Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,

 

האם כל חברת ביטוח יכולה לשעבד את הפוליסה (מקיף) לבקשת הלקוח, או שזה נחשב כדבר חריג? וידוע לכם אם זה כרוך בעלות נוספת?

 

אם זה משנה למי הגוף אז השעבוד לטובת סניף ספציפי של הביטוח לאומי.

 

תודה רבה

פורסם (נערך)

מי שרוכש רכב בממון, חייב לשלוח כל שנה לחברה המממנת העתק טופס ביטוח מקיף עם רישום שיעבוד לטובת הגוף המממן.

העניין מקובל מאוד , חברות הביטוח מכירות בזה. אין עלות נוספת.

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

בדיוק כמו ביטוח משכנתא. שגרתי לגמרי.

 

תצטרך לדאוג להעברת כמה מסמכים בין הגוף המלווה לחברת הביטוח.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אני חשבתי שאולי זה מוגדר כדבר לא רגיל/חריג.

אז אני מבין שזה בסדר, רגיל, וזה לא אמור לעלות יותר (אני לא אמור לשלם יותר בעד זה שאני מבקש לשעבד את הפוליסה).

 

שגרתי לגמרי ומקובל - מצוין.

תודה רבה לכם חברים.

____

שאלה נוספת בבקשה:

 

האם גיל הנהג משפיע על מחיר פוליסת ביטוח המקיף

 

אני יודע שהגיל משפיע מאוד בפוליסת חובה. האם יש השפעה גם במקיף?

כשהנהג עבר את גיל ה-30?

(המידע היחידי שמצאתי ברשת הוא התייחסות לגבי נהגים בגילאי ה-20 ונהגים חדשים, אך מה עם נהגים בעשור השלישי?)

 

אם זה משנה אז אני אפרט -

שאני שואל בגלל שאם עד היום ביטחתי לפי גיל של נהג צעיר, ואם אני מחליט לבטח לפי הגיל שלי, ולפי הוותק שלי. אז אני מבין שמחיר החובה יוזל, אך האם זה ישפיע גם על מחיר פרמיית המקיף?

 

לא מצאתי בשום מקום בפוליסה (מקיף) אזכור לגבי גיל הנהג (גם אצלכם אין את זה בפוליסה שלכם?).

 

מקווה שלא בלבלתי אתכם והצלחתם להבין אותי.

התלבטתי אם לפתוח נושא חדש אבל חשבתי שזה יציף את הפורום בהרבה נושאים ביום אחד.

 

עריכה אחרונה על ידי super-man
פורסם

דווקא פוליסת חובה לא כל כך משתנה לפי גיל וותק. ההשפעה העיקרית של מאפייני הנהג היא על פוליסת צד ג/מקיף.

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם (נערך)

בחור גדול - באמת? הפתעת אותי. כי אני הייתי בטוח שהחובה מאוד מושפעת מהגיל, לעומת המקיף (הייתי בטוח שהוא בעיקרו לגבי הרכוש, כלומר הרכב, פחות

לגבי הנהג, מה שהחובה חשבתי מתמקדים יותר בפרופיל הנהג ופחות ברכוש, ברכב).

למדתי.

 

אני אגיד לך מה ההתלבטות שלי בבקשה.

עד היום ביטחתי לפי פרופיל שהוא לא זהה לגיל שלי ולוותק שלי.

 

היום אני מבין ששילמנו סתם בכל שנה.

אני מעדיף לבטח לפי הפרופיל שלי. גיל וותק.

 

אני מבין שזה יוזיל לנו את החובה כי בדקתי את זה במחשבון של המדינה.

 

אבל לגבי המקיף אין לי איך לבדוק את זה מלבד לפנות לסוכנות/למבטחת. רציתי לברר את זה קודם אתכם.

 

האם אני אמור לראות שינוי גם במחיר פרמיית המקיף או רק בחובה. כשאני מבקש השנה לבטח לפי הגיל שלי והוותק שלי.

