Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

הייתי במצבך, עם אותו תקציב, מצאתי פג'ו 208 משנת 2018 פרטית , כל היפניות/קוריאניות יהיו מן הסתם יותר אמינות אבל במחיר כפול. הפג'ו גם נותנת יותר תחושה של רכב מאשר של בימבה, יש לה בעייה עם רצועת טיימינג שמחייבת החלפה כל 4 שנים (עלות של כ 2000 שקל) והחלפת שמן כל 10K קמ , חפש רכב עם קילומטרז נמוך אבל שכבר החליפו לו את הרצועה ותהנה מרכב יחסית מודרני במחיר זול, לא גניב (אולי הגנבים מפחדים להיתקע :) ), ביטוח יחסית זול ובסך הכל רכב שכיף לנהוג בו, מושבים נוחים ועם מנוע טורבו זריז, המולטימדיה המקורית בסך הכל סבבה ותומכת BT אבל אם אתה רוצה אחת עם אנדראויד אוטו אפשר להחליף בכמה מאות שקלים.

  • רעיון טוב! 1
  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

הספייס שבחתימה עברה אצלנו 110 אק"מ, נקנתה בשנת 2021 ישירות מליסינג (לובינסקי/קל- אוטו) עם כמעט 100 אק"מ על השעון.

 

עד עתה, אפס תקלות (טפו,טפו,חמסה מלח שום בצל). מטופלת לפי הספר במוסך מורשה יבואן (נירון מוטורס חדרה) מהיום בו חולצה ממגרש הליסינג. 

זול זה לא, ובכלל, החלקים של מיוצובישי מעולם לא היו זולים.

הגיר הרציף רגיש, ודורש החלפת שמן מקורי שעולה כמו וויסקי סינגל-מאלט מידי 80 אק"מ. 

החלפת פגוש+פנס אחורי עלו לבחור לא מרוכז אחד, שהמשיך לנסוע כשכולם עצרו, מעל 12 אש"ח - לפני שנה.

 

הגברת לא לוחצת, נוסעת לבד לרוב, והדיילי שלה זה חדרה-הרצליה-חדרה, בשעות של תנועה יחסית זורמת. מכך- היא מוציאה בסביבות 1:18 ואפילו 1:20.

 

בכל מקרה- אין מה להשוות אותה למאזדה2. המאזדה תהיה עדיפה עליה בכל פרמטר שתבדוק. בטיחות,אבזור,מרווח פנימי,ביצועים...

אולי היא תנצח (בנקודות, לא נוק-אאוט) בצריכת הדלק.

 

לפני כשעה, סולידיצעיר כתב:

ואיך היא מבחינת אמינות וחלקי חילוף? מתלבט על מאזדה 2 או יונדאי i20 אבל נראה שהבאת פה מתחרה טובה.

מבחינת ביצועים לא אכפת לי בכל

ר

עריכה אחרונה על ידי natco
  • רעיון טוב! 1

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

בתקציב הזה הייתי מחפש לנסר, מאזדה 2-3, הונדה סיוויק/ג׳אז, סוזוקי SX4 משנתונים 2013-14

 

לטעמי כלי רכב עדיפים על ספייס סטאר, פיקנטו וכו׳

 

 

פורסם
לפני 18 שעות, The FixTrics כתב:

הייתי במצבך, עם אותו תקציב, מצאתי פג'ו 208 משנת 2018 פרטית , כל היפניות/קוריאניות יהיו מן הסתם יותר אמינות אבל במחיר כפול. הפג'ו גם נותנת יותר תחושה של רכב מאשר של בימבה, יש לה בעייה עם רצועת טיימינג שמחייבת החלפה כל 4 שנים (עלות של כ 2000 שקל) והחלפת שמן כל 10K קמ , חפש רכב עם קילומטרז נמוך אבל שכבר החליפו לו את הרצועה ותהנה מרכב יחסית מודרני במחיר זול, לא גניב (אולי הגנבים מפחדים להיתקע :) ), ביטוח יחסית זול ובסך הכל רכב שכיף לנהוג בו, מושבים נוחים ועם מנוע טורבו זריז, המולטימדיה המקורית בסך הכל סבבה ותומכת BT אבל אם אתה רוצה אחת עם אנדראויד אוטו אפשר להחליף בכמה מאות שקלים.

אני שוקל זאת, ראיתי מודעות שנראות טוב, מה הצריכת דלק של הפיג'ו 208?

