Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב, אז אחרי 32 שנים מאז הוצאתי רשיון, וללא כל תאונה (גם לא "פח-אל-פח" קטנה), הסטטיסטיקה של ישראל פגשה גם אותי...

ביום שני, 17.03.2025, נהגת התפרצה לנתיב נסיעתי, מבלי לאפשר לי די זמן לבלום או לחמוק, ותאונה היתה בלתי נמנעת...

בעודי מתקשה לנשום לאחר מכה בצלעות/בטן עליונה, ועם 2 שברים בכף הרגל, הנהגת המתנקשת, תושבת ג'ת, לא אמרה דבר, חוץ מ-"אבל אני לא אשמה".

נוכח המצב, לא יכולתי לאסוף פרטים, אבל איש טוב לקח את הטלפון שלי, וצילם בו מספר תמונות, לרבות רשיון הנהיגה של הגברת ומספר לוחית הרכב.

אז קודם כל, אם אותו אדם במקרה נמצא בפורום - תודה, תודה, ושוב תודה! 🙏

 

לענייננו:

ראשית דבר, אני מחפש עדים. מי שהיה נוכח בכביש 5, סמוך למחלף תקווה, ביום 17.03.2025, בערך בשעה 08:15, וראה תאונה של רכב עם אופנוע אדום גדול, אשמח להודעה (בין כתגובה ובין בפרטי).

 

שנית, מכיוון שתגובת הנהגת היתה כפי שהיתה (אפס אנושיות, אפס אכפתיות, רק - "אבל אני לא אשמה"), בדקתי באינטרנט אם רכבה מבוטח בביטוח צד ג'. לא במפתיע הסתבר שלא...

זולת הפגיעות בגוף, נזקי הרכוש לא מבוטלים. מדובר באופנוע קאסטום מושקע. וללא ביטוח מקיף...

השאלות לחכמי הפורום הם:

מניסיונכם, ככל שיש כזה, השופטים נוטים להקל עם עבריינים שאינם מבוטחים? עד כמה יעילים הפעולות של הוצאה לפועל? (אני מניח שגם לאחר שאזכה, כסף לא אראה בקלות), ולבסוף, האם כדאי להוריד את העלות כדי לפעול במסלול של תביעה קטנה, שגם חוסכת את שכר הטרחה, גם חוסכת התחכמויות מיותרות של עורך הדין של הצד השני, וגם מהירה, קצרה ותכליתית יותר מהליך רגיל?

 

בתודה מראש

פורסם
לפני 8 דקות, ArikB כתב:

בדקת אם צולם במצלמות של מע״צ/נתיבי ישראל/פתח תקווה?

כן, הגשתי בקשה לנת"י, לקבלת תיעוד מהמצלמות שלהם.

אמור להגיע דיסק מתישהו.

אבל אני לא יודע אם יראו שם משהו...

 

גם מע"צ מתפעלת מצלמות? לא ידעתי את זה. אנסה ליצור איתם קשר בתחילת שבוע הבא. תודה על הרעיון.

אשר לפתח תקווה, התאונה קרתה על כביש 5, סמוך למחלף תקווה, אבל לא בעיר עצמה. לא ידוע לי שיש מצלמות של העירייה באזור.

פורסם (נערך)

דבר ראשון רפואה שלמה 

דבר שני הזמנת שירותי הצלה כלשהם?

אולי להם יכולים להיות פרטים מאנשים שראו את התאונה והיו מסביב

ידוע לי שכשיש נפגעים בגוף צריך להזמין משטרה זה קרה?

עריכה אחרונה על ידי tan tan
פורסם
לפני 10 שעות, Keyser Söze כתב:

גם מע"צ מתפעלת מצלמות?

מע"צ ונתיבי ישראל זו אותה חברה. שם "מע"צ" שונה ל"נתיבי ישראל" ב 2012. 