 

(זה היה פשוט יותר וחוסך ממני את השאלה, לו היו את הפרטים האלה בפוליסת מקיף, אך להפתעתי זה לא נמצא שם😮

אין אזכור לגבי הגיל, לגבי הוותק, לפחות לא אצלי - אשמח אם תבדקו את זה גם בפוליסת מקיף שלכם, זה מסקרן)

 

מה אתם חושבים?🧐

עריכה אחרונה על ידי super-man
פורסם

אתה מבטח לפי מי שצפוי לנהןג ברכב.

יש חברות שבהן אתה מציין "נהג עיקרי", ואם הוא בקבוצה שנחשבת לסיכון נמוך תקבל הנחה. למשל, בביטוח הרכב שלי אני מוגדר כ"נהג עיקרי" ונהנה ממחיר של מעל גיל 50 עם ותק ביטוחי תקין, אבל יש סעיף שמכסה "כל נהג מעל גיל 24 עם רישיון יותר משנה", כך שאין לי בעית לתת את המפתחות לבנים.

 

עוד צעד שאתה יכול לעשות, אם אתה יודע שיהיה רק נהג אחד או שניים, הוא לציין "נהג נקוב" - מוזיל משמעותית, אבל המשמעות היא שרק לאדם אחד או שניים מסויימים יש כיסוי ביטוחי.

 

לגבי הפרמיה (מחיר הביטוח) - אין קיצורי דרך. צריך לפנות לכמה חברות וסוכנויות, לקבל הצעות מחיר, לבדוק את הכיסויים (יש פוליסת ליבה שהיא בתנאים אחידים, אבל יש הרבה נספחים), לנהל מו"מ טלפוני עם הנציגים, ובסופו של דבר לבחור בפוליסה המתאימה לך, שלא תמיד היא הזולה ביותר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תודה רבה לך. נשמע שאתה מנוסה בזה ועושה את זה בצורה יסודית כל שנה.

 

אז אני אעלה שאלה בפני המבטחים שלי לאחר שאציין אני מעוניין לשנות השנה את הגיל והוותק.

 

השאלה שאעלה בפניהם היא - האם גם מחיר המקיף יוזל בעקבות שינוי הגיל. בחובה אעקוב לראות שמצעים לי מחיר שזהה למחיר במחשבון שבאתר.

במקיף אני מקווה לראות גם שינוי. אם כי מהבנתי בחודשים האחרונים - תעריפי פרמיית המקיף עלו לכולם בצורה גורפת. בין 20% ל 35%.

 

פשוט לא רציתי להיראות "שאלת קיטבג" לכן חשבתי לשאול אתכם כאן, לבוא מוכן.

כי בחיפוש בגוגל "האם מחיר ביטוח מקיף מושפע מהגיל" לא מצאתי תשובה שרלוונטית אלי (נהג בגילאי ה-30).

 

אני אעבור מאוחר יותר בעיון רב יותר על כל עמודי פוליסת המקיף שלי לראות אם בכל זאת באיזשהו עמוד כן מופיע התייחסות לעניין הגיל. אולי פספסתי?

 

*אני מתייחס אך ורק למקיף בכל השאלה וההודעה שלי. בביטוח חובה הבנתי שהגיל משפיע על המחיר כשראיתי שהמחירים משתנים במחשבון של המדינה.

רק במקיף אין לי איך לדעת מלבד לפנות אליכם חברים.

 

אה ותודה על הטיפ עם הנהג נקוב!

 

פורסם

תראה, בכל קניה - ומבחינה זו רכישת פוליסת ביטוח אינה שונה  מרכישת מקרר - אתה צריך להגדיר את הצרכים. אז אם מדובר בנהג יחיד מעל גיל 30 אין סיבה לשלם כמו על כל נהג מעל גיל 21. שאל את סוכן הביטוח או נציג  חברת הביטוח. למעשה השאלות הרלוונטיותֶיעלו בכל בקשת הצעת מחיר באינטרנט, אבל אחרי קבלת הצעה כזו חובה לנהל מו״מ (בדרך כלל טלפוני, עם סיוע מיילים) כדי לשפר אתֶההצעה. והשיפורים האלה מתבטאים בסכומים משמעותיים. 

