Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
בתאריך 16.12.2024 בשעה 01:35, yd b-4 כתב:

(בשני מסכים בו זמנית אם זה משמעותי )

אני זקן מספיק בשביל לזכור ששימוש ב-2 מסכים היה קשה פעם למחשבים. 

מה המצב היום, אני לא יודע- ובטח שלא בקיא במיני כדי לענות. 

מצד שני היום גם הזיכרון השתפר משמעותית וגם היעילות של המסכים, כך שאולי אני סתם זקן טרחן שהיה לו מחשב עצלן. 

יש לנו בעבודה מחשב מיני שכזה, אצל הנהח"ש (מסך יחיד). לא נתקלתי בתלונות. הוחלף לה מחשב ישן למחשב מיני הזה לפני מספר חודשים. 

בתאריך 16.12.2024 בשעה 07:54, יובל .מ. כתב:

בקניית מחשב למשרד צריך לחשוב כמו נהג מונית - אתה צריך משהו שייתן לך ביצועים טובים באמינות מופתית. כל יום שהרכב במוסך אתה מפסיד כסף.

כל מפעל שמעמיד מכונה פשוט מדמם כסף. לא רק מונית, כל מכונה.

 

וגוגל כבר לא כל כך קליל. נסה אולי את BRAVE. אני איתו בעבודה ומרוצה מאד. מותקן לי גם בבית, אבל שם עוד לא עשיתי את המעבר הסופי. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שעה, Nemesis כתב:

במחשבי מיני עם מעבדים של מחשבים ניידים לא הייתי נוגע. אם אין בעיה של מקום/נראות, למה לך לקחת משהו שהוא מראש בעל ביצועים נמוכים יותר?

באופן כללי הייתי מעדיף מארזי Micro Tower / Mini Tower עם מעבדים שולחניים רגילים. גם האלה שמסתיימים ב- T ו- TE הם בסדר במגבלות הספק נמוך יותר, אבל עדיין - למה?

 

אצלי דור 13 שמסתיים ב-T, עובדים מעולה. 

זה מעבד חלש?

איך מבדילים בין הסדרות השונות?

פורסם

אם אין דרישה לוינדוס הייתי שוקל את המאק מיני M4 החדש, הביקורות מהללות.

אם 256 ג'יגה אחסון מספיק אז דגם הבסיס נותן VFM מדהים, עולה באזור ה2800.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 4 שעות, TDI כתב:

 

אצלי דור 13 שמסתיים ב-T, עובדים מעולה. 

זה מעבד חלש?

איך מבדילים בין הסדרות השונות?

 

מעבדים שנמצאים במחשבים ניידים, הם החלשים. במיני פיסי הקטנים ממש לרוב מדובר בכאלה.

מעבד שמסתיים ב T הוא די דומה מבחינת המפרט למעבד שלא מסתיים ב T, אבל מגבלות ההספק שלו נמוכות בהרבה.

למשל 13400 בעל הספק מקסימלי של 65 וואט בעוד אחיו עם ה T 35 וואט בלבד. במהירות טורבו המעבד בלי ה T יכול להגיע ל 148 וואט בעוד אחיו עם ה T רק 82 וואט. זה אומר שלדגם עם ה T יש מרווח נשימה קצר יותר לפני שהוא צריך להוריד ביצועים בגלל שהגיע למגבלות הספק. לשימוש משרדי שניהם יעשו את העבודה. אבל אם אין סיבה ספציפית לבחור במחשב הקטן, אז למה? הדגם עם ה T בדכ עולה יותר.

פורסם
לפני שעתיים, Michaelr כתב:

אם אין דרישה לוינדוס הייתי שוקל את המאק מיני M4 החדש, הביקורות מהללות.

אם 256 ג'יגה אחסון מספיק אז דגם הבסיס נותן VFM מדהים, עולה באזור ה2800.

זה בדיוק.

ואם רוצים אפשר גם איימק בסיסי.

אלו מחשבים שכרגע עם אחלה מפרט ואחלה VFM ויחזיקו שנים על גבי שנים.

(אפילו חברות משתמשות בהם לכל מיני שימושים בחוות שרתים .... )

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

באחד המשרדים בהם אני עובד יש,מחשבי pc קטנים מאוד של לנובו שמשרתים כבר לא מעט שנים. איני מכיר את המפרט, אבל לצרכים הקלילים שלנו מספיקים גם המחשבים האלה שכנראה מתקרבים לגיל 10 שנים בלי שום תקלות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 16.12.2024 בשעה 11:50, TDI כתב:

החלפתי את המחשבים במשרד למחשבי מיני DELL אופטיפלקס i5 עם 16GB זיכרון, אין תלונות.

 

בניגוד למחשבים ניידים ששם קריטי לקנות מחשב מותג (=חברה ידועה), במחשבים נייחים מחשב מותג זה בד"כ ערימה של זבל דחוסה בתוך מארז עם לוגו.

ספקים חלשים בקיצוניות, קירורים שונים ומשונים וחלקי חילוף ייעודיים שברגע שנגמר אצל היצרן אי אפשר להשיג יותר. גם מתומחר יקר.

היתרון היחידי שלהם הוא השירות.

בחיים לא הייתי קונה מחשב סיני, אפילו לא לבית וק"ו לא לעבודה. פשוט להכניס את הממשלה הסינית אליך למשרד.

 

פורסם

כמו במחשבים ניידים -> יש דרגות.

במחשבים העיסקיים זה לרוב מגיע עם ספקי כח יעודיים וקירור שהוא לגמרי overprovisioned לביצועים שלהם.

