Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נתוני maf g/s מ obd


Avi132
שימו לב! השרשור הזה בן 299 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב,

חיברתי סורק לרכב

בעמידה קיבלתי 4.6 g/s

ב2500 טורים 8 g/s

ב3000 טורים 10 g/s

בזמן נסיעה מאומצת הגיע רק ל 20 g/s

המוזר שבזמן האצה זה דווקא ירד מ 20

קראתי שהמספרים האידיאלים הם 80% מההספק המנוע.

הרכב אסטרה 2013 1.4t

140 כ"ס

ז"א 112 היה אמור להיות

אשמח לתובנות, תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בעיה כלשהי שאתה בודק את הנתון הזה או סתם מתעניין?

 

ספיקת אוויר משתנה חוץ מסלד בגלל דברים כמו טמפרטורת האוויר והעומס הנדרש. במנועי טורבו משתנה גם לפי גדישה.

 

נדירים מאוד מקרים שרכב מספק את כל ההספק שלו גם כי נדיר שהדרישה לכוח מלא קיימת מהנהג וגם כי אתה צריך להיות בסלד מאוד מסוים והטמפרטורה בחוץ מאוד מסוימת והחום מנוע מאוד מסוים ועוד משתנים. בקיצור, דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Avi132 כתב:

אם אני עושה סמטוחה, היה הגיוני שתסביר...

נראה לי שאתה לא מבין או לא הבנת מה שרשמתי

הסברתי: "מחשב ניהול המנוע מדווח על גרמים בשנייה (המספרים הנמוכים שלך)". לדעתי, לקחת מספרים מאיזורי חיוג שונים, אחד ממה שהמחשב מדווח, ואחד מהשד יודע איפה (פורום X? ק"ג בשעה?) וערבבת אותם באותה הודעה. 112 זה מה, דרכמות? לכן התייחסתי רק למה שנכון, לדעתי, להתייחס. בננה משווים לבננה ולא לאבטיח. לפחות היית כותב מהם המקורות שלך, קראת ולא ציינת היכן. כשאתה מתעסק עם מספרים, שים לב ליחידות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Shab00 כתב:

יש בעיה כלשהי שאתה בודק את הנתון הזה או סתם מתעניין?

 

ספיקת אוויר משתנה חוץ מסלד בגלל דברים כמו טמפרטורת האוויר והעומס הנדרש. במנועי טורבו משתנה גם לפי גדישה.

 

נדירים מאוד מקרים שרכב מספק את כל ההספק שלו גם כי נדיר שהדרישה לכוח מלא קיימת מהנהג וגם כי אתה צריך להיות בסלד מאוד מסוים והטמפרטורה בחוץ מאוד מסוימת והחום מנוע מאוד מסוים ועוד משתנים. בקיצור, דמיוני.

תודהמעל התשובה,

בטח יש טווח שהוא תקין וטווח שאינו תקין...

לכן רשמתי שהומלץ לבדוק ב 3 סטואציות

2500

3000

ונסיעה מאומצת

יודע על מספרים אחרים או בדיקה אחרת? אשמח שתרשום, בשביל זה כתבתי את השאלה

 

לפני 38 דקות, mcaspi כתב:

הסברתי: "מחשב ניהול המנוע מדווח על גרמים בשנייה (המספרים הנמוכים שלך)". לדעתי, לקחת מספרים מאיזורי חיוג שונים, אחד ממה שהמחשב מדווח, ואחד מהשד יודע איפה (פורום X? ק"ג בשעה?) וערבבת אותם באותה הודעה. 112 זה מה, דרכמות? לכן התייחסתי רק למה שנכון, לדעתי, להתייחס. בננה משווים לבננה ולא לאבטיח. לפחות היית כותב מהם המקורות שלך, קראת ולא ציינת היכן. כשאתה מתעסק עם מספרים, שים לב ליחידות.

אני שומע הרבה "לדעתי"

אתה מבין בזה? תבוא ותתקן!!

איך בדיוק הסקת שאני מבלבל??

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, mcaspi כתב:

אתה שומע "לדעתי" כי אני לא מומחה בנושא כמו גם רוב הגולשים כאן. רק מנסה לעזור לך לאור העזרה ה"רבה" שאתה מקבל כאן.

היכן העזרה ? שאתה מודה שאתה לא מומחה אבל ממהר לכתוב שאני מבלבל...

ובכך מונע התייחסות רצינית מאחרים...

