Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 971 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום,

 

יש ברשותי רכב פרטי חדש בן שנה ולצורך תפקיד בעבודה מציעים לקחת רכב חברה כדי לא "לקרוע אותו".

אני מנסה להבין את מכלול השיקולים הנכון כדי לחשב מה יותר עדיף, להחזיר רכב פרטי או רכב חברה?

 

  • נסועה צפויה בעבודה כ-40,000 פר שנה
  • אם אקח רכב חברה - אקבל לשכר 3,000 ברוטו בחודש (1,500 נטו) + דלקן מהחברה, משמע אין הוצאות דלק ישירות, כן אצטרך לשלם שווי שימוש של כ-1000 ש"ח ברוטו בשכר.
  • אם אקח רכב חברה, אשלם 3000 נטו
  • אם אקח רכב חברה אוכל למכור את הרכב שלי ואקבל כ-120,000 ש"ח נטו

 

לכאורה עדיף להחזיק רכב פרטי ולקבל מהעבודה דמי אחזקת רכב + דלקן כמדומני, אך אני חושש שאני מפספס משהו.

כיצד באמת משווים החזקת רכב חברה לרכב פרטי בדברים שקשה לי לכמת כגון ירידת ערך רכב כעבור X שנים אחרי הרבה קילומטרים וכיו'ב?

עריכה אחרונה על ידי alex869
פורסם

לדעתי עדיף לך להחזיק את הרכב הפרטי כאשר אתה מקבל עבורו הוצאות דלק באמצעות דלקן , גם אם לצורך העניין תנהג בכלי הרכב שלך כ -40KM בשנה עדיין מבחינת הוצאות מול הכנסות אתה ביתרון משמעותי ביחס לקבלת כלי רכב מהעבודה וזה נטו בגלל ההפרשות הפנסיוניות  מפי שהם מחושבות על פי הברוטו שלך 

פורסם

באמת שאני לא מצליח להבין,

 

אפשרות א' - אתה נשאר עם הרכב שלך, ונוסע בו 40,000 ק"מ בשנה. לפי מה מזכים אותך? איזה רכב יש לך היום? 

 

אפשרות ב' - אתה לוקח רכב חברה ואז תקבל 3000 ברוטו (1500 נטו) + דלקן, מינוס 1000 ש" שווי שימוש, מינוס 3000 ש"ח נטו, אבל תוכל למכור את הרכב שלך .

 

לא הבנתי דבר. 

תבדוק את הנתונים שלך. 

 

לפני 4 שעות, alex869 כתב:
  • אם אקח רכב חברה - אקבל לשכר 3,000 ברוטו בחודש (1,500 נטו) + דלקן מהחברה, משמע אין הוצאות דלק ישירות, כן אצטרך לשלם שווי שימוש של כ-1000 ש"ח ברוטו בשכר.
  • אם אקח רכב חברה, אשלם 3000 נטו
  • אם אקח רכב חברה אוכל למכור את הרכב שלי ואקבל כ-120,000 ש"ח נטו

 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

לדעתי הוא התכוון בסעיף 2, אם הוא לא לוקח רכב חברה. אז מקבל 3 אשח ברוטו לשכר ודלקן וכל מה שהוא רשם. 

אחרת , זה לא הגיוני.

פורסם (נערך)

מה הסעיפים לחשב עלות רכב פרטי מול רכב חברה? אני לא מוצא שום מחשבון בנושא, מכירים כזה?

לא ברור מה העלות החודשית של החזקת רכב עצמי שנוסע 40K בשנה. שמעתי מאנשים שונים שהיו נגד לעבוד עם הרכב האישי מילים מופשטות כמו: בלאי, תחזוקה, וירידת מחיר של הרכב האישי אחרי כמה שנים" ואין לי מושג איך לחשב אותם פר חודש\שנה.

