Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום,

לפני כמה חודשים התקנתי מנגנון חדש למיכל הדחה גלוי, חרסינה תוצרת חברת ספאדיני. במכסה של הניאגרה יש שני כפתורים שמתחברים עם כבל דק למנגנון.

לפני כמה ימים שמתי לב שאחרי לחיצה על הכפתור, המים יורדים אבל לא נעצרים אחרי ריקון מלא של המיכל.

הכפתור נשאר רך, רק אחרי לחיצה נוספת המים נעצרים והכפתור נהיה קשה.

בדירה יש שני חדרי שירותים עם מנגנונים זהים, היום עשיתי ניסוי והחלפתי את המכסים של הניאגרות עם הכפתור, הבעיה נפתרה מיד, ולא הופיעה בשני הניאגרות. 

מישהו יכול להסביר לי איך העסק עובד ואיך הבעיה נפתרה אחרי החלפת הכפתורים?

 

עריכה אחרונה על ידי דניאל1983
פורסם

מנצל”ש:

מה הסיבה שלא עוברים למזרם מים בסגנון הזה? יש בו תקלות?

מלבד הנושא העיצובי.

מי צריך ניאגרה?

image.jpeg.88586bd10b7da1a527027e6c66508a92.jpeg

 

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

להערכתי זה לא קשור ללחצן והבדיקה לא מספיק ממושכת בשביל לקבוע אם זה עזר או לא. חכה קצת ואז נראה אם זה פתר את הבעיה או לא. ייתכן והלחצן תקול אבל זה נדיר.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני כשעה, tinoki כתב:

מנצל”ש:

מה הסיבה שלא עוברים למזרם מים בסגנון הזה? יש בו תקלות?

מלבד הנושא העיצובי.

מי צריך ניאגרה?

image.jpeg.88586bd10b7da1a527027e6c66508a92.jpeg

 

דורש צנרת בקוטר גדול יותר וספיקה יותר גבוהה.

שים לב להפרש הזמנים בין מילוי הניאגרה לריקון שלה.

  • מעניין 2

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)
לפני שעה, איציק נ. כתב:

להערכתי זה לא קשור ללחצן והבדיקה לא מספיק ממושכת בשביל לקבוע אם זה עזר או לא. חכה קצת ואז נראה אם זה פתר את הבעיה או לא. ייתכן והלחצן תקול אבל זה נדיר.

אם אני מבין נכון, הלחצן זה כפתור עם קפיץ שדוחף מוט שלוחץ על דוושה קטנה בתוך המחבר עם הצינורית.

הדוושה מושכת כבל דק שעובר בתוך הצינורית. בקצה השני הכבל מחובר לגומי פעמון שמוריד את המים.

לפני ההחלפה בכמעט כול הורדת מים זה היה נתקע, אחרי החלפה לא חזר אפילו פעם אחת.

באמת לא מצליח להבין איך זה הסתדר.

הלחצן עצמו נראה בסדר גמור, לא יודע מה יכול להתקלקל בו.

כאשר המים לא עצרו, הלחיצה על הכפתור הרגישה חסרת התנגדות, כלומר הדוושה הפנימית הייתה נתקעת במצב הנמוך.

 

 

עריכה אחרונה על ידי דניאל1983
פורסם

הרעיון של ניאגרה זה שאתה מוריד 6-7 ליטר מים תוך כמה שניות דרך צינור 2 צול אז נוצר זרם חזק שקצת ממלא את האסלה ושוטף איתו הכל. 

 

קשה להגיע לאפקט הזה ללא אגירת כמות מים, הזרם שיתקבל יהיה משמעותית מאוד יותר חלש.

 

 

פורסם
לפני 3 שעות, דניאל1983 כתב:

אם אני מבין נכון, הלחצן זה כפתור עם קפיץ שדוחף מוט שלוחץ על דוושה קטנה בתוך המחבר עם הצינורית.

הדוושה מושכת כבל דק שעובר בתוך הצינורית. בקצה השני הכבל מחובר לגומי פעמון שמוריד את המים.

לפני ההחלפה בכמעט כול הורדת מים זה היה נתקע, אחרי החלפה לא חזר אפילו פעם אחת.