פורסם (נערך)

אני אהיה כאן האיש הרע ואומר לך בצורה חדה - אתה לא מבוטח? זבש״ך. מצבך כרגע הוא כאילו נתקעת בקיר (תאונה עצמית), חוץ מזה שיש לך נגד מי להגיש תביעה. גם לא מובטח שאם תזכה במשפט תוכל לקבל את הכסף. וכמובן שכל ההליכים יכולים לארוך זמן רב.

 

אתה זה שכתב כאן הרבה על משפט, ואתה יודע שבמקרה של משפט התוצאות ייקבעו לא לפי נקודת המבט שלך אלא לפי מה שהשופט יבין אחרי שישמע את שני הצדדים. כיוון שלא תיארת דבר למעט צבע האופנוע שלך ועיר מגוריה של הנהגת האחרת אין כאן עניין של ״הקלות״ אלא של הטענות וההוכחות.

 

אגב, ערך האופנוע ומידת הנזק ייקבעו לפי המחירון שלו, אלא אם תביא חוו״ד שמאי שיחשב את ערך הקאסטומיזציה וישכנע את השופט בגובה הנזק.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, tan tan כתב:

דבר ראשון רפואה שלמה 

דבר שני הזמנת שירותי הצלה כלשהם?

אולי להם יכולים להיות פרטים מאנשים שראו את התאונה והיו מסביב

ידוע לי שכשיש נפגעים בגוף צריך להזמין משטרה זה קרה?

תודה על האיחולים.

כן. הגיע אמבולנס שמשתמש דרך אדיב הזמין. ובהזדמנות זו - אם הוא נמצא כאן בפורום - תודה! 🙏

זה נשמע כמו רעיון מבטיח - לבדוק מול מד"א מה הטלפון של מי שהזמין את האמבולנס. לא חשבתי על זה, ותודה על הרעיון. הרי מידע שכזה אמור להיות ברשותם, וככל שאין בזה הפרה של פרטיות, הרי שאין סיבה שלא ישתפו אותי במידע זה.

 

משטרה הגיעה למקום, אחרי שכבר פוניתי באמבולנס. קיבלתי מהמשטרה טלפון בו שאלו אותי אם אני דואג לגרירה של האופנוע, או שהמשטרה תגרור אותו. אני לא יודע אם הם הוזמנו על ידי מד"א, או שמשתמש דרך אחר הזעיק אותם. אבל גם זה רעיון לא רע, ושוב - תודה גם על הרעיון הזה.

 

בהחלט אבדוק מול גורמים אלה בתחילת השבוע הבא. אחלה רעיונות - תודה!

לפני 47 דקות, avngas כתב:

מע"צ ונתיבי ישראל זו אותה חברה. שם "מע"צ" שונה ל"נתיבי ישראל" ב 2012. 

😊

👍

עריכה אחרונה על ידי Keyser Söze
פורסם
לפני 38 דקות, sperial כתב:

אני אהיה כאן האיש הרע ואומר לך בצורה חדה - אתה לא מבוטח? זבש״ך. מצבך כרגע הוא כאילו נתקעת בקיר (תאונה עצמית), חוץ מזה שיש לך נגד מי להגיש תביעה. גם לא מובטח שאם תזכה במשפט תוכל לקבל את הכסף. וכמובן שכל ההליכים יכולים לארוך זמן רב.

 

אתה זה שכתב כאן הרבה על משפט, ואתה יודע שבמקרה של משפט התוצאות ייקבעו לא לפי נקודת המבט שלך אלא לפי מה שהשופט יבין אחרי שישמע את שני הצדדים. כיוון שלא תיארת דבר למעט צבע האופנוע שלך ועיר מגוריה של הנהגת האחרת אין כאן עניין של ״הקלות״ אלא של הטענות וההוכחות.

 

אגב, ערך האופנוע ומידת הנזק ייקבעו לפי המחירון שלו, אלא אם תביא חוו״ד שמאי שיחשב את ערך הקאסטומיזציה וישכנע את השופט בגובה הנזק.

חלילה איש רע. אתה מביע את דעתך האובייקטיבית, ואני - חלילה לי מלשפוט ולבקר. 