פורסם
בתאריך 9.7.2025 בשעה 21:48, Skunk_Ride כתב:

בתקציב הזה הייתי מחפש לנסר, מאזדה 2-3, הונדה סיוויק/ג׳אז, סוזוקי SX4 משנתונים 2013-14

 

לטעמי כלי רכב עדיפים על ספייס סטאר, פיקנטו וכו׳

במה הם עדיפים? אתה יכול להביא אותם רק בשנתון יותר ישן, והם יותר שתייניים מהחלופות שהציעו פה

פורסם

המשפחתיות עדיפות מבחינת ביצועים, בידוד, מרווח, מושבים.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
בתאריך 8.7.2025 בשעה 17:01, DaNotorious כתב:

1. יודע שהם אחלה רכבים, ובגלל זה רשמתי אותם, אבל להבנתי צריכת הדלק ברכבים הללו (i10, פיקנטו) זה יותר לכיוון ה1:10, למרות שאני מסכים עם התגובה מתחתי שאם אני לא נוסע הרבה אין לזה כל כך משמעות, אז בגלל זה פתחתי את האשכול לבדוק עוד אופציות :)

2. לי אישית החיצוניות של הרכב חשובה לי

3. מתכנן להחזיק כשנתיים - שלוש, כן חשוב לי שלא אתקע איתו שארצה למכור (ראיתי מודעות ביד 2 של רכבים שפורסמו לפני חודשים), וכן שיש היצע (לדוגמה אם תחפש ספייס סטאר תראה שבקושי יש מודעות פעילות..)

 

 

1. אתה אומר שאתה יודע שלצריכת דלק אין יותר מדי משמעות כי אתה נוסע מעט, אבל בכול תגובה שניה שלך אתה אובססיבי לצריכת דלק. אז יודע או לא יודע?

 

בקילומטראז שלך ההבדל בין רכב שצורך 1ל-12 או 1 ל-14 זה 40 שקל בחודש. מפתיע מאוד, אבל זה מה יש. לא מאמין לי? תעשה חישוב בעצמך. 

 

2. רכב שתקנה היום ב-25 אלף, ימכר בעוד 3 שנים בסביב ה-10 אלף שקל. בסכומים האלה שהרכבים לא שווים כמעט כלום, ההבדל בין רכב שימכר מהר ולרכב שאתה נתקע איתו, יהיה סביב ה-2-3 אלף שקל במחיר. אלו לא סכומים רציניים בטווח ארוך של החזקת רכב. ככה שאל תכניס את זה בתור שיקול. 

 

3. אנשים פה בפורום לפעמים שוכחים שלרוב האנשים אין שום עניין באחזקה של הרכב מלבד המינימום שהם חייבים. לכן תשתדל להמנע בחום מכול אותם רכבי "תמורה למחיר"(פיזו 208 למשל). אלו בדיוק אותם רכבים שהם זולים כי הם יכולים למרר את החיים לבנאדם ה"רגיל" 

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

2. רכב שתקנה היום ב-25 אלף, ימכר בעוד 3 שנים בסביב ה-10 אלף שקל. בסכומים האלה שהרכבים לא שווים כמעט כלום, ההבדל בין רכב שימכר מהר ולרכב שאתה נתקע איתו, יהיה סביב ה-2-3 אלף שקל במחיר. אלו לא סכומים רציניים בטווח ארוך של החזקת רכב. ככה שאל תכניס את זה בתור שיקול. 

חבר, זה לא נכון בעליל... ירידת הערך של רכבים זולים (נניח עד 25,000 ש"ח) הרבה יותר איטית ומינורית.

5% ירידת ערך ממוצעת לשנה (נניח!) ברכב שעלה של 25,000 ש"ח (1,250 ש"ח/שנה) היא הרבה פחות מאותם 5% ירידת ערך תיאורטית לרכב שעולה 100,000 ש"ח (5,000 ש"ח/שנה).

את הרכב שלי רכשתי ב- 21,000~ ש"ח ב- 11/2021, והיום אחרי 3.5 שנים הוא שווה סביבות ה- 15,000-17,000 ש"ח.

רק אומר.

פורסם

הירידת ערך היא אכן קטנה ומינורית, אבל בעולמות הרכבים הזולים , לנתונים ולמצב הפיזי של הרכב יש משמעות גדולה הרבה יותר.  

 

אני לא מאמין שאת הרכב שלך תמכור ב-15-17 אלף. אבל אתה יכול להתקרב לשם אם יהיו לו נתונים פנסטיים, אם אין לו נתונים כאלה, והוא גם חיצונית ניראה לא משהו, גם ב-7 לא תמכור אותו. 

פורסם
בתאריך 8.7.2025 בשעה 20:15, DaNotorious כתב:

חשבתי דיי הרבה על ידני, ואני גר במקום לא מישורי ולפעמים נוסע במקומות פקוקים, לא נהגתי מאז הוצאת הרשיון על ידני (כמעט 10 שנים)

הדלקת אותי על הפיג'ו 108, ובכללי אני רואה שאפשר להביא שנתון יחסית מתקדם במחיר סבבה לגמרי.

