כ. ההפרשים האחוזיים בין עלות הרכישה לעלות המכירה הם זניחים.

אין מצב שתקנה רכב תקין ב- 25,000 ש"ח ותמכור אותו תקין אחרי 3 שנים ב- 5,000 ש"ח. זה לא קורה בטווח המחירים הזה כמעט (אלא אם זאת פיג'ו או סיטרואן).

 

שורה תחתונה - תחשוב שוב על הקטגוריות שלך.

ה- Hyundai i10 כמו הפיקנטו אמינות מאוד, נפוצות מאוד, מטפלים בהן בכל מוסך ויש המון חלקים. והן באנקרים.

יש גם מיציבושי ספייס סטאר האמינה. ושברולט ספארק.

ופיג'ו 108 כמו שלי שמבחינתי היא נפלאה.

 

תודה על התגובה.

1. יודע שהם אחלה רכבים, ובגלל זה רשמתי אותם, אבל להבנתי צריכת הדלק ברכבים הללו (i10, פיקנטו) זה יותר לכיוון ה1:10, למרות שאני מסכים עם התגובה מתחתי שאם אני לא נוסע הרבה אין לזה כל כך משמעות, אז בגלל זה פתחתי את האשכול לבדוק עוד אופציות :)

2. לי אישית החיצוניות של הרכב חשובה לי

3. מתכנן להחזיק כשנתיים - שלוש, כן חשוב לי שלא אתקע איתו שארצה למכור (ראיתי מודעות ביד 2 של רכבים שפורסמו לפני חודשים), וכן שיש היצע (לדוגמה אם תחפש ספייס סטאר תראה שבקושי יש מודעות פעילות..)

 

חיפשתי בנרות i10 גרסאת ה87 כ''ס אבל לא מצאתי בתקציב שלי, ואם כן הן נחטפות, הפיקנטו באותו מחיר ויותר חזקה אבל מעדיף את העיצוב של הi10 וגם את הבפנים.

אבדוק לגבי הפיג'ו, איך היא מבחינת אמינות/צריכת דלק?

 

לפני 14 דקות, sperial כתב:

את הפוסט של DAHUJI הייתי מאמלק במשפט אחד: הדבר היחיד שצריך לעניין אותך זו אמינות הרכב. אי אפשר להבטיח אותה אבל אפשר לצמצם את הסיכונים על ידי בחירת רכב מדגם שנחשב אמין ושטופל באופן מסודר ונכון.

את כל שאר הדרישות שלך שים בצד. הנסועה שלך נמוכה כך שצריכת הדלק היא שיקול משני, אין רכב שנוצר ב-30 השנים האחרונות שלא יטפס לירושלים או צפת גם אם יצריך טיפה סבלנות, בחורות לא יסתכלו על הסמל על חרטום הרכב אבל כן על כך שהוא נקי ומסודר. ותביא בחשבון שבתקציבך אתה צריך לחשוב כמו קבצן, לא כמו גביר שמתלבט בין מרצדס סדרה S לב.מ.וו  סדרה 700.

 

@DAHUJI בבקשה, כתוב עברית. רכב קונים או רוכשים. להביא זה את הכוס מהארון.

תודה על התגובה

מה לגבי פיג'ו 208? נראה שהמחירים אטרקטיביים

  • רעיון טוב! 1
פורסם

ספייס סטאר אופציה טובה, מאוד חסכונית ואמינה וביצועים סבירים לקטגוריה.

למשל בבין עירוני הררי מאוד 1/16, בשיוט למשל כביש 6 אפשר לקבל 1/20.

בבין עירוני אין בעיה לשייט במהירות גבוהות.

ספארק עדיפה מבחינת ביצועים ובידוד רעשים.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 3 דקות, yulianx כתב:

ספייס סטאר אופציה טובה, מאוד חסכונית ואמינה וביצועים סבירים לקטגוריה.

למשל בבין עירוני הררי מאוד 1/16, בשיוט למשל כביש 6 אפשר לקבל 1/20.

בבין עירוני אין בעיה לשייט במהירות גבוהות.

ספארק עדיפה מבחינת ביצועים ובידוד רעשים.