 

לגבי הסעיפים שעלו לי בראש:

יתרונות רכב אישי:

  • יש לי, אין הוצאות קניית רכב
  • אקבל כ-3000 ברוטו לשכר הוצאות אחזקת רכב
  • אקבל דלקן חברה = דלק חינם
  • אחרי 3 שנים אוכל למכור את הרכב בשוק היד 2 וארוויח גם את השווי שלו

 

חסרונות רכב אישי

  • איכשהו צריך לחשב עלות בלאי, תחזוקה וירידת מחיר של רכב שעשה 120Kק"מ אחרי 3 שנים (כיצד?)
  • תשלום רישיון רכב
  • תשלום ביטוח חובה+מקיף
  • תשלום שטיפות

 

 

יתרונות רכב חברה

כל התשלומים הנוגעים לרכב על חשבון החברה

אוכל למכור את הרכב שלי ולקבל עליו כ-120 אלף שקל בשוק היד 2.

 

חסרונות רכב חברה

צריך לשלם 3000 ש"ח נטו כל חודש = 36 אלף נטו בשנה

 

האם פספסתי משהו בסעיפים שצריך לקחת בחשבון לכאן או לכאן וכיצד מחשבים ירידת מחיר על בלאי, תחזוקה וירידת מחיר של הרכב עם כ-120K אחרי 3 שנים?

 

עריכה אחרונה על ידי alex869
פורסם
בתאריך 24.10.2023 בשעה 16:13, alex869 כתב:

קשה לי לכמת כגון ירידת ערך רכב כעבור X שנים

זו הנקודה העיקרית. יש לך רכב יחסית חדש וההוצאה העיקרית עליו היא ירידת ערך. אתה נוסע פי 2.5 מרכב רגיל ותפסיד הרבה. 

על ה-120K שלך תקבל הכנסה פאסיבית.

ביטוח, טסט -- כימתת? כמה המקיף שלך? תקלות ברכב, תיקונים?

כל זה אומר לי ללכת על רכב חברה. 

לפני 8 שעות, alex869 כתב:

אין הוצאות קניית רכב

אתה טועה. אתה מוציא את ה-120K שהיית יכול לקבל על הרכב שלך. אין הבדל. 

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם

אתה צריך לעשות חישוב עבור נקודת הזמן לפני קניית הרכב.

במצב שלך לא הייתי שוקל בכלל לקחת את הרכב הפרטי. 40k בשנה זה רכב שיהיה קשה למכור(איזה רכב זה?) במיוחד אם הוא פופולארי, ותאלץ לחתוך הרבה מעבר לירידה הרשמית.

רק הבלאי והתחזוקה שלך הוא משמעותי, כמו 2-3 טיפולים בשנה, החלפת צמיגים תדירה/ טיימינג/בולמים/ושאר המתכלים.

מבחינת תקלות, אי אפשר לדעת

פורסם

קח רכב חברה.

או תביא את המידע המדויק. איזה רכב יש לך, איזה רכב מציעים לך מהחברה, למה רכב חברה עולה לך 3000 ש"ח נטו שהם בחישוב גס 6000 ש"ח ברוטו. לא מכיר כאלה עסקאות. 

בחייאת, אם אתה רוצה ייעוץ אמיתי בו תן לנו לעזור לך ותתחיל עם מידע מלא. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
לפני 20 שעות, alex869 כתב:

מה הסעיפים לחשב עלות רכב פרטי מול רכב חברה? אני לא מוצא שום מחשבון בנושא, מכירים כזה?

לא ברור מה העלות החודשית של החזקת רכב עצמי שנוסע 40K בשנה. שמעתי מאנשים שונים שהיו נגד לעבוד עם הרכב האישי מילים מופשטות כמו: בלאי, תחזוקה, וירידת מחיר של הרכב האישי אחרי כמה שנים" ואין לי מושג איך לחשב אותם פר חודש\שנה.

 

לגבי הסעיפים שעלו לי בראש:

יתרונות רכב אישי:

  • יש לי, אין הוצאות קניית רכב
  • אקבל כ-3000 ברוטו לשכר הוצאות אחזקת רכב
  • אקבל דלקן חברה = דלק חינם
  • אחרי 3 שנים אוכל למכור את הרכב בשוק היד 2 וארוויח גם את השווי שלו

 

חסרונות רכב אישי

  • איכשהו צריך לחשב עלות בלאי, תחזוקה וירידת מחיר של רכב שעשה 120Kק"מ אחרי 3 שנים (כיצד?)
  • תשלום רישיון רכב
  • תשלום ביטוח חובה+מקיף
  • תשלום שטיפות

 

 

יתרונות רכב חברה

כל התשלומים הנוגעים לרכב על חשבון החברה

אוכל למכור את הרכב שלי ולקבל עליו כ-120 אלף שקל בשוק היד 2.