מבחינת vfm אבל הוא דיי עלוב כבר (במיוחד כשיש את המק מיני הנוכחי -> שכנראה יותר חזק ממחשב pc בתקציב מקביל + גודל פיצי.) - אבל מבחינת אמינות - היא לגמרי ברמה גבוהה מאוד.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

פשוט לא. נתקלתי בלא מעט עסקיים עם חומרה "מפוצצת" (I7, המון זכרון ואפילו כרטיסי מסך ייעודים) עם ספקי כח הזויים של 170W ובסגנון.

פורסם

אין שום בעיה להשתמש בספק שהוא rated ל170w בלבד (כל עוד הם אמיתיים ולא מספר מונפץ לפני מקדם יעילות מגוחך) עבור מחשב מיני עם i7 בסיסי ושימוש רק בintegrated graphics ודיסק ssd מובנה יחיד.

אלו לא מחשבים עם כרטיסים גרפים חיצוניים או שבבים בצד הגבוהה של הi7 (אם לא אפילו הגירסאות הניידות) ומשתמשים בנגיד 65w tdp או אפילו חצי מזה אם משתמשים בשביבי t. כמו לדוגמא האופטיפלקס של דל.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 3 שעות, taranta כתב:

 

בניגוד למחשבים ניידים ששם קריטי לקנות מחשב מותג (=חברה ידועה), במחשבים נייחים מחשב מותג זה בד"כ ערימה של זבל דחוסה בתוך מארז עם לוגו.

ספקים חלשים בקיצוניות, קירורים שונים ומשונים וחלקי חילוף ייעודיים שברגע שנגמר אצל היצרן אי אפשר להשיג יותר. גם מתומחר יקר.

היתרון היחידי שלהם הוא השירות.

בחיים לא הייתי קונה מחשב סיני, אפילו לא לבית וק"ו לא לעבודה. פשוט להכניס את הממשלה הסינית אליך למשרד.

 

 

בדיוק עכשיו אני מפרמט סדרה של מחשבי DELL Optiplex בני כ-8 שנים ומוציא אותם לקדנציה שניה, כי הם עדיין נותנים עבודה מעולה. נייחים כמובן.

אז ערמה של זבל זה ממש ממש לא. 

 

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, taranta כתב:

 

בניגוד למחשבים ניידים ששם קריטי לקנות מחשב מותג (=חברה ידועה), במחשבים נייחים מחשב מותג זה בד"כ ערימה של זבל דחוסה בתוך מארז עם לוגו.

ספקים חלשים בקיצוניות, קירורים שונים ומשונים וחלקי חילוף ייעודיים שברגע שנגמר אצל היצרן אי אפשר להשיג יותר. גם מתומחר יקר.

היתרון היחידי שלהם הוא השירות.

בחיים לא הייתי קונה מחשב סיני, אפילו לא לבית וק"ו לא לעבודה. פשוט להכניס את הממשלה הסינית אליך למשרד.

 

 

ממש ממש חולק על דעתך. להיפך.
דווקא למשרד מומלץ על מחשב נייח ממותג. אתה מקבל מערכת סגורה, בדוקה עם 3 שנות שירות עד המשרד.
כאשר משקללים גם מחיר מערכת הפעלה, זה גם לרוב זול יותר.

זה לא שאין בכלל, אבל קשה למשל למצוא מחשב נייח עם מפרט דומה, מערכת הפעלה חוקית באמת, לא איזה מפתח בשקל תשעים מאיביי, במחיר דומה:
https://www.pc365.co.il/product/lenovo-thinkcentre-neo-50t-gen-4-12jd003piv/

 

וזה לפני ששיקללנו שירות ואחריות.

עריכה אחרונה על ידי Nemesis
פורסם (נערך)

^ ציינתי שהשירות הוא אכן הנקודה הטובה של מחשבי מותג. לגבי ה"בדוקה", נניח.

 

שאלה לכל המגיבים כאן - יצא לכם לפתוח מערכות כאלו? היתה לי תקופה שעבדתי במקום שבו תיחזקתי מאות נייחי מותג של דל ולנובו. המסקנות שלי משם.

עריכה אחרונה על ידי taranta
פורסם
לפני כשעה, taranta כתב:

שאלה לכל המגיבים כאן - יצא לכם לפתוח מערכות כאלו? היתה לי תקופה שעבדתי במקום שבו תיחזקתי מאות נייחי מותג של דל ולנובו. המסקנות שלי משם.

לא בשנים האחרונות כי זה כבר לא התחום שאני עובד בו - אבל בעברי כן.

מאות כאלו ומעלה מכל מני יצרנים ומפרטים.

 

ויש לי חברים שעדיין כן (IT באמזון ובחברות טק אחרות. למרות שרובן כמעט בצורה מוחלטת עברו למקים בשנים האחרונות)

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 4 שעות, taranta כתב:

^ ציינתי שהשירות הוא אכן הנקודה הטובה של מחשבי מותג. לגבי ה"בדוקה", נניח.

 

שאלה לכל המגיבים כאן - יצא לכם לפתוח מערכות כאלו? היתה לי תקופה שעבדתי במקום שבו תיחזקתי מאות נייחי מותג של דל ולנובו. המסקנות שלי משם.

 

בהחלט יצא לתחזק מערכות כאלה. אחרי תום האחריות מה כבר יש לתחזק? החלפת דיסק או זכרון. קל כמו בכל מחשב אחר.

 

×
×
  • תוכן חדש...