חיפשתי ספייס סטאר כבר כמה זמן האמת, משום מה אין היצע של הרכב הזה, ואם יש הרכבים לא במצב טוב :(

 

פורסם
לפני 3 שעות, sperial כתב:

@DAHUJI בבקשה, כתוב עברית. רכב קונים או רוכשים. להביא זה את הכוס מהארון.

צודק... מודה שלפעמים אני רושם בשפה חופשית מבלי לשים לב יותר מדי.

 

לפני 3 שעות, sperial כתב:

את הפוסט של DAHUJI הייתי מאמלק במשפט אחד: הדבר היחיד שצריך לעניין אותך זו אמינות הרכב. אי אפשר להבטיח אותה אבל אפשר לצמצם את הסיכונים על ידי בחירת רכב מדגם שנחשב אמין ושטופל באופן מסודר ונכון.

תמצות נכון מאוד.

 

לפני שעתיים, DaNotorious כתב:

תודה על התגובה.

בשמחה :-)

 

לפני שעתיים, DaNotorious כתב:

1. יודע שהם אחלה רכבים, ובגלל זה רשמתי אותם, אבל להבנתי צריכת הדלק ברכבים הללו (i10, פיקנטו) זה יותר לכיוון ה1:10, למרות שאני מסכים עם התגובה מתחתי שאם אני לא נוסע הרבה אין לזה כל כך משמעות, אז בגלל זה פתחתי את האשכול לבדוק עוד אופציות :)

תשמע, אני הייתי במצב שלך בדיוק (ואני עדיין חי כמו סטודנט עני), ובזמנו בתקופת העוניברסיטה רכשתי ב- 15,000 ש"ח רנו קליאו B מנוע 1.4L מודל 2001, עם תיבת הילוכים ידנית, חבוטה ועם צבע שרוף שנראתה חרא, אבל טופלה מעולה ובמצב מכני מעולה (אני מכור לצרפתיות ידניות).

הייתה חשובה לי תיבת הילוכים ידנית כי זה עושה את הרכב לזול יותר ולאמין יותר.

לפני הרכישה לקחתי למכון בדיקה כדי להרגיע את המצפון וקניתי אותה בלי יותר מדי עניינים.

כל מה שהיה חשוב לי בזמנו זה רכב שנוסע אמין ונוסע טוב (יחסית)... וזהו, זה כל מה ששינה לי.

להגיע מ- A ל- B.

לא שינה לי איך היא נראית מבחוץ (נראתה חרא, וזה עשה אותה זולה יותר). ולא שינה לי שהיא רכב של "בנות".

הרנו קליאו B החבוטה הזו שירתה אותי במסירות 11 שנה כמו בובה בלי תקלות (על אצבעות יד אחת יכול לספור אותן, זוכר כל תקלה, וזה בדיוק 3 אצבעות).

אם אין לך הרבה כסף (25,000 ש"ח זה דווקא אחלה כסף, זה לא 10,000 ש"ח), אז תשיל מעליך את כל הקטגוריות חוץ מ:

היסטוריית הטיפולים המסודרת והמתועדת של הרכב (לא להתפשדר בזה) + לשים לב טוב מאוד מי הבנאדם שאתה רוכש ממנו (שיפוט אופי, האם הוא נראה אמין ולא איזה באסטיונר וחרטטיונר).

 

הדגם והיצרן?

לא כזה משנה. יש פה כאלו שישבעו ביפניות/קוריאניות. אני נשבע בצרפתיות כבר מעל 20 שנים.

היתרון המוכח של היפניות/קוריאניות (בקצרה!) - חלקים זולים יחסית, הרבה מוסכים שמטפלים בהם בקלות ובעיקר חוסר רגישות לחלפים/חלקים סיניים זולים.

היתרון המוכח של הצרפתיות (בקצרה!) - נוחות יותר ו"מפנקות" יותר, נמכרות עם מחירון על הפנים ולכן מחיר הרכישה זול מאוד יחסית (מה שאומר שאפשר באותו הכסף לרכוש רכב חדש יותר, מודרני יותר), אבל רגישות גבוהה מאוד לחלקים/חלפים סיניים לא איכותיים (צריך להקפיד במוסכים בחלקים טובים ובידיים מקצועיות).