ראיתי מודעה של ספארק היום, אשמח להתייעץ לגביה https://www.facebook.com/marketplace/item/731391616147084/?referralSurface=messenger_lightspeed_banner&referralCode=messenger_banner

בדקתי את הרכב היום, מבדיקה מאוד זריזה, צמיג אחד מ2018, עוד אחד מ2020, ואחד אחר בכלל 2023, בקיצור צמיגים לא תואמים

בודק שמן מנוע, בקושי יש ס''מ של שמן על המדיד, אמרתי תודה רבה וויתרתי

  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 2
פורסם

למצוא רכב זול ושמור לא פשוט. צריך

להתאזן בסבלנות.

  • אהבתי 2

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 3 דקות, yulianx כתב:

למצוא רכב זול ושמור לא פשוט. צריך

להתאזן בסבלנות.

ראיתי את המדריך של הכנופיה ביוטיוב איך לבדוק רכב משומש, השאלה שלי היא על אילו דברים כן אפשר 'להעלים עין' ולקבל ועל אילו דברים ב100% לוותר, נגיד במקומי על מה שהסתכלתי הייתה מוותר ישר?

פורסם

דברים שחשובים לי זה היסטורית טיפולים, ושילדה.

ברכב זול לא הייתי פוסל על פגוש או איזה תיקון. אבל שיחדה זה קו אדום.

כמו כן אני לא הייתי ממפה להיסטוריה מלאה, אבל לפחות מהשנים האחרונות.

לכן דוח סליקה זה קודם כול.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 17 שעות, DaNotorious כתב:

בדקתי את הרכב היום, מבדיקה מאוד זריזה, צמיג אחד מ2018, עוד אחד מ2020, ואחד אחר בכלל 2023, בקיצור צמיגים לא תואמים

בודק שמן מנוע, בקושי יש ס''מ של שמן על המדיד, אמרתי תודה רבה וויתרתי

עשית בשכל... זה בנאדם שלא מחובר בכלל למצב המכאני של הרכב שלו - חסר שמן במנוע והוא אפילו לא בודק ולא מוודא, ועירבוב של צמיגים מסוגים שונים ותאריכי ייצור שונים. 

כבר גרוע. להתרחק מאוד.

 

לפני 16 שעות, DaNotorious כתב:

נגיד במקומי על מה שהסתכלתי הייתה מוותר ישר?

לחלוטין... הדברים הקטנים משנים מאוד ואפילו שהם "זניחים" וקלים לטיפול ויישור קו, לפחות בעבורי הם תמיד דגלי אזהרה אדומים ברורים ונוכחים להמשך הדרך.

ככה אני רואה את זה.

לא להתעלם מהדגלים האדומים, וכבר חסכת לעצמך 3/4 עבודה.

מי שנופל בקטנות - כמעט תמיד ייפול בגדולות... אז בשבילי תמיד הדברים הקטנים הם סימן לבאות, קודם כל הם, ואחר כך גם הדברים הגדולים.

לגבי הדברים הגדולים - שלדה, מנוע, גיר (בסדר הזה) - אפשר ומומלץ לעשות בדיקה במכון לפני קנייה, כדי לקבל מושג (עולה 500~ ש"ח, תמיד יש קופון 10% הנחה באינטרנט).

בכל רכב שרכשתי, גם ברכב הראשון שרכשתי בחיים ב- 10,000 ש"ח (!) עשיתי בדיקה לפני קנייה במכון ייעודי לכך.

זה נותן אינדיקציה מעולה להמשך, ולמרות שהרבה ממה שהם רושמים זה כסת"ח, למי שאין לו חבר מוסכניק או אבא מוסכניק זה נותן הרבה מושג לגבי המצב הכללי של הרכב.

מבחינתי לפחות זה חובה (יש פה חברי פורום שמאוד לא מסכימים עם זה, ואני מכבד את דעתם).

לבדיקת רכב לפני קנייה תמיד המשכתי רק אחרי שהכוכבים הסתדרו - כל הדברים הקטנים הם פיקס, שהבנאדם לרוחי ונראה לי מישהו הגיוני שמבין ומכיר את הרכב שלו, וגם סיכמנו מראש שאם אמצא דברים גרועים בבדיקה לפני הקנייה הוא יסכים להתפשר איתי במחיר לפי הממצאים.

לא התעקשתי שנשלם חצי חצי במידה ואני לא רוכש את הרכב... זה אף פעם לא קרה. תמיד רכשתי את הרכב הראשון שבדקתי (!) כי לפני הבדיקה במכון עברתי על כל מה שצריך לעבור מבחינתי (בעיקר מי הבנאדם ואיך הוא - לי זה מאוד מאוד חשוב לקנות ממישהו שנראה לי ולא מאיזה חאפר).

  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...