אין פסול ובושה בלא לכתוב בכלל, זאת גם אופציה... אתה יודע נכון?

לפני 19 שעות, mcaspi כתב:

הסברתי: "מחשב ניהול המנוע מדווח על גרמים בשנייה (המספרים הנמוכים שלך)". לדעתי, לקחת מספרים מאיזורי חיוג שונים, אחד ממה שהמחשב מדווח, ואחד מהשד יודע איפה (פורום X? ק"ג בשעה?) וערבבת אותם באותה הודעה. 112 זה מה, דרכמות? לכן התייחסתי רק למה שנכון, לדעתי, להתייחס. בננה משווים לבננה ולא לאבטיח. לפחות היית כותב מהם המקורות שלך, קראת ולא ציינת היכן. כשאתה מתעסק עם מספרים, שים לב ליחידות.

אני שומע הרבה "לדעתי"

אתה מבין בזה? תבוא ותתקן!!

איך בדיוק הסקת שאני מבלבל??

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העזרה או ניסיון העזרה הוא שאני מתייחס בכלל להודעה שלך. רוצה מומחה? לך למומחה. ראיתי מה שווים כמה כאלו בתחום. כל כמה ימים מספרים כאן על "מומחה". אני לא ממהר לכתוב שאתה מבלבל, נראה לי פשוט שאתה מבלבל במספרים. מותר לי לחשוב כך או שאתה אוסר עלי? איך אני מונע התייחסות רצינית של אחרים? אני מנהל כאן שחסמתי הודעות של אחרים? בקיצור, תתמודד בעצמך עם הסיפור, ועם העזרה ה"רבה" שאתה מקבל כאן. לא רוצה למנוע מאחרים התייחסות רצינית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, mcaspi כתב:

העזרה או ניסיון העזרה הוא שאני מתייחס בכלל להודעה שלך. רוצה מומחה? לך למומחה. ראיתי מה שווים כמה כאלו בתחום. כל כמה ימים מספרים כאן על "מומחה". אני לא ממהר לכתוב שאתה מבלבל, נראה לי פשוט שאתה מבלבל במספרים. מותר לי לחשוב כך או שאתה אוסר עלי? איך אני מונע התייחסות רצינית של אחרים? אני מנהל כאן שחסמתי הודעות של אחרים? בקיצור, תתמודד בעצמך עם הסיפור, ועם העזרה ה"רבה" שאתה מקבל כאן. לא רוצה למנוע מאחרים התייחסות רצינית.

אני מבלבל? חובת ההוכחה לא חלה במקרה עלייך להוכיח זאת???

מותר לך לחשוב בינך לבין עצמך, לא לכתוב שטויות בעיקר שזה נוגע לזה שאתה ממהר לחרוץ דברים שאחרים כותבים!!

לאיזה מספרים לדעתך אני התכוונתי? לעומת איזה מספרים של מחשב המנוע?? 

תתחיל מזה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אבי.

אני לא הבנתי מהשאלה שלך מה אתה מחפש לדעת בעצם האם יש תקלה או שהנתונים המתקבלים תקינים מול סלד ועומס האם נכון?

אני לעולם לא התייחסתי באבחון לנתון GR\SEC למרות שהוא שם מפני שזה נתון מעובד ולא מדוד וזה יכול להוליך אותך שולל ,מה שהמחשב מכבל מהחיישן הוא מתח או תדר (תלוי בדגם החיישן המותקן) והמחשב מעבד את המידע ומציג אותו כנתון אם במתח ואם בתדר ואם ביח מידה במשקל בזמן ביחס לאיך המנוע נושם בכול סלד ועומס וזה תלוי בככ הרבה משתנים כגון VVT ,לחץ גידוש, וכו .

האם לפי הנתון המעובד המוצג אני יכול להסיק שהחיישן או המנוע נושם ועובד תקין? ממש לא. אם אין לך תקלה רשומה במע אתה יכול להיות בטוח שהכול תקין כרגע כי לכל נתון מחושב יש במפת המחשב נתון רצוי והוא בודק זאת זאת כל הזמן בכול התחומים ואם יש נתון \ים שחורג הוא מגדיר זאת בקוד תקלה שלא חייב להיות מה שהמחשב כתב כתקלה אלה רק כלוג לתקלה הרשומה ואתה כבעל מקצוע צריך להבין ולקבוע מה התקלה האמתית שגרמה למחשב לכתוב את התקלה בתנאים שהוא ראה בקרות התקלה.