צריכת הדלק?

בתור סטודנט דלק זה יקר, אז גם ככה לא נוסעים הרבה, ולכמה שנים הקרובות עד שתסתדר זה קריטריון משני. זה לא קריטי ובקושי שיקול.

כל מכונית מיני קטנה וחביבה תצרוך דלק בצורה סבירה ומעלה (היונדאי i10 והפיקנטו לא עושות 1:10, אלא יותר לכיוון ה- 1:12-1:14).

 

לפני שעתיים, DaNotorious כתב:

אבדוק לגבי הפיג'ו, איך היא מבחינת אמינות/צריכת דלק?

הפיג'ו 108 רכב מעולה מבחינתי. אני איתה כבר 5 שנים ונהנה ממנה מאוד. רכשתי אותה ב- 20,000 ש"ח והיא משרתת אותי מעולה (נוסע סביבות ה- 10,000 ק"מ בשנה, 50/50 עירוני/בין עירוני).

מנוע 1.2L תיבת הילוכים ידנית. צריכת דלק של 1:16~ בערך.

מאוד אמינה.

אין כזאת עם תיבת הילוכים אוטומאטית, יש כזאת עם מנוע 1.0L ותיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית, והן נחשבות גם אמינות מאוד.

בדגם של המנוע 1.2L (שנקרא מנוע Puretech), המנוע נחשב כבעייתי בגלל רצועת תזמון טבולה בשמן, בעיה מוכרת, וצריך להחליף את רצועת התזמון הזאת כל 70,000 ק"מ (אני החלפתי ממש היום ב- 100,000 ק"מ והיא הייתה בסדר), במקום כל 165,000 ק"מ עפ"י הצהרת היצרן.

רצועת התזמון הזאת בעייתית יותר במנועי הטורבו, הרבה פחות במנועים האטמוספריים (הרגילים).

אני סופר מרוצה מהאוטו, ובעיקר כי רכשתי אותו בנורא זול כי זה רכב צרפתי והשוק שלהם על הפנים, אז הרווחתי רכב מודרני מאוד בכלום כסף (יפני או קוריאני מקביל היה עולה כמעט פי 2).

 

שורה תחתונה?

בתקציב שלך, אין מה להתבלבל יותר מדי (אני מניח שאתה לא בקטע של פיג'ו עם תיבת הילוכים ידנית).

יונאי i10 או קיה פיקנטו או שברולט ספארק.

אתה חייב אוטומאטי?

פורסם
לפני 10 דקות, DAHUJI כתב:

צודק... מודה שלפעמים אני רושם בשפה חופשית מבלי לשים לב יותר מדי.

 

תמצות נכון מאוד.

 

בשמחה :-)

 

תשמע, אני הייתי במצב שלך בדיוק (ואני עדיין חי כמו סטודנט עני), ובזמנו בתקופת העוניברסיטה רכשתי ב- 15,000 ש"ח רנו קליאו B מנוע 1.4L מודל 2001, עם תיבת הילוכים ידנית, חבוטה ועם צבע שרוף שנראתה חרא, אבל טופלה מעולה ובמצב מכני מעולה (אני מכור לצרפתיות ידניות).

הייתה חשובה לי תיבת הילוכים ידנית כי זה עושה את הרכב לזול יותר ולאמין יותר.

לפני הרכישה לקחתי למכון בדיקה כדי להרגיע את המצפון וקניתי אותה בלי יותר מדי עניינים.

כל מה שהיה חשוב לי בזמנו זה רכב שנוסע אמין ונוסע טוב (יחסית)... וזהו, זה כל מה ששינה לי.

להגיע מ- A ל- B.

לא שינה לי איך היא נראית מבחוץ (נראתה חרא, וזה עשה אותה זולה יותר). ולא שינה לי שהיא רכב של "בנות".

הרנו קליאו B החבוטה הזו שירתה אותי במסירות 11 שנה כמו בובה בלי תקלות (על אצבעות יד אחת יכול לספור אותן, זוכר כל תקלה, וזה בדיוק 3 אצבעות).

