Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 975 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למפוח עצמו מגיע חיובי קבוע גם כשבורר המהירות מכובה. ולא מגיע אפס גם כשהבורר דלוק גם במהירות הגבוהה. המנורה מהטסטר נדלקת לרגע. בחיבור ישיר המפוח עובד. בנגד מהירויות יש ארבע חוטים בשנים זורם קבוע חיובי ושלילי ובשנים האחרים אין חשמל גם בהפעלת הבורר. כשמדליקים את המזגן המאוורר מזגן בחוץ נדלק לשניה ונכבה והמדחס גם לא נכנס לפעולה. (המדחס חדש ויש בו גז). 

האם הנגד לא טוב או שיש עוד מה לבדוק

תודה לעונים.

פורסם

ייתכן שהבעיה או בנגד או בחיווט החשמלי או בבורר המהירויות.

אל תזמין נגד לפי תיאור או תמונה דומה אלא רק לפי מק"ט ייצרן ורצוי להזמין של ייצרן OEM.

 

איזה כייף לי :)

פורסם

בנגד יש ארבע חוטים אחד פלוס אחד מינוס מה השניים האחרים?

יכול להיות שהבעיה בנגד והמפוח לא עובד גם במהירות הגבוהה?

דבר נוסף הבורר מהירויות מפעיל את המנורה של המדחס וגם מפעיל לשניה את המאוורר של הרדיאטור החיצוני.

פורסם (נערך)

מדובר ב"נגד" מבוסס טרנזיסטור PWM (או יותר נכון בקר). 

לנגד+ ו- קבוע, יציאת מינוס למפוח והפין הנוסף הוא שליטה בעוצמת המפוח פיקוד עם מתח משתנה שמגיע מפאנל המזגן.

מהכירות עם סוג הנגד הספציפי הזה לזכרוני הוא נמצא גם בסובארו אימפרזה 2006~ ועוד כמה יפאניות, מחזק א דבריו של מרק, להזמין נגד ע"פ מק"ט לתאימות הרכב לעיתים החלק למראית עין דומה אך פועל באופן שונה לחלוטין.

 

בדוק את החיווט בנגד ולפי הבדיקה בשקע תדע בדיוק היכן הבעיה, לדעתי הבעיה תמצא בנגד.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
פורסם (נערך)

אם תוכל להסביר יותר איך לבדוק אני יודה לך מאוד. 

דבר נוסף רציתי לציין שיש קצת חשמל באפס שמגיע למפוח המנורה שלא הטסטר נדלקת חלש לרגע.

עריכה אחרונה על ידי אלרו
פורסם

פשוט מאוד.

יש לך סך הכל בשקע הנגד  4 חוטים.

תנתק את השקע מהנגד ובדוק תחילה עם נורת ביקורת האם יש לך בזוג חוטים + ו - קבוע (עם סוויץ פתוח).

במידה ויש להמשיך הלאה:

בעזרת רב מודד על מצב מדידת מתח לזהות את החוט שאחראי על השליטה, ככל שתעלה את מהירות המפוח בפאנל המתח צריך לעלות ולהיפך.

זיהית את החוט? הלאה:

לחבר חזרה את השקע לנגד, אחרי כל הבדיקות עד כאן אתה יודע בדיוק מה כל חוט עושה נשאר לך חוט אחרון והוא היציאת מינוס למפוח, כאשר תעלה את מהירות המפוח מהפאנל הנגד מספק למפוח הזנת מינוס, במידה ואין הנגד תקול.

במידה ויש הבעיה בחיווט בין הנגד למפוח או בקונקטור שלו.

פורסם

אין לי רב מודד ומה שהצלחתי לבדוק שיש פלו ומינוס קבוע לנגד ושתי החוטים האחרים לא נותנים לא פלו ולא מינוס. האם זה בדיקה מספיקה.

פורסם
לפני 10 שעות, אלרו כתב:

אין לי רב מודד ומה שהצלחתי לבדוק שיש פלו ומינוס קבוע לנגד ושתי החוטים האחרים לא נותנים לא פלו ולא מינוס. האם זה בדיקה מספיקה.

 

על-מנת לבדוק את תקינות נגד המהירויות אתה חייב רב מודד.

דרך אגב מערכת המיזוג ברכבך היא עם בקרת אקלים ? תוכל לעלות תמונה של פפנל השליטה.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)
לפני 14 שעות, אלרו כתב:

אם תוכל להסביר יותר איך לבדוק אני יודה לך מאוד. 

דבר נוסף רציתי לציין שיש קצת חשמל באפס שמגיע למפוח המנורה שלא הטסטר נדלקת חלש לרגע.

 

בלי הרבה סיבוכים.

נתק את הקונקטור של המפוח ובדוק את ההתנגדות בין פין 3 ו-4 של נגד המהירויות. בדרך כלל התנגדות נעה בין 0.6-1.5 קילואוהם תלוי בתכנון.

אם קיים נתק או קצר בין 2 הפינים תחליף את נגד המהירויות.

מצורפת תמונה.

 

Untitled555.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

מצאתי את המפרט הטכני. ראה קובץ מצורף.

בכול מקרה בצע את מה שכתבנו אני ו-ba323f בהודעות הקודמות.

 

הנדה סטרים 2004-מפרט טכני.pdf

 

לפני 21 שעות, ba323f כתב:

מדובר ב"נגד" מבוסס טרנזיסטור PWM (או יותר נכון בקר). 

לנגד+ ו- קבוע, יציאת מינוס למפוח והפין הנוסף הוא שליטה בעוצמת המפוח פיקוד עם מתח משתנה שמגיע מפאנל המזגן.

מהכירות עם סוג הנגד הספציפי הזה לזכרוני הוא נמצא גם בסובארו אימפרזה 2006~ ועוד כמה יפאניות, מחזק א דבריו של מרק, להזמין נגד ע"פ מק"ט לתאימות הרכב לעיתים החלק למראית עין דומה אך פועל באופן שונה לחלוטין.

 

בדוק את החיווט בנגד ולפי הבדיקה בשקע תדע בדיוק היכן הבעיה, לדעתי הבעיה תמצא בנגד.

 

בהמשך למה שכתבת. על סמך התמונות שראיתי באינטרנט אכן מדובר על מודול מהירויות המבוסס על טרנזיסטור מסוג MOSFET (לרוב).

עצם העובדה שקיים טרנזיסטור לא בהכרח מצביעה על זה שמודול המהירויות עובד במוד PWM כלומר הבקר שולח אות PWM בדיוטי סייקל מסויים בכדי לשלוט על מהירות המפוח. 

בכדי להוזיל עלויות בהרבה מקרים בקר מהירויות עם טרנזיסטור מסוג MOSFET (לפעמים גם טרנזיסטור BJT) כאשר הטרנזיסטור עובד במוד לינארי.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...