 

במקרה שלך מדובר ברכב נכה ממותקן, אני לא יודע איך זה משפיע על הביטוח, אז אבקש עזרה ממומחה. @zvit, בבקשה, אם יש לך מה לתרום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

 מסכים איתך. פעם התייחסתי לביטוח רכב אחרת -

פעם בשנה צריך להתקשר לחברת הביטוח, למסור נתונים בסיסים (בדרך כלל יש להם הכל אם ניהלנו שיחה בעבר) לקבל מחיר - לסגור.

 

אני מאמין שאני אפילו קצת מגזים (או שגם אתה נוהג כמוני?) - אני משווה את הפוליסות וקורא אותן.

מאמין שלא מעט מסתפקים במהי גובה השתתפות העצמית בכל מוסך, במוסך הסדר, עד איזה סכום כיסוי לצד ג' ומה הסכום להגנה משפטית.

בהנחה ואכן מבררים את זה חוץ מהמחיר הסופי - עלות הפרמייה.

 

לימד אותי חבר פורום יקר להתעמק ולקרוא בעיון את הפוליסות. מאמין שהחברות והנציגים לא מחבבים לקוחות כמוני (ברצינות).

הייתי מעדיף להיות כמו פעם, פשוט ולסיים עם זה מהר - אבל לימד אותי החבר מהפורום שלא ככה עושים את זה. צריך לקרוא ולבדוק לפני שסוגרים.

 

רק מה, יש לא מעט חברות שפשוט לא אוהבות לתת פוליסה לדוגמה.

אלא הצעת מחיר בלבד. וגם זה יש כאלה שפשוט מסרבות לתת מעבר לפרטים בשיחה טלפונית בעל פה.

ואם והתמזל המזל והסכימו לשלוח הצעה בהצעה אין את כל הפרטים שיש בפוליסה. אלא מין סיכום.

לא מקבלים בכתב, אין מה לקרוא, יוצא שצריך לנסות ולברר את כל הפרטים טלפונית לפחות לפני מסירת אמצעי תשלום.

 

בשוק המצומצם הזה יש גם העניין שחוששים לתת הצעה בכתב (פוליסה לדוגמה) כדי שלא תשתמש בה כמו"מ מול המתחרים.

כל שוק והכללים והמשחקים שלו.

אפילו שזה לא חוקי ממה שהבנתי - אין מה לעשות.

סוכנים/חברות שלא שולחים הצעה בכתב (פוליסה לדוגמה) - אין מה לעשות מול זה.

להכריח לא ניתן, להתלונן למפקח - לא יעזור הרבה.אתה עלול למצוא את עצמך ברשימה השחורה שלהן ואו שלא יבטחו אותך כלל או שתקבל תמיד הצעה יקרה מאוד.

 

אצלי זה באמת קצת אחרת, כי אין לי 5-8-10 חברות ביטוח לקיים איתן סבב משא ומתן, אלא 2-3 בלבד. שוק קטן מאוד (כי כמו שהזכרת הביטוח הוא קצת שונה מרכב רגיל).

בשוק הרגיל הכל אחרת ויש יותר מרחב תמרון.

גם אם חברה אחת לא שולחת הצעה בכתב - יש עוד 10. גם אם נידנדת קצת יותר מדי ונכנסת לרשימה השחורה - כאמור יש עוד 10.

 

נכון נשמע שזה די ג'ונגל מה שתיארתי?😄 

פורסם

שעבוד של פוליסה הוא לא דבר שעולה כסף,  וכמי שנוהג כבר למעלה מ-40 שנה ברכב שנרכש בסיוע הביטוח לאומי, לא זכור לי שאי פעם שעבדתי את הפוליסה לטובת הביטוח הלאומי.