מה גם שבאופן עקרוני אני מסכים - זבשי... אלא שבמקרה הזה - לא נמצאה חברת הביטוח שהסכימה לבטח...

 

אשר לנסיבות, נכון. בחרתי שלא לפרט על מנת לא להעמיס בפרטים שלטובת השרשור אינם חשובים (הרי בגדול אני מחפש עדים וציינתי מקום, תאריך ושעה).

אבל אם זה מעניין - אני רכבתי בנתצ, מהירות של כ-90-100 קמ"ש. הנהגת התפרצה לנתצ להערכתי במרחק של כ-50 מטר ממני. מכיוון שהיא עמדה בפקק לפני שהתפרצה - המהירות שלה היתה אפסית. רב האופנוע פגע בצד רכבה, למעט המדרס (איפה שהרוכב מניח את הרגל), שפגע בפינה האחורית. כלומר, הנזקים של הרכב התבטאו בסימני שיפשוף לאורך צד הרכב, ומכה בפינה התחתונה של הטמבון. גם הפציעה שלי מעידה על כך - שברים בכף הרגל - איפה שהיתה המכה עם הרכב שלה.

 

ונכון, במשפט דבר אינו מובטח. לכן אני מחפש עדים שיוכלו לתמוך בגרסתי ולשלול לחלוטין את טענת המתנקשת. ועדיין, שופט הוא אדם, והוא עלול "לחוס" על נתבע "מוחלש" למול תובע "חזק" באופן יחסי. לכן שאלתי לגבי נסיון במקרים דומים, אם יש, של משתמשי הפורום.

 

וכן, כמובן. ברור שהערך של האופנוע אינו המחירון, אלא הפרטים של הקאסטומיזציה. לקחתי שמאי שמתמחה בעניין (אופיר דישלו, אם מישהו מתעניין), וגם המוסך שבנה לי את האופנוע (אמנות אחזקת האופנוע) יהיה מוכן להעיד של שוויו "האמיתי".

פורסם
לפני 21 שעות, Keyser Söze כתב:

בכביש 5, סמוך למחלף תקווה

ציין גם כיוון נסיעה, למזשרח או למערב.

לצערי, באיזור לא מיושב קשה להגיע לעדים. צריך תפוצה מאוד רחבה. האופציה הריאלית העיקרית היא אלה שעצרו לעזור ואולי גם ראו את הארוע.

 

לפני 21 שעות, Keyser Söze כתב:

השופטים נוטים להקל עם עבריינים שאינם מבוטחים

היא לא עבריינית, מדובר על תביעה אזרחית. אם יקבע שהיא אשמה היא תצטרך לשלם את מה שיקבע השופט לפי הזנקים שתוכיח. להעדר הביטוח שלה אין קשר. הגביה והצואה לפועל זה ענין אחר, ואתה עוד לא שם.

 

לפני 40 דקות, Keyser Söze כתב:

שאין בזה הפרה של פרטיות, הרי שאין סיבה שלא ישתפו אותי במידע זה.

סביר שלא ישתפו את המידע. העובדה שמישהו התקשר למד"א לא אומרת שהטלפון שלו הוא מידע ציבורי.

 

לפני 42 דקות, Keyser Söze כתב:

משטרה הגיעה למקום

זה הכיוון שלך. אם הגיעו שוטרים הם מילאו דוח ארוע, ובתקווה רשמו שמות של העדים במקום.

פנה אל מתנ"א (זה או מרכז או שרון ,מחלף התקווה הוא הגבול בין הגזרות למיטב ידעתי)

 

תתחיל בלהחלים. ואז צריך לפעול להערכת נזק במקביל למציאת עדים. לפי המידע שתצליח להשיג תוכל לקבל החלטה איך ואיפה לתבוע.

פורסם
לפני 13 דקות, אלעדית כתב:

איך בדקת אם הרכב שלה מבוטח בצד ג'?