באמת לא מצליח להבין איך זה הסתדר.

הלחצן עצמו נראה בסדר גמור, לא יודע מה יכול להתקלקל בו.

כאשר המים לא עצרו, הלחיצה על הכפתור הרגישה חסרת התנגדות, כלומר הדוושה הפנימית הייתה נתקעת במצב הנמוך.

 

 

זה שהלחצן הולך על "ריק" ("נשאר רך" כהגדרתך) רק מחזק את העובדה שייתכן והמנגנון הוא זה שנתקע ולא משחרר את הכבל "בחזרה". מה שמעלה את הלחצן זה קפיץ, אבל אתה מרגיש את ההתנגדות של הכבל בהתאם למהלך של המנגנון.

 

ברוב המקרים אני דיי מבסוט מהסחורה של ספאדיני, אבל במקרים כאלה אני תמיד מעדיף מותג (פלסאון). החלפתי 2-3 כאלה ממש לאחרונה, פלסאון זה בהחלט סחורה ברמה גבוהה (קניתי קיט מלא שכולל ברגי פליז (!) עם אטמים בין האסלה למיכל, מנגנון, מצוף 3/8 וגם 1/2" [יש מתאם] ולחצן כמובן - עלה באיזור ה 150 או 170 ש"ח). שים לב שיש מנגנון ל"חור קטן" (40 מ"מ זה החור ללחצן במכסה של מיכל הדחה) או "חור גדול" (מידה 55 מ"מ).

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

מסכים עם מה שאתה אומר, כנראה הבעיה במנגנון. 

תוכל להסביר איך המנגנון יודע מתי מפלס המים בניאגרה נמוך ואז מוריד את אטם הפעמון?

שאלה נוספת למה כאשר החלפתי בין הכפתורים של מיכלי ההדחה  הבעיה נפתרה? 

עריכה אחרונה על ידי דניאל1983
פורסם
לפני 5 דקות, דניאל1983 כתב:

תוכל להסביר איך המנגנון יודע מתי מפלס המים בניאגרה נמוך ואז מוריד את אטם הפעמון?

שאלה נוספת למה כאשר החלפתי בין הכפתורים של מיכלי ההדחה  הבעיה נפתרה? 

1. יש מנגנון ציפה. 
    ברגע שהמיכל ריק, אין ציפה ואז המנגנון "נוחת" למטה. המים שממלאים את המיכל לוחצים על האטם התחתון וגורמים לעסק להתקבע ברגע שהמיכל מלא.

2. קשה לומר אם יש משהו שלא עובד חלק בכבל עצמו או בלחצן, אבל לפעמים עצם ההתעסקות עם המנגנון -> הכבל עצמו מקבל זווית אחרת -> מה שגורם לעסק להתנהג בצורה שונה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 38 דקות, איציק נ. כתב:

1. יש מנגנון ציפה. 
    ברגע שהמיכל ריק, אין ציפה ואז המנגנון "נוחת" למטה. המים שממלאים את המיכל לוחצים על האטם התחתון וגורמים לעסק להתקבע ברגע שהמיכל מלא.

2. קשה לומר אם יש משהו שלא עובד חלק בכבל עצמו או בלחצן, אבל לפעמים עצם ההתעסקות עם המנגנון -> הכבל עצמו מקבל זווית אחרת -> מה שגורם לעסק להתנהג בצורה שונה.

 

איציק

תודה על ההסבר!

אצלי יש שני כפתורים אחד חצי מיכל שני מיכל מלא.

גם כאשר לוחצים על כפתור של המיכל המלא עדיין נשארים מים במיכל לפני שהאטם סוגר את יציאת המים, לא כול המים יוצאים מהמיכל.

איך יוצרים כזה מצב?

פורסם

לפי מה שראיתי, ולא על סמך בדיקה "מדעית" של זה, נראה שבלחיצה על ה"חצי" הוא מביא את המנגנון לנקודת ביניים שהציפה שלה לא מחזיקה את המנגנון למעלה לגמרי - אבל זה באמת הסבר ממה שראיתי בעיניים ולא חקרתי לעומק - לכן קח אותו בערבון מוגבל.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...