מה שאני בא להגיד זה שהמחשב היום ובטח בשנתון שלך והוא מספיק חכם לזהות תקלות ונתונים לא תקינים המגעים מהחיישנים השונים כך שאם אין תקלה הכול תקין

לדוגמא: אתה רוצה לראות את הנתונים של המצערת האלקטרונית מול נתון של חיישן דוושה - APP האם זה קורולנטי האם ככול שאלחץ יותר על דבשת הגז המצערת תפתח בהתאם - ממש לא והמחשב יודע ומבין זאת ולכן אין תקלה למרות שהנתונים מראים כאילו אחרת - 90% דבשה לחוצה ונתון אחר בזווית מצערת.

רואים זאת יפה שהרכב נבדק לא בתנועה.

לסיום תהייה בטוח שאם היה לך תקלה בחיישן MAF אני מבטיח לך שלא תרשם שום תקלה  על חיישן זה אך היה לך תקלות אחרות רשומות על מפות דלק ולחץ גידוש וקורולצייה בין זווית מצערת ללחץ סעפת יניקה וכו כך שאם אתה מחפש תקלה ב 99% זה לא מהMAF ואם אין תקלה כך זה ואין להסיק מהנתון המעובד בתנאים הנבדקים כלא תקין .

מה שכתבו פעם על נתוני חיישן מול הספק מנוע לא נכון. על נייר טואלט רשום 500 קוביות אז יש שם 500 קוביות? אולי. וזה שהנתון שלך ירד בהאצה זה לא שהוא יירד אלה זה בגלל מהירות התקשורת בין הסורק למחשב שלך שמעדקן את הנתונים המעובדים וזה בדילי רוצה נתון מדוייק חבר סקופ שמראה מתח בזמן אמת ולא מתח מול פריים סורק שיותר איטי ומציג נתונים כביכול ב LAIVE DATA אבל זה לא חי זה מעובד .!! 

מכווה שהיתי מובן ואם אין תקלות סע לשלום הכול תקין ותהנה מהרכב.

בברכה

חיים יוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חיים על התשובה המפורטת לגבי ה mAF

לשאלתך על הסיבה לבדיקות,

זה קצת יהיה ארוך בניסיון לתאר ככל הניתן...

 

מדובר ב 2 בעיות  שמלוות אותי כבר 3 שנים ואני לא מוצא פתרון, הייתי כבר ב 10 מוסכים שונים! 
1 בעיית ריח - בעיה עיקרית
2 בעיה של צריכת דלק  גבוהה ( 1 ל 6 בנסיעה משולבת) - בעיה משנית

 

הרכב הינו אסטרה 2013 
1.4 טורבו
יש לי איזה ריח כימיקלי כלשהו בתוך הרכב שלא מצליח להגדיר (אבל מאד מפריע לי , בעיקר בעיניים)
 כמובן לא עובש בקטריות וכו'

אני מחליף תכופות פילטר מזגן לכזה שמפחם.
במוסכים בדקו ולא מצאו כלום.
 רובם גם לא הצליחו להריח, ייתכן שזה אפילו יותר משהו שאני מרגיש שאני שנושם מאשר ריח אבסלוטי... לדוגמא מאד מזכיר לי עשן (אין עשן נראה לעין )

נזילות שמן לא מצאו במוסכים השונים,
מפלס השמן פיקס כל התקופה של בין טיפול לטיפול (נעשה כל שנה עקב מיעוט ק"מ)

 

אם כי, שמתי לב שהריח מתגבר כל נסיעה שנייה, ז"א נגיד נסעתי רבע שעה והרכב חנה כשעה, בנסיעה חזור הריח גובר, מה שיכול להעיד בכל זאת על איזשהו נזילה.


 חשבתי אולי ריח של פליטת עשן שכאמור מאד מזכיר , הלכתי למכון אגזוזים לא מצא משהו (רק שלא בדקו את הסעפת שנמצאת אחרי מגן הטורבו אלא רק את הצינור)
באחד הפעמים ממש בהתחלה (לפני 3 שנים) שחיברו למחשב, בלי שהייתה לי נורת תקלה, אלא סתם יזום, כן יצא p1101 שזה maf, אך לא המליצו להחליפו, וגם לא ניקו אותו, כן עשו אינפוזיה למצערת,

כיום שאני מחבר סורק תקלות פשוט שיש לי, לא יוצאת אותה שגיאה ולא אף שגיאה אחרת.
לאחרונה התחלתי לחשוב שזה אולי ריח של נוזל קירור, רק יש 2 בעיות...
1 נוהגים להגיד שזה אמור להיות ריח מתוק (לא לגמרי מתוק , אם כי לפעמים זה תופס צורה כמו בישום)
2 אין נזילות בתוך הרכב, מתחת לשטיחים.
  כן פעם בחצי שנה בערך מיכל הנוזל מעט יורד ואני מוסיף קצת נוזל קירור. אבל אין מצב שיורד מתחת למינימום.