בהחלט. עברתי על כל המבטחים בארץ (רשמתי 18 חברות), ובדקתי באתר שלהם או מול נציג טלפוני. שירביט לא ניתן לבדוק באתר, והמוקד הטלפוני עוסק השבוע בעניינים אחרים.

האתר של אנקור לא עובד, ולא הצלחתי להשיג מוקדן. אנסה שוב את שתי החברות האלה בשבוע הבא.

פורסם
לפני 11 דקות, Be roo כתב:

ציין גם כיוון נסיעה, למזשרח או למערב.

לצערי, באיזור לא מיושב קשה להגיע לעדים. צריך תפוצה מאוד רחבה. האופציה הריאלית העיקרית היא אלה שעצרו לעזור ואולי גם ראו את הארוע.

אמת - ממזרח למערב. דהיינו, מכיוון מחלף ירקון לכיוון מחלף מורשה.

 

לפני 12 דקות, Be roo כתב:

היא לא עבריינית, מדובר על תביעה אזרחית. אם יקבע שהיא אשמה היא תצטרך לשלם את מה שיקבע השופט לפי הזנקים שתוכיח. להעדר הביטוח שלה אין קשר. הגביה והצואה לפועל זה ענין אחר, ואתה עוד לא שם

"עבריינית" לא בלשון המשפטית, כי אם בלשון העם...

להיעדר הביטוח שלה יש קשר, והוא הביטחון שאקבל מה שייפסק בסופו של יום לזכותי, ללא

תלות ביכולת הכלכלית שלה.

אני אכן עוד לא בתהליכים של הוצאה לפועל, אבל לא מזיק לחשוב על העתיד... 😉

 

לפני 18 דקות, Be roo כתב:

סביר שלא ישתפו את המידע. העובדה שמישהו התקשר למד"א לא אומרת שהטלפון שלו הוא מידע ציבורי.

ברור. לכן ציינתי ענייני פרטיות ☺️

 

לפני 39 דקות, Be roo כתב:

זה הכיוון שלך. אם הגיעו שוטרים הם מילאו דוח ארוע, ובתקווה רשמו שמות של העדים במקום.

פנה אל מתנ"א (זה או מרכז או שרון ,מחלף התקווה הוא הגבול בין הגזרות למיטב ידעתי)

👍

 

לפני 41 דקות, Be roo כתב:

תתחיל בלהחלים. ואז צריך לפעול להערכת נזק במקביל למציאת עדים. לפי המידע שתצליח להשיג תוכל לקבל החלטה איך ואיפה לתבוע

🙏

פורסם (נערך)
לפני 10 דקות, Keyser Söze כתב:

היעדר הביטוח שלה יש קשר, והוא הביטחון שאקבל מה שייפסק בסופו של יום לזכותי, ללא

אין לזה קשר לפסיקת השופט. הוא פוסק לפי נסיבות הארוע וגובה הנזק שהוכח. הוא לא לוקח בחשבון מי משלם.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם (נערך)

אם כך מצבך אינו טוב. נסעת בנתיב תחבורה ציבורית בניגוד לתקנות ופגעת ברכב האחר מאחור. לא ברור האם הנהגת האחרת היתה רשאית לעבור לנת״צ (לצורך פניה ימינה עם תמרור 514/813), וכנראה שגם המהירות בה נסעת לא מתאימה לתנאי הדרך. אתה בהחלט עלול להיתבע על ידי בעל הרכב האחר. אני מקווה שלך יש ביטוח צד ג׳ וכמובן ביטוח חובה לכסות את הטיפול בפציעתך.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הקיסר, קודם כל החלמה מהירה ומלאה. 

דבר שני, לפחות מהתיאור שלך , אם העניין יגיע למשפט קח בחשבון שייקבע לך אשם תורם על נסיעה בנתצ ( אלא אם כן קיים תמרור המתיר הנסיעה לדוג ), ועל מהירות נסיעה גבוהה יחסית לתנאי הדרך ( נסיעה במהירות 100 ליד טור רכבים זוחלים)

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...