 

כן היו לי במשק הבית מכוניות אחרות שנרכשו במימון והפוליסה שועבדה לגורם המממן.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

@zvit 40 שנה ולא נדרשת לשעבד את הפוליסה? אף פעם? אולי הרכב נרכש שלא מקרן ההלוואות? או שאין בו אבזור שנרכש עם הלוואה עומדת לרכישת אביזרים.

פורסם

השאלה שלי היא לגבי כיסוי למיתקון או איזה זכויות וחובות מיוחדים לרכב נכה.

 

@super-man אתה צודק. אבל יש עוד גורמים. כנראה שבחידוש הבא אחליף חברת ביטוח לאחד הרכבים שלי גם אם לכאורה ההצעה שלה תהיה טובה, כי היא כובלת אותי לנותן שירותי דרך שלפני מספר ימים נתן לי שירות ברמה מבישה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

נרכש עם הלוואה עומדת  עם אביזרים (אבל זולים יחסית) לא בסיוע קרן ההלוואות.

 

לפני 1 דקה, sperial כתב:

השאלה שלי היא לגבי כיסוי למיתקון או איזה זכויות וחובות מיוחדים לרכב נכה.

 

@super-man אתה צודק. אבל יש עוד גורמים. כנראה שבחידוש הבא אחליף חברת ביטוח לאחד הרכבים שלי גם אם לכאורה ההצעה שלה תהיה טובה, כי היא כובלת אותי לנותן שירותי דרך שלפני מספר ימים נתן לי שירות ברמה מבישה.

 האביזרים עולים עשרות אלפי שקלים וחובה לכלול אותם בביטוח. יש סוכנויות ביטוח המתמחות בכלי רכב כאלה (המתקרים "רכב לאביזרים מיוחדים")

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
לפני 1 דקה, sperial כתב:

כנראה שבחידוש הבא אחליף חברת ביטוח לאחד הרכבים שלי גם אם לכאורה ההצעה שלה תהיה טובה...

אתה מבין, זה מסוג הדברים שלא הייתי עושה לו לא הייתי מכיר את אותו חבר פורום שהזכרתי.

והיום אני מבין שזה חכם וזה נכון.

אני פשוט לא מזכיר את הכינוי שלו כי הוא מעדיף אנונימיות - אני מכבד🙂

כנראה שאתם באותו ראש, או שפשוט אתם יודעים להסתכל על הדברים קצת אחרת.

 

___

 

@zvit אז אכן לא טעית (40 שנה ניסיון😉)

אצלנו כנראה העניין הוא זה:

לפני 3 דקות, zvit כתב:

לא בסיוע קרן ההלוואות

אצלנו זה עם סיוע קרן ההלוואות.

כנראה זה אחד התנאים.

מי שרוכש עם קרן ההלוואות חייב לשעבד גם את הרכב וגם את הפוליסה לביטוח לאומי כי הרכב נרכש ברובו עם הכספים שלהם (ההלוואות).

 

מה שכן, אני משער שזה בטח תחום בזמן (זה לא הגיוני שתהיה חובה לשעבד לאורך כל חיי הרכב, או שכן)

 

הלוואה עומדת לרכישת אביזרים כמדומני לאחר מספר שנים הופכת למענק, אך ההלוואה למימון מיסים

לדעתי לא הופכת למענק אלא פוחתת משנה לשנה. זה משתנה כמובן מנכה לנכה (בעל רישיון נהיגה / חסר רישיון נהיגה - המקרה שלנו)

 

אני יכול את האמת לנסות פעם אחת לא לשעבד את הפוליסה.

מאמין שפשוט אקבל מביטוח לאומי הודעה שלא שיעבדתי ונא להמציא פוליסה משועבדת.

השאלה אם כדאי לי לעשות דבר כזה איתם. אנחנו כל השנים היינו מאוד מסודרים ועבדנו בצורה ישרה לפי הספר🙃

 

זה באמת יכול להיות ניסוי מעניין, אני צריך לחשוב על זה.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...