אם אין לך הרבה כסף (25,000 ש"ח זה דווקא אחלה כסף, זה לא 10,000 ש"ח), אז תשיל מעליך את כל הקטגוריות חוץ מ:

היסטוריית הטיפולים המסודרת והמתועדת של הרכב (לא להתפשדר בזה) + לשים לב טוב מאוד מי הבנאדם שאתה רוכש ממנו (שיפוט אופי, האם הוא נראה אמין ולא איזה באסטיונר וחרטטיונר).

 

הדגם והיצרן?

לא כזה משנה. יש פה כאלו שישבעו ביפניות/קוריאניות. אני נשבע בצרפתיות כבר מעל 20 שנים.

היתרון המוכח של היפניות/קוריאניות (בקצרה!) - חלקים זולים יחסית, הרבה מוסכים שמטפלים בהם בקלות ובעיקר חוסר רגישות לחלפים/חלקים סיניים זולים.

היתרון המוכח של הצרפתיות (בקצרה!) - נוחות יותר ו"מפנקות" יותר, נמכרות עם מחירון על הפנים ולכן מחיר הרכישה זול מאוד יחסית (מה שאומר שאפשר באותו הכסף לרכוש רכב חדש יותר, מודרני יותר), אבל רגישות גבוהה מאוד לחלקים/חלפים סיניים לא איכותיים (צריך להקפיד במוסכים בחלקים טובים ובידיים מקצועיות).

צריכת הדלק?

בתור סטודנט דלק זה יקר, אז גם ככה לא נוסעים הרבה, ולכמה שנים הקרובות עד שתסתדר זה קריטריון משני. זה לא קריטי ובקושי שיקול.

כל מכונית מיני קטנה וחביבה תצרוך דלק בצורה סבירה ומעלה (היונדאי i10 והפיקנטו לא עושות 1:10, אלא יותר לכיוון ה- 1:12-1:14).

 

הפיג'ו 108 רכב מעולה מבחינתי. אני איתה כבר 5 שנים ונהנה ממנה מאוד. רכשתי אותה ב- 20,000 ש"ח והיא משרתת אותי מעולה (נוסע סביבות ה- 10,000 ק"מ בשנה, 50/50 עירוני/בין עירוני).

מנוע 1.2L תיבת הילוכים ידנית. צריכת דלק של 1:16~ בערך.

מאוד אמינה.

אין כזאת עם תיבת הילוכים אוטומאטית, יש כזאת עם מנוע 1.0L ותיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית, והן נחשבות גם אמינות מאוד.

בדגם של המנוע 1.2L (שנקרא מנוע Puretech), המנוע נחשב כבעייתי בגלל רצועת תזמון טבולה בשמן, בעיה מוכרת, וצריך להחליף את רצועת התזמון הזאת כל 70,000 ק"מ (אני החלפתי ממש היום ב- 100,000 ק"מ והיא הייתה בסדר), במקום כל 165,000 ק"מ עפ"י הצהרת היצרן.

רצועת התזמון הזאת בעייתית יותר במנועי הטורבו, הרבה פחות במנועים האטמוספריים (הרגילים).

אני סופר מרוצה מהאוטו, ובעיקר כי רכשתי אותו בנורא זול כי זה רכב צרפתי והשוק שלהם על הפנים, אז הרווחתי רכב מודרני מאוד בכלום כסף (יפני או קוריאני מקביל היה עולה כמעט פי 2).

 

שורה תחתונה?

בתקציב שלך, אין מה להתבלבל יותר מדי (אני מניח שאתה לא בקטע של פיג'ו עם תיבת הילוכים ידנית).

יונאי i10 או קיה פיקנטו או שברולט ספארק.

אתה חייב אוטומאטי?

חשבתי דיי הרבה על ידני, ואני גר במקום לא מישורי ולפעמים נוסע במקומות פקוקים, לא נהגתי מאז הוצאת הרשיון על ידני (כמעט 10 שנים)

הדלקת אותי על הפיג'ו 108, ובכללי אני רואה שאפשר להביא שנתון יחסית מתקדם במחיר סבבה לגמרי.