המיזוג אגב עובד בסדר.

הרכב נוסע מצויין, ועבר לפני כמה ימים טסט חלק.

יש עוד משהו מוזר ברכב שאולי יעזור באבחנה,

בנסיעה לאחור ורק אז, אני מבחין בעשן מכיווון האגזוז (יודע שמוזר) מעין ענן אבק


מתמקד ב:
שסתום pcv
Egr
סעפת פליטה

צינור הזנה לטורבו (מכיוון שלא רואה אותו)

נזילה ממשאבת מים/תרמוסטט

קניסטר

מה מהם יותר הגיוני שיתחיל להפיץ ריח במתאר נסיעה שציינתי.... נסיעה,  חנייה של זמן מה, ואז נסיעה חזור.

אשמח לשמוע האם יש לך כיוון לפתרון.

תודה רבה מראש בכל מקרה,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אבי

בנושא צריכת דלק מופרזת שאתה אומר ההיתי מביט במפות דלק לראות העם זה תקין או מתוקן וכמה אם בכלל כדי לשלול או לאמת צריכה מוגברת או למעשה אספקה מוגברת בפקודה מהמחשב כדי לשמור על יחס סטויוכומטרי של התערובת.

הייתה לי בעבר תקלה כזו שהלקוח התלונן על צריכה מופרזת ולא היו תקלות ו 4 גזים תקין ולבסוף עליתי שבאמת יש עלייה בהזרקת הדלק רק בסל"ד גבוה לאחר כ 10 דקות וזה נבע מחיישן נקישות שנהיה פעיל זה שיגע אותי זמן מה כל התהליך והאבחון שעשיתי מופיע בפורום בעלי מקצוע תחת אופל אסטרא z16xe זה היה מזמן אבל היה מעניין .

 

לנושא הריח בעם הוא מופיע רק בנסיעה כנראה יש לך גומיית אטימה או בדלת האחורית או באחת הדלתות האחרות שלא אוטמת כיבנסיעה נוצר וואקום קל בחלל הרכב ואם אין אטימה הגזים הנפלטים נינקים לתוך הרכב וזה גם ריח וגם צורב בגרון כדאי לבדוק זאת - תפתח דלתות וחפש סימנים של פיח מסביב לדלת שאין בה את הגומייה אולי תראה משהו אים הרכב היה מעורב בתאונה אחורית בעבר ההיתי מתמקד בדלת אחורית.

 

בדוק מפות דלק לחיוב או שלילה של הספקת דלק מוגברת למנוע (עד 10% תוספת לשניהם נחשבת לתקין) ואת הגומיות בדלתות לחדירת גזי פליטה לתא נוסעים כל השאר לא רלוונטי אחרת היו תקלות רשומות למרות שאתה משתמש באיזה פרוטוקול OBD2 פשוט ולא בפרוטוקול ייצרן.

 

בהצלחה

חיים יוד.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תודה חיים על הזמן שלך והמענה,

אותו מכון אגזוזים שלל בדיקה של אטימות בדלתות.

סליחה על הבורות אך מה זה מפות דלק?

אמנם באמת לא מחייב שהפתרון ל 2 הבעיות טמון בדבר אחד, אך אתה שולל זאת?

מקריאה בפורום זה ובמקומות אחרים,

הבנתי שגם בעיה בסעפת הפליטה וגם בעיה בשסתום ה pCv מובילים לעלייה בצריכת הדלק ויש להם קשר ישיר לריחות.

גם ה eGR קראתי שקשור בריחות, ההכרח יקפיץ שגיאה?

האם 2 אלה יובילו להודעת שגיאה?

אתה שולל דברים אלה?

מכיוון שהרכב הזה ידוע בבעיות במערכת הקירור שלו, לא ייתכן נזילה מהמשאבת מים? או תרמוסטט תפוס במצב פתוח שיגרום לצריכת דלק גבוהה?

(נוסע מעט ואולי זה לא יורגש כמו שהיה מורגש אצל מישהו שנוסע הרבה)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 299 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...