 

חסרונות רכב חברה

צריך לשלם 3000 ש"ח נטו כל חודש = 36 אלף נטו בשנה

 

האם פספסתי משהו בסעיפים שצריך לקחת בחשבון לכאן או לכאן וכיצד מחשבים ירידת מחיר על בלאי, תחזוקה וירידת מחיר של הרכב עם כ-120K אחרי 3 שנים?

 

אתה לא מביא נתונים נכונים. 

 

 

אין דבר כזה 3000 נטו בחודש על רכב חברה. 

 

תשלום על רכב חברה מורכב מ

 

1. שווי  שימוש שזה 2.48% ממחיר הרכב שנוסף לך לברוטו.

את זה תמיד משלמים.

 

נגיד קיבלת רכב שעולה 150 אלף ש"ח. 

 

הברוטו  שלך לפני קבלת הרכב הוא 15.000.

 

אחרי קבלת הרכב הברטו שלך יהיה 15.000 + 3720 (שזה 2.48% מ 150.000) 

תשלם מסים משכר של 18720, שזה פגיעה בנטו בערך 1200 ש"ח בדוגמא הזו.

 

אם הרכב משמש לביצוע תפקיד, יכול להיות שלא תשלם יותר כלום, ואז חד משמעית שעדיף רכב חברה. 

 

2. מרכיב שני שלא תמיד משלמים כאשר הרכב משמש לביצוע התפקיד בעבודה, באופן קבוע ולא נסיעות פעם ב...

זה  כשאתה תשלם גם את התשלום החודשי לחברת ליסינג, שירד לך מהברוטו. 

 

אז שום דבר לא חד משמעי, תביא נתונים מדייקים.

 

או שתבקש מהנהלת חשבונות סימולציית שכר עם הרכב ובלי הרכב. 

 

כמו כן איזה אוטו יש לך ואיזה אוטו אתה מקבל?

 

האם משהו מקביל או יותר טוב/פחות טוב. 

 

 

 

פורסם

ברור ש"יש דבר כזה 3000 נטו על רכב חברה"
בהרבה חברות מעבר לשווי המס מורידים לך מהברוטו ומההפרשות לפנסיה.

בפעם האחרונה שעשיתי חישוב לעלות רכב חברה מהחברה שלי יצא לי כ-4000 ש"ח בחודש...

 

אבל כמובן כל מקרה לגופו

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם

לעיתים כשהרכב הוא רכב עבודה החברה גם מגלמת את השווי מס בנוסף, ההצעה הכי נכונה פה היא לבצע סימולציית שכר עם ובלי הרכב ולקבל החלטה מושכלת בהתאם.

 

 

בנוסף, ה-40K ק״מ שנתי הוא חישוב של נסיעות עבודה בלבד? או יחד עם נסיעות פרטיות?

קילומטראז׳ שנתי לא פעוט שיגרור גם כ-3 טיפולים שנתיים וירידת ערך משוגעת, ככל הנראה גם אם החברה אינה מגלמת את השווי מס הייתי מעדיף לבצע את הנסיעות על רכב חברה ולא על רכבי הפרטי.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 41 דקות, motior כתב:

ברור ש"יש דבר כזה 3000 נטו על רכב חברה"

המעסיק יכול להוריד להוסיף ולגלם כל מה מה שהוא רואה לנכון. 

 

הכוונה שלי הייתה לראות במספרים ממה מורכבים ה 3000 ש"ח האלו בנטו כי יש לי הרגשה שפותח השירשור לא בדק את זה לעומק והנתונים שהוא מעלה לא ברורים.

  • רעיון טוב! 1

 

 

×
×
  • תוכן חדש...