ראיתי מודעה של ספארק היום, אשמח להתייעץ לגביה https://www.facebook.com/marketplace/item/731391616147084/?referralSurface=messenger_lightspeed_banner&referralCode=messenger_banner

פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, DaNotorious כתב:

חשבתי דיי הרבה על ידני, ואני גר במקום לא מישורי ולפעמים נוסע במקומות פקוקים, לא נהגתי מאז הוצאת הרשיון על ידני (כמעט 10 שנים)

אני מאוד אוהב לנהוג על רכבים ידניים. ונהגתי עליהם גם כשגרתי בירושלים וגם כשגרתי בת"א.

זו העדפה אישית שמסתדרת לי מאוד גם עם העובדה שרכבים ידניים זולים יותר לרכישה ואמינים יותר לתחזוקה (אין בעיות גיר).

בעבורי בתור סטודנט "נצחי" זה Win Win.

 

לפני 6 דקות, DaNotorious כתב:

הדלקת אותי על הפיג'ו 108, ובכללי אני רואה שאפשר להביא שנתון יחסית מתקדם במחיר סבבה לגמרי.

שזו הסיבה שאני קניתי את שלי... מודרנית מאוד, קצת קרטינגית לנהיגה, אבל לדעתי נראית מעולה ועם הרבה מאוד פינוקים מודרניים נעימים וכיפיים (מולטימדיה ומסך, מצלמת רוורס, מערכת עזרה בזינוק בעלייה, חלונות מושחרים מאחור וכו' וכו' וכו').

אין לי שום בעיה עם חלונות אחוריים שהם חרך, גם ככה יושב שם בנאדם פעם בחודש. ואין לי שום בעיה עם מראות צד ידניות.

המזגן מעולה. הרכב נעים לשהיה ולנהיגה. אני לא צריך יותר מזה בחיים.

הבונוס בגלל שצרפתיה, אז אין ביקוש ואנשים מפחדים, אז המחירון זול מאוד לרכישה (שלי מודל 2015, וקניתי אותה בשנת 2021 כשהיא בסה"כ בת 6 שנים ב- 20,000~ ש"ח שזה כלום).

אם הרכב מטופל כמו שצריך ובזמן - הוא אמין מאוד.

רק לשים לב לק"מ בהקשר של רצועת התזמון וזהו.

 

לפני 6 דקות, DaNotorious כתב:

נראה אחלה לגמרי.

רכב שבילה את חייו במקומות מישוריים כמו במרכז עבד פחות קשה בחיים מאשר רכב שחי וגדל בחיפה/ירושלים...

אם המחיר נאה, אז מתקשרים לבנאדם ושואלים שאלות, מתעניינים בו ומנסים להבין מול מי עומדים ואם זה מישהו אחלה והגיוני או מישהו להתרחק ממנו.

וכמובן אם יש היסטוריית טיפולים מתועדת ומסודרת לרכב.

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
פורסם
לפני 11 דקות, DAHUJI כתב:

אני מאוד אוהב לנהוג על רכבים ידניים. ונהגתי עליהם גם כשגרתי בירושלים וגם כשגרתי בת"א.

זו העדפה אישית שמסתדרת לי מאוד גם עם העובדה שרכבים ידניים זולים יותר לרכישה ואמינים יותר לתחזוקה (אין בעיות גיר).

בעבורי בתור סטודנט "נצחי" זה Win Win.

 

שזו הסיבה שאני קניתי את שלי... מודרנית מאוד, קצת קרטינגית לנהיגה, אבל לדעתי נראית מעולה ועם הרבה מאוד פינוקים מודרניים נעימים וכיפיים (מולטימדיה ומסך, מצלמת רוורס, מערכת עזרה בזינוק בעלייה, חלונות מושחרים מאחור וכו' וכו' וכו').

אין לי שום בעיה עם חלונות אחוריים שהם חרך, גם ככה יושב שם בנאדם פעם בחודש. ואין לי שום בעיה עם מראות צד ידניות.

המזגן מעולה. הרכב נעים לשהיה ולנהיגה. אני לא צריך יותר מזה בחיים.

הבונוס בגלל שצרפתיה, אז אין ביקוש ואנשים מפחדים, אז המחירון זול מאוד לרכישה (שלי מודל 2015, וקניתי אותה בשנת 2021 כשהיא בסה"כ בת 6 שנים ב- 20,000~ ש"ח שזה כלום).

אם הרכב מטופל כמו שצריך ובזמן - הוא אמין מאוד.

רק לשים לב לק"מ בהקשר של רצועת התזמון וזהו.

 

נראה אחלה לגמרי.

רכב שבילה את חייו במקומות מישוריים כמו במרכז עבד פחות קשה בחיים מאשר רכב שחי וגדל בחיפה/ירושלים...

אם המחיר נאה, אז מתקשרים לבנאדם ושואלים שאלות, מתעניינים בו ומנסים להבין מול מי עומדים ואם זה מישהו אחלה והגיוני או מישהו להתרחק ממנו.

וכמובן אם יש היסטוריית טיפולים מתועדת ומסודרת לרכב.

מה לבדוק בהיסטוריה? איך ניתן לדעת מה המצב של המנוע / גיר דרך היסטוריה?

פורסם
לפני כשעה, DaNotorious כתב:

מה לבדוק בהיסטוריה?

טיפולים בזמן בהתאם לספר הרכב ובק"מ המתאים.

פשוט לחבדוק שהרכב מטופל כל 10,000 ק"מ או כל 15,000 ק"מ.

בהתחלה במוסך מורשה כנדרש. אח"כ במוסך עם קבלות.

שיהיה רשום הכל ולא בדיבורים של "עשיתי עשיתי".

מה שלא רשום - לא עשו.

 

לפני כשעה, DaNotorious כתב:

איך ניתן לדעת מה המצב של המנוע / גיר דרך היסטוריה?

לא ממש ניתן.

בשביל זה יש בדיקה לפני קנייה שנותנת אינדיקציה סבירה לגמרי לאדם הסביר שאין לו מכונאי צמוד.

פורסם

פקקים וידני זה מבאס אז תחשוב טוב.

לגבי הספארק, זאת רמת אבזור הנמוכה ביותר.

תבדוק שיש היסטורית טיפולים ולבדוק דוח סליקה.

מניח שזה רכב שהיה בעברו בליסינג או השכרה בגלל רמת אבזור הנמוכה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

ספארק היא מהטובות שבקבוצה גם מבחינת כוח וגיר אוטומט/רציף אמיתי, כנ"ל ספייססטאר לטעמי קצת פחות טובה ושתיהם "נהנות" מחירי שוק נמוכים יחסית.  פיקנטו וi10 "סובלות" מגיר רובוטי לא ידידותי , בעיקר בנסיעה עירונית בתוואי הררי

פורסם
לפני שעתיים, yulianx כתב:

פקקים וידני זה מבאס אז תחשוב טוב.

לגבי הספארק, זאת רמת אבזור הנמוכה ביותר.

תבדוק שיש היסטורית טיפולים ולבדוק דוח סליקה.

מניח שזה רכב שהיה בעברו בליסינג או השכרה בגלל רמת אבזור הנמוכה.

יש היסטוריה מלאה, דוח סליקה תקין, היה בליסינג וכעת אצלה כ6 שנים.

כמה לדעתך הייתה משלם על הרכב? הוא נראה שדיי קשה למכור אותו 

פורסם
לפני 3 שעות, yulianx כתב:

פקקים וידני זה מבאס אז תחשוב טוב.

מסכים מאוד, אבל כשסטודנטים וכשעניים - מתפשרים.

אם לא מתפשרים כשסטודנטים ועניים, אז מתי נתפשר בחיים האלו?

(זו הגישה שלי לפחות, לא שולל שהיא עקומה ודפוקה לגמרי).

 

גיר ידני בכמעט כל רכב זו פשרה שמוזילה את עלות הרכישה ומקפיצה אותך בעוד 2-3 שנים בשנתון של הרכב.

בשבילי לפחות זו פשרה ראויה.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...